Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDi niedoładowanie aku  (Przeczytany 13528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
2.2 HDi niedoładowanie aku
« dnia: Marzec 25, 2018, 18:54:04 »
Problem ujawnił się ubiegłej soboty, odebrałem auto od lakiernika(stało u niego 5 dni).
Uruchomiłem przy odbiorze, nic dziwnego nie było. Przejechałem jakieś 10km.
Około pół godziny stało przed domem, w tym czasie podłączyłem się diagboxem, włączone radio itd.
Po około pół godzinie zabieram się do wyjazdu, a aku... ZERO. Nawet nie zrobił pół obrotu. Dętka zupełna.
Zdębiałem, bo dopiero chwilę wcześniej jechałem, silnik nawet nie ostygł. Gdyby był problem przy odbiorze auta, można by to tłumaczyć postojem auta przez tydzień, ale to?
Przełożyłem taki sam akumulator z C4P, wyjechałem na 4 dni, trochę z duszą na ramieniu, ale trudno.
W ten weekend wróciły mrozy, i to był pierwszy raz kiedy auto nocowało na zewnątrz. Wcześniej zawsze w garażu, zdarzyło się kilka dni pod chmurką, ale raczej okolice -5st, nie -12st.
Niedziela rano, uruchamiam - problemów nie było, ale nie zakręcił zbyt cudownie - wręcz ewidentnie zakręcił słabo. Ale skutecznie, niemniej mnie to niezbyt ucieszyło.


Tu jeszcze uwaga:
Lakiernik dostał auto w poniedziałek, a w sobotę przed oddaniem podłączyłem bezpośrednio przetwornik 5V, 15W. Auto stało już u niego z ciągłym poborem prądu, ale nie stałym bo też to zależy przecież od obciążenia.


Minął tydzień, obserwuję i próbuję zrozumieć, ale poproszę Was o pomoc i sugestie.


Czytałem wątek http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=100863.msg993550#msg993550 , i przyznam że zdziwiło mnie że tak mały pobór może być problemem. W każdym razie u mnie pobór prądu po uśpieniu BSI wynosi około 0.5-0.6A. Przetworniki(teraz są już dwa) odpowiadają za 0.3-0.5A. Myślę że po dłuższym postoju te wartości maleją, mierzyłem max 1h po wyłączeniu auta. Pomiar raczej zawyża, miernik pokazuje około 0,1-0.2A jeszcze przed zapięciem na kabel, i to pomimo kalibracji.


Wyliczenie jest proste, aku 70Ah, przy poborze 0.7A powinno się rozładowywać 100 godzin, przyjmę 40h dla potrzeb uruchomienia auta. Raczej po zgaszeniu czas ten nie jest dłuższy jak 11h.


Ładowanie w moim aucie wygląda średnio jak dla mnie. Podłączyłem voltomierz i zerkam na wartości podczas jazdy. Przez większość czasu wartość ta jest w granicach 12.4-12.7V. Przez większość, ale też ładuje często normalnie, np. 14.5V. Załączam wydruki z DB. Pewnie tak jest lepiej dla aku, bo utrzymywany jest u mnie przynajmniej w okolicach 56% sprawności... i to mi się najmniej podoba.


Generalnie po powrocie we wtorek naładowałem swój aku prostownikiem i wrócił do mojego auta, na razie żadnych problemów nie widzę, ale po pierwsze auto znowu nocuje w garażu, po drugie podwyższyły się temperatury.


Doradźcie coś, bo aż mi głupio jeździć takim autem i wozić kable w bagażniku, i do tego po każdym dłuższym postoju zastanawiam się czy odpali czy narobi mi wstydu :) .


Największa lipa jak dla mnie to utrzymywanie sprawności aku w w/w granicach. Może można to jakość skorygować?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2018, 19:30:48 »
I możliwe że pada w ten sposób, że czasem ładuje 14.8V, a czasem 12.6V?
Myślałem że to BSI decyduje o tym, ze czasem ładowanie jest ograniczane, i też nie zgłasza żadnych błędów, ani BSI ani kalkulator ładowania aku. A jaka wartość naładowania aku powinna być? Bo jeżeli raczej w granicach 80% to ewidentnie coś leży(i pewnie właśnie regulator), bo przy takim stanie naładowania(56% a nawet niższym bo auto stało)  jechałem, a napięcie było też najczęściej w granicach 12.6-13V.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2018, 20:28:38 »
Wyłącz sobie na początek moduł szacowania naładowania akumulatora w BSI. Też walczyłem ze słabym ładowaniem i dopiero wyłączenie funkcji szacowania przywróciło poprawne ładowanie. U mnie problem zaczął się po wymianie aku na trochę większy - 80Ah. W DB moduł ciągle widział, ze aku jest w 85-90% naładowany, więc ładował tak ok. 13V. Po wyłączeniu funkcji szacowania ładowanie wróciło na 14,3V. Może u Ciebie, jak coś tam robili z akumulatorem to też coś się poprzestawiało w tej funkcji.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2018, 20:37:02 »
Sprawdzę, ale kiedyś to już  wyłączałem i nie wierzę żeby lakiernik coś robił. Ale jak u Ciebie ładował w granicach 85-90% to u mnie przy 56% ładuje za słabo, jak pisałem wacha się na poziomie 12.6-14.8 przy czym raczej w tych niższych wartościach przez większość czasu.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 26, 2018, 16:20:44 »
Przyjrzałem się i jest jedna prawidłowość - uruchamiam silnik - ZAWSZE ładuje normalnie - 14,4-14,8V. Nieważne obroty, czas(no z czasem to nie wiem na pewno, ale przez kilkanaście minut na pewno). Dopóki nie ruszę z miejsca.
Odjeżdżam - ładowanie robi się płynne w zakresie 12,4-14,8, przy czym jak pisałem raczej te dolne wartości. Najczęściej około 12,6-13V. Po zatrzymaniu osiąga 12.6V.
Zgaszę i uruchomię - znowu będzie 14,8V, do momentu ruszenia z miejsca.

Byłem dziś u 3 elektryków samochodowych - każdy sprawdzał po uruchomieniu(wtedy jeszcze nie zaobserwowałem w/w prawidłowości). Każdy stwierdził że wszystko jest ok z ładowaniem. Jeden stwierdził że aku do wymiany, i że w ogóle jest spuchnięty, co może trochę tak wygląda ale nie jest to jednoznaczne(jak pisałem zresztą aku przełożyłem  z innego auta i też za wesoło nie kręcił po dłuższym postoju).
Ale drugi podłączył się mądrym miernikiem i sprawdził aku, wyszło że jest ok.

Generalnie gdybym nie miał tej przygody z całkiem padniętym aku, w życiu nie pomyślałbym że coś jest nie tak, wszystko działa jak trzeba, auto teraz pali, jedzie itd. Ale mam ciągły dyskomfort że przyjdę po czasie i nie usłyszę nawet tego "hełp", jak było owej pamiętnej soboty. Dopóki czegoś nie da się jednoznacznie wskazać to będę miał olbrzymi dyskomfort.

O co kaman?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 26, 2018, 20:01:57 »
Jeżeli łączysz problem z wizytą u lakiernika to pytanie co on robił. Może nie dokręcił jakiegoś punktu masowego?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 26, 2018, 20:21:06 »
Nie łączę. Napisalem o tym tylko dlatego, że auto stało przez tydzień nie jeżdżone. A altek go nie naładował na 10 km drogi, chociaż całkiem padaczki nie zaliczył, bo odpalił u lakiernika.
A sam lakiernik wymieniał tylną klapę, i malował tylny zderzak. Nic co mogłoby mieć znaczenie.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2018, 21:10:24 »
Przyjrzyj się alternatorowi ładowanie musi być w okolicach 14,4-14,6, na napięcie ładowania nie ma nic wpływu po za samym alternatorem ewentualnie może nie mieć wzbudzania , zaśniedziałe styki itp. szczotki też się mogą kończyć ale to przy przebiegach rzędu 400tyś/km

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2018, 21:27:48 »
ja miałem kiedyś przygodę z padnietym alternatorem. Padły szczotki nie wiem kiedy bo nie ma w autku wskaźnika ładowania jakiegokolwiek. Autko jeździło na akumulatorze dopóki ten nie wyładował się do stanu krytycznego a że jest sporo urządzeń pobierających prąd to nie trwało to długo i autko zaczęło wariować. Dlatego na pewnym portalu zakupowym nabyłem miernik napięcia cyfrowy montowany do gniazda zapalniczki. Koszt ok. 10 pln a teraz mam cały czas podgląd na stan napięcia w instalacji a przez to i ładowania alternatora. Polecam takie rozwiązanie. Szkoda, że tak tanie i praktyczne rozwiązanie nie jest stosowane przez producenta.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2018, 21:40:48 »
Najfajniej byłoby podłożyć altka i zaobserwować, byłoby jednoznaczne. Obawiam się że wyłożę na to jakąś kasę, a się okaże co innego. Jeżeli napięcie ładowania zależy od wzbudzenia, to może w ten sposób sterować ładowaniem bsi, czyli np. ograniczać je zanadto.
Jakoś nie pasuje mi opcja mechanicznego problemu. Bo dlaczego po rozruchu, przed odjazdem jest zawsze ok?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2018, 21:44:58 »
Najfajniej byłoby podłożyć altka i zaobserwować, byłoby jednoznaczne. Obawiam się że wyłożę na to jakąś kasę, a się okaże co innego. Jeżeli napięcie ładowania zależy od wzbudzenia, to może w ten sposób sterować ładowaniem bsi, czyli np. ograniczać je zanadto.
Jakoś nie pasuje mi opcja mechanicznego problemu. Bo dlaczego po rozruchu, przed odjazdem jest zawsze ok?
Wzbudzenie albo jest albo nie ma ie ma możliwości regulowania napięciem, po to jest regulator napięcia, musiał by sprawdzić czy podczas niższych wartości typu 13v na katlu od wzbudzania jest napięcie jeśli jest to alternator do regeneracji.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2018, 07:33:54 »
Myślałem że ładowanie aku w C5 nie jest 0-1 jak w dużym fiacie, ale sterowane przez moduł, bo jeżeli miałoby być inaczej to po co jest do tego oddzielny kalkulator?
Jak się mylę to prostujcie, nie wiem tego na pewno.


Załączam model altka wg. service box.
Czy to: http://allegro.pl/alternator-peugeot-partner-308-407-1-6hdi-2-0hdi-i7241504186.html jest właściwy model? Bo z tego wynika że jest taki sam do prawie wszystkich C5. Nie wiem czy nie poniosło ich na tej aukcji


Jeżeli tak to cenowo nie zabija, chociaż i tak szkoda by było wydać to bez potrzeby, dlatego zamulam trochę w temacie regulacji ładowaniem przez elektronikę auta - jakoś nie daje mi spokoju, że ładowanie jest zawsze dopóki nie zacznę jechać.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 27, 2018, 11:28:30 »
I możliwe że pada w ten sposób, że czasem ładuje 14.8V, a czasem 12.6V?
Myślałem że to BSI decyduje o tym, ze czasem ładowanie jest ograniczane, i też nie zgłasza żadnych błędów, ani BSI ani kalkulator ładowania aku. A jaka wartość naładowania aku powinna być? Bo jeżeli raczej w granicach 80% to ewidentnie coś leży(i pewnie właśnie regulator), bo przy takim stanie naładowania(56% a nawet niższym bo auto stało)  jechałem, a napięcie było też najczęściej w granicach 12.6-13V.

Sprawdź sobie po VIN jaki masz alternator. Jeśli masz taki jak w 3.0 hdi - klasy 22, to tam regulatorem steruje po can BSI i napięcie może być różne w zależności od potrzeb i oszacowania naładowania akumulatora. Nie mniej jednak napięcie ładowania 12,6V jest już nieakceptowalne, gdyż jest za niskie i spowoduje uszkodzenie akumulatora w dłuższym okresie czasu. U mnie najniżej schodziło na 12,9V na zapalniczce a 13,1V na akumulatorze. Nawiązując do informacji, że po 10 km jazdy oczekiwałeś, że rozładowany akumulator się naładuje to jesteś w dużym błędzie :)
Aby alternator naładował rozładowany w 50% akumulator potrzebne są ok. 3 godziny jazdy, a i tak nie będzie on naładowany w 100%. Po dużym rozładowaniu należy akumulator wstawić na min. 24h pod prostownik.


edit
otworzyłem załącznik, który wstawiłeś i masz kl.18, a wiec raczej ze zwykłym regulatorem
Zacząłbym od porządnego naładowania akumulatora i potem zobaczył co dalej. Spytaj się lakiernika, czy żadnych kabli nie odkręcał.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2018, 12:23:44 »
Artur, naprawdę wiele razy w różnych pojazdach miałem tak, że nie dał rady zakręcić, pchnęliśmy go i zapalał na pych, i po 1-2km(!!!) jazdy już zapalał samodzielnie! Altek naprawdę solidnie ładuje, poza tym nie oczekuję naładowania w 100%.
A tutaj było tak, że samodzielnie odpalił, całkiem dętka z niego nie była, więc po 10km powinno być co najwyżej lepiej. A on zdechł całkiem, że nawet obrotu nie zrobił!

Akumulator podłączę po powrocie z pracy, zostawię na noc i będę obserwował, to nic nie kosztuje.

Z oględzin ciąg dalszy to tyle, że samo ruszenie z miejsca powoduje spadek ładowania, i później już jest tak: https://youtu.be/D4G9nhOm198
Zatrzymam się, to ładuje dokładnie 12.6V - zawsze. Ponowne uruchomienie, a nawet jak dziś zauważyłem nawet zaciągnięcie tylko ręcznego jak już się zatrzymam przywraca ładowanie.
Napięcie po postoju około 11.7V.

Byłem ponowie u jednego z elektryków. Sprawdził rodzaj alternatora w swoim jakimś programie, i wychodzi na to, że nie przychodzi strice wzbudzenie do altka. To jest komunikacja, więc sterowanie jest po CAN. Jak odpiął ten przewód(tj. CAN) od altka to ładowanie wróciło. Czujnik naładowania który jest przy aku też jest ok. Mógłbym odpiąć CAN i jeździć, ale to chyba marne rozwiązanie, i pewnie sypałby z czasem błędami.
Generalnie stwierdził, że albo regulator napięcia, albo problem po stronie instalacji. Ale tego drugiego bym się raczej nie czepiał, bo przecież to jeden przewód, więc gdyby był uszkodzony to altek tak samo by działał z podpiętą wtyczką jak z odpiętą(chyba że ma zwarcie do masy, ale wtedy by raczej nie ładował w ogóle), poza tym pewnie byłyby jakieś błędy.
Dodałbym do tego błędne sygnały z bsi, ale czy to możliwe? I co je powoduje?

Koszt wymiany regulatora wycenił łącznie na 480zł z robotą. Ale jest jeszcze opcja sprawdzenia alternatora, i wtedy byłoby jasne czy to regulator, bo bez tego wymiana jest uzasadniona w 50%, może się okazać zbędna.

Sprawdzę jeszcze jak będzie po naładowaniu aku, i poszukam elektryka z miernikiem do alternatora.

