Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?  (Przeczytany 3377 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?
« dnia: Marzec 13, 2018, 13:47:37 »
W związku z tym, że to moja pierwsza cytrynka dopiero ją poznaję.
Ostatnio po zdjęciu osłony silnika zauważyłem na połączeniu jak się nie mylę rury od intercoolera z kolektorem dolotowym ślady oleju który opada niżej na jakąś osłonę z kablami.
Na zdjęciach widać tą jedną dolną nakrętkę w oleju. Nie jest to jakieś wielkie ale wolę dmuchać na zimne. Nie wiem czy ta dolna rura nie jest od turbo ale jego też nie zlokalizowałem :)
Do tej pory nie udało mi się znaleźć żadnego zdjęcia czy rysunku z dokładnym opisem co gdzie i jak jest w tym silniku. Jest bardziej zabudowany niż stary w Mondku i powoli odnajduję w nim osprzęt. Dzisiaj próbowałem na szybko zlokalizować świece żarowe ale też mi się nie udało.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Daniel Wciórka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 91
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI FAP Confort
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2018, 14:47:11 »
Jak będzie ciepło to wyciagnij intercooler , wypłucz   go porządnie i wysusz   na słoneczku.
Przy okazji sprawdź czy nie za dużo oleju Ci rzuca do intercoolera bo jak będzie bardzo mokro to niedobrze.
Następstwem może być rozbieganie silnika .
Co do świec zarowych to są głęboko z tylu Koło ściany grodziowej.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2018, 16:02:11 »
To ile jest oleju w intercoolerze to można chyba zobaczyć już zdejmując rurę dolną. To jest rura od turbiny? Jak sporo oleju to pewnie turbo do regeneracji. Ale może nie będzie tak źle.
A takie przepuszczanie oleju jak jest u mnie to jest jakoś akceptowalne?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2018, 10:53:28 »
Jak jest dużo oleju w rurach to niekoniecznie zaraz turbo. W tym silniku odma jest całym plastikowym elementem od góry silnika. Koszt nowej ok 1400 zł za kawał plastiku... Goście od Forda (ten sam silnik) montują dwie metalowe siateczki i kłopot  z głowy. Ogólnie trzeba by zdjąć wszystkie rury od turbo, filtra powietrza intercoolera i wymyć. Przy okazji wymyć egr i przepustnicę... brudna ciężka robota, trudny dostęp.
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2018, 13:50:10 »
Nie stresuj się wcześniejszymi wpisami  ;D olej w dolocie zawsze będzie w turbo dieslu. Wycieka Ci w miejscu łączenia rur (3 śruby torx) bo uszczelka i jej osadzenie jest dupiato zaprojektowana i się rozszczelniła. Są 2 wyjścia gdzieś znaleźć i dokupić nową (mi sie nie udało) w serwisie tylko w komplecie z tym plastikiem.
Lub kupić dobry silikon np loctite odkręcić 3 torxy wyjąć złączkę odtłuścić uszczelkę i plastiki benzyna ekstrakcyjna , jeszcze raz odtłuścić, posmarować uszczelkę z obu stron cienko silikonem złożyć i poczekać aż wyschnie przed 1szym odpaleniem.
Ja już 3 lata mam spokój.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 14, 2018, 23:14:41 »
Jest to ciekawe rozwiązanie. Mam zamiar sobie obejrzeć ile mam tego oleju. Na razie nie zarejestrowałem ubytków ale mam go jeszcze za krótko. Mam zamiar sprawdzać poziom oleju. Po pierwsze czy go nie ubywa a po drugie czy nie przybywa przez wypalanie FAP'a.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Odp: Ślady oleju, zapocenie HDI 2.0 RHR ?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2018, 09:54:35 »
Jest to ciekawe rozwiązanie. Mam zamiar sobie obejrzeć ile mam tego oleju. Na razie nie zarejestrowałem ubytków ale mam go jeszcze za krótko. Mam zamiar sprawdzać poziom oleju. Po pierwsze czy go nie ubywa a po drugie czy nie przybywa przez wypalanie FAP'a.
Witam! W silnikach Citroena wypalanie FAP nie powoduje "przybywania" oleju w misce przez "rozrzedzenie olejem napędowym" :) . To nie VW z TDI  i DPF-em :P ! Inna technologia. Wg mnie lepsza :D .
Pozdr.