Wczoraj przeglądałem sobie książkę "sam naprawiam" w angielskiej wersji i napisali tam coś takiego (tutaj tłumaczenie z translatora wujka G... - tam kilka wyrazów pominąłem
):
system ogrzewania wstępnego zaczyna działać, gdy kluczyk w stacyjce zostanie przełączony w drugie położenie, ale tylko wtedy, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika spadnie poniżej 20. Lampa ostrzegawcza zamontowana na desce rozdzielczej informuje kierowcę, że ogrzewanie wstępne ma miejsce. Gaśnie lampa, aby umożliwić uruchomienie silnika, ale zasilanie będzie nadal dostarczane do świec żarowych przez kolejny okres, aż do uruchomienia silnika. Jeśli nie zostanie podjęta próba uruchomienia silnika, zasilanie świecy żarowej wyłącza się po 10 sekundach, aby zapobiec wypaleniu się baterii i przepaleniu świec żarowych.
Nagrzewanie następuje po włączeniu zapłonu. wtryskiwany strumień paliwa jest mniejszy niż pewna prędkość, a prędkość silnika jest mniejsza niż 2000 obr / min. Świece żarowe nadal się otwierają przez maksymalnie 60 sekund, pomagając w poprawie spalania paliwa podczas rozgrzewania silnika, powodując cichszą pracę i mniejszą emisję spalin.
Postaram się to w wolnej chwili sprawdzić, szczególnie czas grzania po przekręceniu kluczyka.