Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?  (Przeczytany 48617 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 17, 2018, 14:23:16 »
Ten 2T coś daje ? A jakiej firmy najlepiej.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 18, 2018, 10:10:46 »
To ma być pełny syntetyk czy półsyntetyk ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2018, 10:42:55 wysłana przez robert krzywinski »

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 18, 2018, 15:08:24 »
Ile powinienem na pierwszy raz zalać ? 100-250 ml na pełny bak ?

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 19, 2018, 12:04:28 »
Jutro mam termin u jednego mechanika na zmiane poduszki pod silnikiem jeśli wibracje nie przejdą to będę badać skrzynie biegów.

Offline Mariusz Marr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 21, 2018, 13:16:15 »
nie wiem czy to pomoże ale u mnie za dość mocne wibracje silnika było odpowiedzialne koło pasowe wału korbowego :) koło było już uszkodzone stąd te wibracje, po wymianie nie czuć w środku że to klekot

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 21, 2018, 13:32:42 »
Koło pasowe bym słyszał https://www.youtube.com/watch?v=oAtIaogTd_A wczoraj byłem u mechanika no ale się okazało że nie posiada prasy żeby zmienić poduszke silnika więc w poniedziałek do innego jadę jeśli ten zabig nic nie pomoże to szukam dalej.

Offline Mariusz Marr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #131 dnia: Marzec 22, 2018, 10:25:39 »
u mnie akurat koła pasowego nie było słychać  :) a znam temat kół pasowych z poprzednich moich samochodów, przy wymianie rozrządu dowiedziałem się że koło pasowe trzeba wymienić od tego momentu cisza

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #132 dnia: Marzec 22, 2018, 11:31:41 »
W  poniedziałek jadę do innego mechanika zmienić poduszke silnika bo po wymianie na Febi bilstein jest gorzej jak na starych oryginalnych poduszkach więc założę oryginalną poduszke jak radził jeden kolega bo miał podobny problem jak u mnie po wymianie na oryginał wszystko ustało więc liczę że u mnie będzie podobnie.
Ale porposze że sprawdzili mi to koło pasowe.
Powoli mam serdecznie dość tego auta  >:(

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #133 dnia: Marzec 22, 2018, 11:37:24 »
To koło pasowe to nie aż taki duży wydatek bo mieści się między 80-130 zł (Corteco lub Febi bilstein)  plus wymiana no ale zobaczymy co mi powiedzą.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #134 dnia: Marzec 22, 2018, 11:39:09 »
Mariusz możesz mi opisać jakie miałeś objawy tego koła pasowego ?

Offline Mariusz Marr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #135 dnia: Marzec 24, 2018, 00:27:23 »
objawy były takie że na postoju strasznie wibracje były, karoseria wpadała w rezonans, nie słyszałem stuków koła pasowego, dopiero mechanik wymieniając rozrząd poinformował mnie że koło pasowe jest do wymiany po wymianie nie ten samochód, karoseria nie wpada w rezonans cisza straszna zero wibracji, też czytałem że może poduszka silnika itp już w sumie miałem brać się za wymianę poduszek ale u mnie problemem było koło pasowe

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #136 dnia: Marzec 24, 2018, 11:10:04 »
Najpierw w poniedziałek zmienię poduszkę silnika na oryginał jeśli to nie będzie to to chyba wjade tym do stawu ! Bo jest tyle możliwości na te wibracje że aż strach pomyśleć  :'(

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #137 dnia: Marzec 30, 2018, 13:09:51 »
Wymieniłem poduszkę silnika na oryginalną nic to nie zmieniło byłem wczoraj w serwisie i stwierdzono że samochód jest stanie bardzo dobrym sprawdzili mi skrzynie silnik i wszystko co możliwe do sprawdzenia.
Jedyne co wykazała kontrola to wadliwy pedał gazu
Błędy
P1607
P2133
P2131
Muszę jeszcze zmienić opony bo mam całoroczne kiepskiej firmy i wibrują podczas jazdy.

Offline Krzysztof Winkler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 2009
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #138 dnia: Kwiecień 04, 2018, 14:26:25 »
Wymieniłem poduszkę silnika na oryginalną nic to nie zmieniło byłem wczoraj w serwisie i stwierdzono że samochód jest stanie bardzo dobrym sprawdzili mi skrzynie silnik i wszystko co możliwe do sprawdzenia.
Jedyne co wykazała kontrola to wadliwy pedał gazu
Błędy
P1607
P2133
P2131
Muszę jeszcze zmienić opony bo mam całoroczne kiepskiej firmy i wibrują podczas jazdy.

czyli tak jak u mnie zmiana poduszki tej małej na oryginał nic nie wniosła, a błedy mam te same, lecz wątpię że rozwiązanie problemu z pedałem będzie miało wpływ na te wibracje.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #139 dnia: Kwiecień 05, 2018, 11:42:40 »
Mógłbym jeszcze szukać ale sądzę że te silniki tak mają bo właściciele Peugeota 407 2.0Hdi z automatem mają ten sam problem...
Tylko jeden czuje to bardziej drugi mniej  8) Każdy mechanik u którego byłem mówił to samo że takie wibracje w kabinie to norma np silniki 2.7 hdi mają już inną kulture pracy to tak samo jak silniki 2.0 cdi czy silniki 1.9 tdi jedne chodzą ciszej a drugie głośniej i nic z tym nie zrobisz.
Jedyne rozwiązanie to kupić benzyniaka i będzie cisza i spokój  :P
Tak samo np wszyscy zachwalają zawieszenia w C5 jeśli mam być szczery to mój stary opel omega B  2.0 automat z 1994 roku jeżdziła o niebo lepiej jak C5 omeśka płyneła po dziurach a citroen płynie jedynie jak jest gładki asfalt  ;D ;D ;D bo jak są jakieś nierówności to każdą dziurę czujesz...
Miałem już model C5 z silnikiem 1.8 z hydro (Przebieg 44 tys ) i 1.8 bez hydro (Przebieg 110 tys)  i muszę powiedzieć że bez hydro lepiej wyłapywał nierówności i był bardziej stabilny przy większych prędkościach.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #140 dnia: Kwiecień 05, 2018, 12:57:35 »
Omega to klasa wyższa niż C5. Przejedź się Vectrą lub Insygnią to docenisz zalety C5. Na co dzień mam porównanie z kilkoma prawie nowymi autami i C5 jest z nich najbardziej komfortowa. Jeśli chodzi o pewność prowadzenia to moje obie C5 nawet przy prędkościach ponad 200km/h można było prowadzić jednym palcem z tym, że w MKI hałas przy tej prędkości był dużo większy. Zawieszenie w MKI pracowało głośniej niż w MKIII, ale również robiło swoją robotę. Moją poprzednią C5 często jeździł kolega, który miał 3 letniego mesia w klasie E i Porsche i jeśli chodzi o komfort jazdy (silnik, zawieszenie, prowadzenie) to bardzo lubił prowadzić moją cytrynę, gdyż auto było bardzo przewidywalne i pewne w prowadzeniu a silnik pozwalał szybko dojść w okolice 200. I żeby było śmieszniej to przy pełnym załadowaniu komfort jazdy był wyższy niż na pusto :) W poprzedniej C5 miałem wersję sport, być może jest lepsza niż zwykłe hydro bez sport. Nie jeździłem nigdy C5 bez hydro, więc się nie wypowiem w tym temacie.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #141 dnia: Kwiecień 05, 2018, 14:45:49 »
Mógłbym jeszcze szukać ale sądzę że te silniki tak mają bo właściciele Peugeota 407 2.0Hdi z automatem mają ten sam problem...
Tylko jeden czuje to bardziej drugi mniej  8) Każdy mechanik u którego byłem mówił to samo że takie wibracje w kabinie to norma np silniki 2.7 hdi mają już inną kulture pracy to tak samo jak silniki 2.0 cdi czy silniki 1.9 tdi jedne chodzą ciszej a drugie głośniej i nic z tym nie zrobisz.
Jedyne rozwiązanie to kupić benzyniaka i będzie cisza i spokój  :P
Tak samo np wszyscy zachwalają zawieszenia w C5 jeśli mam być szczery to mój stary opel omega B  2.0 automat z 1994 roku jeżdziła o niebo lepiej jak C5 omeśka płyneła po dziurach a citroen płynie jedynie jak jest gładki asfalt  ;D ;D ;D bo jak są jakieś nierówności to każdą dziurę czujesz...
Miałem już model C5 z silnikiem 1.8 z hydro (Przebieg 44 tys ) i 1.8 bez hydro (Przebieg 110 tys)  i muszę powiedzieć że bez hydro lepiej wyłapywał nierówności i był bardziej stabilny przy większych prędkościach.
Coś kolego musisz mieć nie tak, bo ja naprawdę nie czuję wibracji większych niż w Focusie 2.0 tdci, Altea 1.9 tdi, czy bravo 1.6 multijet, czyli samochodach jakie miałem ostatnimi czasy. Teraz mam 2.0 136km RHR z automatem AM6 i przebiegiem 210k. Mechanik czy serwis jak nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu to zawsze stwierdzi że TTTM żebyś mu dupy nie zawracał, bo dojście do takiego problemu jest trudne i dla niego mało opłacalne. Ogarnie w tym czasie kilka innych bardziej intratnych i prostych usterek.
Oczywiście diesel zawsze będzie generował większe drgania od beny, ale bez przesady żeby to czuć na kierownicy czy było słychać drgające plastiki. Nie ma też co porównywać kultury pracy 2.0 z 2.7 czy 3.0 bo tam jest więcej garczków i automatycznie chodzi bardziej aksamitnie. Co do zawieszenia to proponuję dobrze pomierzyć i wyregulować wysokość zawieszenia, to ma ogromny wpływ na wybieranie nierówności i spadanie z progów. Człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego i możesz odnieść wrażenie że jest za twardo, ale wtedy przejedź się resorakiem i zobaczysz różnicę. Jeżeli jednak w resoraku jest wygodniej, to masz coś skopane w ustawieniach. Do mnie do auta kto by nie wsiadł to pierwsze słowa brzmią, kuuuurde, ale on płynie po dziurach... A mam ubytek ciśnienia w sferach na poziomie 25%, więc pewnie może być jeszcze lepiej. To samo się tyczy stabilności w zakrętach, jak zawias działa poprawnie to ciężko znaleźć stabilniejsze duże rodzinne auto w szybkich zakrętach niż C5 X7 w trybie Sport, jak się buja to patrz punkt wcześniej. Też miałem Omegę B kombi 2.0 bena z podtlenkiem LPG, ale to było 20 lat temu, pamiętam że było mega wygodnie, ale na zakrętach szału nie było. Tutaj jest swego rodzaju kompromis pomiędzy wygodą a bezpieczeństwem i mi on bardzo pasuje.
Tak że walcz dalej, nie zniechęcaj się, a Twój upór zostanie nagrodzony...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2018, 20:57:37 wysłana przez Michał Nowakowski »
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #142 dnia: Kwiecień 06, 2018, 19:42:17 »
Robert walczy z tym autem od dnia zakupu, a to oznacza, że nie on pierwszy i być może był to również powód sprzedaży przez poprzedniego właściciela. Teraz bądź mądry i doprowadź auto do dobrego stanu jak już tyle osób przy nim grzebało
Robert uzupełnij profil o dokładną lokalizację i może wtedy znajdziesz kogoś z klubu w pobliżu, będziesz mógł porównać samochód z innym klubowiczem
Dokładnie, niech porówna z innym wtedy będzie wiadomo jaka to różnica. Podejrzewam też że inny użytkownik tego samego auta prędzej wpadnie na jakiś pomysł niż mechanik.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #143 dnia: Kwiecień 07, 2018, 11:49:49 »
Poprzedni właściciel wpakował w niego dużo pieniędzy bo mam na wszystko rachunki a sprzedał po przejechaniu jakiś 10 tyś a zrobił masę rzeczy jak rozrząd,klocki i tarcze,wymianę płynów i oleju,nowy przegląd,serwis klimatyzacji ogólnie wykosztował się na prawie 2,500 euro jak dobrze pamiętam i po zaledwie 10 tyś sprzedał albo był bogaty i miał to w dupie albo miał czegoś dość i sprzedał.
W poniedziałek zmieniam opony na letnie firmy Fulda które były na nim jak kupowałem bo kupiłem sobie opony całoroczne no i chyba są krzywe bo podczas jazdy czuję dodatkowo wibracje jakby od opon więc muszę zareklamować ale tak to jest jak kupujesz tanioche  >:(
Możecie mi powiedzieć gdzie jest w tym silniku wlew oleju od skrzyni biegów ? Bo mam plany wymienić w nim olej ale wcześniej zanim to zrobię chcę dolać mieszanke do skrzyni biegów i zobaczyć czy wibrację zmaleją.
W tym aucie jest coś nie tak
-Wtryski
-Konwerter
-Półosie napędowe
Tutaj tego nie sprawdzę bo to będzie kosztować majątek ! A jakość mechaników jest kiepska...
Teraz jest już ciepło więc mam plan podjechać do salonu gdzie mają C5 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów i poprostu przejadę się i sprawdzę czy chodzi tak jak u mnie  :P


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #145 dnia: Kwiecień 07, 2018, 14:46:22 »
No, raczej nie :) Wątpię, aby jakieś części pasowały do tego 136KM. I 163km raczej nie miały problemu z odpaleniami, wibracjami, itp...

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #146 dnia: Kwiecień 12, 2018, 08:16:19 »
Ja sobie odpuszczam ten samochód  8) pośmigam trochę i pójdzie na sprzedaż  ;D już postanowiłem że następcą będzie Audi a6 c6 w benzynie.
Szkoda mi czasu i pieniędzy na szukanie błędów w tym samochodzie.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #147 dnia: Kwiecień 12, 2018, 08:43:37 »
No to Ci powiem że kuzyn ma od nowości takie Audi z silnikiem 2.0turbo benzyna i co jakieś 10tys.km dolewa z 1,5 litra oleju silnikowego. Jak jechaliśmy raz na dwa auta w Bieszczady to przy 210 miał już max prędkość a o dziwo mój Espace 2.0t zrobiony na 200koni szedł dalej
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #148 dnia: Kwiecień 13, 2018, 08:22:23 »
Żałuję że odsprzedałem swojego scenica ojcu  :'( u mnie to jest taka prawda że żadne inne auto nie może mi dogodzić po oplu omedze  ;D sprzedałem swoją rybkę sąsiadowi zrobił już ponad 100 tyś porobił kilka rzeczy i jeżdzi jak nówka  8) żeby tak można było zamawiać w fabryce takie auto jakie chcemy  karoseria z tego zawieszenie z tamtego środek z innego  :P
Citroen C5  Mk III zrobił chyba najładniejszy model w swojej historii !  Środek i karoseria jest dopracowane do perfekcji  ;)
Tego lata sprawdzę jeszcze wtryski ale pewnie wina będzie leżała po stronie konwertera jak Paweł już pisał no trudno zobaczymy ile pojeżdzi  ::)

Gdzie jest wlew oleju od skrzyni biegów w tym silniku wiecie może ?

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #149 dnia: Luty 22, 2019, 21:46:19 »
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu zadam pytanie tutaj.
Mam C5 x7 rhr + am6 i drażni mnie rezonans przenoszony na karoserię głównie przy 1900-2000tyś obrotów i to niezależnie czy na postoju, podczas schodzenia z obrotów lub też podczas jazdy.
Najbardziej wibruje mi obudowa lusterka i podczas gdy silnik ma wyżej wymienione obroty, w lusterku nic nie widać bo tak skacze.
Na filmiku słychać przy jakich obrotach są największe rezonanse. Gdy trzymam lusterko ręką jest  cisza Ale czuć dość mocno wibracje.
Kiedyś wymieniłem ta okrągłą poduszkę silnika na dole oraz małą przy łapie silnika od strony rozrządu.
Jakieś porady ?
Filtr paliwa purflux nowy ale na poprzednim Bosch było to samo. Pęcherzyków nie zauważyłem .
https://youtu.be/a2RuPCaQkUM

Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.