Jak ktoś ma pomysł to niech coś napisze, bo to dziwny temat jak dla mnie.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2018, 12:54:03 »
Jeśli aku odpalił a potem po jeździe umarł to albo jest uszkodzony albo coś z alternatorem. Gdyby jednak nie było ładowania z winy alternatora to powinna się pojawić jakaś informacja na desce lub błąd w lexii. Jeśli nie ma to wygląda na planowe działanie BSI. Byc może jednak moduł ładowania jest uszkodzony i przekazuje błędne informacje do BSI. Sprawdzałeś w DB jakie pokazuje napięcie ładowania i prąd? Zacząłbym jednak od porządnego naładowania akumulatora i podjechania do warsztatu gdzie mają przyrządy do sprawdzenia mocy akumulatora, bo samo napięcie o niczym jeszcze nie świadczy.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 27, 2018, 13:01:08 »
Akumulator był sprawdzany dość poważnie wyglądającym miernikiem(nie takim typowym z opornikami tylko czymś gdzie wprowadzał pojemność i prąd rozruchowy przed testem).
A wydruk z DB masz w pierwszym poście, tylko że robione po uruchomieniu auta, więc w przypadku kiedy ładowanie działa. Błędów nie ma.


Przyrząd do sprawdzenia latka już namierzyłem, sprawdzę to się pochwalę co z tym.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 27, 2018, 13:26:59 »
Ja tak tylko nawiąże do pierwszego postu, prąd po uśpieniu 0,01-0,022A nie 0,5A . Po wyłączeniu kluczykiem do uśpienia 0,6A.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 27, 2018, 13:43:29 »
Waldek, jak pisałem ten prąd to efekt ładowarek USB. Mógłbym je odłączyć, nie za bardzo chcę, potrzebuję mieć stale zasilone dwa urządzenia po USB.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 27, 2018, 14:15:26 »
Waldek, jak pisałem ten prąd to efekt ładowarek USB. Mógłbym je odłączyć, nie za bardzo chcę, potrzebuję mieć stale zasilone dwa urządzenia po USB.
Czyli jeśli dobrze rozumuję Twoje auto z ładowarkami po uśpieniu bierze 0,6A? To strasznie dużo, wyjałowi Ci aku do zera w cztery dni stania, 0,6/0,022=30 wychodzi że masz pobór 30 razy większy niż normalnie. Pojezdzij z DB napisz jakie masz napięcie wzbudzenia w różnych sytuacjach.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 27, 2018, 15:04:34 »
Jeśli aku odpalił a potem po jeździe umarł to albo jest uszkodzony albo coś z alternatorem. Gdyby jednak nie było ładowania z winy alternatora to powinna się pojawić jakaś informacja na desce lub błąd w lexii. Jeśli nie ma to wygląda na planowe działanie BSI. Byc może jednak moduł ładowania jest uszkodzony i przekazuje błędne informacje do BSI. Sprawdzałeś w DB jakie pokazuje napięcie ładowania i prąd? Zacząłbym jednak od porządnego naładowania akumulatora i podjechania do warsztatu gdzie mają przyrządy do sprawdzenia mocy akumulatora, bo samo napięcie o niczym jeszcze nie świadczy.
Dokładnie nie wiem ale w C5 kontrolka i błąd ładowania zaświeci się gdy napięcie na akumulatorze będzie niższe niż 10v.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 27, 2018, 15:12:14 »
Z tą kontrolką to już wogóle do dupy zaczyna świecić za późno jak już od paru minut nie mamy ładowania (nie pamietam ile a nie chce przekręcać) dlatego jeżdżę z wskaźnikiem napięcia w gnieździe zapalniczki.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 27, 2018, 15:15:27 »
dopiero jak kontrolka zgaśnie.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 27, 2018, 15:15:59 »
Waldek, jak pisałem ten prąd to efekt ładowarek USB. Mógłbym je odłączyć, nie za bardzo chcę, potrzebuję mieć stale zasilone dwa urządzenia po USB.
Czyli jeśli dobrze rozumuję Twoje auto z ładowarkami po uśpieniu bierze 0,6A? To strasznie dużo, wyjałowi Ci aku do zera w cztery dni stania, 0,6/0,022=30 wychodzi że masz pobór 30 razy większy niż normalnie. Pojezdzij z DB napisz jakie masz napięcie wzbudzenia w różnych sytuacjach.
Waldku wzbudzenie alternatora jest po kluczyku,  czy cały czas?
BSI decyduje, tylko po kluczyku to nie ma napewno.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 28, 2018, 09:54:29 »

Czyli jeśli dobrze rozumuję Twoje auto z ładowarkami po uśpieniu bierze 0,6A? To strasznie dużo, wyjałowi Ci aku do zera w cztery dni stania, 0,6/0,022=30 wychodzi że masz pobór 30 razy większy niż normalnie. Pojezdzij z DB napisz jakie masz napięcie wzbudzenia w różnych sytuacjach.
Dla zasady przekablowałem wczoraj trochę i teraz mam jeden przetwornik wpięty na stałe a nie dwa. Dziś sprawdzę pobór na postoju, wczoraj się nie dało bo ładowałem aku przez cały czas. Nie przewiduję żeby auto stało dłużej jak dwa dni nie uruchamiane, raczej codziennie jeździ.

W każdym razie - naładowany aku myślę że do 100%, DB pokazujeł 98%, ale prąd ładowania jak odpinałem prostownik był poniżej 0.5A, to już raczej prawie pełny aku. Ciekawe co pokaże wieczorem i jutro.

Ładowanie bez zmian, czyli:
1. Po uruchomieniu przed ruszeniem 14.6-14.8V
2. Po ruszeniu z miejsca faluje od 12.14 do 14.8V, najczęściej w granicach 12.6 -jak na przytoczonym wyżej filmie. Porobiłem zdjęcia w kalkulatorze BECB i wypisałem niżej jak to się mniej więcej rozkładało
3. Zatrzymam się - 12.6V. Zaciągnę ręczny - nie gaszę auta - identycznie jak w przypadku uruchomienia - 14.6-14.8V

Wygląda to tak jakby ręczny resetował wytyczne z BSI, podobnie jak jest bezpośrednio po rozruchu.

Załączam dwa zdjęcia z BSI i z BECB_GEN2 żeby był wiadomo skąd wartości, resztę wypiszę:
W BSI prawie nic się nie zmieniało przez cały czas. Na postoju było 14.5V, podczas jazdy 12.6V Raz się pokazało 12.4V, raz 13.6V. Pozostałe parametry jak na zdjęciu.

W BECB:
1 14.6V 31.61A - po uruchomieniu
2. 12.795V, -10.31A
3. 12.735V, -9.48A
4. 12.775V, -5.03A
5. 12.778V, -4.42A
6. 12.785V, -3.76A
7. 14.295V, 37.06A
8. 14.73V, 24.3A
9. 14.65A, 18.11A
10. 12.77V, -24.9A
11. 12.737V, -10.45A
12. 12.759V, -10.28A
13. 12.779V, 5.28A
14. 13.836V, 36.85A
15. 14.723V, 21.62A
16. 13.268V, -29.02A
17. 12.779V, -27.85A
18. 13.889V - 44.45A
19. 12.781V, -14.2A
20. 13.077V, 24.59A
21. 12.833V, 9.62A
22. 12.749V, -2.53A
23. 12.742V, -2,51A
24. 12.737V, -0.986A - po zatrzymaniu się
25. 14.629V, 32.74A - po zatrzymaniu się i zaciągnięciu ręcznego

Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 28, 2018, 10:01:44 »

Pojeździj z DB napisz jakie masz napięcie wzbudzenia w różnych sytuacjach.
No i właśnie - napięcie cały czas 0.0V. Albo jakiś problem, albo dlatego, że napięcie jest modułowane, a parametr pewnie jest dla altków bez regulacji po CAN. Chyba że nie patrzę tam gdzie trzeba.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP