Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 2.0 16V 140KM  (Przeczytany 9374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Dudziak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Lodz
  • Posiadany samochód: vw 5
  • Zainteresowania: c5
  • Miejscowość: Lodz
Citroen C5 2.0 16V 140KM
« dnia: Luty 09, 2018, 21:01:21 »
Witam.


Jako że jestem od paru dni posiadaczem C5 2.0 140km z 2009r ,to chciałbym zakupić parę drobiazgów.
Jaki polecacie olej do silnika ? Chodzi bardziej o markę , ma być dobry nie musi być tani.
I jednocześnie olej skrzyni biegów ( 4 biegowy automat )




Dzięki za rady z góry :)


Pozdrawiam

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2018, 21:15:15 »
Ja polecam olej Motul 5w30 a do skrzyni revanol ATF 5/4 HP 

Offline Wojciech Ozga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Frampol
  • Posiadany samochód: Xantia 1.8 16v 95 był, C5 X7 2.0 16v PB - jest
  • Miejscowość: Frampol
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2018, 21:33:17 »
Ja leje do tego auta 5w40 Totala i nie narzekam, w sumie poza Castrolem to ten silnik zadowoli się wszystkim...

Offline Krzysztof Olczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Posiadany samochód: BMW 316Ti
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2018, 21:58:52 »
Te skrzynie automatyczne są warte polecenia w MK3?
N46B18A

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2018, 22:20:02 »
Wygląda że masz tą samą konfigurację co ja, u siebie mam:

silnik: Total Quartz 9000 5W40
skrzynia: mobil esso lt 71141





Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2018, 23:55:55 »
Miałem kiedyś 407-ke w benzynie i silnik dużo lepiej pracował na Valvoline aniżeli na Totalu,mniej klepal i duuużo mniej palił oliwy.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2018, 09:03:23 »
Zakładam, że jak AL4 to 2.0pb, on chyba ma 134KM, a nie 140 czy 136, które wskazuje na HDi :).
W kazdym razie - jeżeli pb, to raczej bardziej 5W40 niż 5W30.
Jest gęstszy i lapiej smaruje ten silnik, jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2018, 09:27:12 »
Zakładam, że jak AL4 to 2.0pb, on chyba ma 134KM, a nie 140 czy 136, które wskazuje na HDi :).
W kazdym razie - jeżeli pb, to raczej bardziej 5W40 niż 5W30.
Jest gęstszy i lapiej smaruje ten silnik, jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.

Pleciesz głupoty. 2.0 benzyna ma 103kw czyli 140KM. Żadne 134 (?!)
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Wojciech Dudziak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Lodz
  • Posiadany samochód: vw 5
  • Zainteresowania: c5
  • Miejscowość: Lodz
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2018, 11:51:21 »
Co osoba to opinia  ;D


No nic olej do skrzyni zakupiony ,do silnika zakup pozostawię już mechanikowi

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2018, 13:24:32 »
 Wg tabel i instrukcji obsługi, Citroen do tego silnika przewiduje tylko jeden olej: 5W40. Marka oleju to juz wg uznania i zaufania. Ja leję Shell Helix Ultra ACEA A3/B3/B4 akurat z tego powodu, że kupuję na stacji shella i mam pewność, że oryginał, a do tego mam niewielki przebieg 120 tys. i silnik praktycznie nie bierze oleju - nie wymaga dolewki, przy wymianie co 20 tys.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Wojciech Dudziak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Lodz
  • Posiadany samochód: vw 5
  • Zainteresowania: c5
  • Miejscowość: Lodz
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2018, 15:08:43 »
Wg tabel i instrukcji obsługi, Citroen do tego silnika przewiduje tylko jeden olej: 5W40. Marka oleju to juz wg uznania i zaufania. Ja leję Shell Helix Ultra ACEA A3/B3/B4 akurat z tego powodu, że kupuję na stacji shella i mam pewność, że oryginał, a do tego mam niewielki przebieg 120 tys. i silnik praktycznie nie bierze oleju - nie wymaga dolewki, przy wymianie co 20 tys.


Dzięki za jakąś konkretną odpowiedź:)


wybór padł na : liqui moly 5w40 synthoil high-tech


 ;D

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2018, 15:40:12 »

Pleciesz głupoty. 2.0 benzyna ma 103kw czyli 140KM. Żadne 134 (?!)
Dlatego napisalem "chyba". Jestem niemal pewien że tak miałem w mk2, co pewnie jest błędem w dokumentacji.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2018, 22:04:24 »
W Twoim byłym C5 FL był ten sam silnik RFJ EW10A 140 KM  :) , także coś miałeś namieszane w papierach.
Pozdrawiam

Offline Sławomir Cyprys

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 027
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16V '08 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2018, 21:35:07 »
... jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.

Z tym apetytem na to chyba przesadzasz... Moje C5 z tym silnikiem bierze może ze 100 ml (nie do oceny na bagnecie, cały czas praktycznie taki sam stan) od wymiany do wymiany. Poprzednio miałe Xantię z praktycznie tym samym silnikiem (też EW10a), najechane prawie 300 tys. i też nie ubywało więcej od zmiany do zmiany.
przez 12 lat był BX 15 TGE 1991 208 kkm :-)
przez kolejne 5 lat Xantia 2,0 16V '98

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 11, 2018, 22:03:14 »
Sławek, a jaki olej lejesz?
Pozdrawiam

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2018, 15:32:11 »
... jeżeli do tego dodać apetyt tego silnika na olej - niebagatelny parametr to różnica w cenie. ;)
Taki też lalem do tego silnika w moim mk2.

Z tym apetytem na to chyba przesadzasz... Moje C5 z tym silnikiem bierze może ze 100 ml (nie do oceny na bagnecie, cały czas praktycznie taki sam stan) od wymiany do wymiany. Poprzednio miałe Xantię z praktycznie tym samym silnikiem (też EW10a), najechane prawie 300 tys. i też nie ubywało więcej od zmiany do zmiany.
Nie przesadzam. Mój EW10A w mk2 brał 1L na 2000km, co daje 7,5L na zmianę (!!!). Na początku kopałem bo byłem tym przerażony, ale wynalazłem wiele innych takich przypadków. Wiem więc, że nie byłem wyjątkiem. żona miała EW10J4 i tam było z tym dużo mniej, różni się tylko brakiem zmiennych faz.


Nie twierdzę że u Ciebie musi tak też być, bo silnik silnikowi nierówny. Gdyby Ci brał dużo więcej, to też byś szukał i znalazł, że tak z tym silnikiem bywa.
Może też coś poprawili w późniejszych latach produkcji(mój 2004)r., ale że model silnika ma to samo oznaczenie, to nie sądzę.







Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2018, 16:37:48 »
Mój EW10A z 2006r też żłopie "trochę" oleju. Szacunkowo będzie to około 400ml na 1000km. Też mi się wydawało sporo (nawet go nazywam czasem małym dieselkiem), ale wyczytałem, że nie jestem jedyny. Jeszcze (ponoć) przy zasilaniu LPG pije więcej. Nie wiem. Na pewno jakaś część z tego płynie po troszku spód dekli zaworów. Też klasyka, jeszcze nieopanowana (na razie nie ma dramatu).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Armata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Wiocha pod Kielcami
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 PB/LPG rok 2007
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery, słuchawki
  • Miejscowość: Wiocha pod Kielcami
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2018, 18:13:50 »
Mój nowy nabytek C5 mk2 EW10A zagazowany po zrobieniu 2500 km nie wziął ani grama oleju (liqui moly high tech 5w40). Nalatane ma 130000km.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka


Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2018, 18:43:38 »
Mój nowy nabytek C5 mk2 EW10A zagazowany po zrobieniu 2500 km nie wziął ani grama oleju (liqui moly high tech 5w40). Nalatane ma 130000km.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka
Mój ma coś między 234 a 237 chyba. Nie spoglądałem od 3 tygodni, bo bujam się X7. ;) Przebieg gdzie nie sprawdzałem to wyglądał zbieżnie, więc raczej nie skręcony.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Sławomir Cyprys

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 027
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16V '08 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2018, 21:49:00 »
Sławek, a jaki olej lejesz?

W Xantii (a zrobiłem nią ponad 150 tys. i to również w LPG) lałem nomen omen, tak nielubianego Castrola Magnateca 5W40, później oddałem samochód synowi, już zalany Total Quarz 9000 i on dobił do ponad 330 tys. i lał też Totala. I cały czas, od zmiany do zmiany, praktycznie niezauważalne zmiany poziomu na bagnecie - tak na oko z 5-7 mm różnicy po 15-17 tysiącach, bo tak były robione wymiany.
Aktualnie jeżdżę niewiele, ok. 15-16 tys. rocznie i tak raz na rok, mniej więcej o tej samej porze wymieniam olej i filtry. I dalej jeżdżę na Total Quarz 9000....
przez 12 lat był BX 15 TGE 1991 208 kkm :-)
przez kolejne 5 lat Xantia 2,0 16V '98

