Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5  (Przeczytany 2741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Werner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: C4 1,4 2006
  • Miejscowość: Głogów
Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« dnia: Marzec 10, 2018, 17:00:05 »
Stan mojego silnika RHR w C5x7 nie rokuje najlepiej. Zastanawiam się czy nie mógłbym go wymienić na taki sam RHR z C5 II. Mam skrzynię automatyczną 6 biegów. Pozostały osprzęt mam na starym silniku. Czy taka wymiana ma szanse powodzenia?
Krzysztof

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 10, 2018, 19:54:18 »
Weź pod uwagę na początek to, że większość C5 1FL z RHR było na Siemensie, a większość C5 x7 ma RHR na osprzęcie Delphi. Komputer inny, wtryski, pompa, itd. - o ile wiem, wtrysków Delphi nie wkręcisz w miejsce wtrysków Siemensa i odwrotnie.
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 10, 2018, 21:21:34 »
Bzdura rhr to rhr sam słupek jest identyczny do przełożenia cały osprzęt ale silnik pasuje bez problemu.

Offline Krzysztof Werner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: C4 1,4 2006
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2018, 21:29:58 »
Sprawdziłem, że numery katalogowe obu głowic są takie same. To znaczy, że mechanicznie wtryski można zamieniać. Myślę tylko czy można by przełożyć cały silnik z komputerem?
Krzysztof

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2018, 21:48:39 »
Z mechanikiem gadałem i rzekomo otwory, gdzie jest gwint na wtryski w silniku są inne i wtryski zamiennie nie pasują w te miejsca, co za tym idzie, całego osprzętu przełożyć rzekomo się nie da...
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2018, 02:39:31 »
"Z mechanikiem gadałem i rzekomo...."
- no to się myli bo po nr. widać to co poniżej

0200 EF     GŁOWICA SILNIKA NOWA(GŁOWICA DOSTARCZANA Z ZAWORAMI
znaleziono 2 dokument(-y/-ów) dla C4
znaleziono 1 dokument(-y/-ów) dla C4 PICASSO
znaleziono 2 dokument(-y/-ów) dla C5 (X7)
znaleziono 2 dokument(-y/-ów) dla C5 II
znaleziono 1 dokument(-y/-ów) dla C8
znaleziono 1 dokument(-y/-ów) dla JUMPY III
znaleziono 1 dokument(-y/-ów) dla JUMPY KOMBI

z wtryskami jak poniżej
1980 K3  RP 1980 S3  KPL UCHWYT WTRYSK HDI NE  CL 5  DELPHI ROISSY - DO OPR 11691
1980 W9  KPL UCHWYT WTRYSK HDI ES  CL 5 DELPHI ROISSY - DO OPR 11691 I WIEK >= 2
1980 S3  KPL UCHWYT WTRYSK HDI NE  DELPHI FRANCE - OD OPR 11692

znaleziono 1 dokument(-y/-ów) dla C4
znaleziono 2 dokument(-y/-ów) dla C5 (X7)

w mkII jest różnie
1980 J4 KPL UCHWYT WTRYSK HDI NE  CL 4 SIEMENS REGENSB -
1980 Y5 KPL UCHWYT WTRYSK HDI ES  CL 4 SIEMENS REGENSB - WIEK >= 2
1980 J5 KPL UCHWYT WTRYSK HDI NE  CL 5 SIEMENS REGENSB -
1980 Z0 KPL UCHWYT WTRYSK HDI ES  CL 5 SIEMENS REGENSB - WIEK >= 2
1980 J6 KPL UCHWYT WTRYSK HDI NE  CL 6 SIEMENS REGENSB -   
1980 Y7 KPL UCHWYT WTRYSK HDI ES  CL 6 SIEMENS REGENSB -

znaleziono 3 dokument(-y/-ów) dla C4
znaleziono 4 dokument(-y/-ów) dla C5 II
znaleziono 1 dokument(-y/-ów) dla C8
znaleziono 2 dokument(-y/-ów) dla JUMPY III
znaleziono 2 dokument(-y/-ów) dla JUMPY KOMBI

 i wszystkie powyższe pasują do C4 i C5 II ale nie wszystkie do C8, JUMPY III, JUMPY KOMBI
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2018, 09:09:40 »
No to zwracam honor w takim razie :)
Zdałem się po prostu na jego słowa, jeszcze z czasów jak miałem 1FL i x7 jednocześnie, gdy przypadkiem rzuciłem hasło, że zawsze mogę go na dawcę sobie zostawić...
Przepraszam za zamieszanie w takim razie.
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Wymiana silnika 2,0 hdi z wcześniejszego C5
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2018, 10:30:58 »
A co takiego dzieje się z silnikiem , że chcesz go w całości wymieniać?
Floating on ;)