Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?  (Przeczytany 49390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 06, 2018, 11:05:52 »
Paweł jest jakiś dobry program do odczytywania błędów za pomocą komórki i OBD  Bluetooth bo mam takie coś ale nie wiem jakim programem najlepiej sczytać ewentualne błędy. Spokojnie nie mam zamiaru już nic robić do przodu jedynie pytam żeby ewentualnie wiedzieć bo jak sam wiesz mechanicy naciągają na różne wymiany.


Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 06, 2018, 11:58:42 »
Interfejs Chińczyk to teraz 134zł w tym darmowa wysyłka.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 06, 2018, 13:02:37 »
Byłem syna odebrać ze szkoły i tak się trochę bawiłem skrzynią
Na biegu P czuć wibracje pożniej na D i R również ale jak przełączę na N wibracje są ale minimalne gdyby takie były na innych biegach to bym nic w nim nie szukał...
Coś czuje że sprzedawca od którego kupiłem  będzie miał zaraz dodatkowe koszta bo jeśli sprzedali mi auto z wadą ukrytą to mają problem.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 06, 2018, 13:27:17 »
Sprawdziłem ile samochód ma dokładnie obrotów na minute pokazało że 820 obr/min na każdym biegu ale jedynie na biegu N nie mam wibracji takiej jak na innych biegach.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 06, 2018, 14:23:27 »
Paweł u mnie jest identycznie jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=xBbqqFbNfv0
Jadę spokojnie to właśnie przy 2000 obr/min delikatnie szarpie jakby nie mógł włączyć biegu można to porównać gdy nam brakuje paliwa wtedy samochód też tak szarpie...
Ale jak jeżdżę agresywnie to wtedy tego nie ma identycznie jak u tego kolesia od BMW.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 06, 2018, 14:29:21 »
Coś czuje że sprzedawca od którego kupiłem  będzie miał zaraz dodatkowe koszta bo jeśli sprzedali mi auto z wadą ukrytą to mają problem.

Wibracje nie powstały z dnia na dzień, zapewne w umowie masz wpisane, że stan auta jest Ci znany, więc ciężko będzie mówić tu o wadzie ukrytej. Mało tego, wymieniłeś poduszki, sprzedawca może Ci powiedzieć, że dokonałeś ingerencji w stan auta z dnia sprzedaży a wtedy było ok.
Nie szedłbym tą trudną i nerwową drogą tylko spokojnie próbował od najtańszych rozwiązań, które to koledzy Ci tu proponują.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 06, 2018, 15:10:07 »
 To obojętne bo tutaj jest 12 mieś tzw Gewährleistung /Gwarancja i jeśli skrzynia była padnięta to musi zrobić na swój koszt .
U mnie wygląda to tak https://www.youtube.com/watch?v=mr5k2LF5iGg



Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 06, 2018, 15:26:53 »
Sprawdź jeszcze sprzęgiełko na ośce alternatora. U mnie powodowało spore wibracje. Po wymianie jak ręką odjął.

Offline Krzysztof Winkler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 2009
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 06, 2018, 16:01:29 »
cześć, mam dokładnie to samo co ty - wibracje przy małych obrotach i taka praca skrzyni. Co do wibracji to też wymieniałem poduszki, ale tylko tą górną i tą małą od strony półosi, od skrzyni nie ruszałem - efektów brak, później tą małą po przeczytaniu forum zmieniłem na oryginał - efektów brak. zastosowałem dodatek do układu wtryskowego (ten ori UNIK+) i na tym się niestety poddałem. co do pracy skrzyni to konsultowałem to w serwisach z "prostą" odpowiedzią że te skrzynie tak mają. oba tematy podobnie jak u ciebie mnie drażnią i mam plan do tego kiedyś wrócić, a jak na razie w takim stanie przejechałem ok 60tys. km.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 06, 2018, 16:37:01 »
A myślałem już że jestem wariatem  ;D chwała Bogu za twój komentarz hahaha  ::) czyli Citroen z silnikiem 2.0 Hdi i tą skrzynia wypuścił gniota  >:(
W trasie jak jadę to jeszcze ujdzie no ale miasto to mnie dobija najgorsze jest to że widząc światło pomarańczowe twoja podświadomość wysyła Ci  sygnał  że zaraz będziesz wibrować bo staniesz na czerwonym haha 8)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 06, 2018, 17:52:30 »
A myślałem już że jestem wariatem  ;D chwała Bogu za twój komentarz hahaha  ::) czyli Citroen z silnikiem 2.0 Hdi i tą skrzynia wypuścił gniota  >:(
W trasie jak jadę to jeszcze ujdzie no ale miasto to mnie dobija najgorsze jest to że widząc światło pomarańczowe twoja podświadomość wysyła Ci  sygnał  że zaraz będziesz wibrować bo staniesz na czerwonym haha 8)
Nie, citroen 2.0 hdi tak nie powinien pracować. Mam takie auto z przebiegiem 210k i nic nie drży. Nie wydawaj opinii o samochodzie na podstawie 2 przypadków. Sprawdź co Ci ludzie wyżej napisali, doprowadź go do ładu i ciesz się ciszą jaką oferuje sprawny 2.0 hdi

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysztof Winkler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 2009
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 06, 2018, 21:18:23 »
A myślałem już że jestem wariatem  ;D chwała Bogu za twój komentarz hahaha  ::) czyli Citroen z silnikiem 2.0 Hdi i tą skrzynia wypuścił gniota  >:(
W trasie jak jadę to jeszcze ujdzie no ale miasto to mnie dobija najgorsze jest to że widząc światło pomarańczowe twoja podświadomość wysyła Ci  sygnał  że zaraz będziesz wibrować bo staniesz na czerwonym haha 8)


Nie do końca o to chodziło mi we wpisie, tak jak pisze Michał nie tak to powinno pracować, ja po prosto dalej tematu nie pociągnąłem i jeżdżę z takim dyskomfortem. Liczę że te jako nowy nabywca nie odpuścisz tak łatwo i rozwiążesz temat drgań) - wydaje mi się że mamy dokładnie to samo, wibruje na niskich obrotach, a przy postoju na N jest trochę lepiej niż na P lub D, nie wydaje mi się żeby to było związane z układem paliwowym, bo np w moim przypadku stojąc na światłach pod wzniesieniem w pozycji D wibruje, odpuszczam delikatnie hamulec, auto popełźnie dosłownie parę centymetrów i drgania tak jakby zmieniają częstotliwość. Dalej w planie mam zamiar jednak wymienić poduchę od skrzyni.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 06, 2018, 21:49:24 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0
Przeczytajcie uważnie co pisze Krzysiek, też ma automat i silnik RHR - zrobił dużo juz w temacie tego powietrza - po co kombinować to jest najtańsze do sprawdzenia. Z jego doświadczeń wynika, że pominąwszy filtr paliwa (odpowiedź nr 11) dużo z opisywanych tu objawów znikneło. Chyba lepiej zacząć od doświadczeń kogoś kto troszkę przećwiczył ten temat - bo chyba rwanie wtrysków i ich wymiana/regeneracja to bardziej skomplikowane oraz dużo droższa czynnosć.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 07, 2018, 01:14:22 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0
Przeczytajcie uważnie co pisze Krzysiek, też ma automat i silnik RHR - zrobił dużo juz w temacie tego powietrza - po co kombinować to jest najtańsze do sprawdzenia. Z jego doświadczeń wynika, że pominąwszy filtr paliwa (odpowiedź nr 11) dużo z opisywanych tu objawów znikneło. Chyba lepiej zacząć od doświadczeń kogoś kto troszkę przećwiczył ten temat - bo chyba rwanie wtrysków i ich wymiana/regeneracja to bardziej skomplikowane oraz dużo droższa czynnosć.
No ok, ale co ma powietrze w układzie do położenia skrzyni N lub D ew. P? Czytając powyższe rozumiem że drgania ustępują mniej lub więcej w zależności od tego? Jeżeli tak, to dla mnie logiczne jest, że problem leży właśnie w poduszkach silnika lub ich niewłaściwym zamontowaniu, skręcenu. U mnie właśnie ciulowa poduszka powodowała drgania i nie była to poduszka skrzyni. Tę podmieniłem na nową i nic to nie dało. Tak jak i obie górne, obie wymienione a efekt niewielki. U mnie winowajcą była mała poduszka przy półosi i tak jak napisałem wcześniej, dopiero trzecia z rzędu, oryginalna zmieniła wszystko. Popuszczenie hamulca zmienia naprężenia na poduszkach i stąd niewielka poprawa. Taka jest moja teoria, ale ja się nie znam.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 07, 2018, 09:53:57 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0
Przeczytajcie uważnie co pisze Krzysiek, też ma automat i silnik RHR - zrobił dużo juz w temacie tego powietrza - po co kombinować to jest najtańsze do sprawdzenia. Z jego doświadczeń wynika, że pominąwszy filtr paliwa (odpowiedź nr 11) dużo z opisywanych tu objawów znikneło. Chyba lepiej zacząć od doświadczeń kogoś kto troszkę przećwiczył ten temat - bo chyba rwanie wtrysków i ich wymiana/regeneracja to bardziej skomplikowane oraz dużo droższa czynnosć.
No ok, ale co ma powietrze w układzie do położenia skrzyni N lub D ew. P? Czytając powyższe rozumiem że drgania ustępują mniej lub więcej w zależności od tego? Jeżeli tak, to dla mnie logiczne jest, że problem leży właśnie w poduszkach silnika lub ich niewłaściwym zamontowaniu, skręcenu. U mnie właśnie ciulowa poduszka powodowała drgania i nie była to poduszka skrzyni. Tę podmieniłem na nową i nic to nie dało. Tak jak i obie górne, obie wymienione a efekt niewielki. U mnie winowajcą była mała poduszka przy półosi i tak jak napisałem wcześniej, dopiero trzecia z rzędu, oryginalna zmieniła wszystko. Popuszczenie hamulca zmienia naprężenia na poduszkach i stąd niewielka poprawa. Taka jest moja teoria, ale ja się nie znam.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jeżeli ta poduszka na podporze półosi przynosiła takie wibracje na postoju, to poduszki które wymienił auto wątku mogą ostro namieszać.  Powietrze w układzie też spowoduje drgania i niespokojną pracę silnika. 
Jedno jest pewne Robert już ma tyle informacji, że tylko działać,  bo silnik prosty,  niezawodny i znany i powinno być to łatwe i w miarę tanie do ogarnięcia
Trzeba dokładnie określić rodzaj drgań. Czy jest to bardziej nieregularne przerywanie, czy może regularne drżenie całej budy, jak by silnik był ma sztywno przykrecony do nadwozia?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

dziara

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 07, 2018, 11:38:47 »
Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego wątku.
A propos szarpania. U mnie szarpie, ale w określonej sytuacji. Zaczynam jazdę  i zanim silnik zacznie się nagrzewać jest OK. Tuż przed pojawieniem się 1 kreski dotyczącej nagrzania płynu uk. chłodzenia i oleju (raczej równocześnie) zaczyna szarpać samochodem ale przy jeździe ze stałą prędkością. Zazwyczaj najbardziej odczuwalne przy 50km/h (4 bieg) i delikatnym trzymaniu nogi na gazie. Każde dodanie gazu lub odpuszczenie, nawet niewielkie powoduje zanik szarpania. Na postoju nie szarpie, niezależnie od położenia lewarka skrzyni. Po nagrzaniu płynów i oleju (6 kreska) problem ustępuje, ale ostatnio nawet po dłuższej 2-3h jeździe na autostradzie i wjechaniu w miasto krótko szarpał przy 100/h (obrzeża miasta). Później się uspokoił. Ponadto po odpaleniu zimnego silnika samochód zupełnie inaczej pracuje. Strasznie twardo, a przyspieszanie też jest jakbym wielkim "traktorem" jechał. Po nagrzaniu zmienia się jego charakterystyka zupełnie. Nie dymi na postoju ani przy dodawaniu gazu... W zeszłą zimę pracował bardziej "aksamitnie" nawet stojąc na mrozie.
Jeżdżę tak prawie 2 miesiące. Wczoraj sprawdziłem filtr paliwa i wymieniłem, było OK. Zakupiłem dodatek do HDI, ten UNIK+ ale chwilę muszę jeszcze poczekać aby go zalać na prawie pusty zbiornik. Mechanicy nakierowali mnie na uk. wtryskowy aby zacząć od tego płynu i próby czyszczenia, jak nie pomoże badać sprawę dalej pod względem wtrysków. Zasugerowali, że jak tylko na zimnym szarpie to cpś z układem wtryskowym....
Dodam, że trochę mnie to zaczyna przerażać...i szukam Waszych podpowiedzi. Niestety w mechanice jestem.... :( :( :( :(

Odnośnie gruszki do odpowietrzania: ja naciskając ją na odpalonym aucie nie mogłem doprowadzić jej do stanu bardzo twardej. Cały czas dawała się pompować. Podobnie było przy wymianie wczoraj filtra paliwa na zgaszonym samochodzie. Mimo pompowania kilkanaście minut nadal była bardziej miękka niż twarda, a samochód odpalił od razu (więc moim zdaniem paliwo było dostarczone bez powietrza).
Niedawno wymieniłem górną poduszkę silnika bo była trochę sparciała i sądziłem, że może mieć wpływ na szarpania. Ale to nie ona. Dolne podobno są sprawdzone i nie ma na nich luzów. I co tu dalej robić, jak dodatek do paliwa nie usunie szarpania (a znając moje szczęście to k...a nie...)???
Podzielę się jeszcze swoimi spostrzeżeniami co do drgań odczuwalnych na siedzeniu kierowcy na postoju. Chyba u mnie mam to samo, choć nie zawsze. Czasem czuć lekkie drgania i zauważałem, że wskazówka obrotomierza wówczas bardzo delikatnie drga. Piszę bardzo bo moja żona tego np. w ogóle ie zauważa, a ja tak....
Najgorsze jest to, że odnośnie szarpania u mnie na razie mechanicy nie są w stanie powiedzieć o co chodzi, błędów żadnych w komputerze nie ma. Luzów w zawieszeniu raczej też nie...I co tu teraz zrobić. Od czego zacząć aby nie wymienić od razu połowy?Sam podejrzewałem też skrzynie bo nie pracuje tak jak powinna ale czyżby miała wpływ na szarpanie przy zimnym oleju, a później nie???

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 07, 2018, 13:05:00 »
Będzie cieplej to robię ten temat z ominięciem puszki z filtrem paliwa.

Mam takie pytanie ? Czy nie można dopasować puszki i filtra paliwa z innego citroena np od 3.0 hdi lub 2.2 hdi bo jeśli problemy z powietrzem występują tylko w 2.0 hdi to może można to jakoś dosztukować ?

No dziś zgłupiałem rano  ??? Było -13 postawiłem go wczoraj w innej pozycji czyli pod górkę i dziś rano zaraz po zapaleniu nie było żadnych WIBRACJI  ale po zapaleniu trzymał jakieś 1000 obr/min gdy temperatura poszła do góry obroty spadły na 820 obr/min i wibracje wróciły...

Normalnie stawiam go jak na zdjęciu czyli dziobem w dół jutro go odpalę w tej pozycji i zobaczę  czy wibracje będą od samego początku czy nie.

