Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hałas (gwizd) z prawego lusterka  (Przeczytany 9363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« dnia: Luty 05, 2018, 22:35:28 »
Hej

Niestety od długiego czasu trapi mnie problem, a mianowicie dźwięk który dobiega podczas jazdy z okolic prawego lusterka. Temat bardzo rzadki, znalazłem na forum jedynie jeden podobny wątek, ale autor szybko zamilkł i nie dokończył czy udało mu się coś z tym zrobić. Dźwięk tak naprawdę daje o sobie znać dopiero powyżej ~85km/h, jest piskliwy, jakby coś gwizdało, czy przez jakąś szparę przedostawało się powietrze. Najgorsze, że ten pisk pojawia się w zależności od nastroju samochodu :) , raz go słychać mocniej, raz ciszej. Na dłuższą metę jest bardzo irytujący i psuje odbiór auta podczas jazdy bez nagłośnienia.

Poprawiałem uszczelki w drzwiach, taśmą malarską obklejałem uszczelki przy szybie przedniej, przy tej mniejszej trójkątnej, na zmianę obklejałem szpary w konstrukcji lusterka czy też u podstawy lusterka gdzie jest mocowana do drzwi. Wymieniłem maskownice szyby trójkątnej (ten czarny plastik co jest pomiędzy dużą, a małą szybką przednią), jechałem nawet z zamiennikiem lusterka.  Przy każdej kombinacji zawsze ten pisk/gwizd powraca. Lusterko oryginalne było rozbierane, nie ma tam żadnych pęknięć ani dziur w plastikach przez które mógłby śmigać wiatr i wyć na końcu.
Złożenie lusterka podczas jazdy praktycznie redukuje ten gwizd. Po rozłożeniu koncert rusza od nowa :)

Czy ten niby gwizd to jest urok tego modelu/typu lusterka, czy tylko mojej kobyle dolega coś nietypowego? :) Po wielu próbach wydaję mi się że to wszystko wina lusterka/jego konstrukcji, czy jest może szansa że jakoś wiatr wpada od wewnątrz drzwi, następnie przez całe lusterko w środku i wyje na wylocie? Macie podobny hałas z okolic lusterka w swoich modelach?

Zdjęcie poglądowe z podejrzanego miejsca/źródła hałasu:

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2018, 07:56:24 »
Kiedyś widziałem TSB (notę) na ten temat, o ile pamiętam to nie wina samego lusterka od jakiegoś OPR poprawili mankament. Jak znajdę info to podrzucę.

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2018, 20:22:50 »
Nie wiedziałem, że jest takie coś jak TSB dopóki o tym nie wspomniałeś. Postanowiłem sprawdzić jak to wygląda, zapłaciłem za godzinny dostęp z nadzieją że wreszcie dowiem się tajemnicy świszczenia, lecz niestety spotkało mnie wielkie rozczarowanie.

Tak wygląda lista TSB w dziale "Hałas" dla mojego auta po wpisaniu VIN:



Okazało się, że około połowa TSB ma zablokowany dostęp. Pojawia się popup żeby wykupić dodatkową subskrypcję, jednak opis tylko po francusku mnie zniechęcił.
Jedyne to co było związane z tematem  i dało się podejrzeć zaznaczyłem na zielono. Jednak ten wątek dotyczył tylko wymiany tego czarnego plastiku przy łączeniu szyb (maskownica prowadnicy szyby czy jakoś tak). Natomiast chciałbym się dowiedzieć co kryje się pod dwoma wpisami zaznaczonymi na czerwono. Coś czuję, że w ASO powiedzą mi że to materiały prywatne i nie mogą mi udzielić informacji.

