Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szarpanie i check engine  (Przeczytany 5213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Szarpanie i check engine
« dnia: Marzec 16, 2018, 08:09:18 »
Witajcie, samochod ma przejechane 103.000 km. Objawy następujące: szarpniecia, pojawia sie pulsacyjnie check engine, duża utrata mocy. Po wyłączeniu zapłonu i chwilowym odczekaniu samochód ma normalną moc, ale cały czas świeci się check. Po podłączeniu do komputera wyszło wypadanie zaplonow. Mechanik zaproponowal wymianę cewki, co uczynił, stwiedzil że stan świec jest ok. Uznał, że na 99% to cewka. Pomogło na jeden dzień! Dodatkowo zaczęła się pojawiać ikonka esp. Dzisiaj ponownie podłączono autko pod komputer i wynik: Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze i dodatkowo - sterownik silnika - brak połączenia ze sterownikiem esp. Mechanik rozłożył ręce i odesłał mnie do elektromechanika. Ten z kolej stwierdził, że nie widzi problemu elektroniki, stawiajac diagnozę, że nie domykaja się zawory. Odesłał mnie z powrotem do mechanika. Na wtorek jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Mechanik stwierdził, ze silnik nie ma przedmuchow, chodzi prawie jak nowy, ale dla spokoju sprawdzi to ciśnienie.
 Auto bez lpg, silnik wolnossacy 2,0 16v. Czy ktoś miał podobne objawy i mógłby pokusić się o jakąś diagnozę? Mechanik stwierdził, że te silniki wytrzymuje bez większych problemów 300 tys. przebiegu! Będę wdzięczny za wszystkie sygestie i wskazówki.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 16, 2018, 08:34:23 »
świece do wymiany prawdopodobnie sa od nowosci  ,masa silnika do wyczyszczenia  ,cewka na początek. dziadowskie paliwo z woda  .diagnostyka  tylko lexia , sprawdz jakie ma cisnienie na cylindrach .
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2018, 10:55:43 wysłana przez blazej pruski »
Linux Mint power

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 16, 2018, 11:47:40 »
A podobno benzyny są mniej awaryjne :) Ja wczoraj miałem dyskotekę na desce i cały szereg komunikatów, dzisiaj teraz już nic. Jeśli chodzi o ESP to obstawiałbym gdzieś jakieś połączenie.
Nie wiem jak jest w tym silniku, czyli jedna cewka i przewody , czy każda świeca ma swoją cewkę. Jeżeli są przewody to wymieniłbym je razem ze świecami. Cewka masz już wymienioną więc zakładamy że jest ok. Jeżeli każda świeca ma swoją cewkę to może gdzieś jest jakaś przerwa która powoduje właśnie te wypadanie zapłonów.
Ciśnienie możesz sprawdzić dla zasady, będziesz znał kondycję silnika ale wydaje mi się, że to nie to jest problemem.

Tak jak napisał mój poprzednik poszukaj kogoś z Lexią która sporo może pomóc w tym temacie zamiast szukać po omacku i wydawać kasę w ciemno.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2018, 13:05:23 »
Dzięki za porady. W tym silniku mam jedną cewkę. Teraz jak tak patrzę na ceny, to widzę, że można ją było kupić znacznie taniej, ja zapłaciłem 580 zł >:( (podobno jakaś węgierska, dobra jakościowo). Wytłumaczcie mi, dlaczego ten interfejs lexi jest tak ważny? Czy taki "standardowy komputer" do diagnostyki bez tego interfejsu może nie wskazać prawidłowej usterki lub nakierować speca od elektroniki lub mechanika na nieprawidłowy tok myślenia (co wiąże się z bezsensownym wydawaniem kolejnych pieniędzy)? Sorry za infantylne pytanie, ale póki co jestem zielony jak wiosenna sałata ;D

