Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?  (Przeczytany 24955 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Witam


Chciałbym kupić C5 III, w wersji Exclusive z Hydroactive rzecz jasna, w dieslu.
Wiadomo :
2.2 204KM (nie biturbo) była przed liftem w 2015, ciut więcej spala, starsza skrzynia biegów BVA6
2.0 180KM Blue HDI to już nowsze modele, nowszą skrzynią EAT6, lepsze spalania z kamerą cofania[/size][size=78%]. [/size]Ale ciężko znaleźć takie modele.


Czy ktoś miał może porównanie? Warto się szarpnąć na nowszą wersję?
A może wybrać 3.0V6 241 KM? Czy ta jednostka jest bardziej awaryjna + koszty utrzymania od dwóch powyższych? Dużo więcej pali?


Pozdrawiam


Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2018, 02:33:10 »
Co do 3.0HDi to jest tu grono użytkowników 2.0HDi, którzy Ci napiszą, że to awaryjny silnik i drogi w utrzymaniu.
Znajdź tu na forum jednego niezadowolonego z 'trójki". To chyba wystarcza za odpowiedź.
Czy drogi w utrzymaniu? Nie wiem ile palą pozostałe, o które pytasz, ja mam teraz w zimie z ponad tysiąca średnią 8,4l, ale jeszcze często cieszę się momentem 450nm dostępnym od 1600 obrotów. Spokojnie do radę zejść niżej, myślę że zejdę koło 8,0 jak ochłonę, natomiast miasto to 9,5l, dychy mi nie przekroczył nigdy. Na autostradzie 120km/h to 5-6l, ale kto tak jeździ  :-* Jeszcze pewnie ze stówkę drożej w OC niż 2.0. I śmieję się  :P z tych drogich kosztów. A że może się zepsuć i wtedy będzie drożej? Owszem będzie, ale każdy jest dorosły, można wybrać rower i będzie taniej, coś za coś.
Co do zalet tego silnika, to jednak małe spalanie jak na tę moc i masę (1,9t bez kierowcy), niesamowicie cicha praca, jak jeździsz normalnie to go nie słychać, zamruczy ładnie V6 jak naciśniesz, a zbiera się pięknie, wystarczy by zaspokoić większość, no i ta świadomość mocy jak grzecznie jedziesz w sznurku, że jak zechcesz to odpłyniesz.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2018, 09:54:50 »
A po komuś drugi silnik jak ma go w swoim aucie?
A nie pisałem wyżej, że będzie krytyka?  :D

Offline Dariusz Turczyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2012 2.0 RHH
  • Miejscowość: Zamość
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2018, 10:15:29 »
Ta skrzynia do 3.0/2.7 to faktycznie totalna porażka PSA, zdławili specjalnie ten silnik po to żeby skrzyni nie zmielił... Silnik sam w sobie jest ok jednak co do kosztów utrzymania to logiczne że będzie drożej niż przy 4 cyl chyba że ktoś uważa że w v6 to tylko olej trzeba wymieniać i nic więcej nie dotykać :)

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2018, 10:31:12 »
Ta skrzynia do 3.0/2.7 to faktycznie totalna porażka PSA, zdławili specjalnie ten silnik po to żeby skrzyni nie zmielił... Silnik sam w sobie jest ok jednak co do kosztów utrzymania to logiczne że będzie drożej niż przy 4 cyl chyba że ktoś uważa że w v6 to tylko olej trzeba wymieniać i nic więcej nie dotykać :)
No co Ty, zobacz ile jest uszkodzonych, kilka na całą Europę, strach to mieć  ;) .
A co trzeba jeszcze dodatkowo robić z V6 w porównaniu do nie V6?
Co do skrzyni, trudno mi nazwać porażką coś co pracuje u mnie świetnie. Jak się zepsuje to napiszę, że porażka, Tobie się zepsuła, czy tylko czytasz tu wątki?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2018, 10:43:53 »
Paweł nad jedną sztuką z uszkodzonym silnikiem nawet się zastanawiam a tyle jest uszkodzonych że można policzyć na palcach.
Po drugie co wy chcecie od skrzyni biegów. To że silnik ma ograniczony moment do tej skrzyni jej nie przekreśla. Czy komuś siadła akurat przez 3.0 HDI? Nie słyszałem.
Siada poprzez niewymienianie oleju. A co powiesz na fakt że ktoś podajże z pkp podkręcił 3.0 HDI na 600 Nm i skrzynia nie siadła tylko silnik ( po dwóch latach )?