Z tego co się wywnioskowałem to te dwa na czerwono mają oznaczenia:
DBW00051
DBW00054

Gdyby ktoś miał dostęp do informacji w nich zawartych byłbym bardzo wdzięczny.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2018, 11:34:16 »
(...)Macie podobny hałas z okolic lusterka w swoich modelach?(...)
Moja Cytrynka też gwiżdże. :) Złożenie lusterek - cicho. Do tej pory sądziłem, że oba lusterka gwiżdżą. Będę jeszcze to testował. Dobrze, że wywołałeś temat, bo myślałem, że TTTM (ten typ tak ma) i Citroen tego nie słyszy. :) A teraz mam nadzieję, że coś się z tym da zrobić i będę pilnie obserwował temat.
 
Na razie można tylko liczyć na to, że te gwizdy lepiej słyszą leśne zwierzęta typu sarenka i nie wlezą pod samochód. Kiedyś nawet kupowałem ponoć odstraszające gwizdki. :)

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2018, 15:37:24 »
Oczywiście że gwizd słychać przy zamkniętych szybach. Inaczej chyba byśmy o tym nie pisali. :)
(...)Jedyne to co było związane z tematem  i dało się podejrzeć zaznaczyłem na zielono. Jednak ten wątek dotyczył tylko wymiany tego czarnego plastiku przy łączeniu szyb (maskownica prowadnicy szyby czy jakoś tak). (...)
Czy mógłbyś to wrzucić tutaj jako załącznik?
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2018, 16:18:42 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2018, 20:05:27 »
A u mnie nic nie gwiżdże, ciekawe  ???
Pozdrawiam

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2018, 20:58:43 »
Teoretycznie może gwizdać jedynie do OPR 13335. :) Ja się załapałem.:(

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2018, 22:05:56 »
Nie szumią, tylko gwiżdżą. :) Czy oba to nie wiem, ale słyszałem to z pozycji kierowcy. Więcej doświadczeń - jak widać - robił autor wątku; trzeba spokojnie na niego poczekać. Jeżeli w Twojej Cytrynie nic takiego nie słyszysz, to tylko się ciesz, choć powody tego mogą być różne. :)

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 07, 2018, 22:16:28 »
To na zielono co zaznaczyłem było mniej więcej tyle:




Czyli wyciągnij i zamontuj nowy :) . Wymieniałem u siebie, niestety konstrukcja typowo jednorazowa, powodowała wyłamanie prawie wszystkich zaczepów przy wyciąganiu. Chyba że masz jakieś magiczne narzędzia z aso :) Nowa sztuka ~150zł. Jazda bez tego to dopiero doznania, gwizd lusterka to pikuś, huczy i świszczy z boku jakby wciągało powietrze i to już od około 30km/h :) .


Tak, świst słychać z miejsca kierowcy przy zamkniętych oknach. Przy uchylonym wyraźniej słychać źródło, u mnie to tam gdzie zaznaczyłem.

U mnie świszczy tylko prawa strona. Zależy jak się trafi, były wpisy na innych forach, że może i z lewej ale częściej są komentarze o prawej.


Pod trójkątem wszystko wygląda cacy:



Ciekawi mnie co kryje się pod tymi dwoma TSB które wymagają lepszego dostępu. Dziś chwilę zajrzałem tam na spokojnie to chyba trzeba kupić token od pełnej diagnostyki/dokumentacji/dostępu do softu, z czego kupuje się go specjalnie pod vin i starcza na tydzień. Cena była dziwna bo w PLN (42zł), jednak przy dostępie okrojonym na 1h  też się pokazało w PLN, a dopiero przy płaceniu prawidłowa w euro. Jeśli podczas kupowania tej rozszerzonej dokumentacji jest taki sam przelicznik, to wyjdzie 42 euro. :)

Fragment o czym mowa:
Purchase of diagnostic repair rights
One token allows you to use the manufacturer’s electronic diagnostic and repair tool and to view the diagnostic procedures for one vehicle (1 VIN) for one week.
 For example: 1 vehicle for 2 weeks = 2 vehicles for 1 week = 2 tokens


Póki co zostaje dalsze klejenie taśmą izolacyjną i liczenie na cud :) . Chyba że komuś uda się wyrwać tą dokumentacją albo ma dobry pomysł.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 07, 2018, 22:51:20 »
To na zielono co zaznaczyłem było mniej więcej tyle:




Czyli wyciągnij i zamontuj nowy :) . Wymieniałem u siebie, niestety konstrukcja typowo jednorazowa, powodowała wyłamanie prawie wszystkich zaczepów przy wyciąganiu. Chyba że masz jakieś magiczne narzędzia z aso :) Nowa sztuka ~150zł. Jazda bez tego to dopiero doznania, gwizd lusterka to pikuś, huczy i świszczy z boku jakby wciągało powietrze i to już od około 30km/h :) .


Przerabiałem to zaraz po zakupie auta, doznania jak te z opisu powyżej, zdemontowałem i przykleiłem/uszczelniłem na nowo, w aucie nastała cisza a wcześniej nie szło jechać.

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2018, 22:55:28 »
Niestety ten plastik ozdobny nie wpłynął na ustanie świstu w lusterku.

Jest gąbka.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2018, 22:58:54 »
Czyli trzeba uszczelnić element nr 1?

U mnie pomogło bo ten plastik lekko odstawał, może jakiś zaczep był wyłamany.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2018, 23:10:56 »
Czyli trzeba uszczelnić element nr 1?

U mnie pomogło bo ten plastik lekko odstawał, może jakiś zaczep był wyłamany.
Może to być to, też miałeś gwizd czy szumiało?

Szumiało/gwizdało jakby okno było otwarte, tyle że to mały sukces, skrzynia dalej wyje, niestety słyszę ją na 4 i 5 biegu i nie mogę-nie chcę się z tym pogodzić.

A i pozostaje lekki szum od strony kierowcy na wysokości słupka B ale idzie z tym żyć.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 08, 2018, 08:19:35 »
 ... nieprzestrzeganie kierunku montażu powoduje brak przylegania nakładki ozdobnej (1) prowadnicy szyby ...

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2018, 11:35:25 »
Ja bym dodał jeszcze istotę naprawy:

„Zdemontować nakładkę ozdobną (1) prowadnicy szyby.
Ustawić nową nakładkę ozdobną (1) prowadnicy szyby w części dolnej (w "b").
Przymocować nakładkę ozdobną (1) prowadnicy szyby od góry do dołu.

UWAGA : Nieprzestrzeganie kierunku montażu powoduje brak przylegania nakładki ozdobnej (1) prowadnicy szyby"

i dalej
„ROZWIĄZANIE SERYJNE Począwszy od numeru OPR13336 : zmiana procesu produkcyjnego”


Sądząc po opisie i braku zmian numeracji części zamiennych, to po prostu montażyści Citroena zakładali nakładkę od góry (za wysoko) i z dołu zostawał otwór lub było coś z przyleganiem i potem był ten hałas.

Myślę, że nie zmienili profilu nakładki ani jej długości, ale wszystko jest możliwe. Ja kiedyś wymieniałem żałosne spryskiwacze w MkI i też mi powiedzieli w ASO, że nie było zmian i nie warto zmieniać, a dali mi zupełnie inne i działały już poprawnie. :)

Dlatego mam pytanie do tych którzy kupowali nowe nakładki z ASO lub nowsze od podanego OPR: czy się czymś różniły od starych?

