Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,0 HDI problem z wtryskami  (Przeczytany 3810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 30, 2021, 11:59:42 »
To nie jest kwestia niewyrabiania się pompy WC tylko tolerancji oprogramowania sterownika wtrysku. Jeśli spadek poniżej zadanego ciśnienia, po otwarciu zaworu w danym wtryskiwaczu, jest poza zaprogramowaną tolerancją, to sterownik "odpuszcza" sobie nadrabianie ciśnienia i wywala błąd. Z wydajnością pompy WC nie ma to nic wspólnego. Zaczyna się to najpierw od prędkości typu 150-160km/h i schodzi coraz niżej wraz ze spadkiem kondycji wtryskiwaczy.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 30, 2021, 12:17:08 »
Żeby sterownik wywalił błąd, to przynajmniej parę sekund (2-3) musi być duża rozbieżność między ciśnieniem zadanym, a zmierzonym. Sterownik nie umie wykryć na którym wtryskiwaczu jest za duży przelew. Jeśli by tak było, to by umiał to zakomunikować.

W dodatku jeśli nie wierzysz, że utrzymanie ciśnienia przy uszkodzonych przelewach, to też kwestia pompy, to zajrzyj na forum mondeo klub. Niektórzy z lekko wyrobionymi przelewami mieli problemy z błędami, a niektórzy mieli większe przelewy, a błędu brak. Bo mieli lepszą pompę, która dawała radę.

I tak jak mówił Piotr - wtryski nie mogą dawać za małego ciśnienia. Może to wasz skrót myślowy, że dawka paliwa jest za mała, bo ciśnienie we wtryskiwaczu ucieka w przelew - ale takiego sformułowania się nie używa, bo nikt nie mierzy ciśnienia we wtryskiwaczu.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 30, 2021, 18:13:18 »


Żeby sterownik wywalił błąd, to przynajmniej parę sekund (2-3) musi być duża rozbieżność między ciśnieniem....

Przez 2-3 sekundy nawet jeden wtryskiwacz otwiera się wielokrotnie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 30, 2021, 19:54:50 »
Nie-ste-ty - mimo zaawansowania technologii, to wciąż pewnych rzeczy nie osiągnięto (przynajmniej w systemie Delphi 3.4).
Poniżej cytat z dokumentu Delphi na temat ich systemów wtryskowych. W skrócie: jeśli ciśnienie na listwie nie może zostać osiągnięte, to w pierwszej kolejności sterownik obcina moc (zmniejsza ciśnienie zadane aż do wartości, która może zostać osiągnięta i stabilnie utrzymana), a dopiero jak jest tragicznie, to wywala błąd. Błąd ogólny, bo ciężko określić dokładną przyczynę usterki.

Cytuj
The combination of parameters such as fuel temperature, internal part wear, filter condition, etc., means that the injectionsystem may reach its limit during operation. In this case, system under-capacity prevents sustaining the demanded railpressure, so the DCU generates a fault. The diagnosis of such a system then becomes very difficult. It may lead tocomponents being replaced without good reason.The changes in most of the parameters mentioned above are not known, and the DCU has difficulty in evaluating them.In order to avoid a fault being generated, the DCU will reduce the fuel amount requested to a value that can maintainand control rail pressure. In other words it will dynamically regulate injection system demands - within certain limits -in relation to the operating readings (fuel temperature, engine speed, etc) at the particular point.This strategy is known as VLC (Variable Limit Capacity).In practice, this strategy translates into calculating two offsetsThe VLC offsets can be read using the diagnostic tool.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 03, 2021, 07:41:14 »
Aktualizując temat wtryski odebrane z regenracji założone, autko pali od strzała i jeździ jak trzeba. Zostało mi jeszcze wymienić EGR-a. Swoją drogę polecam Diesel Serwis Savo w miejsowości Kunów wtryski profesjonalnie zregenerwoane, założone kompletne zestawy naprawcze łącznie z końcówkami. Koszt 2700zł z fakturą.