Co do V6 to z informacji od użytkowników z klubu cytrynki to których sam napisałem to do weryfikacji są jeszcze kolektory wodne które mogą się rozszczelnić.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2018, 10:47:46 »
Zobacz ile jest aut z uszkodzonym silnikiem 2.7 3.0
Ciągle bredzisz o tych uszkodzonych 3.0hdi. Spotkałeś się osobiście z takim sinikiem? Wiesz z jakiego powodu został uszkodzony? Ja tylko raz na forum spotkałem się z przypadkiem jak ktoś kupił sprowadzone auto z uszkodzonym silnikiem 3.0hdi. Powodem był zepsuty termostat a gość nie widział, że temperatura płynu mu wzrasta i w końcu przegrzał silnik bo wywaliło cały płyn a pruł ponad 200 po autostradzie. Nigdy nie znalazłem opinii, że silnik się zepsuł tak sam z siebie i generalnie to są same pozytywne opinie. Odnośnie awaryjności na forum PKP jest zakładka dla 3.0 hdi i jest tam tylko kilka zapytań o jakieś pierdy a w zakładkach o pozostałych silnikach tysiące postów z problemami. Jak by zsumował ile jest uszkodzonych z różnych powodów silników 1,6; 2.0 i 2.2 hdi to pewnie wyszłoby ze 20 razy tyle. Ja osobiście zetknąłem się z 6 zmielonymi 1,6hdi, dwoma 2.0hdi i jednym 2.2 hdi - tym 204KM. W ASO przed zakupem pytałem się o awaryjność silnika 3.0 hdi ze względu na opinie o 2,7hdi to powiedzieli, że 3.0 to bardzo dobry i udany silnik i wszystkie błędy, jakie były w 2,7hdi zostały w nim usunięte. Głównym powodem bolączek w 2,7 hdi był układ wtryskowy. 3.0hdi dostał nowy system Boscha, który nie sprawia już problemów i nie powoduje rozrzedzenia oleju paliwem przy problemach z wypalaniem fapa. 200k km to dla tego silnika dopiero dotarcie ze względu na małe wysilenie jednostki. Ja swoim jeżdżę głównie po mieście, krótkie odcinki 2-3km na zimnym silniku i z fapem nie mam żadnych problemów, nawet nie wiem kiedy się wypala.
Odnośnie wyboru auta, to każdy wybiera to co mu pasuje. Nie każdy lubi jazdę jak furmanką i niskie spalanie.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2018, 10:53:23 »
Brawo kolego.
Paweł, masz coś do dodania?
Może w końcu skończą się te bzdury.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2018, 10:53:53 »
To ja mam jeszcze pytanie do posiadaczy 3.0 HDI. Czy potwierdzicie na 100% że ma na pokładzie AMVAR? Może nie jest taki sam jak w C6 ale ktoś pisał że jest i moduł jest gdzieś w bagażniku. Czy ktoś potwierdzi że lepiej to jeździ od zwykłego HA3+?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2018, 10:55:21 »

Chciałbym kupić C5 III, w wersji Exclusive z Hydroactive rzecz jasna, w dieslu.
Wiadomo :
2.2 204KM (nie biturbo) była przed liftem w 2015, ciut więcej spala, starsza skrzynia biegów BVA6
2.0 180KM Blue HDI to już nowsze modele, nowszą skrzynią EAT6, lepsze spalania z kamerą cofania[size=78%]. [/size]Ale ciężko znaleźć takie modele.


Jest jeszcze opcja 2.0 HDI 163KM+ chip na 200 KM ale nie będzie podwójnych wydechów ;)

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2018, 10:57:39 »
Ale po co chip? Przecież to fajne jeździ. Większość zadowoli.
Co do AMVAR to nie wiem, więc się nie wypowiadam.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2018, 11:00:24 »
2.0 HDI 163 właśnie nie jeździ jak dla mnie. Na hamowni nie wypluwa zazwyczaj 163 KM ale coś koło 140 KM. Po chipie ma już 400 Nm od 2 tyś i blisko 200 KM

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2018, 11:03:51 »
To ja mam jeszcze pytanie do posiadaczy 3.0 HDI. Czy potwierdzicie na 100% że ma na pokładzie AMVAR? Może nie jest taki sam jak w C6 ale ktoś pisał że jest i moduł jest gdzieś w bagażniku. Czy ktoś potwierdzi że lepiej to jeździ od zwykłego HA3+?

Na pewno jest inne zawieszenie niż w wersji 2.0 i niższych. Jedynie 2.2 hdi 204KM ma (chyba) takie zawieszenie jak 2,7 i 3.0 hdi. Czy jest AMVAR to ciężko powiedzieć bo na sferach w C5 nie widać tych wyprowadzeń jak w C6 z AMVAR. Na pewno posiada 4 czujniki wysokości zamiast 2 jak w standardowym modelu i jest jakiś dodatkowy moduł, ale chyba pod maską w miejscu akumulatora bo akumulator przeniesiony jest do bagażnika. Najlepiej to przejechać się samemu i porównać wszystkie wersje i wybrać co najbardziej pasuje. Mi wersja z 3.0 hdi najbardziej podeszła jeśli chodzi o komfort jazdy, chociaż na początku szukałem wersji z 2.2 hdi 204KM. Dużo zależy też od ogólnego stanu technicznego auta, bo sam silnik to nie wszystko.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2018, 11:05:25 »
Ze względu na rocznik 3.0 u mnie wypadł przy decyzji. Natomiast może bym się skłonił mimo wszystko ku niemu, gdyby nie właśnie to, że parametry nie są dużo lepsze, obydwa mają 450Nm. w 3.0 ten moment jest dostępny przy niższych obrotach, to fakt.To spowodowało że się zdecydowałem na 2.2, i pewnie skończy się na chipie(ale to tylko dla większej frajdy, bo ten silnik naprawdę daje radę i bez tego).
Po chipie osiągi zapewne zrównają się z 3.0.
Oczywiście 3.0 też można podkręcić bez problemu(a w zasadzie wystarczy przywrócić mu nominalne parametry :)    ), ale to osobna kwestia.
Tadek, jak czytam to już pół roku się zastanawiasz nad 3.0 - brak czegoś konkretnego na rynku, czy się ciągle zastanawiasz nad czymś innym?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2018, 11:10:02 »
Zastanawiam się jeszcze właśnie nad 2.2 204 KM. Kuszą mnie te podwójne wydechy. A tak na prawdę w tej chwili wydatki idą na coś innego.
Ale zgłębiam wiedzę żeby kupując już wiedzieć na co patrzeć. No jeszcze dodam taki fakt, że przez te pół roku ceny C5 troszeczkę spadły.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2018, 11:14:33 »
Marcin, na mobile są 3.0 z 2014.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2018, 11:15:58 »
Czasami na rynku są oferty za dwadzieścia parę tysięcy za 3.0hdi, ale ogólny stan auta wskazuje, że ma przejechane one grubo ponad 400-500k km. U mnie przy przebiegu 200k km było widać, że od nowości nikt do silnika nie zaglądał a rozrząd to pewnie jeszcze ze 100k km by pociągnął, ale cena była też prawie 2x taka jak za te najtańsze. Taka realna cena aby kupić dobre auto z tym silnikiem to ok. 40-50k PLN w zależności od wyposażenia. Wersje z jasną skórą są najdroższe.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 01, 2018, 11:17:25 »
Marcin, na mobile są 3.0 z 2014.

Myślałem, że w 2012/13 PSA wycofała się z tych silników?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 01, 2018, 11:18:33 »
Marcin, na mobile są 3.0 z 2014.

Nie szukałem za granicą, byłem pewien że wsadzali to tylko do 2012 czy 2013r., widocznie się myliłem, jeżeli tak jest.

Zastanawiam się jeszcze właśnie nad 2.2 204 KM. Kuszą mnie te podwójne wydechy. A tak na prawdę w tej chwili wydatki idą na coś innego.
Ale zgłębiam wiedzę żeby kupując już wiedzieć na co patrzeć. No jeszcze dodam taki fakt, że przez te pół roku ceny C5 troszeczkę spadły.

Jakbyś chciał porównać 2.2 to pisz na PW, chyba że już znasz ten motor. Może w niedługim czasie zresztą zrobię chipa to będzie jeszcze ciekawiej :) .
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 01, 2018, 11:33:22 »
Marcin, na mobile są 3.0 z 2014.
Sprawdziłem z ciekawości, od 2013r. znalazłem 10szt. Tylko że żadnego sedana, a nie szukałem kombi.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 01, 2018, 12:07:37 »
Jeździłem 2.2 HDi 204KM oraz 3.0 HDi i nie zauważyłem, by 3.0 HDi był szybszy. Tyle, że 2.2 HDi był po chipie, więc trochę nierówna walka.

Odnośnie dyskusji o 3.0 HDi to przytoczę tylko fakt, że znajomy kupił C5 z uszkodzonym silnikiem 3.0 HDi, naprawił za grube pieniądze na nowych częściach z ASO i za chwilę silnik znów się wysypał. Oczywiście do tego momentu nic w tym strasznego.

Za to znajomy przeraził się jak po raz drugi nie chciał już naprawiać silnika, tylko zmienić na inny i okazało się, że na allegro jest tylko JEDNA sztuka za 13 tys PLN. Zasadniczo auto stoi teraz i zarasta krzakami.