W załączniku jeszcze obrazek z nakładką, ale nie daje głowy, że to ta. :)
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2018, 08:17:18 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 08, 2018, 19:24:13 »
Tak to ten element.
Kupowałem w ASO według VIN pojazdu. Element długo szedł bo ponad 2 tyg. Dostałem dokładnie taki sam jaki miałem wcześniej. Nawet numery na plastiku były identyko.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 08, 2018, 23:05:43 »
Dzięki, muszę wiec szukać gdzie indziej, bo wydaje mi się, że ta nakładka z prawej strony siedzi bardzo mocno. Natomiast zauważyłem wcześniej, że któryś z trójkątów nadwozia się rusza i są szczeliny. Jutro może uda mi się bliżej im przyjrzeć.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 11, 2018, 20:26:30 »
Odświeżam wątek, bo wracam do tematu trójkąta w dolnej części przedniego słupka – maskownicy na końcu rynienki (tego z „gąbką”). Oba u mnie się ruszają, kołysają i pokazują szczelinę z przodu, na wierzchołku trójkąta. Teraz trochę za zimno na eksperymenty (plastiki pękają na mrozie) i nadwozie brudne, więc podpytam, bo nie wszystko jest dla mnie jasne na tym załączonym schemacie.
1.   Czy ten trójkąt jest mocowany tylko na dwie plastikowe zapinki „80”, czy jeszcze na wkręt „70”?
2.   Czy powyższe zapinki urywają się przy demontażu?
3.   Jak jest mocowane zamknięcie maskownicy „11”?

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 11, 2018, 21:17:22 »
Jestem po testach świszczenia na autostradzie, są poszlaki co do źródła ale jeszcze z tydzień testów potrzebuję. :)

Co do trójkąta:
- tak jak na obrazkach które wstawiłem wcześniej, trójkąt u mnie z  dwóch stron był mocowany tylko na spinki nr 80. Co ciekawe, spinki które miałem oryginalnie przy tych trójkątach były innego kształtu niż te które dostałem w aso, najwidoczniej w czasie produkcji ujednolicono spinki, teraz te same pasują do elementów od wnętrza i niektórych na zewnątrz jak ten trójkąt
- jak znasz trik i narzędzie to może i nie urwiesz, u mnie prawy trójkąt zdejmuje się co ciekawe bez niszczenia spinek, musiały być wiele razy zdejmowane i się wyrobiły. Natomiast jak chciałem zdjąć lewy trójkąt, to obydwie połamałem  w połowie i musiałem potem rozcinać plastik bo miałem "zapchane dziury" XD
- element "11" ?  on jest na moim zdjęciu ze zdjętym trójkątem?

Gdy połamałem spinki w lewym trójkącie, wziąłem jedną spinkę z prawego, zamontowałem obydwa trójkąty na jedną spinkę i pojechałem do ASO :) . Nie wydawały żadnych podejrzanych dźwięków. U mnie trójkąt prawy trochę się rusza ale ani on ani lewy nie powodują żadnych hałasów.

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2018, 20:37:46 »
Długo mnie nie było ale dziś mogę ogłosić upragniony sukces :D , świst został wyeliminowany.

W skrócie chodziło o spasowanie lusterka. Mimo że kupiłem nowe (oryginał w ASO), elementy połączyły się (wydawało mi się) idealnie, to szpary dosłownie milimetrowe które powstały na górnym łączeniu, powodowały ten okropny świst. Jako że rozbieranie i składanie ponowne lusterka (i kolejny raz demontaż drzwi) nie było zbyt dobrym pomysłem, padła decyzja na klejenie bezbarwnym silikonem.

Trochę zdjęć:

1. Lusterko lewe, oryginalne przy samochodzie gdy go kupiłem, nie świszczące:

http://i68.tinypic.com/10cukxx.jpg
http://i66.tinypic.com/e6wyg9.jpg

2. Lusterko prawe po złożeniu i zamontowaniu, należy zwrócić uwagi na szpary na górnym łączeniu (niby nic wielkiego a diabeł tkwi w szczegółach

http://i65.tinypic.com/90x37o.jpg
http://i64.tinypic.com/vg5qqc.jpg

3. Klejenie silikonem. Płaskie narzędzie plastikowe poszło w szparę żeby zwiększyć rozstęp na umieszczenie igły (silikon podawany za pomocą strzykawki). Użyłem bezbarwnego silikonu firmy K2.

http://i64.tinypic.com/xm8jyb.jpg
http://i63.tinypic.com/2v30qv9.jpg

4. Usztywnienie spojenia na kilkanaście godzin. Najlepiej robić we dwie osoby, jedna ściska lusterko z obydwu stron, druga okleja. Ja odczekałem 8h i na noc odkleiłem. Należy pamiętać żeby wyczyścić nadmiar silikonu. Co prawda nie wiem jaki ma wpływ na lakier ale lepiej nie ryzykować :)

http://i63.tinypic.com/npkmrs.jpg
http://i68.tinypic.com/2v81oqf.jpg

5. Finalny efekt

http://i63.tinypic.com/2v9udc5.jpg
http://i67.tinypic.com/205f9k6.jpg


Teraz wszystko zależy jak długo będzie trzymało łączenie silikonem. Świsty zredukowane praktycznie do 0. Czasami przy rozpędzaniu pomiędzy 80 km/h -> 90 coś tam zaszumi ale to pikuś w porównaniu do poprzedniej serenady :) .Wreszcie usnę szczęśliwy XD

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 068
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 08, 2018, 22:14:23 »
Co do trójkąta:
- tak jak na obrazkach które wstawiłem wcześniej, trójkąt u mnie z  dwóch stron był mocowany tylko na spinki nr 80.

Te trójkąty są złożone z dwóch plastikowych elementów. Ta część większa, która przylega do słupka to plastik połączony z uszczelką gumową i mocowany jest na dwóch spinkach, które tylko pozycjonują trójkąt a przykręca się go jedną śrubą (na schemacie śruba nr 70). Po przykręceniu tego trójkąta zaślepia się śrubę mniejszym trójkątem. Żeby odkręcić najpierw trzeba zdemontować zaślepkę a nie wyrywać na siłę bo potem sobie lata i hałasuje.

Kołek 71 jest w słupku A pomiędzy otworami na na 2 spinki  i w niego wkręcana jest śruba 70 mocująca trójkąt, 11 to zaślepka, którą demontuje się wysuwając ją w stronę słupka B przy otwartych drzwiach. A 10 to jest zestaw - trójkąt, gąbka i zaślepka trójkąta.

« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2018, 22:26:30 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Idzior

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Peugeot 807, Toyota Auris
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 09, 2018, 20:30:00 »
Miałem kiedyś problem z hałasami w tej okolicy i okazało się, że niedokładnie dolegała ta mała trójkątna szybka. Pod plastikową listwą rozdzielającą trójkatną szybkę od dużej szyby są nity. Jeden był wyrwany, co powodowało też odstawanie tej plastikowej listewki. Założyłem nowy nit, listewki udało mi się nie zniszczyć przy demontażu i problem się skończył. W moim przypadku był to skutek niefachowej naprawy w ASO na Alei Krakowskiej.Oczywiście oni nie widzieli problemu, szef serwisu przejechał się ze mną i powiedział, że to normalne, hałas typowy dla C5.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 068
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 21, 2018, 09:34:48 »
Mały update. Okazuje się, że są dwa rodzaje trójkątów na jedną stronę. Ten trójkąt z białymi spinkami był przed liftem i nie miał śrubki mocującej do nadwozia ale widocznie coś było nie tak i po lifcie nie ma już białych spinek tylko są dwa bolce pozycjonujące trójkąt i mocowanie jest na śrubę schowaną pod wysuwanym trójkątem jak wcześniej zamieściłem rysunek. Sądzę, że zmienili właśnie z powodu hałasów bo mocowanie na spinki było niestabilne. Nowe w ASO tylko ze śrubą koszt ok 140zł. Do sprawdzenia, którą wersję mamy i tak trzeba zdjąć trójkąt maskujący żeby nie zepsuć reszty jeśli jest ze śrubą.

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 21, 2018, 11:51:49 »
Bardzo cenna dla mnie informacja. Proszę jeszcze o podanie nieniszczacego spodobu na wyjęcie zaślepki nr 11.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 068
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hałas (gwizd) z prawego lusterka
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 21, 2018, 15:05:11 »
Podważa się ją po otwarciu drzwi od strony wnętrza i wysuwa poziomo w stronę słupka B (niebieska strzałka na rysunku 4 posty wcześniej)
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie