Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Identyfikacja kul/sfer  (Przeczytany 2101 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Identyfikacja kul/sfer
« dnia: Kwiecień 02, 2018, 14:43:58 »
Wersja 2.0 16v break, na przedniej osi kule ze znaczkiem citroena (270kkm) HH 44 , są jeszcze numery ale nie odczytam bez wykrecenia. Według katalogu IFHS powinny być 52 bary C552. Czy to tylne kule wsadzone na przód? Czy ozn. nie odzwierciedla ciśnienia? Auto jest w miarę komfortowe, ugina się pod naciskiem więc sprawne. Jeśli prawidłowe to kupię komforty, jeśli złe to kupię prawidłowe.
Te komforty to martwi mnie uniwersalność, reszta jest dedykowana pod silnik i nadwozie a komfort jest '4all'.


Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Identyfikacja kul/sfer
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 02, 2018, 17:04:47 »
Według tej rozpiski masz dobre sfery, jeśli masz HA3+:


Lexia, VCDS, MPPS

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Identyfikacja kul/sfer
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2018, 19:40:01 »
Ok, dzięki czyli fabryczne żyją. Sugerowałem się katalogiem IFHS  :) .  Pamiętam jak rodzicie mieli BX'a i tam było miękko stąd moje podejrzenia. Podejrzewałem zawór centralnej sfery, lexią wykonałem test i się utwardzał więc ok. Czy ewentualnie komforty zostają bo rozwiercane dławików kul z xantii jakoś mnie nie przekonuje  :-X

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Identyfikacja kul/sfer
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2018, 12:14:19 »
Jednak temat męczy mnie dalej.
Wygląda że w citroen service jest babol.
Według VIN silnik się zgadza RFN, HA3+ również:
- kula reg. przód 62 bar - zgodnie z Twoja tabelą,
- kula reg. tył 45 bar - tabela 44 bar,
- front 52 bar, tabela 44 bar, w aucie 44 bar
- tył 44, tabela 25 (tak mało ?) na aucie nie wiem?

według katalogu IFHS : Sfera kula Citroen C5 5271.H8 C544FP 5271H8  - C544FP wygląda na 44 bar.




Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Identyfikacja kul/sfer
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2018, 13:46:30 »
Po pierwsze zdarzają się pomyłki, przekonałem się że CS też kłamie :) , po drugie sam Citroen chyba zmieniał parametry sfer w kolejnych modelach.

Citroen w parametrach do 2002r podaje tylną dodatkową sferę 45atm, po 2002 roku jest opisana jako 44atm,

dla tylnego zawieszenia do 2002r podają 25atm, ale po 2003r już rozróżniają dla zwykłego 25, dla kombi 44.

Nie wiadomo czy to pomyłka czy wprowadzili zmiany.

Jak się sprawdza na tej stronie http://www.sphere-shop.co.uk to na przód są C552 dla oznaczenia 5271.H8, więc pewnie zmienili wszystkie na 52atm.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Identyfikacja kul/sfer
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 03, 2018, 13:50:11 »
znalazłem wpis kolegi: "Tomasz Rychlewski" : Na przód polecam 52 od wersji z ha3+ zamiast fabrycznych 44 duża różnica na progach zwalniajacych.

Może kupię używki 52 bar po 30zł   :P i sprawdzę jak działają.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Identyfikacja kul/sfer
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2018, 13:54:47 »
Ale ty masz chyba HA3+? Bo dla zwykłego to na przód są 57bar. To co pisałem wcześniej że najprawdopodobniej zmienili wszystkie na 52bar.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Identyfikacja kul/sfer
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2018, 14:01:14 »
Tak, mam ha3+

W porównaniu z clio i c2 to jest miękko ale jednak czuję niedosyt :)
Jak w ifhs szukam po silniku i nadwoziu to wyskakuje 52bar, jak po oznaczeniu to 44 bar  i bądź tu mądry.

Idealnie było by założyć zaworek - nabić 52 pojeździć i zdecydować heheh. Kwestia dławika jeszcze. Wymienie LDS bo nie wiem ile ma wiosen - może jest gęsty i słabo przepływa.