Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tarcze i klocki na przód  (Przeczytany 15872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 13, 2019, 18:50:51 »
Jurid White 573311JC klocki ceramiczne - syf
Było pisane nie dawno o tym.
Co z tego, że nie brudzi felg jak nie hamuje. Kup zwykłe ATE i bedziesz zadowolony.
Pozdrawiam

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 13, 2019, 18:56:36 »
U mnie są ceramiczne Jurida(tylko pod silnik 2.2) i wszystko jest ok, od ponad 25kkm. Nie wymienię na nic innego, i pierwsze słyszę że nie hamują - chyba że jest problem z modelem pod silnik 2.0, ale raczej dziwne by to było.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 13, 2019, 19:30:00 »
2.2 ma wieksze tarcze a co za tym idzie większe klocki i to sporo większe tak więc mogą sobie lepiej radzić.W przyszłości pójdę w zaciski i tarcze od 508-ki gt gdzie tarcza jest 340 i może dam jeszcze raz szanse klockom cer.na chwilę obecną mam praktycznie nowy zestaw jurida ale jak zjade klocki cer.to kupię Zimmemanna bo miałem przedtem i hamowały bdb i tak bardzo nie pyliły.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 13, 2019, 21:30:26 »
Nie zdecydowany jestem a to najgorsze co może być. Przez chwilę rozważałem nawet Brembo. Poczytam jeszcze i obym nie żałował
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 13, 2019, 21:32:40 »
Od tygodnia mam na aucie z tyłu klocki Jurid White i od 2 dni ATE Ceramic z przodu. Nie zauważyłem pogorszenia hamowania względem zestawu co wyjechał z fabryki. Jedno co mogę powiedzieć to to, że może trzeba ciut mocniej docisnąć pedał hamulca, aby uzyskać tę samą siłę hamowania (ale może mi się tylko tak wydaje).

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 14, 2019, 12:02:21 »
Ja mam na przodzie Jurid White i zdecydowanie mocniej trzeba przycisnąć hamulec żeby hamował z tą samą skutecznością, co na klasycznych klockach. Juridów na pewno drugi raz nie kupię, nie wiem, czy nie spróbuję ewentualnie ATE ceramic.
To, że nie pylą to ich jedyna zaleta. Tarcze mam również nowe, Brembo. Silnik 2.0 RHH (163KM). Jak przed wymianą wydawało mi się, że Mk2 z 2006r hamuje słabo, tak teraz wydaje mi się, że hamuje mocno. Taka różnica jest na tych Juridach.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 14, 2019, 13:56:39 »
zastanawiam się nad takim zestawem :
ATE 24.0128-0216.1  tarcze
Jurid White 573311JC klocki ceramiczne
O tarczach Zimmermana stosunkowo rzadko są niepochlebne opinie więc rozważ tą opcję. Ja nie polecam ATE bo coś u mnie kiepsko się zachowują, przejechałem na nich dopiero 40tkm a hałasują jak tarcze nacinane przy mocniejszym dociśnięciu. Wiosną zmieniam na 340mm
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 14, 2019, 17:02:11 »
A czy wie ktoś czy można wrzucić na tyl zaciski z jarzmami od 508-ki? bo wydaje mi się że są większe a przez to też skuteczniejsze niż C5-piątce.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 14, 2019, 18:30:49 »
Tylne są takie same w c5 i 508, wszystkie mają fi290 co i tak jest duża tarcza jak na tył. Nie sądzę aby większa tarcza z tyłu coś poprawiła.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 14, 2019, 18:49:34 »
Z tego co widziałem na zdjęciach w 508 sa ATE a u nas TRW i z racji tego że moje nie wyglądają dość zacnie(korozja) to pomyślałem żeby wymienić przód i tył od GT.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 14, 2019, 19:34:07 »
zastanawiam się nad takim zestawem :
ATE 24.0128-0216.1  tarcze
Jurid White 573311JC klocki ceramiczne
[...] Wiosną zmieniam na 340mm
Co potrzeba do takiej wymiany? Zacisk z jarzmem i osłony tarcz?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 14, 2019, 19:43:00 »
Z tego co widziałem na zdjęciach w 508 sa ATE a u nas TRW i z racji tego że moje nie wyglądają dość zacnie(korozja) to pomyślałem żeby wymienić przód i tył od GT.
Nie wiem jak 3.0 HDI ale mój 2.2 HDI ma takie same hamulce jak 508 GT. Przód 340 mm tył 290 mm ATE.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 14, 2019, 19:47:12 »
2.0 ma TRW i po zdjęciach widać że są inne i mniejsze,mam źródełko na graty od 508-ki więc najwyżej zaryzykuję i kupię na tył od GT i jak się uda to zrobię transplantację a jak nie to najwyżej będę parę złoty w plecy.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 14, 2019, 21:51:32 »
Dzisiaj nie zamówiłem bo nie mogę się zdecydować. W sumie zastanawiam się na Zimmermann, ATE lub Brembo i chyba zestaw z tej trójki
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Michał Budzisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: BMW 120D e87 LCI, C5 X7 2011 Exclusive Tourer 2.0 HDI 163KM AM6
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 14, 2019, 22:27:12 »
Byłem przed tym samym dylematem i po przewertowaniu opinii postawiłem na zestaw od Zimmermanna ;)

