Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: otwory w fapie  (Przeczytany 4629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 08, 2018, 14:58:01 »
Daniel, ale wypala łatwo Ci się w mieście na tych krótkich odcinkach?
Dzisiaj zatankowałem drugi raz do pełna. Nie pamiętam za pierwszym razem do którego odbicia, ale dzisiaj do pierwszego i tylko trochę dolałem do równego rachunku. Wyszło mi rzeczywiste spalanie 10,25 l/100km co moim zdaniem jest niezłym wynikiem biorąc pod uwagę tryb jazdy czyli więcej stania w korku, krótkie odcinki i niedogrzany silnik. Komputer pokazywał z trochę dłuższego odcinka 9,9 a z krótszego 10,3. To i tak jestem zadowolony.

Przy następnym tankowaniu mam zamiar dolać oleju 2T bo teraz nie zdążyłem jeszcze kupić.
Podsumowując byłem dzisiaj pozytywnie zaskoczony na stacji paliw.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Zamontowałem diode pod ogrzewanie lusterka,żeby nie przerywać wypalania.Fakt że czasami musiałem zrobić jakiś dodatkowy odcinek ,ale u mnie z rerguły do 10km wystarczało żeby sie wypalił filtr.
Nawet kilka razy przerywałem wypalanie i filtr to przeżył.
w sumie dobra opcja z tym bandarzem termicznym jak ktoś dużo krutkich odcinków robi.
POZDRAWIAM
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 08, 2018, 15:33:29 »
Diodę mam zamiar założyć ale jak będzie cieplej i mam problem bo nie mam prądu więc muszę coś wymyślić.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 10, 2018, 10:21:28 »
przy wypalaniu piszecie zamontowac diode a naprawde samochod nie reaguje jakos inaczej np drgania przyspieszone obroty itd. zeby wyczuc ten moment od zakupu zrobilem 916km i nic nie zauwarzylem zeby sie wypalal fap zero jakich kolwiek zmian w czasie jazdy czy postoju typu czerwone swiatlo

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 13, 2018, 13:58:48 »
Ja pierwszego dnia po zakupie zrobiłem sobie przejażdżkę i w powrotnej drodze zaczął mi silnik kilka razy szarpać. Zastanawiam się czy wtedy właśnie nie wypalał FAP'a ale do tej pory tego się nie dowiedziałem a więcej razy jakoś czegoś podobnego nie zarejestrowałem.
Z jednej strony korci założenie diody ale też zastanawiam czy nie będę się bardziej denerwował i patrzył kiedy się zapali i myślał co wtedy zrobię (bo to będzie zależne gdzie będę itp). Z tym FAP'em to jest właśnie trochę przerąbane.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 13, 2018, 14:04:53 »
widze ze silnik masz ten sam i tez nie wiesz kiedy sie wypal?

Offline Daniel Wciórka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 91
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI FAP Confort
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 13, 2018, 14:20:44 »
Jak założysz diodę i okazało by się że zapali się pod domem to po prostu nie gasisz silnika  tylko czekasz .
Albo komp sam wyłączy wypalanie albo wypali na postoju, myślę że 2l paliwa raz na ruski rok nie wymusi płaczu u Ciebie.
Mam diodę od 4 lat i nigdy nie było stresu kiedy się zapali, przynajmniej wiem co ile się wypala.

Po co komplikujecie sobie życie i szukacie innych objawów wypalania no chyba że montaż diody czyli ściągnięcie boczka i podpięcie dwóch kabelków  pod wtyczkę zasilania lusterka was przerasta.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 13, 2018, 14:35:15 »
dzieki trzeba ta diode jednak zalozy a o paliwo nie chodzi przy wypalaniu niech spali 5l byle chodzil bez awari

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 13, 2018, 15:49:51 »
Mi też nie zależy na tych 2 litrach ropci ale żeby to działało jak najdłużej bez problemów.
Chciałbym tą diodę podłączyć pod osłoną lusterka w drzwiach. Tam trzeba delikatnie naciąć kabelki i lutować a ja mam niestety problem z prądem.
Będę musiał coś wymyślić bo nie mam garażu z fazą.
Z tego co się orientuję to komputer wyłącza sam wypalanie jak nie ma do tego warunków. Lepiej tak niż gaszenie silnika w trakcie.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Daniel Wciórka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 91
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI FAP Confort
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 13, 2018, 21:35:15 »
Mi też nie zależy na tych 2 litrach ropci ale żeby to działało jak najdłużej bez problemów.
Chciałbym tą diodę podłączyć pod osłoną lusterka w drzwiach. Tam trzeba delikatnie naciąć kabelki i lutować a ja mam niestety problem z prądem.
Będę musiał coś wymyślić bo nie mam garażu z fazą.
Z tego co się orientuję to komputer wyłącza sam wypalanie jak nie ma do tego warunków. Lepiej tak niż gaszenie silnika w trakcie.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Pod tapicerką tuż przy klamce wew.  jest kostka , wchodzisz przewodami w odpowiednie piny ( nie pamiętam już kolorow) i nie trzeba lutowac a diodę wciskasz między boczek a trójkąt i wygląda to tak.
   

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 13, 2018, 22:25:17 »
Mi też nie zależy na tych 2 litrach ropci ale żeby to działało jak najdłużej bez problemów.
Chciałbym tą diodę podłączyć pod osłoną lusterka w drzwiach. Tam trzeba delikatnie naciąć kabelki i lutować a ja mam niestety problem z prądem.
Będę musiał coś wymyślić bo nie mam garażu z fazą.
Z tego co się orientuję to komputer wyłącza sam wypalanie jak nie ma do tego warunków. Lepiej tak niż gaszenie silnika w trakcie.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Pod tapicerką tuż przy klamce wew.  jest kostka , wchodzisz przewodami w odpowiednie piny ( nie pamiętam już kolorow) i nie trzeba lutowac a diodę wciskasz między boczek a trójkąt i wygląda to tak.
   

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Czyli trzeba ściągać cały boczek? Chciałbym tego uniknąć,bo obawiam się że po ściąganiu jakieś zatrzaski gdzieś nie załapią i będą luzy. A to prowadzi do skrzypienia i innych tego typu odgłosów które mnie denerwują później.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline edward szrama

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: xantia activa 2.0TCT 1999r.byl teraz c5 2007 2.0hdi
  • Zainteresowania: komputery,motoryzacja
  • Miejscowość: brodnica
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 14, 2018, 13:54:30 »

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 14, 2018, 23:11:08 »
To już widziałem i właśnie coś na tej bazie mam zamiar zrobić u siebie. Tylko do tego jest potrzebna lutownica. Teoretycznie można szybkozłączki ale one są większe , czyli mogą się nie zmieścić ale i tak lutowanie to lutowanie.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 15, 2018, 16:30:36 »
moja dioda fap ściągasz tylko ten mały trojkącik

https://photos.app.goo.gl/iO2xhEEL5cBBZhtv2
Linux Mint power

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 15, 2018, 20:14:47 »
Taka subtelna, prawie niewidoczna.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: otwory w fapie
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 15, 2018, 20:46:47 »
nie  swieci po oczach w nocy ,a  w dzien jest wystarczajaco widoczna
Linux Mint power