Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Siła nawiewu  (Przeczytany 4805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 25, 2022, 20:30:31 »
Na zgaszonym silniku i wyłączonym radiu słychać czy kręcenie mocą wentylatora powoduje wzrost jego obrotów. Jeśli słyszysz tą reakcję, a z nadmuchów nie wieje mocniej no to moim zdaniem klapy...
Na pracującym silniku. Na zgaszonym nie działa nawiew.   ;)

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 28, 2022, 10:18:34 »
To prawda, że przy zgaszonym silniku nawiew w ogóle nie działa. Ale do rzeczy, pobawiłem się regulacją ręczną klimatyzacji i wszystko wróciło do normy. Nie potrafię tego racjonalnie wytłumaczyć, ale nawiew znowu działa tak jak powinien... .

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 28, 2022, 10:26:20 »
To prawda, że przy zgaszonym silniku nawiew w ogóle nie działa. Ale do rzeczy, pobawiłem się regulacją ręczną klimatyzacji i wszystko wróciło do normy. Nie potrafię tego racjonalnie wytłumaczyć, ale nawiew znowu działa tak jak powinien... .
Zaczyna się przycinać klapa niestety. Teraz puściło.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 28, 2022, 15:42:53 »
Może się komuś przyda. Na YT jest film: "Wymiana klap nawiewu Citroen C5/Peugeot 407".
Jeden z komentujących napisał: "Co może być przyczyną raz działa nadmuch, a raz nie, mam rozebraną konsolę". Odpowiedz autora filmu (Projekt Auto) jest nastepujaca: " Witam, miałem właśnie taki przypadek i problemem był przewod, a właściwie wtyczka. Przewód jest wspólny dla nagrzewnicy elektrycznej w mieszalniku i jest prowadzony do silnika elektrycznego nawiedzi. Przewody są połączone małą dwupinowa wtyczką i te piny nie miały już dobrego przewodzenia (topiły się). Jeżeli nie masz rezystora nawiewu, to może być prawdopodobna przyczyna".

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 28, 2022, 16:07:36 »
Może się komuś przyda. Na YT jest film: "Wymiana klap nawiewu Citroen C5/Peugeot 407".
Jeden z komentujących napisał: "Co może być przyczyną raz działa nadmuch, a raz nie, mam rozebraną konsolę". Odpowiedz autora filmu (Projekt Auto) jest nastepujaca: " Witam, miałem właśnie taki przypadek i problemem był przewod, a właściwie wtyczka. Przewód jest wspólny dla nagrzewnicy elektrycznej w mieszalniku i jest prowadzony do silnika elektrycznego nawiedzi. Przewody są połączone małą dwupinowa wtyczką i te piny nie miały już dobrego przewodzenia (topiły się). Jeżeli nie masz rezystora nawiewu, to może być prawdopodobna przyczyna".
W benzynie nie ma nagrzewnicy elektrycznej.  ;)