Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)  (Przeczytany 2035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)
« dnia: Marzec 18, 2018, 20:25:53 »
Jak w temacie moja cytrynka pierwszy raz mnie zawiodła. Wieczorem zgasiłem normalnie samochód, niestety rano auto już nie paliło.
Objawy rozrusznik się nie kręci przy przekręcaniu kluczyka, świece żarowe nie grzeją. Próbowałem odpalić rozrusznikiem zwierając go na krótko (podając prąd z akumulatora na stycznik od bendinxa), rozrusznik kręcił jak głupi niemniej auto nie zapaliło, widać że nie podają paliwa wtryski (brak jakiegokolwiek przepływu paliwa). Wymieniony został także BSM (sugestia mechanika), niestety nic się nie zmieniło.
Błędy jakie podaje ELM  to problemy z EGR i podawaniem paliwa.
błedy to P0490, P1461, P1471, P1198.
Moim zdaniem problem jest gdzieś na wspólnym elemencie pomiędzy podawaniem prądu na sterowanie rozrusznikiem i podawaniem prądu na wtryski lub pompę ciśnienia paliwa. Tylko co może być tym elementem. Ma może ktoś jakieś pomysły, za wszelkie sugestie z góry dziękuję

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2018, 20:53:01 »
Pompa paliwa jest ale przy silniku, nie w zbiorniku. Bezpieczniki w BSM zostały sprawdzone, wymieniony został też cały BSM (aby wyeliminować problem z zimnym stykiem w przekaźniku BSM-a).
Niestety to nie pomogło.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2018, 00:03:18 »
A sprawdziłeś przekaźniki? Za krótko mam jeszcze swoją ale o ile mi wiadomo to ten silnik nie ma pompy wstępnie nabijającej ciśnienie dlatego jej nie słychać a zasadnicza nie wiem jak jest napędzana.
Ja bym sprawdził jeszcze raz na spokojnie wszystkie bezpieczniki i przekaźniki.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2018, 00:37:54 »
Bezpieczniki są sprawdzone, nawet te 40 i 80A pod BSM-em. Dodatkowo zauważyłem że nie ma sygnalizacji podgrzewania świec żarowych. Wcześniej tego nie zauważyłem bo było za ciepło.
Co do pompy to nie ma tutaj nic do rzeczy czy jest czy nie ma, ponieważ nie ma sygnału dla wtrysków do podania dawki paliwa.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2018, 12:23:36 »
Bezpieczniki są sprawdzone, nawet te 40 i 80A pod BSM-em. Dodatkowo zauważyłem że nie ma sygnalizacji podgrzewania świec żarowych. Wcześniej tego nie zauważyłem bo było za ciepło.
Co do pompy to nie ma tutaj nic do rzeczy czy jest czy nie ma, ponieważ nie ma sygnału dla wtrysków do podania dawki paliwa.
A co z przekaźnikami? O ile mi wiadomo to świece mają zasilanie od przekaźnika.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2018, 19:41:40 »
Kontrolki się nie świecą, włącza się economi mode. Kolega mi dzisiaj podpowiedział, że miał podobne objawy w nowym peugeot'cie 5008, winę ponosił uszkodzony wtryskiwacz, a dokładnie uszkodzona elektronika w tryskiwaczu.
 


Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: Bardzo dziwne objawy, cytrynka nie odpala 2,0 HDI (MKII)
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 20, 2018, 16:49:38 »
Akumulator jest dobry. Przy podłączeniu na krótko rozrusznik kręci jak szalony. To nie jest wina akumulatora.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI