Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki  (Przeczytany 4746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« dnia: Marzec 02, 2018, 03:03:24 »
Kilka rzeczy na początek jest do zrobienia w mojej C5 i stąd lista pytań:
1. Jaki olej silnikowy lepiej zalać?
  • Citroen poleca: Total Quartz Ineo First 0W-30 lub Total Quartz Ineo ECS 5W-30
  • Do tej pory był zalany Total Quartz Ineo ECS 5W-30
2. Jakie filtry polecacie. W zasadzie z porządnych do wyboru są:
  • Mann (chyba nawet robi je polski Filtron)
  • Knecht/Mahle
  • Filtron
  • UFI
3. Łączniki stabilizatora tył. Do wyboru z lepszych są:
  • LEMFORDER
  • TRW
Pozdrawiam

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2018, 07:26:36 »
Kilka rzeczy na początek jest do zrobienia w mojej C5 i stąd lista pytań:
1. Jaki olej silnikowy lepiej zalać?
  • Citroen poleca: Total Quartz Ineo First 0W-30 lub Total Quartz Ineo ECS 5W-30
  • Do tej pory był zalany Total Quartz Ineo ECS 5W-30
2. Jakie filtry polecacie. W zasadzie z porządnych do wyboru są:
  • Mann (chyba nawet robi je polski Filtron)
  • Knecht/Mahle
  • Filtron
  • UFI
3. Łączniki stabilizatora tył. Do wyboru z lepszych są:
  • LEMFORDER
  • TRW
Pozdrawiam
Ja bym go zalał Millersem lub Motulem, filtry Purflux a Lemfordera unikam po moich przejściach z tą firmą przy poduszkach silnika.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Paweł Lessnau

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 Tourer Exclusive 2011, 1.6 THP BVA 6
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2018, 13:27:23 »
3. Łączniki stabilizatora tył. Do wyboru z lepszych są:
  • LEMFORDER
  • TRW[/l][/l]
Obie marki siedzą w grupie ZF  :)
Ja jakieś 20k km temu wstawiłem lemfordera i nic się nie dzieje z nimi.[/list]

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2018, 20:16:10 »
Ja bym go zalał Millersem lub Motulem, filtry Purflux a Lemfordera unikam po moich przejściach z tą firmą przy poduszkach silnika.

A czemu akurat tymi a nie dedykowanym przez PSA?
Chodzi mi, którym z tych dwóch Totali lepiej?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2018, 09:34:50 »
Ja bym go zalał Millersem lub Motulem, filtry Purflux a Lemfordera unikam po moich przejściach z tą firmą przy poduszkach silnika.

A czemu akurat tymi a nie dedykowanym przez PSA?
Chodzi mi, którym z tych dwóch Totali lepiej?
Jak go kupiłem poszedł na 1 wymianę Total ecs. Nie zauważyłem zmiany w pracy silnika po wymianie. Na drugą wymianę poszedł motul, wtedy miałem wrażenie że silnik pracował ciszej, bardziej miękko. Może to być oczywiście autosugestia ale tak to odebrałem. Od tamtej wymiany leje tylko motul. Nie twierdzę że Total jest zły, ale takie są moje odczucia. Millersa lałem do Focusa z tym samym silnikiem bo mi go polecił mój tuner i była podobna różnica  po zmianie z elfa.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2018, 14:04:48 »
Jam mam co prawda inną pojemność, ale zalecenia te same i dlatego jest zalany ECS, tak jak zaleca producent i jest ok. Po co być mądrzejszym od producenta i go poprawiać?
Z filtrami to na tym forum chyba jest przesada, robi się boga z Purflux, ja zakładam jakie są dostępne. Całe życie jeżdżę raczej na Filtronie, raczej, bo nawet nie zwracam na to specjalnej uwagi, na Filtronie, bo najbardziej popularny, kilkadziesiąt aut i nie miałem przypadku żeby filtr na coś wpłynął. Bez przesady chyba, to tylko filtry i nie różnią się aż tak diametralnie jak inne ważne części.

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2018, 15:14:57 »
Wtrące, że ważne aby olej był LOW SAPS a total ineco taki jest. Podobno niema problemów z fapem.

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2018, 15:47:09 »
Ja waham się tylko między Total Quartz Ineo First 0W-30 albo Total Quartz Ineo ECS 5W-30
Oba producent zaleca do tego modelu silnika. Nie wiem który wybrać, który lepszy?
Poprzedniemu właścicielowi ostatnio w serwisie Citroena zalali Total Quartz Ineo ECS 5W-30

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2018, 16:03:18 »
Ja nawet nie wiedziałem, że zalecają 0w30. mam 5w30 total

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2018, 16:08:31 »
Wlej Total Quartz Ineo ECS 5W-30

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 03, 2018, 17:47:52 »
Jam mam co prawda inną pojemność, ale zalecenia te same i dlatego jest zalany ECS, tak jak zaleca producent i jest ok. Po co być mądrzejszym od producenta i go poprawiać?
Z filtrami to na tym forum chyba jest przesada, robi się boga z Purflux, ja zakładam jakie są dostępne. Całe życie jeżdżę raczej na Filtronie, raczej, bo nawet nie zwracam na to specjalnej uwagi, na Filtronie, bo najbardziej popularny, kilkadziesiąt aut i nie miałem przypadku żeby filtr na coś wpłynął. Bez przesady chyba, to tylko filtry i nie różnią się aż tak diametralnie jak inne ważne części.
Citroen zaleca Total bo ma z nimi umowę, proste. A sam sobie przeczysz bo citroen zaleca też filtry Purflux, a Ty zakładasz filtrona. Temat oleju nigdy się nie kończy, każdy ma swoje racje, należy poczytać karty produktu i samemu podjąć decyzję. Ja napisałem swoją subiektywną opinię.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 03, 2018, 18:07:20 »
Trudno porównać ważność doboru oleju do silnika do wyboru filtra powietrza.

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 14, 2018, 21:12:06 »
Co do filtrów, chciałem mieć po prostu porządne, parę złotych nie robi w końcu dużej różnicy.
Wiem, że to może dzielenie włosa na czworo...Wiadomo najlepiej to po prostu zmieniać często.

Do tej pory w starym aucie stosowałem z średniej półki Ufi i Filtron.
Koniec końców wybrałem w miarę dobre:
Kabinowy Knecht/Mahle LAO 437, seria CareMetix z dodatkowymi warstwami, zdrowie w końcu najważniejsze : http://www.caremetix.mahle.com/caremetix/pl/caremetix/
Olejowy, powietrza: Hengst
Paliwowy: Mann
Zauważyłem, że parę firm już się wycofało z paliwowego dla tego modelu.

Co do oleju to w mailowej korespondencji specjalista Total poleca oczywiście, nowszy, lepszy, no i droższy 0W30 INEO First.
Ale mechanik racjonalnie mówi, że lepiej lać taki jaki był do tej pory: 5W30 INEO ECS. Taki też zalał poprzednio serwis Citroen.
Niby obydwa syntetyczne ale wziąłem ten co do był lany tej pory.

