Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie  (Przeczytany 4127 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Zgliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16v Automat
  • Zainteresowania: Elektronika, komputery
  • Miejscowość: Warszawa
Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« dnia: Marzec 26, 2018, 16:04:29 »
Witam, już długi czas, bo ze 4 lata, samochód czasem dostawał komunikat znany przez większość posiadaczy C5 "Antipollution fault". Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wszystko wracało do normy. Z rok temu zakupiłem złączkę OBD2, podpiąłem do komputera i otrzymałem następujące błędy: P0351 i P0352 mówiące o błędach cewek A i B. Samochód dalej sporadycznie łapał czkawkę wynikającą z Antipollution (nierówna praca + brak mocy) aż do wyjazdu w Europę (wakacje 2017), gdzie we Włoszech zatankowałem benzynę EKO i samochód łapał czkawkę co 5 kilometrów na autostradzie i nie dało się jechać szybciej niż 90 na 2 biegu a 70 na 3. Zatankowałem porządną benzynę i auto wróciło do stanu sprzed kiepskiej benzyny. Jakoś w grudniu 2017 komunikat ten zaczął częściej występować i doszedł w komputerze błąd 4 cylindra. Ostatnio, czyli luty/marzec 2018 samochód bardzo często tracił moc i dostawał komunikat Antipollution. Zdarzało się, że gasł (wersja automat) co jest chyba niemożliwe. Parę dni temu wymieniłem: świece, cewkę zapłonową i filtr powietrza. Świece były zalane olejem więc przesmarowałem śruby od pokrywy zaworów uszczelniaczem bo widać było na nich przecieki (uszczelka od pokrywy zmieniana rok temu). Po tych wymianach nic się nie poprawiło, dalej bardzo często traci moc (godzinna przejażdżka i potrafi tracić tą moc nawet 3 razy oczywiście na kilka minut), poza tym, że samochód jak się nie dusi to pracuje ciszej, są mniejsze drgania i wahania obrotomierza na Park czy też Neutral. Kolejnym tropem są przewody. Jeśli posiadał by ktoś porządny schemat elektryczny mojego samochodu był bym wdzięczny oraz proszę o radę gdzie jeszcze szukać problemu.
Samochód to liftback 2.0 benzyna automat.



Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 26, 2018, 23:22:08 »
Cześć!

"zaolejone świece" - w pierwszej chwili myślałem, że pierścienie, ale piszesz że olej płynie z pod pokryw na izolatory świec. Nie powinno to mieć wpływu bo świece wchodzą w takie tulejki wciskane w głowice  więc olej nie dotrze do świec (chyba że brak tulejek).
Wypadające zapłony po zmianie świec (może zużyte), cewek (może uszkodzone przebite) nasilające się przy gorszym paliwie to wskazuje na nieprawidłowe warunki w cylindrze podczas sprężania. Po cichu myślę  o kasownikach luzu zaworowego - były robione czy od nowości masz?
Możesz zamienić miejscami wtryski - nic cię to nie kosztuje, ale numery błędów się zmienią jeśli to wtryski. Tak już ktoś robił ostatnio na forum.
 
To paliwo EKO to EKOnomiczne - tańsze w zakupie czy auto mniej pali , a może EKOlogiczne - rozcieńczone wodę i z wydechu idzie para wodna  :P ?

 

Offline Jarosław Zgliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16v Automat
  • Zainteresowania: Elektronika, komputery
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 26, 2018, 23:31:52 »
EKO zazwyczaj oznacza same kłopoty czyli chyba idziemy w kierunku para wodna z wydechu :D
Popatrzę na te rzeczy o których wspomniałeś.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 26, 2018, 23:34:45 »
Cześć!


To paliwo EKO to EKOnomiczne - tańsze w zakupie czy auto mniej pali , a może EKOlogiczne - rozcieńczone wodę i z wydechu idzie para wodna  :P ?

Możliwe, że Kolega zatankował mieszankę etanolu i benzyny, nie nadającą się do tego silnika.
Też bym się skłaniał ku problemowi z zaworami.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2018, 02:37:17 »
Szklanki?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jarosław Zgliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16v Automat
  • Zainteresowania: Elektronika, komputery
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2018, 09:12:50 »
Zamienię miejscami wtryskiwacze. Głowica była robiona 20 tysięcy kilometrów temu. Olej był na świecy, w tym cylindrycznym otworze, w którym mieści się świeca.

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2018, 00:26:26 »
Ja bym zaczął od szklanek ile masz przebiegu ale naprawdę?

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2018, 07:00:05 »
Ja mialem tak ostatnio. Tracil moc po chwili wracala pozniej znow znikala.powyżej 150 problem ustepowal. Najpier błąd antypoluttion pozniej jeszcze spalanie się zwiększyło. Po podlaczeniu lexi pokazal wtrysk. Zamienilem miejscami  aby sprawdzic i okazalo sie ze wtrysk padniety. Wymienilem i auto wrocilo do normy.

Offline Jarosław Zgliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16v Automat
  • Zainteresowania: Elektronika, komputery
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Antipollution fault i nierówna praca w 2.0 benzynie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2018, 08:37:51 »
Szklanki hałasują na zimnym silniku. Przebieg prawdziwy jest na liczniku bo samochód od 9 lat w rodzinie i wynosi 205 tysięcy kilometrów. Teraz zamieniłem wtryskiwacze i się okaże, czy inny cylinder będzie padać. Dziś prawdopodobnie przetestuję tą konfigurację i dam znać. Jeszcze sprawdzałem wtyki od sterownika czy nie zaśniedziały, ponieważ ktoś w internecie pisał, że miał właśnie taki problem.

Edit:
Winny na 90% jest wtryskiwacz, ponieważ zamieniony miejscami dał błąd na innym cylindrze. 
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2018, 13:51:29 wysłana przez Jarosław Zgliński »