Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: chip tuning- nie aż tak trudne  (Przeczytany 8123 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
chip tuning- nie aż tak trudne
« dnia: Marzec 11, 2018, 20:45:59 »
Część,
ponieważ wszystko w życiu robię sam i po swojemu zainteresowałem się tym tematem. Zmieniłem sobie mapę w sterowniku o chciałbym zapoczątkować na forum temat zmagania się ze zmianą map w sterownikach ECU. Opiszę moje doświadczenia i proszę o podpowiedzi o tym czego zapomniałem i o tym czego nie widziałem. Stworzę krok po kroku co musimy robić albo posiadać do tego celu. Spędziłem kilka tygodni żeby zrozumieć remaping i nie czuje się jeszcze na siłach uczyć jak zmieniać mapy ale chciałbym rozpocząć od podstaw. O zaletach  i wadach chip tuningu nie warto mówić bo to temat powszechnie znany. Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
1. Musimy sprawdzić stan naszego silnika przed remappingiem. Zatem podpinamy DB i sprawdzamy:
- Korekcje wtrysków lub czas wtrsyków (mają być równe, itd...)
- Cisnienie turbiny zadane z uzyskanym
- Ciśnienie na listwie CR ma być równe z zadanym
- przepływ powietrza przez przepływomierz zgodan z zadaną, czy temperatura ok.
- oczywiscie żadnych błedów z FAP, egr i z innych podstawowych czujników ale to chyba jasne.
- dobrze by sprawdzić czy trzyma serie na hamowniwiec jak masz blisko i tanio to to zrób, mnie nie chodziło o moc max więc wiele bym nie sprawdził, zmierzyłem czas do 100 km/h było około 9,5 sek więc uznałem że tak ma być, a chodziło mi żeby był zrywniejszy na niższych obrotach więc i tak ciężko to zmierzyć na hamowni)
-....
2. Potrzebujemy plik wsadowy z naszego ECU.
- poszukujemy modelu naszego sterownika- ( mój to delphi DCIM 3.5)
- poszukujemy interfejsu, który zczyta nam plik przez OBD
- Ja kupiłem KESS v2  4.032 chińczyka i używany w dodatku. Wcześniej sprawdziłem czy ktoś używał takiego do DCM 3.5 ( PSA, FORD) tutaj lista co obsługuje https://www.enigmatool.co.uk/wp-content/uploads/Kesslist.pdf
- instalujemy program Ksuit
- podłączamy auto pod prostownik, podnosimy na maxa do góry, żeby pompa się nie włączała za każdym przekręceniem kluczyka podłączamy lapka pod prąd. Ja miałem stary ledwno odpalający w zimie akumulator, na dworzu było - 5 C, usb mam pourywane przez dziecko, chiński, używany kabel, powinno się go zmasować ale też tego nie chciało mi się robić i "francuzy to najgorsze gówno więc bardzo ciężko cokolwiek skopiować z ECU"
więc jak piszą na forach, że upalicie na pewno sterownik, jak nie pojedziecie do fachowców to im nie wierzcie :)
- podłączamy kabel, z listy w programie ksuit wybieramy nasze auto, robi test połączenia, download file, i idzie...
- 3 min, amperomierz pokazuje już 5 A i stan akumulatora 10% :)
-  8 min, stan akumulatora 0%
- Poszedłem na herbate bo mróz na dworzu i nie chiałem na to patrzeć.
- cała operacja trwała 22 min, plik zapisz na pulpicie, zamknij lapka, odłącz kabel.


3. Mamy plik i trzeba go przerobić.
a. samemu-tutaj to jest faktcznie kawałek wiedzy i doświadczenia aczkolwiek nie jest to aż tak trudne jak się wydaje ale sam się tego uczę więc rozpocznę nowy wątek jak kogoś to interesuje. Jeżeli kogoś interesuje tutaj jest jak na talerzu https://www.youtube.com/watch?v=e6AAh_Vgf5A&t=667s
b. Można wysłać plik na http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap
i tam chłopaki za darmo zmodyfikują zgodnie z prośbą
c. można zapłacić np. tu http://vtechtuning.eu/welcome.html albo w wielu miejsach tego typu z łatwościa do znalezienia po wpisaniu "chip tunig files"
d. Można znaleźć kogoś kto to zrobi w PL i ja tak zrobiłem, bo było najtaniej i w dodatku mam cały czas kontakt i mogę dalej dostosowywać sobie mapę
4. Mamy mapę więc można sprawdzić co zostało zmienione:
a. ściągamy darmową wersję demo programu winols.
b. Wrzucamy obie mapy i program sam znajduje miejsca gdzie coś się zmieniło, otwieramy oglądamy itp.
c. dokładny opis jak to zrobić mogę zamieścić na życzenie
5. jak mapa nam się podoba to wrzucamy na sterownik
- prostownik, lapka pod prąd, ksuit, wybieramy samochód itp. wyślij plik, czekamy...
- 5 min i po strachu ale wielkiego strachu nie ma bo jak przerwiemy połączenie to możemy jeszcze raz go tam wrzucić. To nie jest tak jak kiedyś że wszystko było niestabilne a jak coś sie wykrzaczyło to trzeba było rozbierać ECU i podłączać bezpośrednio pod EPROM.
6. Można pojechać na hamowanie i zobaczyć max moc
7. No i teraz wnioski:
Ja zmodyfikowałem mapę od 1700 obrotów (tak jak lock up w skrzyni już działa, żeby oszczędzać skrzynie), turbina 1,5 bar. ma niby mieć około 195 KM i 405 Nm- nie mam czasu sprawdzić ale średnio mnie obbchodzi ile ma KM ważne jak się jeździ a tutaj jest ogromna różnica
1. Jak wciśniesz połowe gazu to auto już z lekkością przespiesza, do wyprzedzania wciskam max 3/4 gazu bo już zbiera się na prawdę dobrze ( wcześniej większość wyprzedzań to już jakieś 90% gazu było) i co najważniejsze jak wciskasz 3/4 gazu to skrzynia nie wariuje i nie redukuje jak głupia biegów i nie wkręca silnika jak głupia do 4 tys obrotów tylko 3,3 tys i zmienia bieg wiec czuć moment cały czas a nie jak kiedyś gaz w deche a momentu i tak nie czuć bo skrzynia dokręca do czerwonego pola.
spalanie: na razie wskoczyło mi z 5,6 litra na 6,3 litra ale jest zima więc nie wiem do końca jak to jest. Nie wierzę że w automacie po chip tuningu spalanie spadnie, jest to możliwe w manualu, bo jeździ się na niższych obrotach.
FAP: zapisałem sobie ile % zapełnia się przez ile km ( testowałem ostatnie 5 tys km) i porównam co będzie po chipie


koszt razem z zakupem kabla wynosił 1/3 ceny w warsztacie. no i mogę sobie do woli testować różne mapy i na końcu odsprzedać interfejs.


Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2018, 18:46:34 wysłana przez Bartłomiej Zieliński »

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 689
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2018, 07:21:47 »
Bartłomiejy, to kiedy wrzucisz do mojego rhr jakiś program, 160KM wystarczy ;)?

Online Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2018, 09:01:34 »
Część,
ponieważ wszystko w życiu robię sam i po swojemu zainteresowałem się tym tematem. Zmieniłem sobie mapę w sterowniku o chciałbym zapoczątkować na forum temat zmagania się ze zmianą map w sterownikach ECU. Opiszę moje doświadczenia i proszę o podpowiedzi o tym czego zapomniałem i o tym czego nie widziałem. Stworzę krok po kroku co musimy robić albo posiadać do tego celu. Spędziłem kilka tygodni żeby zrozumieć remaping i nie czuje się jeszcze na siłach uczyć jak zmieniać mapy ale chciałbym rozpocząć od podstaw. O zaletach  i wadach chip tuningu nie warto mówić bo to temat powszechnie znany. Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
1. Musimy sprawdzić stan naszego silnika przed remappingiem. Zatem podpinamy DB i sprawdzamy:
- Korekcje wtrysków lub czas wtrsyków (mają być równe, itd...)
- Cisnienie turbiny zadane z uzyskanym
- Ciśnienie na listwie CR ma być równe z zadanym
- przepływ powietrza przez przepływomierz zgodan z zadaną, czy temperatura ok.
- oczywiscie żadnych błedów z FAP, egr i z innych podstawowych czujników ale to chyba jasne.
- dobrze by sprawdzić czy trzyma serie na hamowniwiec jak masz blisko i tanio to to zrób, mnie nie chodziło o moc max więc wiele bym nie sprawdził, zmierzyłem czas do 100 km/h było około 9,5 sek więc uznałem że tak ma być, a chodziło mi żeby był zrywniejszy na niższych obrotach więc i tak ciężko to zmierzyć na hamowni)
-....
2. Potrzebujemy plik wsadowy z naszego ECU.
- poszukujemy modelu naszego sterownika- ( mój to delphi DCIM 3.5)
- poszukujemy interfejsu, który zczyta nam plik przez OBD
- Ja kupiłem KESS v2  4.032 chińczyka i używany w dodatku. Wcześniej sprawdziłem czy ktoś używał takiego do DCM 3.5 ( PSA, FORD) tutaj lista co obsługuje https://www.enigmatool.co.uk/wp-content/uploads/Kesslist.pdf
- instalujemy program Ksuit
- podłączamy auto pod prostownik, podnosimy na maxa do góry, żeby pompa się nie włączała za każdym przekręceniem kluczyka podłączamy lapka pod prąd. Ja miałem stary ledwno odpalający w zimie akumulator, na dworzu było - 5 C, usb mam pourywane przez dziecko, chiński, używany kabel, powinno się go zmasować ale też tego nie chciało mi się robić i "francuzy to najgorsze gówno więc bardzo ciężko cokolwiek skopiować z ECU"
więc jak piszą na forach, że upalicie na pewno sterownik, jak nie pojedziecie do fachowców to im nie wierzcie :)
- podłączamy kabel, z listy w programie ksuit wybieramy nasze auto, robi test połączenia, download file, i idzie...
- 3 min, amperomierz pokazuje już 5 A i stan akumulatora 10% :)
-  8 min, stan akumulatora 0%
- Poszedłem na herbate bo mróz na dworzu i nie chiałem na to patrzeć.
- cała operacja trwała 22 min, plik zapisz na pulpicie, zamknij lapka, odłącz kabel.


3. Mamy plik i trzeba go przerobić.
a. samemu-tutaj to jest faktcznie kawałek wiedzy i doświadczenia aczkolwiek nie jest to aż tak trudne jak się wydaje ale sam się tego uczę więc rozpocznę nowy wątek jak kogoś to interesuje
b. Można wysłać plik na http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/237133-Free-tuningfiles-Personalized-remap
i tam chłopaki za darmo zmodyfikują zgodnie z prośbą
c. można zapłacić np. tu http://vtechtuning.eu/welcome.html albo w wielu miejsach tego typu z łatwościa do znalezienia po wpisaniu "chip tunig files"
d. Można znaleźć kogoś kto to zrobi w PL i ja tak zrobiłem, bo było najtaniej i w dodatku mam cały czas kontakt i mogę dalej dostosowywać sobie mapę
4. Mamy mapę więc można sprawdzić co zostało zmienione:
a. ściągamy darmową wersję demo programu winols.
b. Wrzucamy obie mapy i program sam znajduje miejsca gdzie coś się zmieniło, otwieramy oglądamy itp.
c. dokładny opis jak to zrobić mogę zamieścić na życzenie
5. jak mapa nam się podoba to wrzucamy na sterownik
- prostownik, lapka pod prąd, ksuit, wybieramy samochód itp. wyślij plik, czekamy...
- 5 min i po strachu ale wielkiego strachu nie ma bo jak przerwiemy połączenie to możemy jeszcze raz go tam wrzucić. To nie jest tak jak kiedyś że wszystko było niestabilne a jak coś sie wykrzaczyło to trzeba było rozbierać ECU i podłączać bezpośrednio pod EPROM.
6. Można pojechać na hamowanie i zobaczyć max moc
6. No i teraz wnioski:
Ja zmodyfikowałem mapę od 1700 obrotów (tak jak lock up w skrzyni już działa, żeby oszczędzać skrzynie), turbina 1,5 bar. ma niby mieć około 195 KM i 405 Nm- nie mam czasu sprawdzić ale średnio mnie obbchodzi ile ma KM ważne jak się jeździ a tutaj jest ogromna różnica
1. Jak wciśniesz połowe gazu to auto już z lekkością przespiesza, do wyprzedzania wciskam max 3/4 gazu bo już zbiera się na prawdę dobrze ( wcześniej większość wyprzedzań to już jakieś 90% gazu było) i co najważniejsze jak wciskasz 3/4 gazu to skrzynia nie wariuje i nie redukuje jak głupia biegów i nie wkręca silnika jak głupia do 4 tys obrotów tylko 3,3 tys i zmienia bieg wiec czuć moment cały czas a nie jak kiedyś gaz w deche a momentu i tak nie czuć bo skrzynia dokręca do czerwonego pola.
spalanie: na razie wskoczyło mi z 5,6 litra na 6,3 litra ale jest zima więc nie wiem do końca jak to jest. Nie wierzę że w automacie po chip tuningu spalanie spadnie, jest to możliwe w manualu, bo jeździ się na niższych obrotach.
FAP: zapisałem sobie ile % zapełnia się przez ile km ( testowałem ostatnie 5 tys km) i porównam co będzie po chipie


koszt razem z zakupem kabla wynosił 1/3 ceny w warsztacie. no i mogę sobie do woli testować różne mapy i na końcu odsprzedać interfejs.


Pozdrawiam!
Brawo dla odważnego! Ja za to wszystko słono zapłaciłem, niby mam gwarancję, ale jak wiadomo za brak wiedzy trzeba płacić. U mnie wyszło z RHR 167km i 396nm (hamownia) i potwierdzam ogromną różnicę in plus. Potwierdzam też że spalanie minimalnie wzrosło (automat) ale nie wrociłbym już do serii, jeżdżę już z tym programem 2 lata. Fajny wątek i warto go rozwijać.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 488
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2018, 10:54:07 »
A czy ktoś wie jakim kablem da się sczytać soft z EDC17?

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2018, 11:14:41 »
KTAG, otwierasz ECU, robisz klona i się nad nim znęcasz. A oryginał zostawiasz w razie W
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2018, 21:18:31 wysłana przez Artur Parzygnat »
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 570
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 488
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2018, 12:34:46 »
Dzięki Marek. Sporo kosztuje ta wersja. Muszę się zastanowić czy w ogóle byłbym skłonny wgrać potem taki zmodyfikowany soft, bo to spore ryzyko... Działałeś może coś w tym temacie?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 570
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2018, 12:43:11 »
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2018, 12:57:10 »
Ale o ile wiem, to EDC17 to tylko rozklejenie kompa i podpięcie się prosto pod styki programatorem, przynajmniej pierwszy raz.
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 488
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2018, 13:00:11 »
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
Ja też się nad tym zastanawiam, ale dla 3.0 hdi to koszt ok. 1800PLN u dobrego tunera. Pewnie kabel + zapłata za soft kosztowałaby mniej niż połowę tego, ale jak się silnik rozleci na takim sofcie to do kogo mieć wtedy pretensje :) ?

Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 852
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 12, 2018, 13:42:46 »
Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
Ja nie jestem przeciwny tylko mam prośbę do wszystkich, którzy "uczą" się na własnych autach, żeby w razie problemów z waszymi autami i pojawiających się z tym związanych pytań na forum zaznaczajcie, że sami robiliście remap - bo to może dużo wyjaśniać.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 12, 2018, 17:30:27 »
EDC17 idzie po obd po KEss v2. Wrzuce screeny z mojej modyfikacji. Każdy działa na własne ryzyko to wiadomo. Dlatego namawiam, aby mapę zmodyfkował ktoś z doświadczeniem to dużo łatwiejszy sposób. Mogę pożyczyć interfejs komuś z mojej okolicy. 


Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2018, 17:34:41 »
Jesteś przeciwny to wyjdź z tego wątku i nie zaśmiecaj.
Ja nie jestem przeciwny tylko mam prośbę do wszystkich, którzy "uczą" się na własnych autach, żeby w razie problemów z waszymi autami i pojawiających się z tym związanych pytań na forum zaznaczajcie, że sami robiliście remap - bo to może dużo wyjaśniać.
:) zawsze można sobie wgrać oryginalny plik. więc o ile nie uszkodzimy mechanicznie silnika to nie ma problemu. Wątek mam nadzieję jest dla inteligentnych osób, które wiedzą że max można podkręcić 10-15% i w większości silników a szczególnie 2.0 RHH nie wpłynie to negatywnie na trwałość jednostki oczywiście przy normalnej jeździe ale nie o tym wątek..




Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 12, 2018, 17:48:58 »
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
Skrzynia AM6 Assin przenosi max z tego co pamiętam 440 Nm więc to jest wąskie gardło instalacji przy Twoim silniku

Offline Piotr Kniaź

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C5 citroen 2010 r 2.0 HDI Fap 163km tourer
  • Zainteresowania: film
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 12, 2018, 17:56:36 »
W tym pojeździe jeszcze nie działałem, ale coraz bardziej zaczynam o tym myśleć.
Skrzynia AM6 Assin przenosi max z tego co pamiętam 440 Nm więc to jest wąskie gardło instalacji przy Twoim silniku
  to ja jestem na samym po pograniczu :) ktoś  pisał ze 450 nm  max

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 12, 2018, 18:08:52 »
Panowie a powiedzcie proszę jak za pomocą Lexi sprawdzić jaki się ma sterownik silnika?






Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II Break RHR (Sterownik RHL)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 12, 2018, 18:27:39 »
Wchodzisz w test kalkulatora silnika, tam będzie na początku wersja, lub poszukasz jak przejdzie test.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 12, 2018, 18:30:37 »
Panowie a powiedzcie proszę jak za pomocą Lexi sprawdzić jaki się ma sterownik silnika?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Poszukiwanie uszkodzeń i jak sprawdzi łączność ze sterownikami to bedzieesz miał po lewej kalkulator silnika (chyba tak sie nazywa) a po prawej ja mam DCM3.5

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 12, 2018, 18:45:16 »
zapomniałem jeszcze..
Jakby ktoś chciał poznać bliżej jak zmienia się mapy i zna trochę ang to tutaj jest kilka godzin o tym
https://www.youtube.com/watch?v=e6AAh_Vgf5A&t=667s
Wszytsko jak na talerzu

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 12, 2018, 20:16:25 »
Trochę drogi ten KESS v2, tak na dwa trzy użycia, może z czasem będzie na rynku coś tańszego.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 570
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 12, 2018, 23:24:57 »
EDC17 idzie po obd po KEss v2. Wrzuce screeny z mojej modyfikacji. Każdy działa na własne ryzyko to wiadomo. Dlatego namawiam, aby mapę zmodyfkował ktoś z doświadczeniem to dużo łatwiejszy sposób. Mogę pożyczyć interfejs komuś z mojej okolicy.

Jaką masz dokładnie wersję tego Kessa? Bo jeśli v2 4.... to chyba nie bardzo poleci po EDC17.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 13, 2018, 09:34:35 »
4036. no z tego co czytam to mozna sprobowac ale raczej zaleca siewyjecir eku i podlaczenie kabelkami co tez nie wydaje sie trudne

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 488
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 13, 2018, 10:07:10 »
Ten V2 V5017 wg specyfikacji już obsługuje EDC17 po OBD.
edit
Chociaż już sam nie wiem bo inny sprzedawca pisze, że nie obsługuje EDC17...Chyba, że to nie jest wersja 5. Wysłałem do nich maila z zapytaniem, załączam screeny z aukcji. Być może jednak jest to tylko możliwe przez KTAG.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2018, 11:37:15 wysłana przez Artur Juchniewicz »

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 13, 2018, 18:20:22 »
ARTUR! opanuj się!! w serii masz 245 km i 450 nm od 1600 obrotów!! :)

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: chip tuning- nie aż tak trudne
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 13, 2018, 21:23:49 »
Brawo za temat, ja także zakupiłem kess v2 i zaczynam zabawę z mapami, niestety winols nie wychwytuje wszystkich że sterownika I trzeba je samemu rozpoznać i zaznaczać a to już trochę wyższa zajawka. Zamierzam na początek wywalić fap I egr i wtedy dopiero stopniowo bawić się mocą i momentem. Sporo wciągającego materiału jest w sieci.