Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze  (Przeczytany 4185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 689
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:53:15 »

Napisalem pare postów wczesniej. Zbieżność sumaryczna +10 minut.


Tzn, że ustawili poza zakresem min, 0° 5 min na stronę, tak?  i jak się zachowuje autko na studzienkach? Jest ok?.
Pozdrawiam

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:59:24 »
Tak oba koła zbieżne po 0 stopni i 5 minut.
Idzie jak czołg nie czuć żadnych studzienek ani nierówności.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 689
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 06, 2018, 21:15:43 »
O to mi chodziło, na pisz jeszcze czy posiadasz hydro. Pytam bo mam objawy studzienkowe  :)  ( rzuca tyłem na studzienkach ) Opon Ci nie drze?
Pozdrawiam

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 06, 2018, 22:32:04 »
Na razie za malo przejechałem po tym zabiegu. Ok 5 tys ale nie widzę ząbkowania opon

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 853
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 06, 2018, 23:44:43 »
Z ciekawości zadzwoniłem do ASO w Warszawie z pytaniem ile kosztuje ustawienie zbieżności tylnej osi - powiedzieli, że 500 zł  :'(
Zakup i wymiana samego oleju bez kosztu pozostałych filtrów w ASO to w/g ciebie 900 zł po rabacie z 1200, zbieżność tylnej osi 500. Napisz co to za ASO to będziemy omijać albo się dajesz robić totalnie w...
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 07, 2018, 11:28:01 »
Jeżeli chodzi o ASO to przegląd był robiony na Puławskiej a pytałem o ustawienie geometrii na Krakowskiej.
Dzisiaj zrobiłem geometrię. Tył i przód był rozjechany. Przód niewiele ale tył miał z lewej strony +27' a z prawej strony +45' (norma to min 13' max 22'). Ustawiłem na 13' obie strony. Gdy wracałem do domu przejechałem z 5 studzienek i wydaje mi się, że nie zarzuca - ale to może być placebo. Przejadę więcej kilometrów to napiszę jak jest. Ustawienia robione były bez ręcznego skrzynia na neutral i pracującym silniku (wcześniej podniosłem cytrynę na max i opuściłem na normal). Wiem, że nie powinno się ustawiać skrzyni na neutral ale podjąłem taką decyzję aby mieć pewność, że jest na wysokości "do jazdy". zapłaciłem 120 zł :D

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 853
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 07, 2018, 11:40:22 »
Wiem, że nie powinno się ustawiać skrzyni na neutral ...
Po to jest N żeby używać tylko nie zaleca się często przestawiać z D na N jak co chwilę stoi się np. pod światłami bo przy przejściu z D na N i odwrotnie elektrozawory w skrzyni dostają w kość co skraca ich żywot.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 07, 2018, 21:10:29 »
Krzysztof Spiderski, piszesz to samo w dwóch różnych tematach - wystarczy że będziesz kontynuował dyskusję w jednym.
Tak, ponieważ to są dwa problemy i mają jedno rozwiązanie. Dla każdego kto wie co się dzieje to głupota ale ja naprawdę sporo się naszukałem pod różnymi hasłami aby dowiedzieć się co się dzieje z moim C5. Latem był problem z zarzucaniem tyłem, a zimą z myszkowaniem. Pewnie trzeba będzie to zebrać w jeden wątek i ustawić jako poradę  ;)

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 689
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 07, 2018, 22:24:36 »
Mam do wymiany tuleje wahacza, więc po wymianie jadę na  geometrię ze zmianami tyłu na 0° 5' na stronę
Pozdrawiam

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 09, 2018, 14:21:02 »
Ja miałem tak bardzo zbieżny tył na "+" od optymalnego ustawienia, że postanowiłem sprawdzić najpierw maksymalne ustawienie na "-" od optimum i jeżeli to będzie mało poprawić na 5'. Teraz gdy wiem ja i mechanik jak to robić, a śruby regulacyjne są ruszone to te 120 zeta nie robi problemu (zresztą, jeden z forumowiczów pisał, że to wystarczyło)  ;D

Offline Mikołaj Murawa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso; C5 (X7)
Odp: C5 X7 brak przyczepności na śliskiej drodze
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 13, 2018, 18:13:52 »
Ja tu tylko chciałem podziękować za podpowiedź odnośnie regulacji na +5'
U mnie też zadek pływał na studzienkach, a na śliskiej nawierzchni to strach było jechać. Walczyłem z tym poprzez zmianę elementów zawieszenia, amortyzatorów, opon, zbieżności (do ustawień zalecanych)..
Ogólnie był dramat. Wczoraj udałem się na geometrię 3D i zmieniłem właśnie na +5' na każdą stronę. Zupełnie inne auto!
Wszystkie problemy z niestabilnym tyłem jak ręką odjął. Zobaczymy tylko jak będą to znosiły opony ale w końcu mogę się cieszyć autem. Także dziękuję za podpowiedź!

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku: