Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda  (Przeczytany 8451 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cefek

  • Gość
2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« dnia: Kwiecień 30, 2017, 01:03:43 »
Panowie,


Jestem w kropce i przydałoby mi się nieco wsparcia.


Jakiś czas temu miałem remont skrzyni w Samko. Coś najpewniej nie do końca zlożyli poprawnie w dolocie, albo zepsuli nieco naprawiony na patencie "dozownik powietrza" (czy to jest przepustnica?) bo pojawił sie taki oto objaw:


Po redukcji (skrzynia automat) przy hamowaniu lub zwalnianiu na niższy bieg, samochód po wciśnięciu gazu delikatnie chwilę zwleka, a potem dostaje wyczuwalnego, niezbyt przyjemnego przyrostu mocy. Czuć to szczególnie na 1,2 i 3-ce, ale czasem na czwórce. Jak się nieco mocniej doda gazu, to czuć to mniej. Czekałem aż samochód pokaże jakiś błąd, który przeczytam sobie Diagboxem, ale długo nie pokazywał niczego. Podejrzewałem: EGR, tę przepustnicę powietrza (miałem z nią wcześniej jazdy - szarpanie ok. 2-tysięcy obrotów na 3-ce, po naprawie na patencie problem zniknął, ale muszę ją i tak wymienić na nową), sterowanie turbiną (bo efekt tego szarpnięcia jest taki jakby nagle powietrze trafiało w ilości jaka jest potrzebna, by samochód jechał).

Dziś zrobiłem kolejną trasę autostradą i przy szybszym przyspieszaniu (spod bramki do opłat) dwukrotnie pojawił mi się błąd: P11AA: obieg powietrza (na desce pojawił się tylko jako 0,5-sekundowe "Engine fault: repair needed", po czym zapalał się na sekundę SERVICE i gasł, a automatyczny check przyciskiem nie pokazywał żadnego błędu).

Cytuj
Stan kalkulatora: DCM35_BR2
Oznaczenie 1: 790603
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 1


P11AA : obieg powietrza.
Charakterystyka : Maksymalne cisnienie doladowania przekroczone
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
obliczona wartość ładowania : 088 %
Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 078 ° C
Ciśnienie doładowania : 2965 mBar
Prędkość obrotowa silnika : 2592 obr/min
predkosc pojazdu : 034 km/h
Temperatura powietrza dolotowego : 018 ° C
zmierzony wydatek powietrza : 0125 mg/skok
Ciśnienie w kolektorze : 1545 bar
cisnienie atmosferyczne : 001 mBar
napięcie akumulatora : 14.155 V
Licznik czasu : 40992
Kilometraż : 184607 Km
zadane cisnienie doladowania : 2412 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 1471 mg/skok
Położenie względne dozownika : 000 %
Położenie względne turbo : 065 %
regeneracja filtra cząsteczek w trakcie : Regeneracja nieaktywna
Położenie pedału gwarantowane : 071 %
Wybrane przełożenie skrzyni : 3-ci
regulacja ESP w trakcie : regulacja nieaktywna


Po tym błędzie, gdy pojawił się i zniknął po 0,5 sekundy, turbo przestawało działać, samochód był wolny jak 1.2 z trzema cylindrami. Nie działał tempomat i limiter. Turbo zaczynało działac po zahamowaniu do zera.


Ponieważ błąd jest charakteryzowany jako "obieg powietrza", co może to oznaczać? Podciśnienie? Ta kwalifikująca się do wymiany przepustnica - dozownik powietrza? Kierownica turbo? Pompa podciśnienia? Dziurawe kolanka, wężyki, przewody? Coś innego?


Gdzie szukać winnego - albo, jak naprowadzić mechanika? Ma ktoś kogoś kto potrafiłby to zdiagnozować porządnie w okolicy Warszawy? Vorbrodt po tygodniu oddał samochód, policzył za wgranie softu do skrzyni (niczego nie wgrali), może mam pojechać do ASO?


Jeśli ktoś może mi pomóc to zdiagnozować, osobiście lub zdalnie, postawię sporo jego ulubionego browara. Ile trzeba. Niech tylko ta Cytrynka zacznie jeździć jak dawniej.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2017, 09:37:01 »
Turbina Ci przeładowuje. Winne mogą być przewody podciśnienia, pompa podciśnienia, albo któryś z czujników. Coś w obiegu turbiny napewno ale co z tych to musisz sprawdzić

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2017, 18:41:04 »
Jak możesz podmien na próbę zawór regulacji cisnienia doładowania, istnieje rozbieżność miedzy tym co mierzy czujnik w dolocie a tym jak ustawia się zawór. Nie wiem czym skanujesz ale ciśnienie atm 1 milibar? To prawie próżnia.

Offline Rafal Kozyszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Dania
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2010 2.0 163km
  • Miejscowość: Dania
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 20, 2018, 20:18:43 »
Czy kolega Michał Nazarewicz uporal sie z problemem? Mam podobne objawy jesli chodzi o brak mocy w dolnym zakresie obrotow i nagly przyrost w okolicach 2k obr

Offline Rafal Kozyszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Dania
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2010 2.0 163km
  • Miejscowość: Dania
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 06, 2018, 20:30:36 »
Michal Nazarewicz czy wymieniles turbo? Mam identyczne objawy i szukam winowajcy

Offline Wojtek Grzybczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: CITROEN DS5 2.0 HDI 2013r 163km automat
  • Zainteresowania: SPORT
  • Miejscowość: Kraków
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2020, 16:35:21 »
Hej

Czy problem został rozwiązany gdyż mam taki sam kłopot proszę o info

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 20, 2020, 14:55:01 »
Witam mam to samo podejrzewam zacinającą się geometrie turbiny ale żeby ja wyjąc to trochę trzeba poleżeć pod autem .

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 20, 2020, 15:39:17 »
Miałem to samo z tym przyśpieszaniem. Gwałtowny but na VI biegu, redukcja do IV biegu i check na chwilę. Po tym brak turbo. Po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta wszystko było OK, do następnego buta. Wymieniałem wężyki, elektrozawór turbo, kolanka itd itp. Winna geometria turbo. Chłopaki jak ją zdemontowali to dzwonili do mnie od kogo kupiłem auto, bo jeszcze tak zawalonej geometrii nie widzieli.
Zrobili, złożyli, auto ciągnie do samego końca :)
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Łukasz Bieniek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4GP Exclusive 2012, 2.0 HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2020, 23:13:35 »
U mnie też pojawił się ten błąd. Wymieniłem elektrozawór sterujący turbiną, ale po pół roku znowu pojawił się ten sam błąd. Pojechałem do ASO zaktualizowali oprogramowanie silnika i od 2 lat spokój.

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Odp: 2.0HDI 163 (RHH) P11AA zagadka i nagroda
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2020, 13:00:51 »
Wymontowałem turbinę i okazało się że zacinała się geometria po wyczyszczeniu (wypiaskowaniu) błędu nie ma .