Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania  (Przeczytany 11603 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 03, 2018, 07:37:39 »
Te wszystkie testy na Youtube, to też tak traktuję z przymrużeniem oka, bo przeważnie chodzi o wypromowanie jednej marki a zgnojenie innej. Mógł chociaż gość porównać na tym samym akumulatorze 2 różne prostowniki.
tak zrobił.W każdym odcinku testuje inny prostownik.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 03, 2018, 10:35:41 »
Jeśli wszystkie odcinki oglądałeś, to napisz jeszcze, które ocenił jako odpowiednie dla akumulatorów naszych Cytrynek. Może coś dla siebie wybiorę. :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 03, 2018, 10:41:29 »
Ja mam w domu oprócz 2 ładowarek automatycznych również taki stary rosyjski prostownik z prądem ładowania do 12A i regulowanym napięciem. Faktycznie, jak się podepnie taki mocno rozładowany akumulator to prostownik daje prąd 10A na początku, który z czasem spada. 3 godziny ładowania takim prostownikiem odpowiada około 12h ładowania ładowarką automatyczną. Minusem takiego prostownika jest to, że nie odważyłbym się podpiąć go do akumulatora w aucie oraz trzeba stale kontrolować napięcie, bo w momencie jak prąd ładowania robi się bardzo mały to nawet na najniższym zakresie zaczyna wzrastać napięcie do ponad 16V, co na dłuższą metę też nie jest korzystne dla akumulatora. Fakt, że po takim ładowaniu elektrolit zawsze miał full gęstość. Ładowarka automatyczna zapewnia natomiast komfort obsługi. Można zostawić ją włączoną w aucie na dowolną ilość czasu bez obawy, że zagotuje nam elektrolit lub spali instalację w aucie.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 03, 2018, 11:01:11 »
Jeśli wszystkie odcinki oglądałeś, to napisz jeszcze, które ocenił jako odpowiednie dla akumulatorów naszych Cytrynek. Może coś dla siebie wybiorę. :)
Polskie prostowniki transformatorowe firmy StefPol.Ja mam Bosch C7 i Yato.Yato zdecydowanie lepszy od Boscha.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 03, 2018, 14:34:30 »
Tylko te prostowniki Stefpol nie nadają się do akumulatorów AGM, czyli dobrze mieć i jeden i drugi.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 03, 2018, 17:11:25 »
Chciałem dzisiaj zmienić pojemność aku na 80Ah, ale w menu nie ma większej niż 75Ah. Czy trzeba wgrać nowszy soft do BSI aby to zaktualizować? Załączam screeny z wyłączonym oraz włączonym silnikiem. Rozumiem, że ta zdeaktywowana funkcja to jest to szacowanie stanu akumulatora i niczemu to nie szkodzi? U mnie pokazuje, że akumulator jest naładowany w 89%. Jeśli ta funkcja jest wyłączona to skąd BSI o tym wie? :)
Na zdjęciu z ładowaniem pokazuje 12,9 V a % mocy alternatora 35. Czyli rozumiem, że sterownik nie chce go ładować wyższym napięciem? Widać też, że od razu włącza się ogrzewanie postojowe. Ostatnio jak podłączałem ładowarkę, to nie podłączyłem jej jak zwykle pod zacisk modułu, tylko bezpośrednio pod klemę. Czy to mogło coś zaburzyć? Dzisiaj podpiąłem ją ponownie, tak jak powinno być i zobaczymy czy coś to zmieni. Błędów żadnych z ładowaniem nie ma, więc to wygląda na jakiś problem z software. Ten duży prąd 6A przy wyłączonym silniku podczas diagnostyki to normalne?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 03, 2018, 21:14:25 »
Rozumiem, że ta zdeaktywowana funkcja to jest to szacowanie stanu akumulatora i niczemu to nie szkodzi? U mnie pokazuje, że akumulator jest naładowany w 89%. Jeśli ta funkcja jest wyłączona to skąd BSI o tym wie? :)
Pewnie masz zaznaczone - funkcja obecna, realizowana przez inteligentny modul sterujący, to jedna z 3 możliwości.
89% bo myśli że masz aku 75Ah w rzeczywistości masz mniej.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 04, 2018, 11:24:21 »
Jeśli jest zdeaktywowana to jak może być obecna? Gdzie można sprawdzić i zmienić status? W BSI?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 04, 2018, 12:24:02 »
Znalazłem temat gdzie to wszystko było opisane. Może komuś się przyda.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=92992.50

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 04, 2018, 12:32:57 »
Jeśli jest zdeaktywowana to jak może być obecna? Gdzie można sprawdzić i zmienić status? W BSI?
... bo masz pomiar przez Moduł lub BSI albo nie masz go wcale, pisałem o trzech opcjach.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 04, 2018, 13:56:42 »
Czyli mogę mieć ustawioną opcję nr 2.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 04, 2018, 15:09:05 »
Znalazłem temat gdzie to wszystko było opisane. Może komuś się przyda.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=92992.50
To chyba tylko dla tych, którzy nie czytają uważnie tego wątku. ;) Dawno temu moderatorzy też straszyli: "skracać linki!". :)
P.S.
O tym pisałem już tutaj.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2018, 15:20:29 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Tomek Wasilewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V PB+LPG (2008) / Skoda Roomster MY08 1.6 16V PB+LPG
  • Zainteresowania: Elektryka i mechanika
  • Miejscowość: Chorzów
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 04, 2018, 15:16:19 »
Ja mam taką ładowarkę do akumulatorów i ładuje aku bez odpinania klem a zaciski mam zapięte bezpośrednio na czopy akumulatora

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 05, 2018, 14:29:46 »
Jeśli jest zdeaktywowana to jak może być obecna? Gdzie można sprawdzić i zmienić status? W BSI?
... bo masz pomiar przez Moduł lub BSI albo nie masz go wcale, pisałem o trzech opcjach.

Z tym ładowaniem jest pewien problem. Tą opcję mam ustawioną na 2 - czyli sprawdzanie przez moduł i chyba nie za bardzo to działa. Wczoraj odpiąłem moduł z akumulatora na 5 min i po podpięciu akumulatora ładowanie powróciło na 14,1V tylko, że pojawił się błąd  w BSI i module, którego nie dało się skasować - FFFE -battery charge status unit: fault: configuration. Jak dla mnie to oznaczało, że moduł po odpięciu aku się jeszcze konfiguruje. No i dzisiaj chyba się już skonfigurował, bo znowu napięcie ładowania mam 12,9V :) Osłabia mnie ta inteligentna francuska elektronika. Dzisiaj zaznaczę funkcję, że brak i zobaczę czy coś to zmieni. Czy gdyby ten moduł uległ uszkodzeniu to byłby jakiś błąd w BSI? Czy to może być również spowodowane regulatorem napięcia w alternatorze, czy raczej to wszystko sprawka modułu, który uważa, że mój aku jest już tak super naładowany, że nie potrzeba mu większego napięcia niż 13V. Dodatkowa sprawa, to napięcie 13V mam nie tylko na akumulatorze, ale raczej na całej elektronice - mierzone w gniazdku zapalniczki i nie wiem czy nie jest za niskie np. do świateł/ zawieszenia, itp.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 05, 2018, 15:10:15 »
A ja z trochę innej beczki. Jakie macie napięcie podczas normalnej jazdy ?
U mnie czasami napięcie na akumulatorze podnosi się do 15,1V w szczególności podczas procesu regeneracji filtra.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 19, 2018, 19:56:52 »
Mnie osobiście straszne drażni sposób ładowania akumulatora przez alternator i inne moduły. U mnie jazda tylko miejska. Tryb Economy Mode mam non stop. Stan naładowania akumulatora wiecznie 65%. Może wyłączyć poniższą opcję w BSI i będzie nieco lepiej?

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 19, 2018, 20:27:47 »
Ja to wyłączyłem i zaczął mi wreszcie ładować normalnie -14,3V na wolnych obrotach. Po 2 tygodniach i krótkich jazdach nie odczuwam tego co wcześniej - słabnącego akumulatora i wydłużonego rozruchu. Teraz za każdym razem odpala od strzała.
To badziewie służy do poprawy zużycia paliwa, ale na krótkich miejskich odcinkach się nie sprawdza, zwłaszcza w zimie z webasto.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 19, 2018, 20:53:30 »
Wystarczy wyłączyć w BSI to co zaznaczyłem, czy jeszcze gdzieś coś jest?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 19, 2018, 21:19:45 »
Tak, tylko w BSI.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 24, 2019, 12:49:19 »
Temat akumulatora ciąg dalszy. Ostatnio 2 razy miałem problem z odpaleniem i w błedzie pokazało napięcie akumulatora w czasie rozruchu 7,8V, więc wygląda, że mój aku jest notorycznie niedoładowany (co zresztą potwierdza wyświetlane napięcie w ng4). Dzisiaj odpaliłem lexie zamiast DB jak zwykle i miałem zamiar zdeaktywowania modułu, aby cały czas ładował 14V, bo ostatnio to ładowanie było ok. 13V, ale okazało się, że mam też wybór akumulatora 95Ah, którego wcześniej nie było, albo nie zauważyłem. Ustawione miałem na 75Ah a aku wstawiłem 80Ah i chyba moduł go błędnie oszacowywał i nie doładowywał, ale opcji 80Ah nie ma. Teraz na 95Ah pokazało naładowanie 72% i ładuje napięciem 14,4-15V. Wreszcie po wyłączeniu silnika mam napięcie na aku 13V :) Wcześniej to było 12,5V. No nic, pojeżdżę i poobserwuję. To jest ok. 20% więcej pojemności niż mam, ale jeśli wcześniej go nie doładowywał to teraz może być w sam raz. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 25, 2019, 09:27:41 »
Tracę powoli cierpliwość do tego creative technology :) Wczoraj po zmianie w lexii na większy aku przez cały dzień ładowanie było powyżej 14V. Dzisiaj rano odpalam i jest da dam 13V :) z powrotem,
Jeszcze pojeżdżę pare dni i poobserwuję. Jak będzie problem z aku ponownie to całkiem to dziadostwo wyłączę. Byle do wiosny :)

Offline Andrzej Kulpa

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 393
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroemeryt - obecnie 19ty Citroen w stajni
  • Zainteresowania: moto-citro-zboczeniec
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 25, 2019, 09:57:35 »
Zacznijmy od tego że masz niewłsciwy akumulator. O ile mnie pamięć nie myli a bazy doborów jakie mam dobrze pokazują, to powinieś mieć aku 95 Ah o prądzie rozruchu ok 850A i (co wazne) typu AGM. A piszesz o tym że miałeś 75 i teraz masz 80 i w systemie sugestię 95 Ah (zresztą zgodnie z prawdą) . To może zacznij od włożenia prawidłowego aku? To już nie jest auto typu BX czy Xantia które prawie nie miało elektroniki ... tu muszisz robić dobory bardzo zgodne z parametrami.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 25, 2019, 10:47:58 »
Poprzedni aku był oryginalny taki jak fabryka wstawiła. To była Varta 75Ah 800A. Połtora roku temu wstawiłem trochę większy - 80Ah, ale w BSI nie ma takiej opcji i zostało ustawione na 75Ah tak jak wczesniej. Do tej wersji nie idzie AGM tylko zwykły, bo to nie S&S. 95Ah nawet by się tam nie zmieścił, bo ten 75Ah/80Ah jest już na styk w bagażniku.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 04, 2019, 13:51:08 »
Mały update. Po 1 dniu ładowania napięciem 13V ładowanie wzrasta na 14,4-14,7V i w kolejnych dniach utrzymuje się na tym poziomie a jak auto stało kilka dni to 14,7-15V, więc jest dużo lepiej niż poprzednio. Wcześniej jak miałem naładowany aku to przez 4 dni ładowało po 13V, nawet jak jeździlem na krótkie odcinki, potem piątego dnia wskakiwalo na 13,4-13,7, a dopiero jak już aku był słaby i był problem z rozruchem, bo napięcie na akumulatorze było już ok. 12V to wskakiwało na 14,4V, ale to już było za późno. Pewnie gdybym jeździł dłuższe odcinki to byłoby lepiej, ale na krótkich odcinkach w zimie ten typ ładowania się nie sprawdzał kompletnie. Nawet po dłuższej trasie napięcie po wyłączeniu silnika było 12,6-12,7V a teraz jest 12,9- 13V po krótkim odcinku.
Więc jak ktoś ma takie problemy z ładowaniem to może sobie spróbować ustawić w lexii większy aku niż jest w rzeczywistości. U mnie pomogło.

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: Ładowanie akumulatora z modułem stanu naładowania
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 27, 2019, 15:49:31 »
Hej, czy C5 x7 miały system S&S ?
Pytam, bo mam C5 z 2014 2.2 hdi exclusive i w nim siedzi oryginalny jeszcze akumulator  AGM. W sklepie dowiedziałem się , że te akumulatory nie są tylko i wyłącznie do S&S ale i do pojazdów z dużą ilością elektroniki. Jak to jest?
Update:
Po odkodowania mojego VIN stoi że AGM.