Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI ile trzeba kręcić za nim odpali i jakie są dopuszczalne korekcje wtryskó  (Przeczytany 6186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
W moim starym Mondku gdzie była zwykła pompa rotacyjna odpalał z pierwszego (choć grzałem świece dwa razy, tak było prawie od początku) obrotu rozrusznika. Aktualnie w C5 muszę kręcić prawie 2 sekundy zanim zapali a dzisiaj po pracy to kręcił jeszcze dłużej. Już się bałem że nie odpali, to by była wtopa bo samochodzik dopiero co kupiony. Po odpaleniu silnik pracuje ładnie , w porównaniu do starego klekota Forda jest kolosalna różnica.

Wczoraj na małym lokalnym spocie wyszło mi że 3 wtrysk ma korektę coś koło 105 czy 108. Szkoda , że tego sobie nie zapisałem. Michał który podpiął Lexie mówił że nie jest to tragedia ale już coś się dzieje. Teraz zastanawiam się jakie są dopuszczalne wartości (pozostałe miały ok 95) ?
Wczoraj jak szukałem wtrysków do mojej C5 to okazało się, że wszystkie które były to do silnika 136KM a ja mam 138KM. Nie wiem czy jest między nimi jakaś kolosalna różnica. Wg dekodowania VIN mam wtryski Siemens czyli nie do regeneracji.
Jak na razie jest to najbardziej zaawansowany technologicznie silnik jaki dotychczas miałem :) i mam nadzieję, że mnie nie doprowadzi do nerwicy.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Dzisiaj wieczorem po pracy rozrusznik pracował 2,5 sekundy zanim silnik odpalił. Niestety nie mam jak porównać z inną cytrynką dlatego proszę Was o info jak jest w Waszych cytrynkach z takim silnikiem.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
U mnie odpala od razu. W sumie nie liczyłem czasu. Po prostu przekrecam kluczyk i może sekunda i odpala.

Może nie grzeją Ci świece? Wtedy na zimno trzeba ciut dłużej pokręcić. I warto sprawdzić stan akumulatora.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Marcin Specylak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Trąbki Wielkie k/Gdańska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2007, 2.0 HDI automat
  • Zainteresowania: Reklama, Nowe technologie IT
  • Miejscowość: Trąbki Wielkie k/Gdańska
U mnie rano było - 13 to kręciłem też ze 2-3 sekundy przy pierwszym odpaleniu to raczej norma nie licząc nowego samochodu. Po pierwszym odpaleniu nawet po kilku godzinach stania odpala od strzału.
Specy

Offline Marek Meier

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Subaru Forester XT MY14
  • Zainteresowania: seks, boks, jazz ; )
  • Miejscowość: Malbork
Ten typ tak ma. Jest wrażliwy na jakość paliwa co widać zimową porą. Mojemu najbardziej służą paliwa z Lotosu a najlepiej Dynamic diesel.  :)  A poważnie co to za różnica czy odpala po 1 czy 2 sekundach? Zimą pod chmurką najważniejszy dobry akumulator. Moja C5 odpalała do -16 stopni C na 1 działającej świecy, tamtej zimy niżej temperatura nie spadła ale pewnie by odpalił przy niższej i bez tej świecy.  ;D
Pozdrawiam : )

Odjechały:
C5 mk II 2.o HDi 2006 Deep Red
Xara Picasso 2.o HDi 2003 Lucifer Red

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Niestety nie mam wiedzy w jakim stanie są świece żarowe, postaram się je sprawdzić ale jak będzie cieplej.
Jeśli chodzi o paliwo to teraz mam zatankowane z Orlen ale poprzedni właściciel podobno tankował tylko na stacji Auchan.
Jeśli chodzi o odpalanie to właśnie dlatego się pytam. W Mondku silnik odpalał zaraz po ruszeniu rozrusznikiem tylko świece grzałem 2 razy mimo że wszystkie działały.

Akumulator to też dla mnie na razie nie jest znany więc postaram się w wolnej chwili go sprawdzić.

A ktoś wie jakie są dopuszczalne te korekcje wtrysków?


Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2018, 16:21:13 wysłana przez Adam Kimus »
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marek Meier

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Subaru Forester XT MY14
  • Zainteresowania: seks, boks, jazz ; )
  • Miejscowość: Malbork
Auchan przynajmniej w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim ma paliwa z Lotosu. Jest woltomierz na desce rozdzielczej przecież. Dla celów kontroli w ogólnym zakresie wystarczy. Instrukcja mówi "Przy normalnych warunkach, przy włączonym zapłonie i pracującym silniku, wskazówka powinna znajdować się pomiędzy obydwoma czerwonymi polami."
Pozdrawiam : )

Odjechały:
C5 mk II 2.o HDi 2006 Deep Red
Xara Picasso 2.o HDi 2003 Lucifer Red

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Auchan przynajmniej w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim ma paliwa z Lotosu. Jest woltomierz na desce rozdzielczej przecież. Dla celów kontroli w ogólnym zakresie wystarczy. Instrukcja mówi "Przy normalnych warunkach, przy włączonym zapłonie i pracującym silniku, wskazówka powinna znajdować się pomiędzy obydwoma czerwonymi polami."
U mnie delikatnie przechyla się w stronę +, do tego ciągle drga. Ale ładowanie jest ok (sprawdzane miernikiem przy samym alternatorze).

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Nie ma 1 działającej świecy. Komputer wyłączył Ci wszystkie. Sprawdź sobie w lexia. Wystarczy jedna zepsuta i żadna nie grzeje...

Najlepsze paliwa są tylko 3. Jest tu wątek o paliwach ON. 1. Lotos Dynamic 2. Circle K arctic 3. Orlen Verva ON.

U mnie jeden wtryskiwacz ma 109-116 proc.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Lexii nie mam, więc jedyna możliwość sprawdzenia to na lokalnym spocie lub w warsztacie. Dziwne z tymi świecami. We wtorek jak była podpięta Lexia to Michał który ją podpiął nie znalazł żadnych błędów. Silnik po odpaleniu chodzi równo, nie szarpie. Podobno te paliwa "lepsze" są bardziej suche a ja jeszcze nie dolewałem oleju 2T. Jeżeli w Auchan mają z Lotosu to jest spoko. Gostek od którego kupiłem powiedział że drugi swój samochód też tam tankuje i nie narzeka.

U mnie wskazówka ładowania jest ładnie po środku bez drgań ale i tak mam zamiar sobie miernikiem zmierzyć ładowanie i napięcie spoczynkowe samego akumulatora. W dieslu akumulator to podstawa , mam nadzieję tą zimę przetrwa spokojnie i lato.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marek Meier

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Subaru Forester XT MY14
  • Zainteresowania: seks, boks, jazz ; )
  • Miejscowość: Malbork
Nie ma 1 działającej świecy. Komputer wyłączył Ci wszystkie. Sprawdź sobie w lexia. Wystarczy jedna zepsuta i żadna nie grzeje...
[..]

Prawda, źle się wyraziłem. Jedna była sprawna.
Pozdrawiam : )

Odjechały:
C5 mk II 2.o HDi 2006 Deep Red
Xara Picasso 2.o HDi 2003 Lucifer Red

Offline Marek Pepłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Santa Fe 2.7v6
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
A jak lexia sprawdzić świece żarowe?

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Jeśli to Wam nie uwłacza to przeczytajcie co powiem Wam baba:
1. Ze sprawnym akumulatorem potrzebny sprawny rozrusznik. O ile superextra akumulator może dac powiedzmy 10-30 proc więcej prądu rozruchowego o tyle "nadgryziony" rozrusznik może potrzebować nawe 300 proc więcej na obracanie.
2. Ten model nie ma pompy wstępnej w baku a HDI potrzebuje sporego ciśnienia więc trzeba pokręcic by je wytworzyć.
3.Korekcja wtrysków mało kiedy jest wynikiem zużytego wtryskiwacza. Korekcja wtrysków ma na celu zniwelowanie różnic w pracy poszczególnych cylindrów a na ta pracę ma wpływ dużo więcej elementów jak choćby powszechny i obecnie szeroko tu omawiany problem powietrza w paliwie, zużycie samego cylindra, szcelnośc zaworów na owym cylindrze itd itp
4. Jeśli świece są niesprawne to zaraz po odpaleniu przez chwilę będzie nierówno pracował

Co do wyłączania świec przy którejs niesprawnej to nie wiem jak z tym jest, może różnie w różnych autach bo zdania są podzielone. U mnie były niesprawne 2 szt po kupnie a mój Pan Jasiu sprawdzał je kabelkiem na świecach i się nie pomylił.. Gdyby były wyłączone przez system to raczej nie szedł by na nie prąd a szedł.

