Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: Śilniczek tylnej wycieraczki.  (Przeczytany 869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jędrzej Byk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Posiadany samochód: C1
  • Zainteresowania: IT
Śilniczek tylnej wycieraczki.
« dnia: Marzec 16, 2018, 21:38:31 »
Hey,

po załączeniu tylnej wycieraczki słychać z tyłu jakiś dzwięk, po czym wycieraczka powoli (jakby z oporem) wykona pierszy ruch. Każdy następny ruch jest już płynny a dziwny dźwięk ustaje.
Co o tym sądzicie?
Ktoś miał podobne objawy? Jak mogę zdiagnozować w czym problem?


Pozdrawiam
Jed

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 401
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Śilniczek tylnej wycieraczki.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 16, 2018, 23:19:27 »
Zaciera się pewnie mechanizm.
Trzeba by wyjąć silniczek i spr jak wyglada ośka przekazująca ruch silniczka na ramię wycieraczki.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Jędrzej Byk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Posiadany samochód: C1
  • Zainteresowania: IT
Odp: Śilniczek tylnej wycieraczki.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2018, 09:32:42 »
Ok, dzięki.
jak tyko będzie czas zabiorę sie za to i dam znać jak poszło.

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 539
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Pług 407 łeSWuu Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
Odp: Śilniczek tylnej wycieraczki.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2018, 10:17:03 »
Popraw mnie jeśli się mylę, ale w C1z tego co kojarzę,sam silniczek wycieraczek jest w karoserii, a mechanizm z wycieraczka jest zamontowany w szybie. Jeśli tak to możliwe że zaciera się trzpień mechanizmu w szybie. Trzeba to rozebralen, oczyścić z brudu i ew. rdzy i nasmarować. Miałem podobny problem w swoim Peugeocie 407 w którym jest uchylna tylna szyba. po trzpieniu spływała woda i dostawał się tam cały brud i syf z drogi. Wycieraczka czasami startowała z oporem i dziwnymi dźwiękami, a jak już zastartowala to szła płynnie...
Dart

Offline Jędrzej Byk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Posiadany samochód: C1
  • Zainteresowania: IT
Odp: Śilniczek tylnej wycieraczki.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2018, 09:48:48 »
Cześć,

dobra panowie, chciałem się dzisiaj zabrać do rozbiórki mechanizmu tylnej wycieraczki, ale skończyłem na... zdjęciu plastikowej osłony i odkręceniu nakrętki :-[
Nie wiem jak sobie dalej poradzić ze zdjęciem ramienia (podejrzewam, że potrzebne do zdjęcia mechanizmu). Próbowałem podłożyć płaskim śrubokrętem, ale nie schodzi a boję się spowodowanie uszkodzenia.
Czy ktoś byłby tak miły zrobił dla totalnego laika i amatora mechaniki samochodowej poradnik jak zdjąć mechanizm tylnej wycieraczki + rozebranie/czyszczenie?
Stawiam piwo - piątala przesyłam na konto  8) .

Jed

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 539
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Pług 407 łeSWuu Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
Odp: Śilniczek tylnej wycieraczki.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2018, 18:54:49 »
Ja tam ramię zawsze ściągam w identyczny sposób. Odkręcić nakrętkę z ramienia, zgiąć ramię i na zamkniętej klapie/szybie ciągnąć za ramię jednocześnie ruszając delikatnie prawo lewo. Zawsze schodziło. Możesz ewentualnie za wczasy psiknac wd40 na trzpień na którym jest osadzone ramię.Ne ma bata musi zejść.
Jeśli jest tam mechanizm taki jak myślę to: po zdjęciu ramienia wycieraczki powinno się ukazać taka jakby gumka/nakładka która ma to niby chronić przed dostawaniem się wody. Podwazasz to śrubokrętem i ściągasz. Potem jest sprężynka która zabezpiecza mechanizm, na oko odrazu będziesz wiedział jak to zdemontować. Potem wciskasz trzpień do środka i wyciągasz z drugiej strony. Od drugiej strony nie jest on niczym zabezpieczony oprócz, osłony plastikowej.
Po wyjęciu bierzesz drobny papier ścierny i czyściw trzpień. On lubi zachodzić syfem i ew. rdza. Czyscisz, aż nie uznasz że pozbyles się całego brudu. Dobrze by było też przeczyscic tuleje w której siedzi trzpień. Ja to zrobiłem nawiniętym na śrubokrętem papierem ściernym ( drobna gradacja). Na końcu wypuszczasz w tyłek i smarujesz trzpień jakimś smarem. Musisz tylko uważać na zakres temperatur smaru, żebyś nie wybrał jakiegoś co przymarzalo już przy -5 stopniach. Ja użyłem takiego z zakresem -15+45, ale u mnie nie ma praktycznie zimy :P.
Opis jest na podstawie mechanizmu z wycieraczki w Peugeocie 407, ale mysle, że tu będzie to samo lub mocno podobnie.
Dart

Offline Jędrzej Byk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Posiadany samochód: C1
  • Zainteresowania: IT
Odp: Śilniczek tylnej wycieraczki.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2018, 19:53:11 »
Cześć,

ostatecznie nie pomógł nawet ściągacz, musiałem upiłować stare ramię i wymienić na nowe.
Ściągamy plastikową osłonę (1).
Odkręcamy nakrętkę (2).
Ściągamy plastikową osłonę (3).
Odkręcamy nakrętkę i ściągamy uszczelkę (4).
Odpinamy zasilanie i odkręcamy wkręt (5).
Koło zębate jest w porządku (6), (7).
W moim przypadku wszystko było w porządku. Nigdzie nie znalazłem śladów zanieczyszczenia, nawet w trzpieniu.
Wszystko dokładnie zostało przesmarowane i poskładane z powrotem.
Próba wycieraczki okazała się pomyślna, jednak musiałem zniszczyć oryginalne ramię i wymienić na zamiennik, który według mnie ma mniejszą siłę nacisku na szybę.
Zatem na 100% nie jestem pewien czy pomogło przesmarowanie, czy wymiana ramienia na nieoryginalne.

Pozdrawiam
Jed