Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze  (Przeczytany 19034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 05, 2018, 13:53:45 »
Jedz do serwisu na ustawienie geometrii.
C5 ma z tylu dużą zbieżność bo sumaryczna +34.
Powiedz ze na własne życzenie chcesz zeby ustawili Ci na tylnej osi zbieżność +10 (po +5 na koło). Przy okazji skontroluj tez przód.
Dziękuję za pomoc. Gdy tylko znajdę porządny warsztat z dobrym wyposażeniem (może macie taki w okolicach Warszawy) to na pewno przestawię zbieżność. Napiszę jakie będą efekty bo na serio w tej chwili to boję się tym samochodem jeździć. :(

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 05, 2018, 20:37:42 »
U mnie geometria jest książkowo zrobiona i samochód nie buja. Kilka dni temu, nad ranem kulturalnie sobie jadę jak po mokrym, luki bez zmiany prędkości itd. lampka w głowie zapaliła mi się gdy pierwszy raz użyłem hamulca, dosłownie muśnięcie pedału a abs odrazy zgrzytał a samochód ani myślał zwalniać. Morał: na dobrych oponach i geometrii nie ma prawa pojawiać się owe myszkowanie.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 05, 2018, 21:29:26 »
Gdzieś czytałem, że tył ustawić na +0° 13 min na koło.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2018, 21:42:30 wysłana przez Robert Zglinicki »
Pozdrawiam

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 05, 2018, 21:53:35 »
U mnie geometria jest książkowo zrobiona i samochód nie buja. Kilka dni temu, nad ranem kulturalnie sobie jadę jak po mokrym, luki bez zmiany prędkości itd. lampka w głowie zapaliła mi się gdy pierwszy raz użyłem hamulca, dosłownie muśnięcie pedału a abs odrazy zgrzytał a samochód ani myślał zwalniać. Morał: na dobrych oponach i geometrii nie ma prawa pojawiać się owe myszkowanie.

Jest prawo i nawet było o tym głośno w telewizji jakies 10 lat temu. Moze samochody z hydro nie mają tego problemu. Ja opony mam nowe za 2,5 tys i tez miałem bujanie tylem. Po ustawieniu geometrii problem z glowy

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 05, 2018, 21:57:59 »
Mateusz, ale nie napisałeś jak Ci ustawili tylną oś.
Pozdrawiam

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 06, 2018, 01:17:05 »
Ciekawe co piszecie z tą geometrią. Znaczy chodzi mi o to, że fabrycznie jest nie tak, jak być powinno.
Wątpię, żeby w moim ktoś to na własne wyraźne życzenie kazał w ASO przestawiać (auto z Francji, właściwie potwierdzony przebieg, obecnie ok 175kkm). Ja też nic w geometrii nie ruszałem i autko jest stabilne.
Dzisiaj rano miejscami było bardzo ślisko i nic mi nie myszkowało po drodze. A ta ma kilka łuków, jeszcze po wyruszeniu z domku na takie warunki staram się sprawdzić jaka jest przyczepność (jak hamuje, jak przyspiesza, jak trzyma). 0oza tym że prawie szklanka miejscami i wiadomo, jakie hamowanie, to autko idzie stabilnie.
Mk3 tourer 10.2013 z hydro, opony 4x Fulda Kristall Control HP2 z 2017 roku, 225/55/17.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 06, 2018, 06:50:34 »
U mnie geometria jest książkowo zrobiona i samochód nie buja. Kilka dni temu, nad ranem kulturalnie sobie jadę jak po mokrym, luki bez zmiany prędkości itd. lampka w głowie zapaliła mi się gdy pierwszy raz użyłem hamulca, dosłownie muśnięcie pedału a abs odrazy zgrzytał a samochód ani myślał zwalniać. Morał: na dobrych oponach i geometrii nie ma prawa pojawiać się owe myszkowanie.

Jest prawo i nawet było o tym głośno w telewizji jakies 10 lat temu. Moze samochody z hydro nie mają tego problemu. Ja opony mam nowe za 2,5 tys i tez miałem bujanie tylem. Po ustawieniu geometrii problem z glowy
Było coś takiego. Pamiętam była jakaś afera z C5 X7 że niebezpiecznie się zachowywał, był to egzemplarz na sprężynach. I w jakimś programie TV ktoś się żalił że kupił auto nowe i takie akcje. ASO umywało ręce. Koniec końców nie wiem jak to się skończyło. Ale to chyba dotyczyło jakiegoś felernego egzemplarza... Może powstało ich więcej niż jeden?

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 06, 2018, 07:14:48 »
Ciekawe co piszecie z tą geometrią. Znaczy chodzi mi o to, że fabrycznie jest nie tak, jak być powinno.
Wątpię, żeby w moim ktoś to na własne wyraźne życzenie kazał w ASO przestawiać (auto z Francji, właściwie potwierdzony przebieg, obecnie ok 175kkm). Ja też nic w geometrii nie ruszałem i autko jest stabilne.
Dzisiaj rano miejscami było bardzo ślisko i nic mi nie myszkowało po drodze. A ta ma kilka łuków, jeszcze po wyruszeniu z domku na takie warunki staram się sprawdzić jaka jest przyczepność (jak hamuje, jak przyspiesza, jak trzyma). 0oza tym że prawie szklanka miejscami i wiadomo, jakie hamowanie, to autko idzie stabilnie.
Mk3 tourer 10.2013 z hydro, opony 4x Fulda Kristall Control HP2 z 2017 roku, 225/55/17.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Chyba nie wszystkie egzemplarze mają z tym problem lub nie wszyscy użytkownicy tych aut to zauważają. Ja to zauważyłem jakiś krótki okres czasu po wyjeździe z salonu. Pojechałem na reklamację do ASO i mi powiedzieli, że sprawdzili zawieszenie i TTTM (ten typ tak ma). Dostałem wydruki, że jest wszystko w normie. Znaczy w normie Citreona. Dałem sobie spokój z tematem po czym znalazłem gdzieś wątek, że ktoś pisał, że po przestawieniu zbieżności tylnej osi na dolny limit lub nawet ciut mniej na oś, problem znika. Pojechałem do niezależnego warsztatu i ustawili mi tak jak ja chciałem i powiem Ci, że problem zniknął. Już tył nie ucieka na studzienkach. Także jeżeli ktoś ma z tym problem polecam zrobić małą korekcję. U mnie i kilku innych osób zadziałało.

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 06, 2018, 08:21:32 »
Mateusz, ale nie napisałeś jak Ci ustawili tylną oś.

Napisalem pare postów wczesniej. Zbieżność sumaryczna +10 minut.

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 06, 2018, 11:32:57 »
Z ciekawości zadzwoniłem do ASO w Warszawie z pytaniem ile kosztuje ustawienie zbieżności tylnej osi - powiedzieli, że 500 zł  :'(
Mam nadzieję, że ta korekta pomoże bo boję się tym samochodem jeździć i myślałem o jego sprzedaniu. Mam starą Vectre C i wolę nią jeździć gdy pada i jest ślisko (głupie ale to prawda).

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 06, 2018, 12:20:04 »
Zrob w dobrym warsztacie ale nie w Aso. Mnie skasowali 100 zl w serwisie Bosh.

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 06, 2018, 14:44:40 »
Nie, na letnich 17" Michelin było to samo.
Jestem umówiony na jutro na ustawienie geometrii. Ktoś napisze czy powinno się to robić przy włączonym silniku czy wyłączonym. Wątpliwość bierze się z tego, że w celu precyzyjnego ustawienia wysokości trzeba auto podnieść i opuścić. Ale gdy wyłączę silnik to zawieszenie opadnie i cała regulacja idzie w ... nawet gdy ponownie włączę zapłon. A automatyczna skrzynia to parking czy neutral?

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 06, 2018, 15:33:17 »
Nie, na letnich 17" Michelin było to samo.
Jestem umówiony na jutro na ustawienie geometrii. Ktoś napisze czy powinno się to robić przy włączonym silniku czy wyłączonym. Wątpliwość bierze się z tego, że w celu precyzyjnego ustawienia wysokości trzeba auto podnieść i opuścić. Ale gdy wyłączę silnik to zawieszenie opadnie i cała regulacja idzie w ... nawet gdy ponownie włączę zapłon. A automatyczna skrzynia to parking czy neutral?


Micheliny są bardzo miękkie. Ja teraz letnie mam run-flaty Pirelli P7 czyli twarde opony i mimo wszystko bujnięcia są, ale mniejsze. Kontroluj często cisnienie w oponach, np jak będziesz na stacji po paliwo podjedz na kompresor i dopompuj na 2,4 bara wszystkie koła chyba, że jeździsz we 4/5 osob do więcej na tył.
Jak ustawisz tą zbieżność i wszystko będzie git to nie zapomnij wysłać piwa :)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 06, 2018, 16:26:49 »
Krzysztof Spiderski, piszesz to samo w dwóch różnych tematach - wystarczy że będziesz kontynuował dyskusję w jednym.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:53:15 »

Napisalem pare postów wczesniej. Zbieżność sumaryczna +10 minut.


Tzn, że ustawili poza zakresem min, 0° 5 min na stronę, tak?  i jak się zachowuje autko na studzienkach? Jest ok?.
Pozdrawiam

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:59:24 »
Tak oba koła zbieżne po 0 stopni i 5 minut.
Idzie jak czołg nie czuć żadnych studzienek ani nierówności.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 06, 2018, 21:15:43 »
O to mi chodziło, na pisz jeszcze czy posiadasz hydro. Pytam bo mam objawy studzienkowe  :)  ( rzuca tyłem na studzienkach ) Opon Ci nie drze?
Pozdrawiam

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 06, 2018, 22:32:04 »
Na razie za malo przejechałem po tym zabiegu. Ok 5 tys ale nie widzę ząbkowania opon

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 06, 2018, 23:44:43 »
Z ciekawości zadzwoniłem do ASO w Warszawie z pytaniem ile kosztuje ustawienie zbieżności tylnej osi - powiedzieli, że 500 zł  :'(
Zakup i wymiana samego oleju bez kosztu pozostałych filtrów w ASO to w/g ciebie 900 zł po rabacie z 1200, zbieżność tylnej osi 500. Napisz co to za ASO to będziemy omijać albo się dajesz robić totalnie w...
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 07, 2018, 11:28:01 »
Jeżeli chodzi o ASO to przegląd był robiony na Puławskiej a pytałem o ustawienie geometrii na Krakowskiej.
Dzisiaj zrobiłem geometrię. Tył i przód był rozjechany. Przód niewiele ale tył miał z lewej strony +27' a z prawej strony +45' (norma to min 13' max 22'). Ustawiłem na 13' obie strony. Gdy wracałem do domu przejechałem z 5 studzienek i wydaje mi się, że nie zarzuca - ale to może być placebo. Przejadę więcej kilometrów to napiszę jak jest. Ustawienia robione były bez ręcznego skrzynia na neutral i pracującym silniku (wcześniej podniosłem cytrynę na max i opuściłem na normal). Wiem, że nie powinno się ustawiać skrzyni na neutral ale podjąłem taką decyzję aby mieć pewność, że jest na wysokości "do jazdy". zapłaciłem 120 zł :D

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 07, 2018, 11:40:22 »
Wiem, że nie powinno się ustawiać skrzyni na neutral ...
Po to jest N żeby używać tylko nie zaleca się często przestawiać z D na N jak co chwilę stoi się np. pod światłami bo przy przejściu z D na N i odwrotnie elektrozawory w skrzyni dostają w kość co skraca ich żywot.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 07, 2018, 21:10:29 »
Krzysztof Spiderski, piszesz to samo w dwóch różnych tematach - wystarczy że będziesz kontynuował dyskusję w jednym.
Tak, ponieważ to są dwa problemy i mają jedno rozwiązanie. Dla każdego kto wie co się dzieje to głupota ale ja naprawdę sporo się naszukałem pod różnymi hasłami aby dowiedzieć się co się dzieje z moim C5. Latem był problem z zarzucaniem tyłem, a zimą z myszkowaniem. Pewnie trzeba będzie to zebrać w jeden wątek i ustawić jako poradę  ;)

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 07, 2018, 22:24:36 »
Mam do wymiany tuleje wahacza, więc po wymianie jadę na  geometrię ze zmianami tyłu na 0° 5' na stronę
Pozdrawiam

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 09, 2018, 14:21:02 »
Ja miałem tak bardzo zbieżny tył na "+" od optymalnego ustawienia, że postanowiłem sprawdzić najpierw maksymalne ustawienie na "-" od optimum i jeżeli to będzie mało poprawić na 5'. Teraz gdy wiem ja i mechanik jak to robić, a śruby regulacyjne są ruszone to te 120 zeta nie robi problemu (zresztą, jeden z forumowiczów pisał, że to wystarczyło)  ;D

Offline Mikołaj Murawa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso; C5 (X7)
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 13, 2018, 18:13:52 »
Ja tu tylko chciałem podziękować za podpowiedź odnośnie regulacji na +5'
U mnie też zadek pływał na studzienkach, a na śliskiej nawierzchni to strach było jechać. Walczyłem z tym poprzez zmianę elementów zawieszenia, amortyzatorów, opon, zbieżności (do ustawień zalecanych)..
Ogólnie był dramat. Wczoraj udałem się na geometrię 3D i zmieniłem właśnie na +5' na każdą stronę. Zupełnie inne auto!
Wszystkie problemy z niestabilnym tyłem jak ręką odjął. Zobaczymy tylko jak będą to znosiły opony ale w końcu mogę się cieszyć autem. Także dziękuję za podpowiedź!