Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI ile trzeba kręcić za nim odpali i jakie są dopuszczalne korekcje wtryskó  (Przeczytany 6220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
Niestety takiego cuda nie mam
ale to nie cudo tylko spadki napięcia po obciążeniu i wzrost po zniknięciu obciążenia :)
A to sory nie załapałem  o co chodzi. Nie zaobserwowałem takiego zjawiska. Jeżeli występuje to może jest nie widoczne. Może w nocy było by to łatwiej dostrzec.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Dzisiaj wieczorem poczekałem dłużej po zgaśnięciu kontrolki , w sumie nie usłyszałem pyknięcia przekaźnika ale silnik odpalił bez problemu mimo że stał cały dzień pod chmurką. Jutro rano kolejny test po nocy, spróbuję zrobić tak jak dzisiaj wieczorem. Mam nadzieję, że będzie ok.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Czy przy niesprawnych świecach pojawia się "spiralka"?

Chodzi o to, że moje auto ma fabryczne świece, 300K km i 12 lat. Oleju nie ubywa nic między wymianami, odpala idealnie, ale przy mrozach po odpaleniu przez pierwsze 2 - 3 sekundy nierówno pracuje i dymi na biało. Po tych 3 sekundach przestaje terkotać i dymić.

Offline Marek Pepłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Santa Fe 2.7v6
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
Tak, spiralka się zapala nawet jak świece są niesprawne

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Dzisiaj rano kręciłem chyba z 5 sekund , może nawet dłużej. Już myślałem że nie odpali. Nie wiem dlaczego tyle trzeba kręcić skoro po odpaleniu silnik chodzi już równo (przynajmniej takie jest moje odczucie).
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
U mnie były niesprawne 2 świece i właśnie kilka sekund chodził nierówno i lekko dymił. W moim aucie na pewno grzały pozostałe 2 świece a układ ich nie wyłączał jak to ponoc u niektórych ma miejsce. U mnie jest siemens. To jeszcze Wam panowie podrzuce jedną ciekawostkę, otóż w HDI rola świec nie kończy sie po odpaleniu, grzeja nadal i to długo po uruchomieniu.. Moment zgaśniecia kontrolki tylko sugeruje nam moment odpalania. Ewidentnie Robercie masz niesprawna conajmniej jedną świecę (ale raczej 2).

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Dzięki - trochę się boję wymiany, bo ponoć nagminnie zostają w głowicy. Póki odpala nie będę grzebał chyba.

Offline Przemek Majoch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 136KM Tourer AM6, C5 MK I 2.0 HDI 110KM Break AL4
  • Miejscowość: Nowy Sącz
...To jeszcze Wam panowie podrzuce jedną ciekawostkę, otóż w HDI rola świec nie kończy sie po odpaleniu, grzeja nadal i to długo po uruchomieniu...

Tak jak Adam Kimus już napisał, słychać przekaźnik, który wyłącza świece (charakterystyczne "pyknięcie"), trwa to do kilkunastu sekund od uruchomienia zapłonu.
Była Xantia II Break 2,0 HDI

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Ja się tak jeszcze zacząłem zastanawiać jak takie "kręcenie" wpływa na żywotność FAP'a który przecież dostaje wtedy zwiększoną dawkę pewnie częściowo nie spalonej ropy.
Teraz  niestety się przeziębiłem dlatego czekam do cieplejszych dni i planuję założyć sobie dwie diody: jedną do FAP'a a drugą właśnie do grzania świec. Wcześniej oczywiście szybkie sprawdzenie za pomocą "próbówki". Jak wiadomo ile tak naprawdę grzeją świece ma sens np podwójnego grzania.

Wczoraj i dzisiaj było dłuższe kręcenie ale silnik odpala.Mam cichą nadzieję, że świece mam sprawne ponieważ boję się ich urwania przy wymianie.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Wczoraj przeglądałem sobie książkę "sam naprawiam" w angielskiej wersji i napisali tam coś takiego (tutaj tłumaczenie z translatora wujka G... - tam kilka wyrazów pominąłem :) ):
system ogrzewania wstępnego zaczyna działać, gdy kluczyk w stacyjce zostanie przełączony w drugie położenie, ale tylko wtedy, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika spadnie poniżej 20. Lampa ostrzegawcza zamontowana na desce rozdzielczej informuje kierowcę, że ogrzewanie wstępne ma miejsce. Gaśnie lampa, aby umożliwić uruchomienie silnika, ale zasilanie będzie nadal dostarczane do świec żarowych przez kolejny okres, aż do uruchomienia silnika. Jeśli nie zostanie podjęta próba uruchomienia silnika, zasilanie świecy żarowej wyłącza się po 10 sekundach, aby zapobiec wypaleniu się baterii i przepaleniu świec żarowych.