Dalej się nie wypowiadam, każdy kupuje wg własnego uznania. Zresztą i tak najważniejszy stan danego auta :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 01, 2018, 12:22:44 »
Jak się kupuje auto z uszkodzonym silnikiem to zawsze jest jakieś ryzyko, gdy nie wiadomo co się stało. Generalnie większość silników po poważniej awarii nie kwalifikuje się do naprawy. Dodatkowo takie silniki jak 3.0 hdi trzeba umieć naprawiać/ serwisować i mieć dojście do instrukcji serwisowych bo wiele rzeczy vs 2,7hdi zostało w nim zmienione, min. wał i mocowanie koła rozrządu oraz moment dokręcenia ze 100 na 300Nm i jak ktoś nie ma o tym pojęcia to potem koło się obróci na wale jak miał jeden forumowicz w 2,7 hdi z nowym typem wału, ale to już nie jest wina silnika tylko obsługi. Jak ktoś nie ma pojęcia to dziesięć razy będzie naprawiał i skutek będzie ten sam. Ja akurat oglądałem dwie z 2,2 hdi i jedną z 2012r byłem już zainteresowany (przebieg sprawdzony ok. 160k km), ale był jakiś problem z silnikiem. Miał być kulejący wtryskiwacz, wyszła dziura w tłoku i kapitalka silnika. Jeszcze się nad nią zastanawiałem, ale naprawa z 3 dni przeciągnęła się do ponad 2 tygodni i nie wiadoma była cena końcowa po tych wszystkich naprawach, więc jak trafił mi się mój 3.0 hdi to ją odpuściłem, bo takiej naprawie to też już nie wiadomo jak ten silnik będzie chodził.


Jeśli chodzi o różnice w pracy silnika to oprócz mocy jest jeszcze kultura pracy. 3.0 hdi do odcięcia ma bardzo fajny dźwięk i żadnych wibracji, w 2.2 hdi przy wyższych obrotach było z tym dużo gorzej no i 3.0 dzięki dużemu momentowi od samego dołu jeździ prawie na biegu jałowym w ruchu miejskim.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 01, 2018, 12:43:33 »
Jeśli chodzi o różnice w pracy silnika to oprócz mocy jest jeszcze kultura pracy. 3.0 hdi do odcięcia ma bardzo fajny dźwięk i żadnych wibracji, w 2.2 hdi przy wyższych obrotach było z tym dużo gorzej no i 3.0 dzięki dużemu momentowi od samego dołu jeździ prawie na biegu jałowym w ruchu miejskim.

Odnośnie naprawy jak najbardziej masz rację. Natomiast jakby trzeba było zmienić silnik to już nie jest różowo. W 2.2 HDi nie ma problemu, bo jest duża dostępność w rozsądnych cenach.

Jeżdżę w długie trasy 2.2 HDi 204KM, czasami z prędkościami nawet do 200km/h i nigdy nie spotkałem się z jakimikolwiek wibracjami.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2018, 12:44:58 »
Swego czasu w DE na placu stała piękna C5, piękna sztuka, pełna opcja wyposażenia, nie wiedząc jaki to motor zapytałem "komisariusza" o kluczyki żeby obejrzeć no i o cenę, kluczyki dostałem ale na odchodne usłyszałem - motor kaput :D Płakaliśmy z kolegą z tego niemieckiego kaput ale ok, obejrzymy - auto bomba, 3.0HDI - kozak, cena? 3300euro ostatecznie, biorę niemal bez oglądania - od razu net, patrzę na allegro po ile silniki a tu zonk - jedna sztuka była wystawiona za chyba 12000zł :D Poczytałem, odpuściłem. Nawet gdybym wsadził ten kilkanaście tys.zł to teoretycznie by się opłącało ale wolałem nie ryzykować, kto wie co to i w jakim to stanie, no i nie daj Boże by mi padł w trakcie eksploatacji?! No i mam nudne 2.0HDI których w sieci jest wysyp, silnik za 2500zł można kupić i jeździć, zresztą i tak 90% jazdy stoję w korkach, 3.0Hdi też by w nich stał - o ile byłby na chodzie. To tak na marginesie.

p.s. 3.0 benzynkę w C5 bym kupił ;)

Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2018, 12:45:02 »
Poprawcie jeżeli się mylę. Wg mojej opinii 2.7 i 3.0 to bardzo udane silniki. Nie lubiły tylko długotrwałej jazdy z wysoką prędkością i się przycierały. Ten sam silnik montowano w Land Roverach i tam padały po jeździe autostradowej w okolicach 200km/h