Żonę można zapytać co będzie na obiad a nie czy czuje jakieś tam wibracje  ;D z moją miałem to samo a wyglądało to mniej więcej tak  https://www.youtube.com/watch?v=YxobYlQ_rm4 
Ja czuję ona nie czuję 8)

dziara

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 07, 2018, 13:13:04 »
Marcin co do twardej pracy ma zimnym silniku to może pomyśl o innym oleju i wymianą przed zimą, sprawdź świece żarowe. Masz może zaślepiony egr?Wskazujesz też że są problemy z automatem, może to jest to bo ty masz inny silnik.
Raczej nie olej..Zalewam Totala 5W30 odkąd go kupiłem w zeszłym roku i nic się nie działo...Odpala od strzału, nawet na mrozie.EGR nie jest zaślepiony. Automat..to temat rzeka...

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 07, 2018, 13:13:14 »
Dzwoniłem do mechanika co mi montował poduszki twierdzi że muszą się ułożyć bo są nowe i twarde.

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 07, 2018, 13:13:51 »
Marcin co do twardej pracy ma zimnym silniku to może pomyśl o innym oleju i wymianą przed zimą, sprawdź świece żarowe. Masz może zaślepiony egr?Wskazujesz też że są problemy z automatem, może to jest to bo ty masz inny silnik.
Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego wątku.
A propos szarpania. U mnie szarpie, ale w określonej sytuacji. Zaczynam jazdę  i zanim silnik zacznie się nagrzewać jest OK. Tuż przed pojawieniem się 1 kreski dotyczącej nagrzania płynu uk. chłodzenia i oleju (raczej równocześnie) zaczyna szarpać samochodem ale przy jeździe ze stałą prędkością. Zazwyczaj najbardziej odczuwalne przy 50km/h (4 bieg) i delikatnym trzymaniu nogi na gazie. Każde dodanie gazu lub odpuszczenie, nawet niewielkie powoduje zanik szarpania. Na postoju nie szarpie, niezależnie od położenia lewarka skrzyni. Po nagrzaniu płynów i oleju (6 kreska) problem ustępuje, ale ostatnio nawet po dłuższej 2-3h jeździe na autostradzie i wjechaniu w miasto krótko szarpał przy 100/h (obrzeża miasta). Później się uspokoił. Ponadto po odpaleniu zimnego silnika samochód zupełnie inaczej pracuje. Strasznie twardo, a przyspieszanie też jest jakbym wielkim "traktorem" jechał. Po nagrzaniu zmienia się jego charakterystyka zupełnie. Nie dymi na postoju ani przy dodawaniu gazu... W zeszłą zimę pracował bardziej "aksamitnie" nawet stojąc na mrozie.
Jeżdżę tak prawie 2 miesiące. Wczoraj sprawdziłem filtr paliwa i wymieniłem, było OK. Zakupiłem dodatek do HDI, ten UNIK+ ale chwilę muszę jeszcze poczekać aby go zalać na prawie pusty zbiornik. Mechanicy nakierowali mnie na uk. wtryskowy aby zacząć od tego płynu i próby czyszczenia, jak nie pomoże badać sprawę dalej pod względem wtrysków. Zasugerowali, że jak tylko na zimnym szarpie to cpś z układem wtryskowym....
Dodam, że trochę mnie to zaczyna przerażać...i szukam Waszych podpowiedzi. Niestety w mechanice jestem.... :( :( :( :(

Odnośnie gruszki do odpowietrzania: ja naciskając ją na odpalonym aucie nie mogłem doprowadzić jej do stanu bardzo twardej. Cały czas dawała się pompować. Podobnie było przy wymianie wczoraj filtra paliwa na zgaszonym samochodzie. Mimo pompowania kilkanaście minut nadal była bardziej miękka niż twarda, a samochód odpalił od razu (więc moim zdaniem paliwo było dostarczone bez powietrza).
Niedawno wymieniłem górną poduszkę silnika bo była trochę sparciała i sądziłem, że może mieć wpływ na szarpania. Ale to nie ona. Dolne podobno są sprawdzone i nie ma na nich luzów. I co tu dalej robić, jak dodatek do paliwa nie usunie szarpania (a znając moje szczęście to k...a nie...) ???
Podzielę się jeszcze swoimi spostrzeżeniami co do drgań odczuwalnych na siedzeniu kierowcy na postoju. Chyba u mnie mam to samo, choć nie zawsze. Czasem czuć lekkie drgania i zauważałem, że wskazówka obrotomierza wówczas bardzo delikatnie drga. Piszę bardzo bo moja żona tego np. w ogóle ie zauważa, a ja tak....
Najgorsze jest to, że odnośnie szarpania u mnie na razie mechanicy nie są w stanie powiedzieć o co chodzi, błędów żadnych w komputerze nie ma. Luzów w zawieszeniu raczej też nie...I co tu teraz zrobić. Od czego zacząć aby nie wymienić od razu połowy?Sam podejrzewałem też skrzynie bo nie pracuje tak jak powinna ale czyżby miała wpływ na szarpanie przy zimnym oleju, a później nie???
U mnie to też występuje na zimnym silniku, myślę, że w momencie szarpania zaczyna wypalać FAP ...

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 07, 2018, 13:27:25 »
Marcin u mnie automat też dziwnie zmienia biegi nie wiem czy tak powinno to być czy jest coś nie tak czasami strasznie miesza w biegach i jak dobrze pamiętam pomiędzy 4 a 5 biegiem tak na 2000 obr/min czuje lekkie szarpnięcia jakby nie mógł włączyć biegu tak samo jest między 3 a 4 biegiem ogólnie ma duże problemy przy spokojnej jeżdzie ale jak mu depnę lub jade na trybie sport to wszystko jest oki.
Może te skrzynie tak mają  :-X

dziara

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 07, 2018, 14:09:17 »
Marcin u mnie automat też dziwnie zmienia biegi nie wiem czy tak powinno to być czy jest coś nie tak czasami strasznie miesza w biegach i jak dobrze pamiętam pomiędzy 4 a 5 biegiem tak na 2000 obr/min czuje lekkie szarpnięcia jakby nie mógł włączyć biegu tak samo jest między 3 a 4 biegiem ogólnie ma duże problemy przy spokojnej jeżdzie ale jak mu depnę lub jade na trybie sport to wszystko jest oki.
Może te skrzynie tak mają  :-X
Te skrzynie na pewno tak nie mają...Muszę Cie zmartwić. Jeździłem kolegi C5, jakiś czas po remoncie. Fajnie się jeździło. Żadnych szarpnięć czy ślizgania. Z 2  na 3 też tylko czasami i to sporadycznie.....ALe z drugiej strony to nie jest skrzynia, w której kompletnie nie czuć zmian. Nie oszukujmy się. Jak "tylko" to CI dokucza w niej to nie brnij w koszty....A już na pewno nie w wymianę dynamiczna oleju...Ale to temat szarpania, a nie oleju..
FAP nie ma nic do szarpania. Przecież go nie wypala 5 razy dziennie.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 07, 2018, 14:26:54 »
Właściciele Peugeotów 407 2.0 Hdi automat mają ten sam problem z wibracjami.
Jadę w tym tygodniu na zmianę opon bo nowe zamówiłem do innego warsztatu  co wymieniałem poduszki i zapytam niech mi sprawdzą te wibracje i skrzynie biegów.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 07, 2018, 17:01:35 »
Dzwoniłem do mechanika co mi montował poduszki twierdzi że muszą się ułożyć bo są nowe i twarde.
Jakby tak było to każde nowe auto musiałoby sie ulożyć bo ma wszystko nowe .
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 07, 2018, 18:02:08 »
LR i jaguar mają specjalne tory tortur, przez który przejeżdża każde auto schodzące z taśmy montażowej. :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil