Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania  (Przeczytany 1253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« dnia: Marzec 31, 2018, 22:59:05 »
Czy fabryczny moduł haka wraz z fabryczną wiązką powinien odłączać tylne czujniki parkowania? W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 365
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2018, 09:17:03 »
Czy fabryczny moduł haka wraz z fabryczną wiązką powinien odłączać tylne czujniki parkowania? W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.
Zdaje się odłącza dopiero jak wepniesz wtykę w gniazdo.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 237
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2018, 12:06:34 »
Czy fabryczny moduł haka wraz z fabryczną wiązką powinien odłączać tylne czujniki parkowania? W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.
Tak, jeśli zainstalowany moduł jest prawidłowy.  Nie każdy moduł umie w danym aucie. Jak miałem moduł dedykowany do innego auta (chyba 408) to mi nie dezaktywował czujników.
Moje spalanie

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2018, 12:22:16 »
W gnieździe do przyczepy jest mikrostyk, który podaje sygnał do modułu gdy wpięta jest przyczepa.

Logicznie musi być "wepchnięta" wtyczka aby odłączył....pytanie masz mechaniczny styk czy kontaktron. Jak kontaktron to wtyk ma mieć "magnesik"....
Do sprawdzenia działanie styku w DB...

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2018, 23:05:52 »
Moduł pochodzi z samochodu 1 rok młodszego (mój 2008, dawca modułu 2009). Nie wiem czy to istotne ale ta sama wersja silnikowa i wyposażeniowa.
To, że czujniki powinien odłączyć po wpięci wtyczki przyczepy to jest oczywiste. Czujnik jest mechaniczny, elektrycznie jest sprawny (sprawdzałem ohmomierzem na samym początku, bo on był najbardziej podejrzany).

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2018, 07:05:58 »
Czujnik jest mechaniczny, elektrycznie jest sprawny (sprawdzałem ohmomierzem na samym początku, bo on był najbardziej podejrzany).

A teraz sprawdzić "jak widoczny jest w systemie auta" Db-oxem. Obwód tego styku jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem, o ile dobrze pamiętam...

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2018, 07:45:22 »
A teraz sprawdzić "jak widoczny jest w systemie auta" Db-oxem. Obwód tego styku jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem, o ile dobrze pamiętam...


Jak widoczny jest moduł? Jest status "obecny"
Jest jakiś bezpiecznik na kablu przy module i chyba 3 inne na module. Wszystkie sprawne.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2018, 20:47:09 »
Moduł haka "przyjmuje" fizycznie stan styku i przekazuje po sieci "dalej'.... więc 'stanu' szukać musisz w module haka (ewentualnie szukaj w BSI lub module pdc, bo tu ma się końcowo pokazać).
Ty podajesz parametr "obecny" moduł z parametru BSI (konfiguracja auta)?

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 06, 2018, 22:31:36 »
Ty podajesz parametr "obecny" moduł z parametru BSI (konfiguracja auta)?


Nie pamiętam, sprawdzę to jeszcze

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2018, 08:01:41 »
Zacznijmy od podstaw... rozumiem, że hak i moduł działały, auto było skonfigurowane do "haka".
Moduł haka musi widzieć zmianę styku....szukaj DB -oxem takiego sygnału w systemie auta...jak pisałem , w module haka, BSI, module parkowania. Dokładnie nie znam gdzie producent wystawił ten sygnał w oprogramowaniu diagnostycznym.

Offline Krzysztof Sobczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce/Mazowieckie
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI Sedan Exclusive 2009
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 17, 2018, 08:47:00 »
Cześć :)

Zamontowałem hak z demontażu Brink 4462 do tego moduł B 0300 i wiązka 9428F7 ( zestaw niby z C5 X7 1.6HDI) światła w przyczepce śmigają jednak auto nie rozłącza czujników parkowania po wpięciu przyczepki, obejrzałem gniazdo jest 13 pinowe, 10 pinow aktywnych ( fizycznie widać że są) szukałem jakiegoś mikrostyku ale go nie znalazłem chodź słaby ze mnie elektryk...a może wtyczka z przyczepki też musi być z odpowiednim "bajerem"? Jakie Panowie mają doświadczenia?  Dodam że nie aktywowałem nic komputerem bo nawet jeszcze nie wiem gdzie w Siedlcach szukać człowieka z takowym.

Przy okazji chciałem rozwiać moją obawę i podejrzenie...wszystkie C5 X7 Sedan widzą hak jako przeszkodę w dwóch środkowych czujnikach czy są typy haka gdzie kula nie wchodzi w zasięg?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 17, 2018, 09:53:37 »
Zamontowałem hak ...jednak auto nie rozłącza czujników parkowania po wpięciu przyczepki, Dodam że nie aktywowałem nic komputerem ...

Nie dziwota, że działasz jak ślepiec....zamontuj prawidłowo , aktywuj moduł w aucie i dopiero oczekuj rezultatów.

Offline Krzysztof Sobczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce/Mazowieckie
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI Sedan Exclusive 2009
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 17, 2018, 13:10:51 »
Zamontowany jest, światła działają...sądziłem że jeśli moduł jest nieaktywowany to nawet światła nie będą działać dlatego dopytuje.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 17, 2018, 14:38:51 »
Nie odniosę się merytorycznie....nie "widzę" Twojego samochodu.
Sprawdzić należy "podawanie plusa do modułu" z rzeczonego styku....może brak bezpiecznika ?? może brak odpowiedniej wtyczki z magnesem?? może styk uszkodzony??

Offline Krzysztof Sobczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce/Mazowieckie
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI Sedan Exclusive 2009
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 17, 2018, 19:47:20 »
Dlatego dopytuje z nadzieją że ktoś mnie na coś nakieruje bo nie do końca wiem na jakiej zasadzie to działa, wszyscy wszędzie napominają o styku a ja oglądałem to gniazdo i nie do końca wiem gdzie ten styk miałby się znajdować dla mnie to wygląda jak goły plastik nie widzę tam nigdzie elementu który odpowiadałby za jakikolwiek kontakt, dopóki się tym nie zainteresowałem byłem przekonany że sygnał pochodzi z któregoś z PINów po prostu.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 17, 2018, 20:36:20 »
Sprawdź w Swoim gnieździe obecność szarego elementu z załączonego zdjęcia....
Element ten (mechaniczny styk lub kontaktron) zwiera się po włożeniu wtyczki przyczepy i podaje +12V na odpowiednie wejście modułu haka.
Gniazdo jest 13pinowe? Chyba tylko takie są wyposażone w styk przyczepy...

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 237
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 17, 2018, 20:40:10 »
Tak, w 13 PINowym gnieździe są wyłączniki. Ale to musi być gniazdo z wyłącznikiem. W normalnych gniazdach 13 pin standardowo tego nie ma.
Moje spalanie

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, C5 Tourer 2.2 HDI '09, CX GTI Turbo '84, DS 19 Pallas '68
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 18, 2018, 09:49:36 »
Aktywowałeś już moduł haka Diagboxem, tak jak już się pytał Grzegorz?

Offline Krzysztof Sobczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce/Mazowieckie
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI Sedan Exclusive 2009
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 18, 2018, 15:35:52 »
Gniazdo jest 13 pinowe, sygnowane logiem citroena, hak pochodzi z demontażu rozkręcę je i sprawdzę czy jest ten element.

Nie aktywowałem bo nie mam jeszcze żadnego namiaru w moim mieście na kogoś z odpowiednim sprzętem, popytałem znajomych mi mechaników ale wszyscy albo mają jakieś ogólne komputery diagnostyczne albo sprzęty do VW/AUDI.

Byłem jednak przekonany że bez aktywacji nie będzie nawet świateł a światła działają więc sądziłem że może i odłączanie czujników przyczepki zadziała.

Ponawiam też dodatkowe zapytanie czy pozostałym czujniki widzą kule haka jako przeszkodę?

EDIT:


Tak wygląda moje gniazdo, rozumiem że ten element seledynowy/niebieskie/zielony jak by go tam zwał to odpowiednik tego szarego i on odpowiada za "kontakt" tylko na jakiej zasadzie? bo nie na zasadzie że coś go od środka naciska bo obudowa jest pełna, czyli magnes? jak magnes to musi byc i we wtyczce a po rozebraniu wtyczki przyczepki ( oczywiście też 13 pinowa nie żadna tam przejściówka) nie widzę takowego elementu...chyba tu leży mój problem

« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2018, 15:58:45 wysłana przez Krzysztof Sobczak »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 963
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 18, 2018, 18:02:45 »
Tak, masz ten "seledynowy" element jako styk wpięcia...jest to kontaktron, stąd nie widać nic z zewnątrz. Działa na zasadzie zbliżenia magnesika, zatopionego w plastiku wtyku...a Ty nie masz odpowiedniej wtyczki.... :D

Jeśli w samochodzie nie było nigdy haka (zdemontowanego) to nie sądzę aby był moduł haka "uruchomiony" w systemie auta. Bardziej chodzi tu o załączenie przesyłania informacji po szynie CAN, pomiędzy modułem, BSI, kalkulatorem partronika. Zauważ, że jak spali Ci się żarówka w przyczepie to auto zasygnalizuje kierowcy.

Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 237
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 18, 2018, 20:11:14 »
.

Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...

Czujniki nie powinny wykrywać kuli.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2018, 20:24:17 wysłana przez Jacek Kustra »
Moje spalanie

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 237
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 18, 2018, 20:11:57 »
Gniazdo jest 13 pinowe, sygnowane logiem citroena, hak pochodzi z demontażu rozkręcę je i sprawdzę czy jest ten element.

Nie aktywowałem bo nie mam jeszcze żadnego namiaru w moim mieście na kogoś z odpowiednim sprzętem, popytałem znajomych mi mechaników ale wszyscy albo mają jakieś ogólne komputery diagnostyczne albo sprzęty do VW/AUDI.

Byłem jednak przekonany że bez aktywacji nie będzie nawet świateł a światła działają więc sądziłem że może i odłączanie czujników przyczepki zadziała.

Ponawiam też dodatkowe zapytanie czy pozostałym czujniki widzą kule haka jako przeszkodę?

EDIT:


Tak wygląda moje gniazdo, rozumiem że ten element seledynowy/niebieskie/zielony jak by go tam zwał to odpowiednik tego szarego i on odpowiada za "kontakt" tylko na jakiej zasadzie? bo nie na zasadzie że coś go od środka naciska bo obudowa jest pełna, czyli magnes? jak magnes to musi byc i we wtyczce a po rozebraniu wtyczki przyczepki ( oczywiście też 13 pinowa nie żadna tam przejściówka) nie widzę takowego elementu...chyba tu leży mój problem


Możesz wymienić gniazdo na takie z mikrostykiem. Wtedy każdy wtyk wyłączy Ci czujniki
Moje spalanie

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 365
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 18, 2018, 21:31:56 »
.

Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...

Czujniki nie powinny wykrywać kuli.


W poprzedniej C5 miałem fabryczny moduł przyczepy oraz hak montowany przez ASO i czujniki niestety wykrywały kulę oczywiście było to na zasadzie "jak w kalejdoskopie". Dobrze, że haczysko miałem na zawiasie chowane pod zderzak, więc pewnego ładnego dnia tak mnie zaczęło to wkurzać, że go tam schowałem i bez potrzeby nie wyciągałem.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, C5 Tourer 2.2 HDI '09, CX GTI Turbo '84, DS 19 Pallas '68
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 18, 2018, 22:47:54 »
Jak moduł haka nie jest aktywowany w BSI to bym się nie zabierał za rozkręcanie wtyczek. Jest duże prawdopodobieństwo, że wystarczy aktywować i wszystko będzie ok.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 237
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Renault Scenic IV 1.6 dCI
Odp: Fabryczny moduł haka - nie odłącza czujników cofania
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 18, 2018, 22:58:20 »
.

Tak, kula jest wykrywana przez czujniki...aby jeździć na działającym parktroniku trzeba zdejmować kulę...

Czujniki nie powinny wykrywać kuli.


W poprzedniej C5 miałem fabryczny moduł przyczepy oraz hak montowany przez ASO i czujniki niestety wykrywały kulę oczywiście było to na zasadzie "jak w kalejdoskopie". Dobrze, że haczysko miałem na zawiasie chowane pod zderzak, więc pewnego ładnego dnia tak mnie zaczęło to wkurzać, że go tam schowałem i bez potrzeby nie wyciągałem.
Ale mówimy jednak o C4P Mam oryginalny hak stały Brink dla Citroena. Czujniki normalnie działają.
Moje spalanie