Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: opadający tył c5 mk1  (Przeczytany 2296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Durski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Trzebaw
  • Posiadany samochód: C-5 2,0 HPI 2001
  • Miejscowość: Trzebaw
opadający tył c5 mk1
« dnia: Luty 27, 2018, 17:16:24 »
witam wszystkich "cytryniarzy" jestem tutaj nowy i zapewne ten temat nie raz był już poruszany. Do rzeczy: opada tył, po paru godzinach jest na dole, nie mam wycieków. co to może być ?

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2018, 22:46:57 »
Ale jak opada?  Tak jak na pozycje STOP czy mniej?  U mnie po nocy np też jest lekko niżej bo zawsze pompa lekko podniesie po otwarciu drzwi ale chyba u Ciebie jest bardziej skoro to zauważyłeś i tylko tył

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2018, 00:35:24 »
Albo jest cięgno korektora do sprawdzenia, przesmarowania, albo jak masz wersję HA3+ czyli ze sportem to przecieki są na tym zaworze, ewentualnie na samych siłownikach.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Maciej Dołęga

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 1.8 2007
  • Zainteresowania: mechanika pojazdowa
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2018, 09:11:34 »
sprawdź cięgno korektora , odepnij przewód z siłownika ten bliższy sfery , jeśli w nim jest olej to na 90% masz przeciek wewnętrzny siłownika , zestaw uszczelnien to ok 50 zł dla siłownika 37mm ok 35zł dla siłownika 40mm
jeżeli tam nie będzie oleju należy szukac tak jak poprzednicy piszą , zawory w HA3+ ew blok zaworów pompy

Offline Piotr Durski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Trzebaw
  • Posiadany samochód: C-5 2,0 HPI 2001
  • Miejscowość: Trzebaw
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 01, 2018, 10:20:12 »
jest to wersja z +, czy tu chodzi o czujnik wysokości reflektora (tył) ? Czy dobrze zrozumiałem ? mam odpiąć łącznik i oczyścić czujnik wysokości na stykach ?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2018, 12:37:22 »
jest to wersja z +, czy tu chodzi o czujnik wysokości reflektora (tył) ? Czy dobrze zrozumiałem ? mam odpiąć łącznik i oczyścić czujnik wysokości na stykach ?

Nie, ale też możesz. Masz zdjąć cięgno, wyczyścić te kulki, nasmarować i złożyć.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Durski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Trzebaw
  • Posiadany samochód: C-5 2,0 HPI 2001
  • Miejscowość: Trzebaw
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2018, 17:22:12 »
dziękuję koledzy, powalczę jak przejdą te mrozy, teraz mało przyjemnie nawet w garażu  :D
Powiem Wam jak mi poszło i co było przyczyną (dla potomnych)

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2018, 13:35:26 »
A kiedy on opad?Zamkniesz go idziesz do domu i rano siedzi czy w czasie jazdy też opada? Mocno siada?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: opadający tył c5 mk1
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2018, 18:55:20 »
odepnij przewód z siłownika ten bliższy sfery , jeśli w nim jest olej to na 90% masz przeciek wewnętrzny siłownika
Zaolejenie w tym przewodzie jest kwestią ilościową. Tam może być zaolejenie, ale nie może z siłownika kapać kropla za kroplą lub lać z siłownika przez miejsce po tym odpiętym przewodzie. Ten przewód służy do odprowadzania minimalnych przecieków wewnętrznych na styku tłok - cylinder w warunkach normalnych. Wszystko po to, aby przy minimalnym przecieku siłownik nie pocił się na zewnątrz tylko dalej służył.  Można po odłączeniu tego przewodu zamontować tam prowizoryczny wężyk, drugi koniec do słoika i sprawdzić ile przez noc nakapie.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Durski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Trzebaw
  • Posiadany samochód: C-5 2,0 HPI 2001
  • Miejscowość: Trzebaw
Odp: opadający tył c5 mk1, problem z klimatyzacją atomat.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2018, 20:22:02 »
po całej nocy , to już leży, ale np. po 2 godz. przy otwieraniu drzwi pompa musi dopompować (ok.10 sekund), podobny objaw zauważyłem na wyłączonym silniku po naciśnięciu na tył samochodu.
Mam jeszcze jeden problem, klimatronic zwariował  >:( po stronie kierowcy leci cały czas gorące powietrze, a po stronie pasażera zimne( ciepłe tylko przy nastawieniu 28 st.) Regulując ustawieniami strefowymi zwiększa się lub zmniejsza siła nadmuchu. Mechanik stwierdził, że trzeba rozebrać całe przednie wnętrze cytrynki !!!, podobno mogły zaciąć się jakieś klapki ? Można to sprawdzić bez rozbierania polowy samochodu ?

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: opadający tył c5 mk1, problem z klimatyzacją atomat.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2018, 20:32:56 »
po całej nocy , to już leży, ale np. po 2 godz. przy otwieraniu drzwi pompa musi dopompować (ok.10 sekund), podobny objaw zauważyłem na wyłączonym silniku po naciśnięciu na tył samochodu.
Mam jeszcze jeden problem, klimatronic zwariował  >:( po stronie kierowcy leci cały czas gorące powietrze, a po stronie pasażera zimne( ciepłe tylko przy nastawieniu 28 st.) Regulując ustawieniami strefowymi zwiększa się lub zmniejsza siła nadmuchu. Mechanik stwierdził, że trzeba rozebrać całe przednie wnętrze cytrynki !!!, podobno mogły zaciąć się jakieś klapki ? Można to sprawdzić bez rozbierania polowy samochodu ?


Problem z regulacją temperatury na climatroniku zazwyczaj sprowadza się wszystkich cytrynach do jednego. Wyrobione gniazdo silnika regulacji. Nie trzeba zdejmować deski rozdzielczej, by to zrobić ale trzeba się trochę nagimnastykować. Są do kupienia gotowe takie przedłużki osi silniczka, później składamy i regulacja temperatury powinna działać. To nie 407, że ukręca się oś klapy mieszalnika.

Ja u siebie taki patent zrobiłem i działa po dziś ;p