Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa  (Przeczytany 12524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 02, 2018, 21:56:39 »
A jednak... skraplacz do wymiany, standardowo za wentylatorami, w dolnym rogu po stronie kierowcy, i od intercoolera po środku.
Może te wentylatory odsunąć na dystansach od chłodnicy ,tylko że wtedy spadnie wydajność wentylatorów.


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Łukasz Baryła

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łuków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 03, 2018, 10:05:20 »
U mnie zaczął się kolejny problem z chłodzeniem po nabiciu. Jest za słaba wydajność. Spreżarka pompuje max 9bar. I tu pytanie do fachowców czy może to być wina sprężarki? Od czego jest ten zawór z tyłu? Może jest przypchany?
Elektryk

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 03, 2018, 13:10:12 »
Co wyście poszaleli z tym ciśnieniem HP? Dopóki  jest stabilne to nie ma się nim co przejmować. O dobrym chłodzeniu świadczy PRZEDE WSZYSTKIM ciśnienie LP i żeby chłodziło idealnie to powinno wynosić 2.1 Bara a jakie jest wtedy wysokie to ma mniejsze znaczenie.

Od czego jest ten zawór z tyłu?
Z tyłu czego?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Baryła

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łuków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 04, 2018, 09:07:36 »
Ale słabo chłodzi i szukam przyczyny. W inym citroenie sprawdzałem tam ciśnienie jest 12bar, w VW 15bar itd. Zawór z tyłu sprężarki.
Elektryk

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 04, 2018, 09:53:00 »
Mi majster od klimy nabijał 5bar na spoczynku, a podobno po odpaleniu klimy ciśnienie idzie do 15 bar.

Dziś będę miał nowy skraplacz, czy jest jakaś specjalna procedura wymiany i napełniania układu? Odczynnika jeszcze trochę mam w układzie jechać na odessanie? Sprężarka się załącza.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 04, 2018, 10:05:42 »
Czytajcie Andrzeja jeszcze raz....który z Was pomierzył LP w układzie? Tylko pomiar jednoczesny HP i LP może "coś mówić" o pracy układu.

Zawór z tyłu sprężarki.
Zawór wysokiego ciśnienia....

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 04, 2018, 12:50:33 »
Dziś będę miał nowy skraplacz, czy jest jakaś specjalna procedura wymiany i napełniania układu?
Nie wolno rozszczelniać skaraplacza na dłużej niż 10 minut więc najpierw wszystko zdemontuj a dopiero jak nowy skraplacz będzie na miejscu to go "otwórz" (pojedynczo każdy otwór a nie oba na raz) i szybko podłącz do niego przewody. Wtedy masz gwarancję, że filtr osuszacz nie złapie za dużo wilgoci co ma wpływ na pracę i wydajność układu. To teoria i wielu napisze ci, że to nie ma znaczenia ale nigdy nie wiadomo co wkładasz i jak się zachowa osuszacz a reklamacji na to nie ma więc zrób to porządnie a nie będziesz miał do nikogo pretensji - to w końcu twoje pieniądze.

Kiedy napełnisz układ nie ma już takiego znaczenia bo ilość wilgoci w układzie się już nie zmieni jeśli jest szczelny. Ściągnąć lepiej w serwisie bo może jest sporo czynnika i będzie wtedy tańsze napełnienie - podjedź gdzieś i pogadaj to nic nie kosztuje - no może czasem trochę nerwów.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 04, 2018, 18:06:11 »
Panowie pękł kruciec przewodu freonu 6477 83 masakra da się to naprawić?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 04, 2018, 23:06:24 »
W grę wchodzi tylko spawanie ale miejsce jest kiepskie. Lepiej kup używkę. To jest zdaje się dolny? Krótki? One niestety często pękają na gumie więc wypadało by używkę dać do wymiany węża żeby mieć pewność, że nie pęknie bo szkoda dwa razy robić.
Podczas napełniania niech nie dodają kontrastu do oleju bo i tak widzę, że masz go sporo a w tym wypadku nadmiar nie służy układowi.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 04, 2018, 23:37:15 »
To jest dolny ale on sięga aż do grodzi długi z zaworem. Skraplacz już siedzi nowy ale nie podłączony a przewody zaklejone taśmą Alu. Mam już używkę tyko będę miał możliwość odbioru w przyszłym tyg. Wymiana będzie bardziej problematyczna bo jest długi i sztywny najbardziej obawiam się miejsca gdzie przechodzi pod przewodem od siłownika zawieszenia.
Trochę się pomęczyłem jak na 1 raz.
Oryginalne zabezpieczenie skraplacza taśmą zielona na zdjęciu, skraplacz NRF. Widać że nie przejmują się. Oczywiście zabezpieczyłem taśmą Alu.

Przy okazji wytargania chłodnic z auta wyczyściłem IC.
 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2018, 23:57:10 wysłana przez Daniel Szychowski »
Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 04, 2018, 23:44:13 »
Kurcze, jak na to patrzę to przypomina mi się robota przy klimie, którą lubiłem bo były konkretne problemy do rozwiązania. Chociaż z drugiej strony wstyd się przyznać ale "brudną" robotę zostawiało się mechanikom i przychodziło na gotowe. Na moje wytłumaczenie tylko powiem, że głównie chłopcy robili demontaże a naprawy klimy i ponowny montaż starałem się robić sam chociażby po to żeby nie wiedzieć co tam siedzi i mieć 100% pewności co do samej naprawy.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2018, 12:28:40 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 07, 2018, 12:28:48 »
Się chwilę pobawiłem DiagBoxem i wyszedł mi taki oto filmik - prawidłowa praca ciśnień w Citroen C5 x7 w zależności od ustawienia trybu pracy wentylatora chłodnicy w BSI
https://youtu.be/p0kr3YaJubI
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 07, 2018, 21:16:45 »
Się chwilę pobawiłem DiagBoxem i wyszedł mi taki oto filmik - prawidłowa praca ciśnień w Citroen C5 x7 w zależności od ustawienia trybu pracy wentylatora chłodnicy w BSI
https://youtu.be/p0kr3YaJubI
Co do tego filmu jakie ustawienie powinno być prawidłowe aby nie zużywać podzespołów? Rozumiem ze skoki ciśnień mogą być przyczyną rozszczelnień układu.

U mnie klima już zrobiona,  końcówka dospawana nowa, sprawdzona szczelność azotem i nabicie. Całość zamknęła się w kwocie 500 zł. A warsztat specjalizuje się w spawaniu Alu. i naprawach chłodnic. I jak stwierdził Pan polecają tylko czarne chłodnice malowane i jak coś to valeo i tylko valeo. mówiąc krótko srebrne wracają szybko.
Pozdrawiam Daniel

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 07, 2018, 21:24:17 »
Co do tego filmu jakie ustawienie powinno być prawidłowe aby nie zużywać podzespołów? Rozumiem ze skoki ciśnień mogą być przyczyną rozszczelnień układu.
Moim zdaniem powinien cały czas pracować wentylator i wtedy są znacznie mniejsze ciśnienia, układ pracuje stabilnie a to się przekłada na obciążenie układu i jego żywotność. Głównie chodziło mi o pokazanie jak "drobne" ustawienie w BSI może wpłynąć na pracę układu i co można pozmieniać nieświadomie grzebiąc w BSI zmieniając różne opcje.
A przy okazji, ktoś wcześniej mi nie wierzył, że klima pracuje bezproblemowo przy 10-11 Barach na HP ale jak widać pracuje i chłodzi
W sumie efekt w kabinie był taki sam niezależnie od ustawienia wentylatora a różnice w ciśnieniu HP chwilami ponad dwukrotne na tym samym układzie i z tą samą ilością czynnika a wszystko zależy aż lub jedynie od pracy wentylatora.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2018, 21:45:23 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 23, 2018, 12:18:43 »
Chłopaki, podepnę się pod stary temat, żeby nowego nie zakładać. Mam niewielką nieszczelność ( prawie rok mi wytrzymuje) i pewnie w przyszłym roku będę to robił, ale że niedługo wyjazd na wakacje to nabiłem klimę. Co jest dziwne, to klima mi się ząłączała bo delikatnie jeszcze chłodziło, kompresor też chodził bo nawet po obrotach było widać, a gość który mi podpiął maszynę i na wydruku widniało że maszyna nic nie odciągnęła, czyli tak jak by układ był pusty. Przecież przy spadku iluś tam % czynnika kompresor nie powienien się ząłączyc? Poza tym coś mi przecież tam jeszcze chłodziło, więc nie rozumiem jak mogłem mieć pusty układ? Nawet po załączeniu słyszałem takie syczenie. Nabił mi 630 gr czynnika i 20 gr oleju.

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 23, 2018, 12:51:59 »
To nie sprawdził szczelności ? Na próżni np powinno pokazać. Albo azotem. A dodał uv ?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 23, 2018, 13:11:25 »
To nie chodzi o to czy mam nieszczelność, bo wiem że mam. Byłem rok temu w typowym serwisie klimy. Teraz głównie mi chodziło o jak najtańsze nabicie, żeby tylko mi wytrzymało ten rok, bo i tak na początku przyszłego będę wymieniał skraplacz i chyba kompresor trzeba doszczelnić. Dziwi  i jednoczesnie martwi mnie tylko fakt, że maszyna nic nie odciągnela starego czynnika a kompresor mi się załaczał i klima lekko chłodziła? Jezeli to jakaś awaria czujnika, to przy braku czynnika mógłbym uszkodzić kompresor. Z drugiej strony, coś w układzie musiało byc skoro leciało mi lekko zimniejsze powietrze niż na zewnątrz i syczało? Nie wiem czy mozna tak ustawić w tej maszynie żeby przy wydruku pokazywało że układ był pusty? Wiadomo, że jeżeli nic nie odciągnie to większy zysk dla warsztatu. Przeważnie w innych autach miałem tak, że jak czynnika mi sporo uleciało to już sprężarka nie załączyła się.


P.s Na prózni przy tak niewielkiej nieszczelności tez nic nie wykazało, a jedynie na próbie z barwnikiem było widać.

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 23, 2018, 13:32:42 »
Mi dmuchalo jedną kratką i odciagnelo 60g

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 23, 2018, 15:39:21 »
U mnie też chyba z środkowej trochę zimniejsze leciało. Jeżeli tak jest jak napisałeś, to trochę źle to jest ustawione. Jak dla mnie ubytek 80% czynnika powienien uniemozliwiać załączenie się kompresora, żeby nie uległ on awarii. Jezeli w układ wchodzi 630 gr to jakie jest ciśnienie i smarowanie jeżeli przy 60 gr jeszcze ząłacza się sprężarka? To Tobie odciągneło 60 gr, a mnie 0, więc sam nie wiem co tam jeszcze chłodziło i jak to zostało rozwiązane żeby nic nie uszkodzić?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 24, 2018, 16:20:52 »
Czasem (choć bardzo rzadko) się zdarza zaciąganie i sprężanie przez kompresor powietrza a wtedy może trzymać ciśnienie bo to ono jest czynnikiem załączającym kompresor a nie sam czynnik i jego obecność. Ale wtedy na pewno by nie chłodziło
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 24, 2018, 18:06:34 »
Niby to maszyna wszystko robi, ale coś mi śmierdzi. Nawet jeżeli by było to co piszesz, to co by mi syczało w układzie? Najpierw zaczelo się syczenie jak wyłaczałem klimę, później również jak załączałem a przed nabiciem było już słychac cały czas jak pracował kompresor. Czytałem że syczy jak jest mało czynnika. Pomimo że było tanio, już chyba do tego warsztatu nie pojadę. Klima niby chłodziła, ale to powietrze było praktycznie trochę chlodniejsze niż to na zewnątrz. Gdybym zmierzył temperaturę to myslę że nie mniej niż z 17 st.... ale coś tam chłodziło. Przecież na pustym układzie to kompresor by mi się zatarł, bo trochę ostatnio km zrobiłem z załączoną? Mówił mi ten serwisant, że jeżeli nabijamy np. 630 gr i od razu po nabiciu byśmy chcieli to odciągnąć, to już Nam zejdzie tylko 600 gr, bo w układzie trochę pozostaje. Może jak odciągnie z 30 gr i z 30 gr zostaje w układzie, to maszyna nawet tego nie wykaże a klima się jeszcze ząłacza ( tak jak u kolegi wyżej)? Sam już nie wiem...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 24, 2018, 18:34:34 »
Nie ma takiej opcji
Może jak odciągnie z 30 gr i z 30 gr zostaje w układzie, to maszyna nawet tego nie wykaże a klima się jeszcze ząłacza ( tak jak u kolegi wyżej)?
Jeśli w układzie normalnie jest 600g czynnika to z grubsza (bo zależy to również od temperatury na zewnątrz) musi być 250-300g czynnika w układzie żeby załączyło klimę albo jakiegoś innego gazu, którego ciśnienie wynosi 2,5-3,0 bara. Poza tym tłumaczenie serwisanta, że 30 g może zostać jest kiepskie bo oznacza problemy z pompą w urządzeniu. W układzie zostaje olej ale czynnik powinien zejść cały.

I jeszcze jedno, skoro np. serwisant twierdzi, że nic nie ściągnął a jesteście pewni, że sprężarka się włączała i odrobinę chłodziło to na 90% was oszukuje bo min. 250g powinno być żeby układ się załączył jak pisałem powyżej. Albo ma problemy z maszyną a dokładniej z wagą w niej zamontowaną albo coś kombinuje.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 24, 2018, 18:55:57 »
Też tak mi się wydaje, bo nawet po załączeniu obroty mi lekko spadały więc sprężarka startowała. Tylko z drugiej strony jak wytłumaczyc sytuację u kolegi Daniela, któremu też klima chodziła a odciągneli tylko 60 gr czynnika?

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 24, 2018, 18:58:02 »
Mi dmuchalo słabo ale i tylko od strony pasażera. Uzupełnienie wytrzymali ok 3 tyg 520g

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: MK3 problem z klimatyzacją raz działa, raz nie działa
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 24, 2018, 19:08:57 »
W tej sytuacji Daniel to już mało istotne, że chłodziło z jednej kratki czy miałeś jakąś nieszczelność, ale fakt że sprężarka startowała tylko teoretycznie przy 60 gr czynnika w układzie. Nie wiem czy w C5 ten próg w którym kompresor się jeszcze załacza jest tak nisko, czy coś w tych serwisach kombinują jak teraz ceny wzrosły? Dla mnie też powinno tak być jak napisał Andrzej, że już przy 200 gr kompresor nie powinien wystartować.


Na marginesie, ostatnio czytałem artykuł na WP że np. w Kanadzie, Australii czy kilku stanach w USA ładuje się zwykły propan-butan i klima jeszcze lepiej chłodzi. Koszt takiego nabicia u Nas to by były groszowe sprawy. Oczywiście, wszyscy się zasłaniają że palny czy wybuchowy, ale przecież ten nowy czynnik tez jest wybuchowy, a i ten R134a co mamy teraz tez ponoć przy zapaleniu wydziela jakieś związki które wnikają przez skórę. Mówi się że propan-butan szybciej by wyniszczał układy klimatyzacji, ale w praktyce nikt tego nie potwierdził.