Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.  (Przeczytany 1907 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« dnia: Kwiecień 03, 2018, 22:05:58 »
Dokładnie tak jak w temacie i dzieje się to tylko blisko skrajnego położenia kół. Bardziej słyszę to po lewej stronie ale to pewnie dlatego, że tam właśnie siedzę ;)
Wylazłem z auta i jedną ręką kręciłem po kawałku kierownicą, a drugą położyłem na oponie. Jest mały luz jakby zbliżały się do wymiany końcówki drążków, ale jeszcze nie stukają. Mają przejechane minimum 45 tysięcy km, bo tyle tym autem zrobiłem, a ich nie wymieniałem.
Luzu na kierownicy nie czuć, wspomaganie działa elegancko, nie czuję jakiegoś zwiększonego oporu.

Czy to te końcówki drążków mogą tak trzeszczeć?

2 tygodnie temu wymieniałem sprężyny i razem z nimi łożyska amortyzatorow więc to raczej nie one.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2018, 00:03:13 »
Mogą. W nowych końcówkach zazwyczaj jest symboliczna ilość smaru.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2018, 00:27:53 »
Sprawdź sworzeń wahacza.
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2018, 13:12:51 »
W przyszłym tygodniu będą mi wszystko sprawdzali i szukali przyczyny.

Zawsze lubię być przygotowany na najgorsze więc pytanie: czy wszystkie XP miały takie same maglownice czy różniły się one w zależności od wersji silnikowej czy rocznika?
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Krzysztof Bernat

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Cedry Wielkie
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16v + lpg
  • Miejscowość: Cedry Wielkie
Odp: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2018, 21:39:04 »
W Cytrynie jeszcze tak nie miałem. Ale podobne objawy miałem w Peugeot 405. I walnął mi lewy  przegub - po prostu się rozsypał. Smar był twardy jak asfalt.

Offline Witold Pabin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Krośniewice
  • Posiadany samochód: Berlingo 2002 1.4
  • Zainteresowania: Gry na PC , technika traktory , motocykle , militaria etc....
  • Miejscowość: Krośniewice
Odp: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2018, 20:16:33 »
Witam mam pytanie do Ciebie Michał ja mam berlingo I i z tego co wiem to kolumny mc pherson są podobne i ma pytanko czy żeby wymienić gorną poduchę i łożysko lepiej jest wyciągać z auta cały zespól tzn. zwrotnicę z mac phersonem czy lepiej poluzować tą obejmę na zwrotnicy i wyciągać tylko kolumnę ze sprężyną  ?
Wyciągałem teleskopy w grupie vag-a czy w fordzie tu jeszcze tego nie robiłem wolę się dopytać .

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2018, 16:33:24 »
Nie wiem. Nigdy tego sam nie robiłem, bo nie mam odpowiednich warunków w domu. No i jestem leniwy ;)


Z racji długiego weekendu auto wyląduje u speca dopiero 10 maja. Mają sprawdzić końcówki drążków, sworznie kuliste w wahaczach i maglownicę. Maglownicę mam już w pogotowiu wstępnie zaklepaną w jednej stacji demontażu pojazdów, w której kiedyś pracowałem. Tak na wszelki wypadek. Sworznie czy końcówki wsadzę nowe jak coś.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Układ kierowniczy trzeszczy jak stary tapczan.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2018, 11:20:09 »
Sprawa wygląda tak, że autu nic nie dolega. Przetrzepali auto pod kątem luzów na drążkach i zużyciu końcówek drążków, łożysk McPhersona (mimo, że niedawno zakładali nowe), wszelkich tulejek i sworzni i wszystko jest w porządku. Żadnych luzów. Zapłaciłem tylko za wymianę oleju i filtra. Co ciekawe - auto jakby mniej trzeszczy po powrocie od nich. Może to efekt podniesienia go na podnośniku i luźnego zwisu kół.

Mechanik zaufany na maksa i przede wszystkim jeden z nielicznych w okolicy z prawdziwą renomą więc w ogóle nie dopuszczam opcji, że im się nie chciało robić i powiedzieli, że ok.


Mam jeździć i się nie przejmować. Wszystko jest w porządku.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso