Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III] Problem po wymianie klocków - awaria hamulców  (Przeczytany 2328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Lisowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2011, Peugeot 404
  • Miejscowość: Warszawa
[MK III] Problem po wymianie klocków - awaria hamulców
« dnia: Marzec 29, 2018, 19:30:16 »
Witam serdecznie.

Piszę do was z prośbą o pomoc. Generalnie autko dałem do warsztatu, na wymianę klocków przód i tył. Super skomplikowana sprawa dla serwisu specjalizującego się w Cytrynach jednak.

Po wymianie klocków (bez tarcz) - auto wywaliło błąd ABS i Hamulca ręcznego/awaryjnego/postojowego - jak byśmy tego nie nazwali.

Świeci awaria hamulca postojowego. Próba zaciągnięcia powoduje mruganie kontrolki ręcznego.

Po podpięciu do DiagBoxa:

(Numerów nie znam, bo tylko rzuciłem okiem jak to mechanik robił)

Błąd ABS - nie wiem dokładnie czego.

W hamulcu postojowym - błąd czujnika siły.
Tego błędu nie da się skasować.
Dopiero po skasowaniu błędu ABS ten się kasuje.
Wykonano kalibrację hamulca postojowego w diagboxie po tym. Nic to nie dało.

Po skasowaniu błędów jest ok.
Ale po wyjechaniu na drogę, po chwili wyskakuje błąd z powrotem. Bynajmniej nie podczas pracy hamulca postojowego, a podczas najzwyklejszej jazdy.

Obstawiam, że serwis uszkodził któryś czujnik absu, albo coś z czego zczytywane są dane (pewnie pierścień magnetyczny, bo nie przypuszczam, aby tam była ząbkowana rozetka jeszcze)
Widzę, że siłownik ręcznego usmarkany smarem miedziowym - nawalili go w linki - co nie uważam, ze zły pomysł, ale może tam coś jest elektronicznego co mogli zewrzeć jeśli się dostał do wnętrza tego plastikowego siłownika?

Generalnie widzę, że raczej idą w stronę nic nas to nie obchodzi, i "Pan tu nie stał". Zostawiłem auto, ale na święta jest mi potrzebne, więc jutro muszę odebrać.

Kojarzycie co mogli zrobić, co się mogło stać - może to jakaś typowa usterka?
Posiadane:
C5 x7 2011 2.0HDI 163KM
Peugeot 404 1970 1.9D

Wcześniej
VW Jetta 2006
Nissan Primera P10

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK III] Problem po wymianie klocków - awaria hamulców
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2018, 21:38:41 »
 Czujnik siły jest wbudowany w kalkulator hamulca postojowego sterowanego elektrycznie, może po wymianie klocków zapomnieli podłączyć linkę i ja wciągnęło do pancerza? Pózniej "reanimacja" wyciąganie, smarowanie itd. Nadajnik magnetyczny  związany jest z lewą tylną linką pomocniczą.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK III] Problem po wymianie klocków - awaria hamulców
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2018, 21:50:38 »
Hamulec postojowy działa na obydwa koła?
Tak

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MK III] Problem po wymianie klocków - awaria hamulców
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2018, 22:01:19 »
Źle się wyraziłem,  czy w tym aucie działa na obydwa,  bo może tu jest problem,  może się zacisk zepsuł, albo linki.
Na obydwa. W kalkulatorze jest sprężyna która dąży do utrzymania linek w stanie zluzowanym jej wartość jest zapisana w kalkulatorze gdy coś przeszkadza np. zatarta linka wartość przemieszczenia sprężyny nie zgadza się z wartością zapamiętaną.

Offline Karol Lisowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2011, Peugeot 404
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] Problem po wymianie klocków - awaria hamulców
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2018, 22:14:29 »
Czujnik siły jest wbudowany w kalkulator hamulca postojowego sterowanego elektrycznie, może po wymianie klocków zapomnieli podłączyć linkę i ja wciągnęło do pancerza? Pózniej "reanimacja" wyciąganie, smarowanie itd. Nadajnik magnetyczny  związany jest z lewą tylną linką pomocniczą.

Co robili.. tego się nie dowiem za pewne nigdy, ale nie wydaje Ci się podejrzane, że:

1. Skasowanie błędu Hamulca MUSI być poprzedzone skasowaniem błędu ABS?
2. Po skasowaniu błędów, i kalibracji linek w DiagBoxie, na postoju ręczny działa prawidłowo.
3. Po ruszeniu z miejsca, bez używania hamulca postojowego - podczas normalnej jazdy zapala się ten błąd.
Posiadane:
C5 x7 2011 2.0HDI 163KM
Peugeot 404 1970 1.9D

Wcześniej
VW Jetta 2006
Nissan Primera P10

Offline Karol Lisowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2011, Peugeot 404
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] Problem po wymianie klocków - awaria hamulców
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2018, 22:15:45 »
Źle się wyraziłem,  czy w tym aucie działa na obydwa,  bo może tu jest problem,  może się zacisk zepsuł, albo linki.

Tego nie wiem, nie miałem okazji sprawdzić czyli jechać autem po wystąpieniu awarii, ale z tego co widziałem po zaciągnięciu na postoju - to działa prawidłowo na oba.
Posiadane:
C5 x7 2011 2.0HDI 163KM
Peugeot 404 1970 1.9D

Wcześniej
VW Jetta 2006
Nissan Primera P10