Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: otwory w fapie  (Przeczytany 4615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
otwory w fapie
« dnia: Marzec 03, 2018, 15:49:31 »
witam dopiero co nabylem c5 2.0 hdi i tak od kilku dni czytam porady eksploatacyjne itd. moja ma przejechane 177tk i teraz pytanie o ten FAP znalazlem na forum mechanikow ze najlepiej pozbyc sie popiolu ktory sie osadza i zapyccha filtr przez wywiercenie od dolu 5 otworow wiertlwm 12-15mm i bedzie spokoj filtr sie nie zapcha a wypalanie sadzy bedzie bez zmian i na wyswietlaczu po tym zabiegu nic sie nie pojawia
co myslicie?

Online Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2018, 19:08:30 »
Pierwsze słyszę.  Jak dla mnie to to jest nie realne.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2018, 19:48:56 »
znalazlem wklejam

Miałem kiedyś 407 1,6HDI ktoś mi podpowiedział, że można przewiercić zabity filtr tak by czujniki różnic ciśnienia nie odbierały wartości błędu... Więc zacząłem od wiertła 10 i tak stopniowo doszedłem do 15, auto chodzi i ma moc do tej pory błędu nie łapie i to już 2 lata minęło. Koszty tej operacji były praktycznie zerowe, ponieważ w 1,6HDI można wiercić na aucie, zrobiłem to na moim aucie niejako w formie eksperymentu, sprzedałem to auto znajomemu i do tej pory jeździ, i chwali że to najlepsze auto jakie miał. Oczywiście koledzy możecie nie wierzyć...ale najlepiej jest się przekonać na własnym sprzęcie Na dokładkę dopiszę, że kumpel rozwiercił Craftera 2,8tdi 5 otworów średnicy 12 i też jest miodzio
 



Online Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2018, 20:00:43 »
Kolego ale to ktoś rozwiercil filtr od środka tzn wiercił wzdłuż filtra a nie robił dziur od spodu żeby popiół wylatywał. Według mnie nawet jak go się rozwierci wzdłuż to itak złapie błąd.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2018, 20:05:54 »
a znalazlem jeszcze jakies wodorowanie silnika tez ma oczyszczac fap

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2018, 20:22:46 »
a z tym wierceniem to zle zrozumialem myslalem ze wierci sie obudowe a to chodzi o wklad od sarodka to co to daje jak popiul i tak zostanie w obudowie

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2018, 23:05:08 »
W MKII można filtr wymontować i go wymyć. Co do wiercenia otworów to robisz w nim przelot, a przez to że reszta wsadu została to czujnik nie wywala błędu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2018, 23:12:12 »
ok dzieki ale czy przelot usuwa wszystko?

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2018, 23:14:05 »
a po przemyciu trzeba cos ustawwiac na kompie?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2018, 09:31:25 »
... robisz w nim przelot, a przez to że reszta wsadu została to czujnik nie wywala błędu.

A sterownik silnika dalej zlicza zapychanie filtra, dokonuje cyklicznego wypalania cząstek...

Po wypłukaniu filtra powinno się poinformować sterownik silnika o założeniu filtra "oczyszczonego", bez "naliczonego w sterowniku wypelnienia" cząsteczkami cezu.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 04, 2018, 12:46:04 »
lexi nie mam dopiero co nabylem c5 kazdy elektryk samochodowy ustawi w kompie?


Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 04, 2018, 12:54:44 »
a co z tym wodorowaniem ktos probowal?

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2018, 20:05:25 »
jeszcze jedno przemyc sama woda czy dac jakis specyfik

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 04, 2018, 21:28:18 »
Są specjalne preparaty, ale czytałem,  że środki do czyszczenia kominków dają radę.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 04, 2018, 21:38:30 »
tez o tym czytalem ale napisali w komentarzu ze powoduje rdze

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 04, 2018, 22:49:12 »
Tak się zastanawiam nad robieniem takich dziur w FAP'ie. Tyle, że się nie powinien zapychać ale dalej będzie przecież jego wypalanie sterowane przez komp silnika czyli trzeba pilnować aby ta procedura nie była przerywana. Teoretycznie już więcej nie zapcha się ale nic poza tym.
Przy kontroli nie powinna policja się przyczepić bo wszystko jest : w puszce i w kompie.
O tej metodzie jeszcze nigdzie nie czytałem ani nie słyszałem dlatego jestem ciekaw co z tego dalej wyniknie.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 05, 2018, 09:00:00 »
tez jestem ciekawy czy kros sie wypowie jak to probowal

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 05, 2018, 17:21:54 »
... czyli trzeba pilnować aby ta procedura nie była przerywana.

A kto Ci każe "pilnować"? Masz tak napisane w instrukcji auta? Producent przemyślał jednak sposób działania...

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 05, 2018, 22:16:09 »
Producent przewidział swoje procedury ale jak się będzie za często przerywać procedurę to pewnie nadmiar paliwa opadnie do oleju i klapa bo jego nie planowana wymiana. A wypalić i tak będzie trzeba. Chyba że się mylę z tym olejem. Ja niestety mam głównie krótkie odcinki i to bardzo często w stylu: więcej stoję niż jadę.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 06, 2018, 13:09:52 »
mam 2.0 hdi rhr z fapem ,u mnie sie wypala co 1200 km po umyciu konkretnym i dolaniu płynu do fapu ,nie mam zadnych kłopotów.Nie wierc nie cuduj ,wyjmij umyj karcherem konkrenie filtr  ,dolej plynu do fap bo pewnie masz pusto i dlatego ci sie zapycha ,jezeli  ci sie zapycha mimo ze masz płyn to oznaka uszkodzenia ,np,intercooler ,lub  lejace wtryski,poprostu awaria powodujaca  kopcenie czego nie widac bo filtr łapie sadze   .Fap w citronie nie jest uciazliwy .A i jeszcze patent moj ,owinilem rure wudechowa i fap bandażem termicznym za 30 zl zeby zwiekszyc temperature wydechu i to działa ,duzo szybciej lapie temperature pracy czyli ok450 stC brak chodzenia powietrzem.Pozdrawiam
Linux Mint power

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 08, 2018, 12:37:49 »
dobre rozwiazanie!!! pare dni mam c5 wiec czytam forum w celu unikniecia awari z winy nieprawidlowej eksploatacji twoja porada jest super i oto chodzi zeby sobie pomagac bez zdzierosow w serwisach dzieki

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 08, 2018, 12:43:22 »
a tez wyczytalem ze trzeba cytrynke tankowac do pelna bo kazde otwarcie wlewu informuje kompa i dolewa eliosa pewnie tak jest,no i wyczytalem tez ze duza liczba uzytkownikow dolewa oleju 2T bo nasze ON sa bardziej suche niz za komuny i dodawanie oleju 2T chroni wieje zespolow w naszych cytrynkach

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 08, 2018, 13:09:04 »
Producent przewidział swoje procedury ale jak się będzie za często przerywać procedurę to pewnie nadmiar paliwa opadnie do oleju i klapa bo jego nie planowana wymiana. A wypalić i tak będzie trzeba. Chyba że się mylę z tym olejem. Ja niestety mam głównie krótkie odcinki i to bardzo często w stylu: więcej stoję niż jadę.
Fap jest odporny na taki tryb.przez 1,5roku robiem krótkie odcinki po miescie : kilometr do przedszkola potem 3km do pracy ,plus jakies zakupy ,angielski córki.kręcenie sie koło komina.Dodatkowo mam czipa .Wypalanie miałem co około 500-600km.
Jedyny minus takiego stylu jazdy to spalanie.10-12l/100km.
takze rzadne wiercenie ,ewentualnie wymycie i bedzie ok.
pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2018, 14:47:36 wysłana przez Daniel Dzienisowicz »
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 08, 2018, 13:59:52 »
Daniel, ale wypala łatwo Ci się w mieście na tych krótkich odcinkach?
Dzisiaj zatankowałem drugi raz do pełna. Nie pamiętam za pierwszym razem do którego odbicia, ale dzisiaj do pierwszego i tylko trochę dolałem do równego rachunku. Wyszło mi rzeczywiste spalanie 10,25 l/100km co moim zdaniem jest niezłym wynikiem biorąc pod uwagę tryb jazdy czyli więcej stania w korku, krótkie odcinki i niedogrzany silnik. Komputer pokazywał z trochę dłuższego odcinka 9,9 a z krótszego 10,3. To i tak jestem zadowolony.
Przy następnym tankowaniu mam zamiar dolać oleju 2T bo teraz nie zdążyłem jeszcze kupić.
Podsumowując byłem dzisiaj pozytywnie zaskoczony na stacji paliw.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 08, 2018, 14:10:47 »
taknowac wystarczy ponad 10l i od tej ilosci zaczyna dawkowac , a tak u mnie przebiega regeneracja fapa zobacz  srednia z 5 ostatnich regeneacji to ok 1843 km spoko ,dolewam olej  2t semi-syntetic  orlenu ,
Linux Mint power