Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara picasso 1.6 95KM benzyna silnik 8 zaworowy wymiana uszczelniaczy zaworów  (Przeczytany 2925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Witam zauważyłem od kilku dni że podczas porannego uruchomienia silnika przez około 5 sek silnik troche zakopci na niebiesko,w czasie jazdy podczas przyśpieszania zero dymu do tej pory od wymiany do wymiany zero dolewek więc nie podejrzewam pierścieni.Moim podejrzanym są uszczelniacze zaworów ,czy w tym silniku da się je wymienić bez zdejmowania głowicy?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Nikt  ;) nie pomoże?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Uszczelniacze zaworów to właśnie powinno ci wciągać olej.
Jeśli zgodnie ze sztuką to do wymiany powinno się zrzucić głowice. Nie wiem czy da się na „ginekologa”. W starych 1.4 niby się dało ale mechanicy odmawiali takiej naprawy.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Uszczelniacze zaworów to właśnie powinno ci wciągać olej.
Jeśli zgodnie ze sztuką to do wymiany powinno się zrzucić głowice. Nie wiem czy da się na „ginekologa”. W starych 1.4 niby się dało ale mechanicy odmawiali takiej naprawy.
Z tego co zawsze każdy mi mówił przez lata to że uszczelniacze ujawniają się właśnie porannym zakopceniem przez kilka sek później już spaliny są czyste natomiast pierścienie to w czasie jazdy przy deptaniu ostrym w gaz?kurcze szkoda jak do samych uszczelniaczy zaworowych będę musiał ściągać czapkę silnik ładnie suchy zero wycieków a najgorsze w tym wszystkim że nie mam żadnych mechaników zaufanych bo te co byli to chcieli mnie w konia robić,i w rezultacie musiałem po nich poprawiać jeszcze sam.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Uszczelniacze zaworów to właśnie powinno ci wciągać olej.
Jeśli zgodnie ze sztuką to do wymiany powinno się zrzucić głowice. Nie wiem czy da się na „ginekologa”. W starych 1.4 niby się dało ale mechanicy odmawiali takiej naprawy.
Z tego co zawsze każdy mi mówił przez lata to że uszczelniacze ujawniają się właśnie porannym zakopceniem przez kilka sek później już spaliny są czyste natomiast pierścienie to w czasie jazdy przy deptaniu ostrym w gaz?kurcze szkoda jak do samych uszczelniaczy zaworowych będę musiał ściągać czapkę silnik ładnie suchy zero wycieków a najgorsze w tym wszystkim że nie mam żadnych mechaników zaufanych bo te co byli to chcieli mnie w konia robić,i w rezultacie musiałem po nich poprawiać jeszcze sam.
A nie myślałeś aby samemu zrzucić głowicę i oddać do zakładu na wymianę uszczelniaczy plus planowanie?



Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Uszczelniacze zaworów to właśnie powinno ci wciągać olej.
Jeśli zgodnie ze sztuką to do wymiany powinno się zrzucić głowice. Nie wiem czy da się na „ginekologa”. W starych 1.4 niby się dało ale mechanicy odmawiali takiej naprawy.
Z tego co zawsze każdy mi mówił przez lata to że uszczelniacze ujawniają się właśnie porannym zakopceniem przez kilka sek później już spaliny są czyste natomiast pierścienie to w czasie jazdy przy deptaniu ostrym w gaz?kurcze szkoda jak do samych uszczelniaczy zaworowych będę musiał ściągać czapkę silnik ładnie suchy zero wycieków a najgorsze w tym wszystkim że nie mam żadnych mechaników zaufanych bo te co byli to chcieli mnie w konia robić,i w rezultacie musiałem po nich poprawiać jeszcze sam.
A nie myślałeś aby samemu zrzucić głowicę i oddać do zakładu na wymianę uszczelniaczy plus planowanie?



Co prawda mam zaufany zakład od remontu głowic ale oni naprawiają tylko dostarczone głowice (nie naprawiają na gotowo auta) a ja niestety nie czuję się na siłach  żeby samemu rozebrać górę silnika,co prawda w aucie zawieszenie,hamulce i wiele innych rzeczy robie samemu ale z tym sam sobie nie poradzę mogę tylko więcej szkód narobić  heh
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Zapytaj może w miejscu gdzie remontują głowice, może kogoś Ci polecą.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Zapytaj może w miejscu gdzie remontują głowice, może kogoś Ci polecą.
a właśnie Michał miałem się pytać widziałem na foto że podwiniętą miałeś uszczelkę od przepustnicy powiedz czy objawy z którymi tyle walczyłeś ustąpiły?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Zapytaj może w miejscu gdzie remontują głowice, może kogoś Ci polecą.
a właśnie Michał miałem się pytać widziałem na foto że podwiniętą miałeś uszczelkę od przepustnicy powiedz czy objawy z którymi tyle walczyłeś ustąpiły?
Nie przychodzą mi powiadomienia.
Po uszczelnieniu przepustnicy obroty w normie. Auto cały czas pali od strzała.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Widzisz przez takie coś ile problemów i kto by pomyślał że uszczelka się podwinęła.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Widzisz przez takie coś ile problemów i kto by pomyślał że uszczelka się podwinęła.
Ta podwinięta uszczelka powodowała utrzymywanie podwyższonych obrotów silnika jakby padł krokowiec. Ale co rozwiązało problem że zimny silnik nie palił bez dodania i przytrzymania gazu dalej nie wiem?
A co z Twoimi uszczelniaczami?

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Hej może przez to że łapał lewe powietrze tak palił?uszczelniacze się uspokoiły objaw występował tylko w te duże mrozy co były niewiem dlaczefo tak się stało ale teraz gdy w minionym tygodniu było na plusie temperatury to zero dymienia o poranku 8)za to termostat siada czekam na poprawe pogody i będę wymieniał.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg