Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tarcze i klocki na przód  (Przeczytany 16038 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 21, 2019, 23:20:41 »
oprócz przodu zastanawiam się czy jeszcze nie wrzucić na tył od 508 GT tak do kompletu
Ale co chcesz wrzucać skoro tarcza od 508 GT ma 290mm czyli tyle samo co w C5?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 22, 2019, 05:18:18 »
A to tego nie wiedziałem bo zaciski wyglądają na jakieś takie większe?

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 22, 2019, 05:46:34 »
Gt ma identyczne zaciski, inne są w hybrydzie

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 22, 2019, 05:48:43 »
C6 ma 302 i wentylowane tarcze
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 22, 2019, 17:20:34 »
prześledziłem chyba wszystkie wersje 508 w servisboxie i mało interesująco to wygląda, chyba ze czegoś brakuje w zestawieniu.Pierwsza 508 (również hybryda i rxh) w każdej wersji ma tarcze 290 i do tego trzy rodzaje zacisków, w 508 r8 występują dwie tarcze- jak wcześniej 290 i 268 :o .Alternatywą pozostaje chyba tylko
C6 ma 302 i wentylowane tarcze

tylko czy będą pasować?
edit: odpowiem sam, powinny pasować ponieważ zwrotnica jest ta sama. jeszcze kwestia ręcznego a tam są juz miany ale może chodzi o długość linek itd :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2019, 17:48:27 wysłana przez Tobiasz Sabat »

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 22, 2019, 18:43:47 »
...Alternatywą pozostaje chyba tylko
C6 ma 302 i wentylowane tarcze
tylko czy będą pasować?
Tylko po co skoro obecne są wystarczające i skuteczne bo 290mm to i tak dużo w porównaniu z innymi producentami aut, poza tym 75% hamowania wykonuje przód. W Mondeo miałem 330 (przeszczep z Foki ST bo oryginalnie były 300mm) z przodu i 280 tył i nie było żadnych problemów. A oryginalnie w Focusie III ST z tyłu były 270mm przy 250KM i nie było również żadnych problemów. A z przykładów PSA to Peugeot 308 t9 GT o mocy 272KM z tyłu też ma 290mm
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 22, 2019, 19:44:01 »


Tylko po co

 z ciekawości  ;) hamulce dopasowuje się nie tylko pod moc samochodu ale bardziej pod jego wage

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 02, 2019, 17:55:16 »
Wziąłem się w końcu za przełożenie zacisków i lipa >:( mam zbyt krótki przewód hamulcowy- brakuje 1,5-2cm.Sprawdzałem w servisbox i faktycznie w mojej wersji występują dwa rodzaje przewodu (przykład dla lewej strony) 4806J3 dla OPR 12998 i 4806K4 OPR12999. U mnie zapewne jest ten pierwszy ponieważ w 3.0hdi występuje tylko ten drugi. Pytanie do ekspertów  ;) jak mam odczytać ten OPR co on oznacza, ewentualnie w którym roku była zmiana.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 02, 2019, 18:01:21 »
To jest data produkcji samochodu opr 12998 to 10 czerwiec 2012r
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 02, 2019, 18:06:37 »
dzięki, tak jak podejrzewałem- zapewne to jest lift kiedy były zmienione znaczki na zaokrąglone. Cholernie drogie to ustrojstwo, nowe Delphi po 220zł/szt ???

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 03, 2019, 12:18:11 »
Ja od gościa z All.kupiłem praktycznie nówki zaciski razem z jarzmami i przewodami ham.za 220 zeta,komplet od Peuegota 2.2 gt.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 03, 2019, 13:29:16 »
no to udało ci się z tymi przewodami bo cena nowych zabija ???

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 03, 2019, 13:46:38 »
Gościu ma tego towaru na tyle że ceny podaje od czapy albo nie wie ile to tak naprawdę może być warte.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 03, 2019, 13:57:47 »
Zapodaj jakiś link

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 03, 2019, 14:47:59 »
Sprzedaje to gościu pod nickiem mistrz508-DS5

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 03, 2019, 15:29:51 »
masz może foto tych przewodów bo w gt też są dwa rodzaje  :'( , jeden właściwy a drugi o jeszcze innym numerze niż w c5.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 03, 2019, 15:37:34 »
Mam je w kanciapie po obiedzie zrobię i je wkleję.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 03, 2019, 16:36:31 »
Oto zdjęcia

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 03, 2019, 19:22:28 »
Do hydro przewody są zupełnie inne  :'( , ty z tego co pamiętam masz sprężynowca to nie będzie problemu.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 06, 2019, 19:52:58 »
Zestaw 340mm u mnie założony, w sprawie przewodów hamulcowych to zaadoptowałem z 508gt- ale uwaga bo występują dwa rodzaje. Wizualnie mają być takie same jak w c5 ale część giętka pomiędzy zaciskiem w pierwszym mocowaniem jest ok 2,5cm dłuższa od standardowych od c5 (do rocznika 2012, od 2013+ prawdopodobnie już nie trzeba zmienić przewodów bo w standardzie są dłuższe) będą też pasowały od c5 2.2 i 3.0 i dowolny silnik po 2013 roku, ale łatwiej jest dostać jednak od 508. Jak się dotrą i ułożą to dam znać coś o wrażeniach z jazdy.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 08, 2019, 22:35:11 »
Jakie felgi masz teraz? 17-tki wchodzą?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 08, 2019, 22:52:18 »
Mam dwa komplety 18" więc nie sprawdzę na mniejszej ale sporo miejsca zostaje do felgi, przyglądnë się jutro i dam znać. Zestaw jest jak w 3.0 hdi a jak mi się kojarzy to chyba bez trudu można w nich 17

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 09, 2019, 15:46:08 »
Że też Wam się chce i macie czas na takie zabawy. Ja chyba wolałbym spędzić ten czas z żoną i dziećmi niż kombinować jak zmienić coś co i tak przyzwoicie hamuje.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 09, 2019, 18:23:50 »
Sory ale wole marnować swój czas na poprawę bezpieczeństwa dla siebie i rodziny niż tracić go na klepanie nic niewnoszących postów.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 09, 2019, 21:10:21 »
Że też Wam się chce i macie czas na takie zabawy. Ja chyba wolałbym spędzić ten czas z żoną i dziećmi niż kombinować jak zmienić coś co i tak przyzwoicie hamuje.
Widocznie miałeś auta, które nie hamowały jeśli według ciebie C5 dobrze hamuje na 304mm. Hamowanie tak na prawdę sprawdza się przy sytuacjach awaryjnych i dużych prędkościach. Poza tym takie nic nie wnoszące do tematu uwagi zostaw dla siebie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie