Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?  (Przeczytany 25014 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2018, 13:13:06 »
Problem z przegrzewaniem przy wyższych prędkościach dotyczył 3.0 benzyna, ale ile w tym urban legend to nie wiadomo. W 3.0 hdi raz czytałem o takim przypadku jak gość jeździł z niesprawnym termostatem i mu wywaliło płyn na autostradzie i dalej jechał :) . Ja swoim w lecie 400km przeleciałem po autostradzie i często było koło 2 paczek i wskaźnik nie drgnął nawet o jedną kreskę a to był ten okres kiedy temp. zewn. była grubo powyżej 30C.
Z tego co pamiętam to w pierwszych 2,7 hdi, były korki w zbiorniku wyrównawczym, które nie upuszczały ciśnienia i doszło do kilku awarii bo wywaliło płyn z powodu za dużego ciśnienia w układzie. Korki te zostały szybko wymienione i nie słyszałem, aby był z tym jakiś problem.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2018, 14:33:20 »
Ten silnik na allegro to już widzę jakaś legenda. Co nie patrzę to wiecznie jest. Rozmawiałem ze znajomym że znalazłem super C5 z uwalonym silnikiem 3.0 HDI. I dodałem że te silniki to białe kruki. Trochę mnie wyśmiał że wystarczy tylko wiedzieć gdzie ich szukać :).

Podpowiem: poszukajcie szrotów gdzie ściągają jeżdzące angliki w dużych ilościach. Od razu dodam, że blok 3.0 HDI z Landrovera jest inny...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2018, 14:50:53 »
Z tego co wiem to nie tak to działa. Oni nawet nie muszą dawać ogłoszeń bo ludzie walą do nich drzwiami i oknami. Praktycznie całe takie auto jest upłynniane na części oprócz części nie nadających się do instalacji w wersji EU. Pod Legnicą jest taki szrot z japońcami gdzie można dostać cuda :)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2018, 15:40:09 »
Paweł, skończ już, bo to się nudne robi...
Dziuple, teorie spiskowe, itp, itd...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 01, 2018, 17:55:19 »
A co Cię obchodzi ile on jeździ i za ile? Może sobie jeździć 1km i mu palić 15l jak ma na to ochotę i go stać i nic nikomu do tego.
Popatrz, jednak jest i drugi, kompletny i wyjściowo za 7900: https://www.olx.pl/oferta/citroen-c5-c6-silnik-3-0-hdi-CID5-IDr7vwx.html#2a832c93bb
Ważne, że Twoje zdanie ma być na końcu.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 02, 2018, 09:44:05 »
Przecież to Ty jesteś orędownikiem zmiany biegów przy niskich obrotach :) Generalnie w automacie nie muszę myśleć przy jakich obrotach robi to skrzynia, ale z reguły nie przekracza to 1500-1900obr a przytych obrotach to ten silnik pracuje jak na jałowych. Dodatkowo nie będę pałował zimnego silnika (zwłaszcza jadąc 30km/h ) - chyba, że masz inne spojrzenie na ten temat. Generalnie mieszkam w centrum i wszędzie mam blisko więc auto używam raczej dla przyjemności niż potrzeby. Inna sprawa, że jak już robię trasę to 2-3k km (2 razy w roku Włochy i Austria na narty) plus w lecie kilka dłuższych wypadów i w trasie można w pełni docenić zalety tego auta. O jeździe w mieście napisałem pod kątem fapa, bo dużo użytkowników twierdzi, że silnika diesla nie da się używać tylko w mieście bo fap się będzie zapychał. W 3.0 hdi nie ma z tym żadnego problemu. Przez pół roku zrobiłem 7k km i przy aucie nic nie było robione. I to by było na tyle.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 02, 2018, 11:05:52 »
Ale o czym mowa dla mnie miarodajna opinia byloby jakby uzytkownik 3.0 hdi napisal ze faktycznie ten silnik jest bez wad jakby przejechal 100-200 tyś.km.To tak jak z żona każda jezd bez wad na początku związku a później im dłuższy staż wychodzą jej wady ;D

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 02, 2018, 11:14:29 »
Silnik ma przejechane 202k km (albo i więcej :)) i ma się bardzo dobrze, a zgodnie z tą teorią spiskową już się powinien dawno rozpaść :)

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 02, 2018, 11:35:35 »
A ile z tych km.ty nakreciles? Bo mogło być coś robione przez poprzedniego właściciela.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 02, 2018, 12:08:35 »
Mówi się, że długotrwała jazda z dużymi prędkościami i wymiana oleju co 30 000 km bardzo szkodzą silnikom 3.0 HDi. Być może (oby) auto Artura nie było tak użytkowane i miało częste zmiany oleju. Jak tak to może i przejedzie jeszcze drugie tyle co ma na liczniku.

Niestety kupując kilkuletnie używane auto, najczęściej po kilku właścicielach, nie mamy pewności jak było traktowane.

Podobnie jest ze skrzyniami AM6, a dotyczy to nie tylko 3.0 HDi, ale i 2.2 HDi oraz 2.0 HDi. Jak olej w skrzyni nie był wymieniany i auto było intensywnie używane to przy zakupie auta o przebiegu rzędu 200 tys. km ryzykujemy kosztowną naprawę. Ja byłem świadomy tego ryzyka kupując moje C5 i jak ktoś będzie chciał kupić kilkuletnie C5 z AM6 to będę śmiało mówił o takim ryzyku.

Niestety kilku właścicieli 3.0 HDi walczy zawzięcie i udawadnia, że co złego to nie oni i 3.0 HDi to silnik bez wad oraz że każdy kto nie ma 2 rurek w C5 to jeździ furmanką...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 02, 2018, 12:19:03 »
A ile z tych km.ty nakreciles? Bo mogło być coś robione przez poprzedniego właściciela.

Trochę się znam na mechanice. Jak oglądałem to auto to od razu było widać, że od nowości to tylko korek od oleju był odkręcany a wiedza poprzednich właścicieli ograniczała się do tego, że to jest citroen C5 z bardzo dobrym silnikiem bo nic przy nim przez 3 lata nie trzeba było robić. Oni zrobili ok. 40k km w tym połowę w ostatnim roku bo dopiero po 2 latach się jarnęli, ze auto ma hak i można na nim wozić rowery. Mieli jeszcze BMW chyba M5 z 3 litrowym dieslem, które miało hak i jego wcześniej głównie używali do wypadów nad morze. Porównując spalanie to w BMW na trasie było ok. 2L większe niż w C5. Jak wymieniałem rozrząd to pół dnia zeszło mi z odkurzaczem i szmatą, aby ten silnik jakoś wyglądał i nie nasypało się kurzu do głowicy i rur z wodą. Wszystkie śruby i mocowania były nienaruszone, więc mniemam, że nigdy nic przy nikt nie dłubał. Stan oleju po 7k km przejechanych przeze mnie nic się nie zmienił i silnik jest suchy jak igła. Miałem sporo diesli wcześniej, ale nigdy jeszcze nie miałem silnika (używanego) z którego nawet kropelka oleju znikąd nie wycieka. Na wejściu do IC jest trochę jakby tłusty nalot, ale ani w IC ani rurze do kolektora dolotowego nie było śladów oleju z turbo. Osobiście jestem zadowolony z tego silnika, bo dla mnie najważniejsza jest niezawodność i jak na razie auto nie robi niespodzianek. Auto na trasie przy swojej masie i pełnym obciążeniu spala ok. 7,5L jeśli się nie patrzy na spalanie Przy oszczędnej jeździe komp pokazywał 6,5L. Jak kupowałem go to miał średnie spalanie 5,8L, ale jeździła nim kobieta i całość jazdy była poza miastem no i było lato.

Odnośnie tego co napisał Jacek, nie twierdzę, że ten silnik nie ma wad bo nic co wyprodukował człowiek nie jest idealne, ale ja osobiście jestem zadowolony z tego auta i nie znam użytkownika, który by narzekał na ten silnik. Narzekają Ci co nim nigdy nie jeździli :) Jeśli ASO twierdzi, że 3.0 hdi jest bardzo udanym motorem i nigdy nie trafiło do nich auto z jakąś wadą producenta, ani poważną awarią to chyba też o czymś świadczy.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 02, 2018, 12:34:35 »
Jeśli ASO twierdzi, że 3.0 hdi jest bardzo udanym motorem i nigdy nie trafiło do nich auto z jakąś wadą producenta, ani poważną awarią to chyba też o czymś świadczy.

Akurat ok 2 lata temu, póki jeszcze nie spotkałem się ze złymi opiniami nt. 3.0 HDi to bardzo polecałem ten silnik znajomym. Namawiałem nawet przyjaciela na zakup takiego używanego auta właśnie z ASO. No i w ASO sam sprzedawca mu odradzał ten silnik...

Oprócz jednego znajomego z zepsutym silnikiem 3.0 HDi, mam też drugiego znajomego z takim autem i jest bardzo zadowolony. Tyle, że on kupił to auto osobiście we Francji od pierwszego właściciela.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2018, 12:49:37 wysłana przez Jacek Janikowski »

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 02, 2018, 13:17:44 »
Znając życie prawda leży gdzieś pośrodku. Praktycznie żadnemu silnikowi nie służy wydłużenie interwału wymiany oleju. Jeśli silnik nie ma wady konstrukcyjnej, a po tylu latach już na pewno by o tym szeroko pisano i mówiono wiele zależy od tego jak było auto traktowane, jak serwisowane itd. Nie ma co uogólniać, są ludzie zadowoleni , którzy użytkują auto bez problemów, znajdą się także tacy którym coś się zepsuło i niestety ale koszty naprawy były spore i będą wypowiadały się negatywnie , a są też tacy co nigdy nie mieli, gdzieś słyszeli lub ktoś im powiedział i pewnie ten ktoś coś tam usłyszał od kogoś. Każdy też swoje chwali. Nie miałem i nie ma tego motoru, ale gdybym bazował na opiniach internetowych to pewnie to nigdy nie kupiłbym chyba żadnego autka.
Z drugiej strony awaryjność aut u nas jest duża, bo większość to auta które mają bardzo dużo nalatane (ale na liczniku mają magiczne cyferki z 1 z przodu:)) mają często za sobą ciekawe historie (wypadkowe, popowodziowe itp.).  Ale każdy zakład , że ma ten idealny rodzyneczek.
Wystarczy zobaczyć ile takie autka kosztują na zachodzie na normalnych stronach dla obywateli danego kraju - cudów nie ma.
Więc być może się psują, ale pytanie jaki wtedy mają rzeczywisty nalot - bo przekraczając zachodnią granicę jest bardzo masa aut o przebiegach 300-500 tkm , ale niestety one nie znajdują u nas nabywców, polscy handlarze kupuja tylko te co maja od 100 do max 200tkm bo są po prostu tam dużo tańsze - takie cuda. W Niemczech te same auta robią po pół miliona kilometrów a niestety u nas 200 tysięcy to same problemy. Takie cyrki
Jak ktoś kupuje mocne autko do tego diesel to stara się tym jeździć raczej.
W łzawe historie sprzedawców ja nie wierzę, nawet nie chce mi się tego słuchać. Czego to ja się w życiu nie nasłuchałem.
Tak więc każdy się tutaj okopał na swojej pozycji, każdy ma "swoje racje" a czy gdzieś jest naprawdę głośno o tych wadach , może jakieś linki itd. - bo gdyby to miało miejsce to bez problemu masa informacji byłaby.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 02, 2018, 13:33:07 »
Wg mnie nie można napisać, że silnik 3.0 hdi jest fatalny. Na pewno jest lepszy niz np. 3.0 tdi, który ma więcej wad. Natomiast w gamie hdi można powiedzieć że jest najsłabszym ogniwem (poza 2,7 hdi)  i wiele zależy od prawidłowej eksploatacji przez uzytkownika np. częste (max co 10tys. km) wymiany oleju gdy jeździ się dużo po mieście gdyż silnik jest wrażliwy na słabą jakość oleju gdy jest np. rozrzedzony niespalonym paliwem. Generalnie gdy kupi się zadbany egzemplarz i będzie sie o niego dbało to powinno się długo nim pojeździć. Największą bolączką 2,7 hdi były wtryski. W 3.0 układ wtryskowy został poprawiony i obniżono spalanie. Wg mnie to fajny silnik, ale gdybym miał do wyboru 2,2 hdi 204 KM to wziałbym 2,2 hdi.

:)))

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 02, 2018, 13:41:48 »
Ale to było 4 lata temu :) jak jeszcze nie miałem porównania i mało było informacji o awaryjności 3.0 hdi. Przez ostatnie 2 lata coraz bardziej mi się Vki zaczynały podobać :)
Widać co ASO to opinia, kwestia tylko, czy rzeczywiście mieli jakieś problemy, czy tylko naczytał się w internecie opinii. Osobiście nie udało mi się nigdzie znaleźć jakiegoś wątku, aby w Polsce ten silnik się komuś wysypał i to opisywał. O 2,7hdi było sporo napisane zwłaszcza o pierwszych egzemplarzach. Inna kwestia to prawdziwość przebiegu. Gość na forum PKP zna taksówkarza co jeździ 407 z 2,7hdi i ma ponad 500k zrobione a innemu się zepsuł po 60k km. Problemem w 2,7hdi był głównie układ wtryskowy (rozcieńczanie oleju paliwem) i wymiana oleju co 30k km. Również dużo c5 z tymi silnikami jest do Polski sprowadzana po dzwonach i wtedy nie wiadomo czy silnik nie został w jakiś sposób uszkodzony, ale to dotyczy wszystkich silników. Generalnie, jak się chce kupić dobre auto to trzeba zapłacić więcej a jak tanio to trzeba mieć na uwadze aby w razie czego mieć gruby portfel na naprawy  Ja kupiłem to auto bo było w bdb. stanie i przed zakupem z godzinę testowałem je na trasie i nie znalazłem żadnych mankamentów. Generalnie masa tych motorów jeździ i nikt nie narzeka.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 02, 2018, 13:46:38 »

Niestety kilku właścicieli 3.0 HDi walczy zawzięcie i udawadnia, że co złego to nie oni i 3.0 HDi to silnik bez wad oraz że każdy kto nie ma 2 rurek w C5 to jeździ furmanką...
Po co te bzdury powyżej?
 
Pytam się po raz kolejny, gdzie te WADY, gdzie Ci płaczący właściciele? Jeden, dwóch, no proszę Was... jakieś linki, artykuły, opinie, fora?
Po raz kolejny powtarzam, problem z 3.0HDi widzą tylko ci co nim nie jeżdżą, właściciele są zadowoleni, ale to i tak innym nie wystarcza jak widać.
A silnik jest i drugi na popularnym serwisie ogłoszeniowym, za wyjściowe 7900, kompletny, jeszcze w aucie, można wypróbować. Pewnie za 7 by poszedł, to dużo za kompletny silnik? Jakoś nie został rozdrapany przez klientów uszkodzonych 3.0HDi.
Tak, że nie róbcie już demona tam gdzie go nie ma. Miałem 4 Laguny II diesle 100, 107, 120 i 150 KM, które to określane są królowymi lawet (widział ktoś na lawecie?), znane są tam jednak ogólnie problemy z panewkami, turbinami itd. Ja złego słowa na żadną nie powiem. To bardzo dobre auta, najtańsze dzięki ich opiniom, ale jak się zmienia olej co 30tys, to potem są tego efekty.
Podsumowując, najważniejsza jest eksploatacja i zawsze jest ryzyko co do przeszłości. Złym taktowaniem można uwalić każdy silnik, nawet te bez znanych wad, nawet 2.0HDi.
A teraz czekam na znane wady silnika 3.0HDi, w punktach proszę, żeby się nie myliło  ;)

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 02, 2018, 14:05:48 »
Po co te bzdury powyżej?
 
Pytam się po raz kolejny, gdzie te WADY, gdzie Ci płaczący właściciele? Jeden, dwóch, no proszę Was... jakieś linki, artykuły, opinie, fora?
Po raz kolejny powtarzam, problem z 3.0HDi widzą tylko ci co nim nie jeżdżą, właściciele są zadowoleni, ale to i tak innym nie wystarcza jak widać.
A silnik jest i drugi na popularnym serwisie ogłoszeniowym, za wyjściowe 7900, kompletny, jeszcze w aucie, można wypróbować. Pewnie za 7 by poszedł, to dużo za kompletny silnik? Jakoś nie został rozdrapany przez klientów uszkodzonych 3.0HDi.
Tak, że nie róbcie już demona tam gdzie go nie ma. Miałem 4 Laguny II diesle 100, 107, 120 i 150 KM, które to określane są królowymi lawet (widział ktoś na lawecie?), znane są tam jednak ogólnie problemy z panewkami, turbinami itd. Ja złego słowa na żadną nie powiem. To bardzo dobre auta, najtańsze dzięki ich opiniom, ale jak się zmienia olej co 30tys, to potem są tego efekty.
Podsumowując, najważniejsza jest eksploatacja i zawsze jest ryzyko co do przeszłości. Złym taktowaniem można uwalić każdy silnik, nawet te bez znanych wad, nawet 2.0HDi.
A teraz czekam na znane wady silnika 3.0HDi, w punktach proszę, żeby się nie myliło  ;)

Są dziesiątki długich wątków na ten temat na niemieckich, francuskich i angielskich stronach. Tam tych aut sprzedało się więcej i pierwsi właściciele aut wkurzali się, że przy ok 200 kkm silnik potrafi się wysypać w aucie za niemałą kasę.

Ciebie nie mam zamiaru przekonywać, nie o to tu chodzi. Podaję tylko przypadki, które znam.

Kolega, który się pytał, którą wersję silnikową wybrać ma dzięki naszej dyskusji już jakieś rozeznanie i sam zdecyduje na co zwracać uwagę przy zakupie.

Dla mnie EOT, bo jak zwykle dyskusja nt. 3.0HDi robi się mocno osobista i emocjonalna...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 02, 2018, 14:50:49 »
Panowie ja przeglądam ogłoszenia w niemczech, austrii i szwajcarii. Uszkodzonych silników 3.0 HDI jest tylko kilka !!!

W Polsce pojawił się Carlsson z uszkodzonym silnikiem. Mi się nie podoba także jak ktoś chce to może złożyć fajną furkę ;)

Co do wad 3.0 HDI to nikt nie wymienił najważniejszej wady czyli rozszczelniających się kolektorów wodnych. Potrafi pęknąć tworzywo z którego są wykonane. Nowe nie są drogie na szczęście.
Druga sprawa to korodująca charakterystyczna rurka w układzie chłodzenia.

Z V6 na tym forum ( a napisałem z pytaniem do kilkunastu posiadaczy V6 ) problem miało dwóch w 2.7 HDI z kolektorami i jeden z pompą oleju. Nikt nie miał problemu z układem korbowym.

Mobile.de 46 szt. 3.0 HDI. 1 uszkodzony silnik, 2 uszkodzone blacharsko. Reszta sprawna

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 02, 2018, 16:17:20 »
Pompa oleju już w późniejszych 2,7hdi została poprawiona. W 3.0 hdi nie było z nią problemu. Oczywiście wszystko może się zepsuć. Nie wierzę, że w innych silnikach pompy oleju nigdy się nie psują. Nowa ori pompa do 3.0 hdi kosztuje 400 PLN, wymiana 900 PLN. Jak w swoim wymieniałem rozrząd to przy okazji profilaktycznie wymieniłem tą pompę, bo jest na wale korbowym pod kółkiem rozrządu i większa część roboty jest odwalona po rozpięciu rozrządu. Wyszedłem z założenia, że jak ta wytrzymała 200k km to następna wytrzyma następne 200k czyli ja tam już nigdy nie będę zaglądał. Z tego co się dowiedziałem od użytkowników 2,7 hdi to ta pompa zanim padnie przez długi czas hałasuje i problem mają jedynie Ci co nic im nie przeszkadza w jeździe. Kolektor wodny kosztuje 100 PLN i również wymieniłem na wszelki wypadek, jakkolwiek w ASO mi powiedzieli, że to pierwszy kolektor do tego silnika jaki sprzedają.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 02, 2018, 16:31:42 »
Bo pompa została w 2008 roku zmodyfikowana i do 3.0 od początku już idą pompy nowego typu z którymi teoretycznie nie ma problemu a przynajmniej nikt nie zgłaszał problemów po wymianie na nową.
Odnośnie kosztów wymiany rozrządu to ASO krzyknęło 1200 PLN za robociznę plus części 1200 PLN. Ja kupiłem ori rozrząd za 600 PLN i wymieniłem samemu. Pompa wody kosztuje ok. 100 PLN, ale nie trzeba jej wymieniać przy rozrządzie bo jest na pasku osprzętu. Generalnie wymieniłem wszystkie rolki, pompę wody i oleju, napinacz, tak że silnik jest jak nowy. Auto z tym silnikiem jako nowe kosztowało tyle co 2 exclusivy z 2.0 hdi, więc jak się kupuje za taką cenę jak obecnie to warto w niego trochę zainwestować aby długo i bezawaryjnie posłużył bo komfort jazdy jest super. Myślałem jeszcze o BMW F10 z 3l dieslem, ale za taki stan i rocznik to by trzeba było wydać przynajmniej 2 razy tyle co za C5 i do tego 3 litrowy diesel w BMW nie jest pozbawiony wad a koszty są sporo wyższe niż przy HDI. Do tego to nie V6, chociaż temu motorowi z beemki można to wybaczyć bo fajnie pracuje.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2018, 16:44:53 wysłana przez Artur Juchniewicz »

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 02, 2018, 19:19:55 »
A czy to nie jest tak, że najwięcej narzekają osoby które nie mają 3.0 hdi? Może ZZ? Ja jak szukałem cytrynki to patrzyłem w większości za 3.0 hdi właśnie, ale akurat nic nie trafiłem przez długi okres czasu, a jak coś było to tego samego dnia znikało, w końcu jak się pojawił konkretny fajny 2,2 hdi 204 z dobrą historią to choć kolor i wnętrze się nie podobało pojechałem i wziąłem, 2 wydechy są, ale v6 niema...
Co do awaryjności, jak dzwoniłem do aso pytając o części, oleje, rozrządy etc. i awaryjność, to gość podsumował tak: "Trzeba się przygotować na duże koszty utrzymania, natomiast nie odnotowaliśmy awarii tegoż silnika u nas, jest to bardzo udana jednostka".

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 02, 2018, 21:05:08 »
No o tym mówię, u nas tych silników nie ma bo mało kto to sprowadza bo jest drogie w eksploatacji i jest ryzyko awarii, druga rzecz że jak ktoś sprowadza auta to wie które ile stoją po komiksach i się takich niesprzedajnych wystrzega
Jak ktoś mówi że jest drugi silnik na cały kraj o przebiegu 180 tyś!!  Za 7900 to ja się tylko śmieję bo już więcej argumentów nie mam. Równie dobrze można założyć nowe panewki po przegłaskaniu wału i też pojeździ,  a przynajmniej zdąży się sprzedać
Tych silników jest mało(podobnie jak 2.2 zresztą) raczej głównie dlatego, że handlarzom niezbyt opłaca się je sprowadzać. Jak szukałem dla siebie, to zadzwoniłem do kilku znajomych handlarzy czy czegoś by nie mieli, to gadka była zawsze ta sama, mniej więcej taka: "to ponad 2.0, to droga akcyza, nie opłaca się. Może się uda, ale to muszę kupić na pracownika itd."
Niechętni, bo wybór stosunkowo niewielki, ceny nie są niskie, duże ryzyko że nie zarobią. Do tego mity o dużej awaryjności.
Pisanie że jest mało bo awaryjny itd. jest niedpowiedzialne. Jeżeli tak to dlaczego wciąż sprowadzają mnóstwo 2.0TDi na pompowtryskach? To dopiero awaryjny silnik... Różni się jednak tym, że jest niska akcyza i dużo ich na rynku.
Długo trwa ta Wasza debata, ale wyczytałem z niej tyle, że może być wadliwa pompa oleju i kolektor wodny. Do tego poważne skutki długich interwałów olejowych - jawny przykład celowego wykańczania samochodów przez zalecenia producentów.
Ogólnie wynika z tego że silnik jest dobry, ale niestety poprzedni właściciele często słuchają zaleceń producenta i wykańczają auto.
Niestety na ten silnik te zalecenia wpływają bardziej niż na inne.
Jak zawsze najważniejsze to kupić dobry i zadbany egzemplarz.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 02, 2018, 21:49:25 »
Jeszcze się spotkałem z opinią, że jest ich mało na rynku dlatego, że właścicele są z nich ta zadowoleni, że sprzedawać nie chcą :P

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 02, 2018, 21:58:16 »
A czy to nie jest tak, że najwięcej narzekają osoby które nie mają 3.0 hdi?
Cały czas o tym piszę do znudzenia.
Gdzie tu albo na sąsiednim forum jest chociaż jeden niezadowolony z tego silnika?
To po co wiecznie powtarzać o jakiś wadach? Wadą jest jak ktoś się wypowiada w temacie, którego nie dotknął tylko, o którym gdzieś tam słyszał.
Czy ja piszę o wadach 2.0HDi, patrząc ile tu jest wątków z problemami np. dzwoniących kół i buczących skrzyni manualnych, itd? Nie mam, nie miałem to się nie wymądrzam.
Co jest takiego, że innych tak boli ten silnik? Nie chcę odpowiadać.
Wszyscy użytkownicy zadowoleni, ale silnik wadliwy. Jakie to polskie kuriozum.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 02, 2018, 23:49:07 »
Wiedziałem, że nie wytrzymasz.
Krótko, 2 miesiące. Tylko mi nie pisz, że za krótko. Wystarczy by być zadowolonym i mieć jakieś zdanie. Inni mają znacznie dłużej i też są zadowoleni.