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 12, 2018, 22:27:18 »
A to tak jak ja, też zalewam Total-em Quarz 9000 i muszę przyznać, że też trochę pije tego oleju, ale przy prędkościach autostradowych. Poprzedni mój RFJ też brał olej. Dolewam i się nie przejmuję. Na ostatnim przeglądzie były badane spaliny i wszystko jest w porządku :) .
Pozdrawiam

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 16, 2018, 19:33:43 »
Mój pierwszy post, więc na początku pragnę się ze wszystkimi serdecznie przywitać ;) Do tej pory byłem fanem japońskiej myśli technicznej, ale w tamtym roku skusiłem się na C5 i nie żałuję. Wracając do tematu. Olej jak czytałem tylko 5W40. Trochę siedziałem swojego czasu w tematach olejowych z racji tego, że poprzednie auto Mazda 6 piła mi oliwy nawet do 1,5L/1000 km i też wielu uważało że to "normalne". Nie, Panowie to nie jest normalne i nie ma czegoś takiego jak "ten typ tak ma". Jeżeli tak się dzieje, to albo mamy już wyeksplatowany silnik, zapieczone pierścienie poprzez niewłaściwe użytkowanie auta lub często ktoś dał ciała na etapie produkcji. Tak jak w silnikach FSI/TFSI wystarczy poszerzyć rowki i dać grubsze pierścienie, tak w przypadku poprzedniej Mazdy 6 pierścienie były zbyt cienkie i szybko się zużywały. Ja C5 zrobiłem ok. 5 tys km i stan oleju nadal jest jaki był, a przynajmniej wzrokowo nie widzę róznicy. Auto było testowane i na autostradzie przy prędkości 170 km/h i przy typowej jeździe miejskiej, więc nie można twierdzić że te silniki biorą olej. Mam teraz przebieg 132 tys i leję olej Valvoline Maxlife 5W40. Mam zaufanie do Valvoline, ponieważ jest olejem nie rozlewanym w PL tylko w Holandii, więc ryzyko trafienia podróbki jest trochę mniejsze niż w przypadku bardziej znanych producentów.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 16, 2018, 20:18:12 »
Valvoline Maxlife 5W40, muszę też zalać tym olejem następnym razem, czytałem wiele fajnych opini na tamat tegoż oleju.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2018, 20:38:51 wysłana przez Robert Zglinicki »
Pozdrawiam

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 16, 2018, 20:36:50 »
Testowałem w poprzednim aucie oleje Elf SXR 5W30, Penrite HPR 5W40 i właśnie Valvoline Maxlife 5W40. Pomiędzy ELF'em a Penrite róznica w spalaniu oliwy wyniosła ok. 200 ml, ale to pewnie też spowodowane wyższą lepkością letnią. Miedzy Penrite który kosztuje prawie 170 zł/5L a Valvoline 120zł/5L nie zauważyłem już żadnej różnicy, więc pozostałem przy tym oleju. Ma on niby właściwości poprawiające uszczelnienia i bardziej dba o silniki z przebiegiem powyżej 100 tys km, ale jak to jest w rzeczywistości... Ogólnie czy to Maxlife czy seria Synpower nie spotkałem się z negatywnymi opiniami, więc pewnie warto przetestować. Są świetne oliwy, ale to już dość wysoki koszt np. AMSoil ( prawdziwy pełny syntetyk), tylko nie wiem czy jest sens stosowania takiego oleju w 8-10 letnim aucie w którym regularnie wymieniamy olej co 12-15 tys km? Gdyby to było auto salonowe, to pewnie tak, ale jak kupujemy z drugiej ręki nigdy nie wiadomo jak ktoś je eksploatował. Wyżej padło stwierdzenie po co lać 5W40 jak można 10W40 dla silnika który już łyka olej. Po pierwsze jak silnik już trochę cierpi, to gorsza oliwa szybciej go dobije i właśnie taki motor zasługuje na większą dbałość jeśli chcemy jeszcze trochę pojeździć. Druga kwestia, to że 10W40 będzie tak samo szybko znikał, bo ma identyczną letnią lepkość jak 5W40, a jedynie jest bardziej gęsty przy niskich temperaturach co utrudnia zimą odpalanie i olej dłużej dociera do elementów smarowania. Pomijam już jakość olejów 10W40, które w większości to półsyntetyki a w praktyce podchodzą pod minerały.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 2.0 16V 140KM
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2018, 20:42:10 »
Nie no oczywiście 10W40 to w ogóle odpada, ale faktycznie zrobię taki myk i wymienię na Valvoline Maxlife 5W40.
Pozdrawiam