Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty  (Przeczytany 12519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 18, 2018, 16:38:50 »
A po czym poznać że potencjometr gazu "obsługuje" tempomat i ogranicznik ?

Ja poznaje po numerze OEM wystawionego pedału...  ;D

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 18, 2018, 16:50:55 »
Aukcja Allegro dotyczy pedału "bez tempomatu i ogranicznika"....a pedał jak pedał dla każdej wersji silnikowej C5 mk2.


A po czym poznać że potencjometr gazu "obsługuje" tempomat i ogranicznik ?


Przede wszystkim po tym że dla wersji z tempomatem  i ogranicznikiem pedał ma dodatkowy kabel z czarną kostka

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 22, 2018, 18:46:44 »
Dziś sprawdzałem u siebie ogranicznik prędkości no i tempomat jak włączam to wywala błąd a ogranicznik nie ma błędu ale nie działa obojętnie jaka prędkość ustawie to nic mnie nie ogranicza:) mam pytanie czy ktoś się orientuje czy te styczniki pod pedałem gazu są wszystkie takie same? Bo wtyczki mają te same obojętnie czy to peugeot czy cytryna. Chodzi o to że mam pedał z Peugeota 607 anglika i chciałbym przełożyć do swojego pedały sam stycznia tylko czy to zadziała?

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 24, 2018, 12:25:05 »
Mam podobnie. Silnik 2.0 EW10A tyle że bez LPG. Faluje mi mocno, chodź najbardziej to widać na biegu jałowym w zakresie 700 -1000. No i sypie błędami: depolution, cruise control speed cintrol, czasami ESP. Tempomat oczywiście nie działa. Auto mam od 2 miesięcy i mam wrażenie że po wymianie rozrządu to się stało (mechanik oczywiście twierdzi inaczej). Winnym ma być niby pedał/sterownik gazu. Ale srednio w to wierzę.
Przepustnica była przy mnie wyciągana i czyszczona,później adaptacja i nowe świece Denso K16TT.
Od miesiąca próbuję dojść z tym do ładu...
Przepustnica ma też delikatny wżer ale nie sądzę by to przez to było.




mobile mesage
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2018, 13:30:49 wysłana przez Wojciech Tryksza »

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 24, 2018, 13:45:12 »
U mnie zaczęło się przy większych mrozach,wczesniej nie było żadnych objawów.Jestem drugim właścicielem auta(pierwszym był mój ojciec) oczywiście LPG nie mam bo gazem to dom ogrzewam i wystarczy:)świece zmieniane w zeszłym roku, muszę się wziąć za przepustnice ale ogarniam narazie swoją Lexie.W przyszłym tygodniu będę wymieniał sam stycznik pod pedałem gazu i zobaczę czy to coś da.Obecnie auto od tygodnia jeździ bezawaryjnie.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 31, 2018, 12:47:53 »
Dziś wyciągnąłem pedal wymieniłem stycznik który jest pod nim. Tempomat działa i ogranicznik prędkości również zaczął działać. Na internecie znalazłem instrukcje jak naprawić stycznik ale dużo z tym roboty więc zakupiłem na allegro pedał z anglika 607 2.2hdi za 30zl przełożyłem sam stycznik i wszystko działa.


Dla ciekawych wrzucam zdjęcie jak wygląda cała elektronika która jest w pedale gazu:)
Więc nie wiem co by się tam mogło popsuć na drugiej części pedału jest tylko malutki magnes 5x5mm
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2018, 09:42:55 wysłana przez Jarosław Rzeźnicki »

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 04, 2018, 05:09:14 »
Dziś wyciągnąłem pedal wymieniłem stycznik który jest pod nim. Tempomat działa i ogranicznik prędkości również zaczął działać. Na internecie znalazłem instrukcje jak naprawić stycznik ale dużo z tym roboty więc zakupiłem na allegro pedał z anglika 607 2.2hdi za 30zl przełożyłem sam stycznik i wszystko działa.


Dla ciekawych wrzucam zdjęcie jak wygląda cała elektronika która jest w pedale gazu:)
Więc nie wiem co by się tam mogło popsuć na drugiej części pedału jest tylko malutki magnes 5x5mm
Nie wyświetla się zdjęcie.Moglbys dokladniej opisać tak krok po kroku wymianę pedału i tego stycznika. Podejrzewam że mam to samo. W podgladzie Lexią dodatkowo pokazuje 2km/h pomimo że auto stoi w miejscu.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 04, 2018, 07:52:10 »
Dziś wyciągnąłem pedal wymieniłem stycznik który jest pod nim. Tempomat działa i ogranicznik prędkości również zaczął działać. Na internecie znalazłem instrukcje jak naprawić stycznik ale dużo z tym roboty więc zakupiłem na allegro pedał z anglika 607 2.2hdi za 30zl przełożyłem sam stycznik i wszystko działa.


Dla ciekawych wrzucam zdjęcie jak wygląda cała elektronika która jest w pedale gazu:)
Więc nie wiem co by się tam mogło popsuć na drugiej części pedału jest tylko malutki magnes 5x5mm
Nie wyświetla się zdjęcie.Moglbys dokladniej opisać tak krok po kroku wymianę pedału i tego stycznika. Podejrzewam że mam to samo. W podgladzie Lexią dodatkowo pokazuje 2km/h pomimo że auto stoi w miejscu.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wejdź przez przeglądarkę bo taptalk nawala czasem przy zdjęciach;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 04, 2018, 16:16:27 »
Dziś wyciągnąłem pedal wymieniłem stycznik który jest pod nim. Tempomat działa i ogranicznik prędkości również zaczął działać. Na internecie znalazłem instrukcje jak naprawić stycznik ale dużo z tym roboty więc zakupiłem na allegro pedał z anglika 607 2.2hdi za 30zl przełożyłem sam stycznik i wszystko działa.


Dla ciekawych wrzucam zdjęcie jak wygląda cała elektronika która jest w pedale gazu:)
Więc nie wiem co by się tam mogło popsuć na drugiej części pedału jest tylko malutki magnes 5x5mm
Nie wyświetla się zdjęcie.Moglbys dokladniej opisać tak krok po kroku wymianę pedału i tego stycznika. Podejrzewam że mam to samo. W podgladzie Lexią dodatkowo pokazuje 2km/h pomimo że auto stoi w miejscu.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Wymiana pedału jest dość prosta choć mało wygodna pozycja :)pedał trzyma się na trzech nakretkach 10tkach i są dwie wtyczki i w sumie to tyle. Wymiana samego stycznika też nie jest skomplikowana choć i tak trzeba do tego wyciągnąć pedał. Stycznik trzeba podważyć dwoma na raz cienkimi srubokrecikami. Trzyma go blaszka z zaczepami.


Tylko podkreślam że wymiana stycznika to rozwiązanie tylko na nie działający limiter prędkości, nie rozwiązuje to problemów o których wcześniej pisalem(szarpanie,bledy itd) u mnie na chwilę obecną objawy same ustąpiły i na razie auto jeździ normalnie, wyjąłem tylko pedał wyczyściłem styki(choc były czysciutkie) i wyczyściłam mapsensor. Może to pomogło a może to zbieg okoliczności. W sobotę biorę się za czyszczenie przepustnicy i adaptację.


Jak dobrze pamiętam to mi lexia też na postoju pokazywała 5km/h więc nie wiem o co chodzi


Na razie nie zdecydowałem się na wymianę samego pedalu bo ciężko znaleźć używke w dobrej cenie a nowy to koszt 700zl a wcale nie mam pewności czy to napewno główny winowajca

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 07, 2018, 13:17:38 »
Dziś wziąłem się za czyszczenie przepustnicy, na moje oko była dość brudna. Zrobiłem adaptację i zostało mi pojeździć i zobaczyć czy coś to dalo

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 07, 2018, 14:23:49 »
Masz może oznaczenia tego pedalu gazu jaki będzie pasował do C5 ? Z jakich modeli PSA szukac ?Bym po szrotach pojezdzil.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 07, 2018, 15:19:32 »
Mój pedał wygląda i ma takie same oznaczenia jak ten na zdjeciu

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 07, 2018, 15:21:33 »
Miałem w ręce pedał z c5 2.0hdi RHR i roznił się tym że miał zieloną sprężyne,nizszy ten ogranicznik/bolec co jest koło niej i końcówka numeru była 1880 a u mnie 1780
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2018, 20:16:04 wysłana przez Jarosław Rzeźnicki »

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 08, 2018, 09:16:31 »
Dzięki wielkie !
Mój tapczan aktualnie ma wymieniane popychacze zaworowe. W międzyczasie już wyszło że rozrząd miałem przestawiony w jednym o 2 zabki a w drugim o 1. Poza tym olbrzymia ilość mazi. Poprzednik raczej nie dbał o wymianę oleju. Były też przedmuchy lewego powietrza na drugim i trzecim cylindrze na łączeniu kolektora dolotowego z blokiem silnika. Także parę rzeczy wyszło. Mam nadzieję że w końcu będę mógł się nacieszyć sprawnym autem. Jeszcze tylko ten pedał mi został do podmiany.
Dam znać niebawem jak po tych zabiegach auto się zachowuje.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: C5 EW10A falujace obroty+engine management system faulty
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 10, 2018, 19:47:10 »
Panie i Panowie SUKCES !
Silnik odżył i to jak ! Nie sądziłem że ta półtorej tonowa kolumbryna potrafi się tak odpychać!
Do tego na jałowym pracuje przepięknie rowniutko.
Jestem po wymianie popychaczy zaworowych. Dodatkowo został ustawiony poprawnie rozrząd (był przestawiony w sumie o 4 ząbki ) i gruntownie wyczyszony silnik z nagaru.
Jedyne co to jeszcze tylko lexia zgłasza problem z potencjometrem gazu, także i tempomat nie działa. Poza tym błędów brak ! :-)

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka