Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?  (Przeczytany 48663 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Robi1984

  • Gość
Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« dnia: Luty 05, 2018, 13:28:47 »
Witam,

wymieniłem ostatnio komplet poduszek silnika i skrzyni biegów ponieważ miałem odczuwalne wibracje  na siedzeniu kierowcy co było dość drażniące
ale po wymianie jest tak samo a na moje oko silnik ma za duże wibracje  :-X wcześniej miałem 1.9 dci scenica i tak nie było czy może 2.0 Hdi ma gorszą kulturę pracy ?

Tutaj link do nagrania https://www.youtube.com/watch?v=nqCpAVKOy14

Może ktoś posiada ten sam model i silnik co mój jestem ciekawy waszej opini.

Dziękuje za info.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2018, 13:42:49 »
Wibracje w pełnym zakresie pracy silnika czy tylko przy określonych obrotach? Sprawdź czy nie masz pęcherzyków powietrza w paliwie.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2018, 16:03:56 »
Świece żarowe służą do odpalania, więc to nie to.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2018, 16:13:18 »
Akurat w HDI przy odpalaniu mają najmniej roboty, bo sprawne HDI bez świec powinien odpalić do -20C. Świece dogrzewają silnik do momentu osiągnięcia określonej temperatury oraz wspomagają wypalanie fapa. Przy uszkodzonych świecach nie jest możliwe serwisowe wypalenie filtra.

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2018, 17:37:22 »
Hmmm proponuje kupić oryginalne poduszki i wymienić na oryginały.

Pozdrawiam

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2018, 17:37:52 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0  poczytaj sobie tutaj, ten sam silnik RHR ja mam podobnie, u mnie najwieksze drgania ok 1200 obr/min, na luzie prawie nic, wyżej też nic. Wymienione poduszki, wymienione sprzegło z dwumasa a drgania zostały - pomijając filtr paliwa - drgań prawie nie ma. Resztę można sobie dopowiedzieć. 
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2018, 17:48:05 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0  poczytaj sobie tutaj, ten sam silnik RHR ja mam podobnie, u mnie najwieksze drgania ok 1200 obr/min, na luzie prawie nic, wyżej też nic. Wymienione poduszki, wymienione sprzegło z dwumasa a drgania zostały - pomijając filtr paliwa - drgań prawie nie ma. Resztę można sobie dopowiedzieć.
Ja miałem takie drgania jak założyłem nieoryginalną dolną poduszkę silnika. Te najmniejszą, okrągłą. Po wymianie na oryginał drgania ustąpiły. Może poprzedni właściciel też zmienił tę poduszkę, a Ty powtórzyłeś zabieg? Ja przerabialem 2 inne chyba sasic i lemforder, obie do dupy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2018, 17:57:00 »
U wielu tak jest. Podpompij gruszkę do twardości a potem za kilka minut zobacz czy jest twarda czy nie. Szybki bezbolesny test. Nie mówię , że to jest przyczyną u Ciebie, ale jeśli masz RHR to to sprawdź w pierwszej kolejności za nim wydasz majątek na mechaników.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 05, 2018, 19:06:17 »
Mam nadzieje że to będzie to powietrze w przewodzie paliwowym  bo jak ja teraz mam powiedzieć żonie że muszę zrobić jeszcze raz to samo co właśnie już zrobiłem  ;D przecież ona tego nie będzie  w stanie zrozumieć do końca naszego małżeństwa  :P a ile będzie gadania o ja je..bie  ???

Nie ciesz się z tym powietrzem w paliwie, bo to jest dopiero ********** ciężkie do wyeliminowania.

Offline Piotr Kniaź

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C5 citroen 2010 r 2.0 HDI Fap 163km tourer
  • Zainteresowania: film
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 05, 2018, 19:09:48 »
w każdym modelu jest ciężkie do usunięcia powietrze z układu paliwowego ? chodzi o 2.0 HDI

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 05, 2018, 19:11:02 »
Mam nadzieje że to będzie to powietrze w przewodzie paliwowym  bo jak ja teraz mam powiedzieć żonie że muszę zrobić jeszcze raz to samo co właśnie już zrobiłem  ;D przecież ona tego nie będzie  w stanie zrozumieć do końca naszego małżeństwa  :P a ile będzie gadania o ja je..bie  ???

Nie ciesz się z tym powietrzem w paliwie, bo to jest dopiero ********** ciężkie do wyeliminowania.
To jest chyba kwestia obudowy filtra paliwa?  nowe oringi,  lub obudowa z używki

Nie kolego. Ludzie cudują z nowymi obudowami, oringami, wężami i co? Nic - powietrze jak było, tak jest. Jak wywalisz obudowę z filtrem i zepniesz na krótko, to tadam! Powietrza nie ma  ;)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 05, 2018, 19:25:31 »
Czyli jak wyeliminować obudowę to problem znika, więc gdzieś tu jest nieszczelność?  Może być jeszcze kwestia połączeń na pompie w zbiorniku i odpowietrznik samego zbiornika.
Na początek jak są bąble to właśnie warto pominąć filtr

No ale co dalej? Jeździć bez filtra paliwa? Owszem, wtedy ani grama powietrza w wężach paliwowych, tylko jak syf pójdzie na wtryskiwacze, to będzie koniec. Wszelkie próby dokręcania, ściskania, montowania zamienników, czarowania, itp. nie przynoszą efektów - obudowa wpięta między króciec gruszki a wąż idący do pompy wysokiego ciśnienia powoduje powstawanie bąbli powietrza. Wyeliminowanie tej obudowy uzdrawia sytuację...

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 05, 2018, 19:43:14 »
Czyli ta przypadłość z powietrzem występuje tylko w 2.0 hdi czyli wszyscy posiadacze tych silników mają ten sam problem ?

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 05, 2018, 19:46:58 »
Czyli ta przypadłość z powietrzem występuje tylko w 2.0 hdi czyli wszyscy posiadacze tych silników mają ten sam problem ?

Raczej tylko w 2.0 HDI RHR... aczkolwiek problem jest także w Peugeotach 308 (albo 307) i 407. Tam też jest 2.0 HDI ale który model, tego nie wiem.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 05, 2018, 19:59:06 »
Czyli wynika z tego że będe musiał to zaakceptować ale z dugiej strony jak mu delikatnie depne gazu tak na 1000 obr/min to wibracje sa dużo mniejsze myślałem też żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu.
Musze sobie tutaj ogarnąć jakiegoś kumatego mechanika może coś wymyśli.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 05, 2018, 20:19:08 »
Dobra jutro oblukam.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 05, 2018, 20:51:10 »
Czyli jak wyeliminować obudowę to problem znika, więc gdzieś tu jest nieszczelność?  Może być jeszcze kwestia połączeń na pompie w zbiorniku i odpowietrznik samego zbiornika.
Na początek jak są bąble to właśnie warto pominąć filtr

No ale co dalej? Jeździć bez filtra paliwa? Owszem, wtedy ani grama powietrza w wężach paliwowych, tylko jak syf pójdzie na wtryskiwacze, to będzie koniec. Wszelkie próby dokręcania, ściskania, montowania zamienników, czarowania, itp. nie przynoszą efektów - obudowa wpięta między króciec gruszki a wąż idący do pompy wysokiego ciśnienia powoduje powstawanie bąbli powietrza. Wyeliminowanie tej obudowy uzdrawia sytuację...
A może to kwestia budowy układu paliwowego i wystepuje zjawisko kawitacji? 
Bo w sumie to można zdemontować obudowę filtra i zatkać jeden króciec np wejście z drugiego wyprowadzić przewód , do przewodu podłączyć pompę podcisnienia, wytworzyć podciśnienie i zobaczyć czy się utrzymuje - można obudowę zanurzyć w wiaderku z ropą - będziemy wiedzieć czy sam filtr jest szczelny. Można pójść dalej, na szrocie kupić kawałki przewodów do i z filtra z koncówkami i sprawdzić szczelność takiego układu (ale podciśnieniem czyli tak jak jest to w normalnych warunkach pracy). Bo sprawdzając poprzez wytworzenie cisnienia wszystko może grać.
Pompę podciśnienia mam - jesli ktoś z okolic ma wolną obudowę i przewody to możemy pobawić się w sprawdzenie.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 06, 2018, 09:09:58 »
Paweł raczej wtryski są od nowości tak sądzę bo na wszystko mam rachunki ktoś wszystko kolekcjonował, dziś rano było -10 odpalił normalnie.
Mam do was pytanko obecnie mam przejechane 182500 czy coś takiego auto jest zalane DPF 5w30 czy mogę zacząć już lać 10w40 czy zostać przy tym oleju który był wcześniej lany bo niby pisali że 2.0 hdi to pancerny silnik jak sławny 1.9 tdi ale wole spytać.

Test gruszki
Pompowanie na sucho bez odpalenia silnika gruszka robi się twarda po 8-10 naciśnięciach ale nie trzyma nawet 2 minuty i robi się o połowę miększa
Pompowanie na odpalonym silniku jest całkowicie miękka nie wiem czy tak powinno być ?
Dodam jeszcze że ta cała obudowa od filtra paliwa to troche sobie tak  lata jak się nią porusza na boki.

Jak już wcześniej pisałem gdy dodam lekko gazu  tak pomiędzy 1000 a 1200 obr/min wszelkie wibracje na siedzeniu kierowcy jak i w kabinie praktycznie ustają do poziomu jaki powinny mieć na wolnych obrotach.

Co myślicie o tym płynie ERC  System do czyszczenia systemu paliwowego i wtryskiwaczy w Niemczech kupowany jest w dużych ilościach i ludzie piszą że działa

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2018, 09:17:09 »
Chyba jedynym sposobem żeby sprawdzić czy wibracje w kabinie są winą powietrza w układzie paliwowym będzie podłączenie na krótko z pominięciem puszki ze  wcześniejszym odpowietrzeniem układu.
Ale sam nie wiem czy to będzie to bo wcześniej w golfie V z silnikiem 1.9 tdi czy scenicu 1.9 dci też było widać że jest powietrze w układzie paliwowym a mimo tego takich wibracji na fotelu kierowcy nie miałem.

Może wtryski żle podaja paliwo albo któryś jest wadliwy  i na wolnych obrotach trzepie a po dodaniu gazu mniej bo dostaje wiecej paliwa ?

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 06, 2018, 09:45:32 »
Skoro producent zalecił 5W30 to taki lej dalej. Tylko trzeba pamietac przy Fapie aby był niskopopiołowy czyli do aut z filtrem cząstek stałych> Miałem też cytrynkę z 330 tkm i nadal lany był pełen syntetyk zgodnie z zaleceniem producenta. Ja bym nie zmieniał oleju na półsyntetyk, zostałbym przy tym zalecanym przez producenta - zgodnie z normami.
Poczytałeś opinie i testy jakie przeprowadził jeden z klubowiczów walcząc z tym powietrzem, nawet xenony mu drgały , gdy pominął układ filtra cisza.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 06, 2018, 09:54:35 »
Teraz jest pytanie czy takie pominięcie może spowodować jakieś problemy ? Bo przestanie mi wibrować a zaraz będą problemy z wtryskami  ;D

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 06, 2018, 09:58:12 »
No u mnie xenony też dostają drgawek  8) i trochę żle świecą w nocy więc kolejny wydatek się szykuje....

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 06, 2018, 10:02:54 »
Wczoraj znalazłem sobie w mojej okolicy takiego magika mechanika co ponoć  syrenki na porsche  przerabia  8) ;D podjadę podpytam może mi coś podpowie.

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 06, 2018, 10:12:45 »
Ten co teraz znalazłem to Polak wiesz Niemcy są jak roboty ale też moja wina że najpierw wymieniłem a póżniej tutaj spytałem ale pomyślałem że to musi być właśnie poduszka....

Robi1984

  • Gość
Odp: Wibracje silnika w 2.0 Hdi czy tak ma być ?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 06, 2018, 10:15:39 »
Oglądam teraz Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam  Jak wygląda układ wtryskowy w Dieslu po latach, i jak go wyczyścić https://www.youtube.com/watch?v=DzVIHgrw99UMoże to wtryski ?