Na francuskie silniki mój silnikowiec mówi "Klepie jak bociek" człowiek z ponad 40 letnim doświadczeniem :-)
Tutaj masz pracę mojego silnika przed regulacją ale 1.6 8v z ręczną regulacją luzów zaworowych
https://drive.google.com/file/d/0BxZgebSGY41Pc09INU54bko1eTg/view?usp=drivesdkoraz po regulacji nie pamiętam dokładnie jak ale nie które zawory były za luźne inne za ciasne i nie pamiętam czy ssącego czy wydechowe, ogólnie pomieszanie było.
https://drive.google.com/file/d/0BxZgebSGY41PVkNzbHVEMUw5TDQ/view?usp=drivesdkPosłuchaj i porównaj czy coś wysłuchasz.
Ja mógłbym się zakładać lub na pewno dać obciąć obie ręce szfagrowi że u mnie świeżo po wymianie oleju przez kilkaset kilometrów silnik się wycisza. Niby leje zalecanego totala ale następnym razem zapodam "lepszy" olej i zobaczymy co wyjdzie.
U Ciebie siedzi hydraulika czy manual jeżeli chodzi o zawory.
Gdzieś na forum jest temat człowieka który pokusił się o wymianę hydraulicznych popychaczy i hałasy na zimnym silniku ustały. Poszukaj poczytaj.
Co do drugiego objawu, moja sugestia to zdemontuj puszkę filtra powietrza przystaw ucho do rury i przygazówka, tylko dodać gazu na ułamek sekundy i gwałtownie puść. Jeżeli będzie słychać (nie wiem jak nazwać) "głuchego pierda" to u mnie przy tym podczas zmiany biegów zwłaszcza z 1 na 2 było lekkie przymulenie/szarpanie silnika, najmocniej było czuć na lpg.
Winnym okazały świece które padły po 25 tyś ale to tylko rzecz do sprawdzenia.