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2018, 13:18:45 »
Lexia "powie" Ci bardzo dużo. Zrzuty możesz też wtedy wkleić tutaj na forum jak sam nie będziesz czegoś wiedział. Dodatkowo za pomocą Lexii można wiele rzeczy aktywować lub deaktywować samemu bez płacenia za to w serwisie. A dodatkowo jak jedziesz do serwisu to mówisz co jest do zrobienia a nie zgadują i Cię przepychają między jednym a drugim.
Ja na Twoim miejscu aktualnie zainwestował bym w  nowe kable i świece. Jak będzie ciemno to zobacz czy na kablu od 2 cylindra nie ma przebicia. Możesz ewentualnie delikatnie zrosić to wodą która idealnie takie rzeczy wychwyci. Może być też przebicie na świecy. Jak będzie ciemno to zobaczysz przebicia.
A tak na marginesie dobrze że nie masz jeszcze LPG bo wtedy jeszcze by Cię przegonili do kolejnego serwisu zwalając wszystko na instalację.
Niestety znaleźć dobrego mechanika nie jest łatwo.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2018, 17:19:10 »
Na Tapatalk nie widzę detali, silnik tam masz EW10A? Ja mam C5 z 2006 z LPG i wymianę cewki też już przerabiałem (kupiłem jakąś markowaną jako Bremi, ale choroba wie, co to jest). W każdym razie problemu wypadania zapłonów nie rozwiązało.
U mnie problemem był kiepskiej jakości gaz, przez który obrywały wtryski LPG, instalacja nie działała prawidłowo i rozjeżdżały się wskutek tego mapy benzyny. Efekt był taki, że na LPG, jak już był rozgrzany, to chodziło dobrze, ale na Pb i po przełączeniu na LPG wypadały zapłony, silnik pracował bardzo nierówno i sypało antipollution system faulty.
Błędy ASR/ESP są często pochodną problemów z pracą silnika, bo (z tego, co się dowiedziałem) to jeden z pierwszych systemów wyłączanych przez niedobór mocy dawanej przez silnik. Bardzo często miałem tak, że najpierw czuć było nierówną pracę silnika, zaraz antipollution i często ASR/ESP system faulty.
Na pewno nie zaszkodzi wymiana świec (polecam Denso KH20TT), nie kosztują majątku. W InterCars kupiłem komplet za chyba 32zł. Wymianę, mając klucz (raczej długi) ogarniesz sam.
Po wymianie nie zaszkodzi próba autoadaptacji (potrzebna Actia/Lexia) przepustnicy (tam się to nazywa bodajże autoadaptacja urządzeń samodostosowujących). Dopiero potem szukałabym problemów z cewką itd.
Ja nie jestem pewien, jaką obecnie cewkę mam zainstalowaną, bo mam oryginał i tą Bremi, a zmieniałem je kilka razy, bo miałem te wypadające zapłony przez gaz i podejrzewałem, że to cewka. Kabli nie ma tam jak sprawdzić, bo cewkę nasadzamy na świece (zintegrowana).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2018, 20:43:37 »
Namierzylem dzisiaj osobę, która posiada lexie. Podjechalem pelen nadziei na jakas szczegolowa diagnostyke, a na miejscu zonk! Po wpisaniu kodu opr (znajduje sie na wewnetrznej czesci drzwi, zaczyna sie od 9, 10 lub 11) nie dalo sie w ogole uruchomić programu. Gostek wciska na zakładkę lexia, a system ani drgnie! Wróciłem z nosem na kwinte. Gostek stwierdził, ze pare dni wczesniej sprawdzał c4 i nie było żadnego problemu. Jakieś porady, wskazówki, dlaczego to nie ruszyło?

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2018, 07:02:26 »
z lexią chińczykiem czasami tak bywa ,czasami sie łączy czasami nie ,wiadomo oprogramowanie pirat ,moja to czasami jest po polsku ,a czasami po angielsku ,ale polskie tłumaczenie to chyba kali wykonał ,spróbuj u kogoś innego ,ale najpierw spróbuj wymienic swiece ,Mam jescze lagune 2 czyli krolowa lawet to dobiero jest elektronicznie delikatne auto .Leguana  szarpała i  waliła błedami ,cala lista ,nawet panel klimatronika zgłaszal bledy  okazało sie ze przyczyna były swiece ,choc stare na oko były dobre .kupiłem polskie iskry zamontowałem i jest spokój,wszystkie błedy znikly jak za sprawa czarodziejskiej różdzki .Choc zlego słowa nie moge powiedziec na ten pojazd ,a uzytkuje go juz ponad 3 lata ,i ganial ze mna do danii trasy po 1700km. Ja polecam sprobowac wymienic swiece, napewno powinno  pomoc, bo nie wiesz kiedy byly wymieniane .
Linux Mint power

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 20, 2018, 18:41:05 »
Jestem po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach i trochę się podlamalem.  Pierwszy, drugi i czwarty cylinder - wartosci w okolicach 10, trzeci w okolicy 8. Co ciekawe, blad wyskakiwal, jako wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, a w drugim wartość bardzo zbliżona do piewszego i czwartego. Mechanikowi też się to wydaje dziwne. Samochód nie bierze oleju, poza tym ma dobra moc, nie gaśnie, obroty na biegu jałowym nie wariuja! Mechanik stwierdził, że nie ma jakiejś tragedii, ale jest to lekko niepokojace. Kazałem też wymienić świece. Nie wiem, co z tą wizytą u elektromechanika - wizyta za 3 tygodnie. Czy jest tam sens w ogóle jechać? Mechanik stwierdził, że na razie nie widzi potrzeby zdejmowania głowicy... . Stwierdził też, że te szarpniecia, chwilowa utrata mocy i check nie maja wiele wspólnego z tym, co pokazały pomiary ciśnienia. Co o tym wszystkim myślicie? Jak oceniacie te wyniki?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2018, 21:01:22 »
Jestem po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach i trochę się podlamalem.  Pierwszy, drugi i czwarty cylinder - wartosci w okolicach 10, trzeci w okolicy 8. Co ciekawe, blad wyskakiwal, jako wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, a w drugim wartość bardzo zbliżona do piewszego i czwartego. Mechanikowi też się to wydaje dziwne. Samochód nie bierze oleju, poza tym ma dobra moc, nie gaśnie, obroty na biegu jałowym nie wariuja! Mechanik stwierdził, że nie ma jakiejś tragedii, ale jest to lekko niepokojace. Kazałem też wymienić świece. Nie wiem, co z tą wizytą u elektromechanika - wizyta za 3 tygodnie. Czy jest tam sens w ogóle jechać? Mechanik stwierdził, że na razie nie widzi potrzeby zdejmowania głowicy... . Stwierdził też, że te szarpniecia, chwilowa utrata mocy i check nie maja wiele wspólnego z tym, co pokazały pomiary ciśnienia. Co o tym wszystkim myślicie? Jak oceniacie te wyniki?
a od której strony liczona kolejność cylindrów?

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2018, 21:54:59 »
Oj tego to nie wiem, ale nawet przy założeniu, że ten trzeci to tak naprawde drugi (liczone od drugiej strony), to czy te wyniki oznaczają remont silnika? Czytałem, że max różnica może wynosić do 10%.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 20, 2018, 23:27:20 »
Wlać trochę oleju do cylindrów,który ewentualnie uszczelni ten co jest uszkodzony.
Jeżeli będzie lepiej to znaczy pierścienie a jak nie to znaczy zawory w głowicy.
Chyba, że ktoś ma inne pomysły. A może mechanik już tak sprawdził?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2018, 02:37:49 »
Można jeszcze zrobić test szczelności cylindrów dzięki czemu będzie można bardziej szczegółowo określić gdzie nie trzyma tego ciśnienia.
Jeżeli doleje oleju i zmierzy kompresję i wynik się poprawi to i tak dalej tak naprawdę nie wiadomo co nie trzyma, chociaż można zakładać że dół.
Na ślepo można by zalać trefny cylinder naftą i być może pomoże ale napewno nie zaszkodzi taka operacja.
A tester szczelności cylindrów pokaże gdzie ta nieszczelność, zawory, pierścienie czy pęknięta głowica.
Można jeszcze włożyć kamerę inspekcyjną do cylindra i podpatrzeć co się tam wyprawia.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 21, 2018, 05:28:21 »
Mechanik stwierdził, że to zawory. Pierscienie wykluczył zważywszy na stan swiec. Ale jak przy takim przebiegu moga się dziać takie cuda?

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 21, 2018, 05:49:18 »
Mechanik stwierdził, że to zawory. Pierscienie wykluczył zważywszy na stan swiec. Ale jak przy takim przebiegu moga się dziać takie cuda?
Tutaj cudów nie ma, tylko potrzebna jest diagnoza.
Masz lpg?

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 21, 2018, 06:07:36 »
Nie, samochód nie jest zagazowany.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 21, 2018, 07:27:09 »
Zdając i założyć głowicę to będzie koszt conajmniej 600 zł i wzwyż.
Więc lepiej aby mechanik się nie pomylił bo Cię to będzie kosztowało, a on później rozłoży ręce. Świece zostały wymienione ale jak wyglądały (po wyglądzie można coś stwierdzić) zwłaszcza na tym cylindrze z mniejszą kompresją?
Jest jeszcze opcja błędu pomiaru.
Teoretycznie jeżeli kompresja jest słaba samochód powinien mieć problemy z odpalaniem.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 21, 2018, 08:10:55 »
Samochód odpala bez problemu, dzisiaj - 3, wczoraj - 9 i odpalił za pierwszym razem. 

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 21, 2018, 12:59:53 »
Mechanik stwierdził, że to zawory. Pierscienie wykluczył zważywszy na stan swiec....
Mechanik stwierdził to tylko na podstawie świec czy sprawdził jeszcze tak jak napisaliśmy? Tu trzeba zrobić dokładną diagnozę a nie tylko patrząc na jedną rzecz.
Jeszcze pomyślałem żebyś wyciągnął bagnet na chodzącym silniku wtedy widać czy są przedmuch do skrzyni korbowej. Kiedyś jakiemuś jak tak wyciągnąłem to była lokomotywa.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 21, 2018, 14:37:50 »
Sprawdzałem osobiście dwukrotnie, sam mechanik również, na chodzącym silniku odkręcając korek olejowy, nie było żadnego dymu-pary. A na YouTube naoglądałem się, jak potrafi buchać. Co do bagnetu, to sprawdzę. Najdziwniejsze jest to, że żadne symptomy nie świadczą o jakieś wadzie silnika (poza wynikiem z badania ciśnienia). Co do przebiegu, to naprawdę jestem pewny, że nie jest kręcony.     

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 21, 2018, 17:23:37 »
Wyjęcie bagnetu na rozgrzanym, pracującym silniku też nie powoduje żadnego dymienia czy wydostajacej sie pary.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 21, 2018, 19:36:18 »
Wg mnie wygląda na to, że w kwestii kompresji rzeczywiście sprawcą mogą być zawory. Ale wypadanie zapłonów leży gdzieś w elektryce.
Czy po wymianie świec dalej jest to samo? A jak przewody?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 21, 2018, 19:57:15 »
W EW10A nie ma przewodów jest jedna cewka/listwa

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 21, 2018, 20:35:52 »
No dobra ale w takim razie cewka jest jakoś sterowana. Czy sprawdzona jest ta wtyczka co do niej wchodzi? Może tam jest gdzieś problem albo w kablach co do niej idą. Ja bym się temu jeszcze przyjrzał. Niestety ale elektronika jest bardzo czuła w naszych maszynach.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szarpanie i check engine
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 21, 2018, 21:06:12 »
Ale przy prawidłowo eksploatowanym samochodzie, przy 100 000 przebiegu nie mają prawa nawalac zawory. Poza tym, autko ma odpowiednią moc, brak jakiejs specyficznej chmury dymu, nie zauwazylem, zeby brał olej, auto równo pracuje i nie wydaje żadnych niepokojacych odgłosów. Nie ma też problemu z porannym rozruchem. Od wczoraj, po wymianie swiec, nie zapalil sie check (oby tak już zostalo :)).