Offline Robert Makowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 r.
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Żory
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2018, 07:12:39 »
Do mojego auta, kilka dni temu, zamówiłem oryginalne filtry plus olej Total Ineo ECS. Co myślicie o oryginałach? Lepsze, gorsze niż np. Purflux?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2018, 07:55:23 »
Co myślicie o oryginałach? Lepsze, gorsze niż np. Purflux?
powinno być to samo.Tzn.w kartonikach OE będzie filtr z napisem Purflux.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 15, 2018, 11:35:44 »
Skoro już o tym mowa(wiem że to temat rzeka, ale akurat się tutaj o tym pisze):
Olej wymieniać co 10kkm czy 15kkm? Wiadomo że zawsze lepiej częściej niż za rzadko, ale te 10kkm pęka w miarę szybko, a 15kkm to zawsze o połowę dłużej( :)
10kkm może jest zasadne przy niemal ciągłej jeździe miejskiej + krótkie przeloty, bo wtedy olej jest więcej rozrzedzany przez paliwo, ale przy trochę "zdrowszej" eksploatacji wydaje mi się że co 15kkm wystarczy. Częstsza wymiana może nie boli jakoś szczególnie, ale nie lubię leżeć pod samochodem, wolę siedzieć za kierownicą.
W C4P II to w ogóle trzeba zdjąć całą osłonę co jest mega niewygodne...Co ile zmieniacie i jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 15, 2018, 15:44:54 »
Dlatego jak pisałem - to nie problem tylko wygodnictwo. Oleju mam kupionego na zaś 25L, filtry też, ale wchodzić pod auto niezbyt lubię :) Bardziej skłaniam się też ku tym 10k, ale interesuje mnie zdanie innych :)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 15, 2018, 17:37:47 »
Myślę, że wymiana co 15 tys. i porządny olej, to jest najrozsądniejszy wybór.  Dziesiątki wymian za mną w różnych silnikach i o różnych przebiegach, skutków negatywnych brak. Pewnie, że czasem zdarzyło mi się ciut szybciej, jak miałem długi wyjazd i zbliżała się wymiana, to robiłem wcześniej, niech jedzie w trasę na nowym. Nigdy zaś nie robiłem później, 20tys. jak robi bardzo wiele osób to dla mnie osobiście już za dużo, o 30tys. nie wspomnę... Z kolei co 10tys. to lekka przesada, ale lepiej częściej niż rzadziej.


Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 16, 2018, 00:20:59 »
Wg instrukcji serwisowej dla silników V6, 2.0, 2.2 HDI wymiana oleju, filtra oleju:
w warunkach normalnych: 30 000 km
w warunkach trudnych (w tym między innymi jazda miejska): 20 000 km

Zatem wg mnie co 15 000 km jest ok

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 16, 2018, 07:44:03 »
Marcin, umówmy się, że na proponowane interwały olejowe wg. Citroena to lepiej się nie powoływać... :) To raczej tylko marketing, skutkiem którego auto ma się wydawać tanie w eksploatacji(względnie rzadkie przeglądy),


Pośrednio dzięki temu marketingowi silniki padną szybciej, to może klient wróci prędzej po nowe auto...


Kupujemy najczęściej z drugiej ręki, czyli auta które na starcie dostały w d... przez chore zalecenia producenta.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 18, 2018, 23:23:34 »
Wiesz, równie dobrze można przyjąć przeciwną tezę, że interwały olejowe są krótkie, bo Citroenowi zależy, żeby zarabiać na serwisie, czyli na tym, na czym producenci najlepiej zarabiają. A olej w serwisie kosztuje 40 zł za litr z beczki, a filtr olejowy 58 zł - ceny oryginalne z faktury po rabacie (gdzie na rynku ceny są 19 zł za litr ten sam olej i 17-24 zł za dobry filtr Mahle/Hengst/Purflux/Mann). A dodatkowo silniki będą lepiej utrzymane to klient wróci po nowe auto lub będzie polecał.

Dla mnie interwał 20 000 km wydaje się normalny, spotkałem w wielu autach, dlatego napisałem, że 15 000 km jest ok.

Przy okazji przyszły filtry:
Hengst olej - Made in Germany
Hengst powietrze - Made in Poland
Mahle kabinowy - Made in Germany
Mann paliwowy - Made in Israel
LEMFORDER łączniki - Made in China

Ach ta globalizacja :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM - olej, filtry, łączniki
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 19, 2018, 09:37:24 »
Przy następnej wymianie mam zamiar przejść z ECS 5w30 na Long life 5w30. Ten drugi ma zauważalnie lepszą lepkość przy 100C oraz dużo niższą temperaturę płynięcia. Przy mocno obciążonych silnikach ten Long life wydaje się być lepszą alternatywą niż ECS. Long life ma lepsze opinie jeśli chodzi o ochronę silnika, ECS jest raczej bardziej fuel saving.