Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silnik krokowy, krokowiec, podwyższone obroty, wysokie obroty.  (Przeczytany 1205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Założyłem temat dotyczący krokowca aby w jednym temacie znaleźć wszystkie informacje. Piszę to co wiem i znalazłem w innych wątkach. Jeżeli piszę nieprawdę lub nie do końca prawdę to proszę poprawić.
Chodzi o diagnozę silniczka krokowego.
Silniczek krokowy ma zadanie aby silnik miał równe i stałe obroty podczas pracy na biegu jałowym.
Gdy przepustnica jest zamknięta (powinna być szczelna) krokowiec wtedy przejmuje zadanie doprowadzenia powietrza do kolektora ssącego.
Gdy tylko dodamy gazu krokowiec powinien się zamknąć i całe powietrze doprowadzane do kolektora ssącego ma przechodzić przez przepustnicę.
Gdy zamykamy przepustnicę krokowiec znowu się uaktywnia.
Krokowiec dostarcza powietrze do kolektora ssącego pomijając przepustnicę.
Taka tylna "furtka" dla powietrza.
Na filmiku widać jego pracę podczas testu wywołanego lexią.
Oczywiście ECU otwiera i zamyka go sobie aby utrzymać obroty biegu jałowego.

Najczęstszy objaw jego uszkodzenia:
- to stałe podwyższone obroty na biegu jałowym,
- falujące obroty.
Chociaż falujące obroty mogą również wskazywać na problemy z przepustnicą.

U mnie na przykład obroty stoją w okolicy 3 tyś. obrotów i lexia nie pokazuje żadnego błędu. Czyszczenie przepustnicy szukanie nieszczelności, cewka, świece, paliwo niby wszytko sprawne. Postanowiłem go wymienić bo już nic innego winnego nie znalazłem.
Na zdjęciach widać kolektor ssący z przodu, z boku przepustnicę i z tyłu gnizado  krokowca oraz w środku otwór który otwiera i zamyka przepływ powietrza.
Ciężko zrobić dobre zdjęcie ale u mnie ten otwór jest "chropowaty" i się zastanawiam czy tam jest dobra szczelność. Należy też pamiętać aby ten otwór wyczyścić aby grzybek krokowca ładnie tam przylegał.

WAŻNA UWAGA.
Możemy wykręcić krokowca nie zdejmując wtyczki, wtedy druga osoba włącza i wyłącza zapłon i widzimy jego pracę bez lexi, ale trzeba uważać ponieważ grzybek prawdopodobnie się wykręci i dzięki sprężynce wystrzeli i trzeba będzie go szukać, mi to zajęło tylko godzinę.

Jest coś takiego jak adaptacja w lexi.
Adaptacja bez komputera.
https://youtu.be/MR4Pq_llmx8
Na filmiku poniżej widać że niby ładnie i jednostajnie się otwiera i zamyka oraz ma szeroki zakres pracy. Nie wiem czy jest sprawny?
https://drive.google.com/file/d/1uFzSRrYcQUrLyLuGhzmHupZH-4Qb_XnP/view?usp=drivesdk
Gdy jutro odbiorę nowy, nagram filmik dla porównania.


Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2018, 16:51:43 wysłana przez Gruszecki Michal »