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 14, 2019, 23:22:06 »
Zimmermann bdb.wybór miałem takie w 308-ce i wiercone w Cuprze R i zero problemów w dodatku tak bardzo nie pyliły.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 15, 2019, 00:14:36 »
Z tego co widziałem na zdjęciach w 508 sa ATE a u nas TRW i z racji tego że moje nie wyglądają dość zacnie(korozja) to pomyślałem żeby wymienić przód i tył od GT.
pewności nie mam ale może to być różnica z elektrycznym ręcznym i manualnym. Mariusz, kupujesz same zaciski kompletne, osłona zostaje- przy 304mm jest większa osłona i pomieści duża tarcze.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 15, 2019, 04:45:05 »
A jak z osłoną na tarcze 340?

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 15, 2019, 07:55:04 »
Będę zdejmował dziś koło to się przyjrzę dokładnie i zmierzę, osłona jest sporo większa w tej chwili od tarczy więc powinna zakryć większą.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 15, 2019, 09:02:06 »
ok.dzięki :)

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 15, 2019, 09:07:11 »
Co potrzeba do takiej wymiany? Zacisk z jarzmem i osłony tarcz?
A jak z osłoną na tarcze 340?
Osłona tarcz pozostaje bez zmian. Przy 304 wystaje o ok 2 cm na promieniu a przy 340 będzie na styk lub minimalnie będzie wystawała
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 15, 2019, 09:50:13 »
Chciałbym aby tak było, osłona sprawdzi się przy tarczy max 330mm, niestety do tarcz 340 potrzebna jest większa osłona. Przy hamulcach 304mm osłona jest większa o 13-14mm od tarczy.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 15, 2019, 11:27:56 »
Jak ma coś wpaść to i tak wpadnie bo osłona głównie zabezpiecza przed rozpryskiem wody. Nie będę się upierał ale wystaje więcej niż to co napisałeś. Aż zerknę jak nie zapomnę
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 15, 2019, 12:05:49 »
Wiesz, ja też się nie upieram, może występowały różnej wielkości. U mnie osłona ma 330mm mierzyłem i dziele się spostrzeżeniami. Byłem przed chwilą w motoryzacyjnym- niestety osłon do tego modelu jeszcze nikt nie produkuje. Czy któryś z szanownych posiadaczy 3.0hdi mógłby zaglądnąć u siebie jak to wygląda, czy osłona tarczy pokrywa się  z ze średnicą tarczy hamulcowej.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 15, 2019, 12:24:00 »
Jeśli faktycznie do hebli 340 jest większa osłona niż do reszty do od 508-ki nie podejdzie skoro reszta gratów pasuje.