Reasumując nie wymieniaj żadnych wtrysków, dolewaj 2T, ciesz się autem i nie szukaj dziury w całym.Pzdr

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Wg mnie po odpaleniu silnik chodzi równo, nie mam do niego zastrzeżeń pod tym względem. Dzisiaj po kilkunastu godzinach stania pod chmurką jak byłem w pracy dałem mu trochę popracować zanim ruszyłem bo czuć było ospałość.
Akumulator można sprawdzić przez pomiar napięcia, a jak sprawdzić rozrusznik bez jego wyciągania? Oczywiście jak ktoś zna jak powinien pracować to po odgłosie pracy będzie wiedział. Ja miałem właśnie tak w Mondku.
Mam zamiar przy następnym tankowaniu dolać właśnie oleju 2T. Jeszcze zobaczę jaki uda mi się kupić.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
U mnie tak dzisiejsze poranne odpalenie wyglądało: https://youtu.be/2IUqde5wxs0
Rano temperatura -12 w nocy było -15

Offline Marek Pepłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Santa Fe 2.7v6
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
No to super bardzo ładnie, u mnie znacznie dłużej kręci

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Tylko przez pierwsze sekundy tak jak słychać delikatnie kuleje.

Offline Marek Pepłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Santa Fe 2.7v6
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
Wg mnie jest ok, w sumie to w końcu nie benzyna.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
U mnie zależy ile postoi, do kilku godzin nie ma problemu, przy 2 dobach to już troszkę trzeba.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
U mnie tak dzisiejsze poranne odpalenie wyglądało: https://youtu.be/2IUqde5wxs0
Rano temperatura -12 w nocy było -15
Zastanawia mnie, że po podgrzaniu świec tyle czekałeś do kręcenia rozrusznikiem. U mnie w Mondku miałem tak ,że kontrolka gasła ale świece jeszcze grzały kilka sekund. Poznawałem po tym że kontrolki zaczynały jaśniej świecić i wtedy odpalałem. Tutaj jeszcze tego momentu nie wyczułem.
Dzisiaj rano po podgrzaniu świec tak jakby chciał załapać ale gasł. Dopiero chyba za 4 razem zacząłem kręcić jeszcze na grzaniu świec i troszkę go przytrzymałem na rozruszniku. Jak już odpalił to równiutko.
Wiem , że każdy samochód trzeba poznać. Dlatego też muszę wyczuć i poznać jego humory. Czeka mnie pewnie długa nauka :)
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Czekalem długo bo taki mam już zwyczaj że zimą przytrzymuję  swiece a poza tym chciałem zarejestrować na nagraniu temperature powietrza. Jeżeli chcesz wyczuć moment kiedy wyłączają  się swiece to nasluchuj cykniecia przekaznika

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
Niestety takiego cuda nie mam

Offline Marcin Specylak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Trąbki Wielkie k/Gdańska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2007, 2.0 HDI automat
  • Zainteresowania: Reklama, Nowe technologie IT
  • Miejscowość: Trąbki Wielkie k/Gdańska
No mi dzisiaj pierwszy raz nie odpalił o 7 rano było - 16 i akumulator nie dał rady. Żeby było gorzej to zamarzła linka od otwierania maski i nie mogłem wyjąć akumulatora. Przy okazji czy to standard że przy słabo kręcącym akumulatorze wycieraczki same wykonują ruch , nie miałem oskrobanej szyby więc potarły po lodzie i prawdopodobnie już nie będą już poprawnie ścierać. Po południu linka odpuściła i teraz akumulator się ładuje.
Specy

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
Niestety takiego cuda nie mam
ale to nie cudo tylko spadki napięcia po obciążeniu i wzrost po zniknięciu obciążenia :)
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.