Nagrzewanie następuje po włączeniu zapłonu. wtryskiwany strumień paliwa jest mniejszy niż pewna prędkość, a prędkość silnika jest mniejsza niż 2000 obr / min. Świece żarowe nadal się otwierają przez maksymalnie 60 sekund, pomagając w poprawie spalania paliwa podczas rozgrzewania silnika, powodując cichszą pracę i mniejszą emisję spalin.

Postaram się to w wolnej chwili sprawdzić, szczególnie czas grzania po przekręceniu kluczyka.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Z tego co usłyszałem świece w tym silniku są raczej kiepsko dostępne i będę musiał wymyślić inną metodę sprawdzenia zasilania i ewentualnej kontrolki. Ciekawe którędy idą kable zasilające świece lub ewentualnie gdzie jest ich przekaźnik?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
"pomówienia złe języki ludzkie", nie są może na wierzchu ale są dostepne i wymienialne :)

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
"pomówienia złe języki ludzkie", nie są może na wierzchu ale są dostepne i wymienialne :)
Coś w tym jest skoro serwisy to robią. Ale dla kogoś kto ma ograniczone zaplecze techniczne nie jest to takie łatwe.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Przemek Majoch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 136KM Tourer AM6, C5 MK I 2.0 HDI 110KM Break AL4
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Mam niby trochę inny silnik niż Wasze, ale miałem ten sam problem. Na szczeście u mnie dostęp do świec jest idealny - 2 padnięte, więc wymieniłem komplet - problem nierozwiązany ale..., mój mechanik doradził wymianę rozrusznika - fabrycznego mitsubishi na VALEO (oryginał regenerowany za 190,-).
Pomimo, iż ten mitsubishi kręcił "ładnie" to kręcić musiał nawet 10s. przy -5stopniach. Teraz -8 i pali bez "jęknięcia".
Wymądrzać się nie będę, ale mechanik twierdzi, że te mitsubishi to bubel i nawet regenerować tego niewarto.
A z ciekawostek to serwisówka nie określa jasno jaki rozrusznik jest zamontowany - oto cała lista:
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 9 R 99
DETAL ROZRUSZNIK                  MITSUBISHI M 001 T50172
DETAL ROZRUSZNIK                  MITSUBISHI M 000 T 85381
DETAL ROZRUSZNIK                  MITSUBISHI M 000 T 82081
DETAL ROZRUSZNIK                  MITSUBISHI M 001 T 80081
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 9 R 121
DETAL ROZRUSZNIK                  PARIS RHONE D 9 R 84
DETAL ROZRUSZNIK                  BOSCH 0 001 108 183
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D6 RA 107
DETAL ROZRUSZNIK                  BOSCH 0 001 223 014
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 7 R 26
DETAL ROZRUSZNIK                  BOSCH 0 001 314 034
DETAL ROZRUSZNIK                  BOSCH 0 001 110 017
DETAL ROZRUSZNIK                  MITSUBISHI M 001 T 90281
DETAL ROZRUSZNIK                 
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 7 R 12
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 7 R 2
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D6 RA 74
DETAL ROZRUSZNIK                  MITSUBISHI M 001 T 50171
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 7 R 8
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 7 R 27
DETAL ROZRUSZNIK                  BOSCH 0 001 109 026
DETAL ROZRUSZNIK                  MITSUBISHI M 001 T 80082
DETAL ROZRUSZNIK                  VALEO (DEMARR) D 9 R 122
Była Xantia II Break 2,0 HDI

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Ja u mnie też mam zamiar sprawdzić rozrusznik. Muszę się tylko zgadać z gościem który robił mi kiedyś w Mondku.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.