Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Progi - gdzie co jak i które  (Przeczytany 1863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Paluch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 hdi 2006
  • Miejscowość: częstochowa
Progi - gdzie co jak i które
« dnia: Luty 19, 2018, 19:45:46 »
Witam. Nadeszła wiekopomna chwila wymiany progów, które rdzą zeżarte zostały na wskroś. Czy ktoś mi podpowie jakie wybrać. Szukam nie sztuki byle jakiej ale konkretu, z którego będę zadowolony. Na pewno ocynk. Na pewno porządne no i gdyby nie za miliony to juz byłoby super. Pytam bo na allegro pełno tylko które wybrać.
Dzięki za pomoc

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Progi - gdzie co jak i które
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2018, 19:59:51 »
Ocynk wiele Ci nie da...
Fabryczny, owszem, ale jeśli wstawiasz reperaturki, to po "wklejeniu" oszlifowane spawy
przed lakierowaniem również musisz zabezpieczyć ocynkiem (choćby w sprayu), niestety
nie zrobisz tego od środka. A na styku stali z ocynkiem zawsze zrobi się ogniwo galwaniczne,
i ognistowłosa koleżanka bardzo szybko powróci.
Podejrzewam, iż progi w XP znikają właśnie z powodu niedokładnego zabezpieczenia ocynkiem
po wewnętrznej stronie.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: Progi - gdzie co jak i które
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2018, 20:35:32 »
gniją bo jest nieszczelność między nadkolem a progiem, wali tam błotem, następnie zapycha odpływy, woda stoi no i dalej już z górki... :)
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Progi - gdzie co jak i które
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2018, 21:51:28 »
gniją bo jest nieszczelność między nadkolem a progiem, wali tam błotem, następnie zapycha odpływy, woda stoi no i dalej już z górki... :)
Mówi jak jest. Podczas mycia auta warto w szczelinę pomiędzy błotnikiem a progiem puścić ciśnienie z myjki i obserwować ile błota jest wypłukiwane. Są tego ogromne ilości.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka