Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: Motoreduktor - diagnoza  (Przeczytany 384 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wiktor Radecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM
Motoreduktor - diagnoza
« dnia: Kwiecień 07, 2018, 15:31:48 »
Standard - ciepłe powietrze od kierowcyCo zrobiłem:
-dodałem przedłużkę motoreduktora (nie pomogło)-odpiąłem motoreduktor, rozebrałem, wyczyściłem i tak:
*jeśli odłączę silniczek od podstawki to się wszystko rusza (kręcąc tą gwiazdką ruszają się koła zębate, kręcąc zębatką na silniczku, silniczek się rusza)
*jeśli złożę wszystko razem to to nie mogę ruszać tą zębatką od gwiazdki od kręcenia klapami-przy odkręconym motoreduktorze (ale podpiętym) po włączeniu silnika obraca się tak o ok kilka stopni potem ustawiam 27 -> znowu tylko kilka stopni (moze nawet jeden ) i dalej nie reaguje
-przeszukałem forum i nie znalazłęm podobnych objawów
mam 3 pytania:
uszkodzony motoreduktor?
jak przetestować motoreduktor (jakie piny od czego, jakie napięcia)?
jak ustawić klapy, przy kręceniu moglem coś przestawić, więc chciałbym sprawdzić czy klapy są ustawione ok, a jeśli nie to jak je ustawić?

Edit:Zjadlo mi entery :/
Fakt coś zmieniłem w klapach... ale teraz wieje zimnym więc chwilowo mi się nie śpieszy
Citroen C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 992
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2018, 12:31:46 »
Przy wyjętym motoreduktorze powinieneś ustawić klapę np na gorący nadmuch i tak samo na panelu przestawić na max temperaturę, poczekać aż się motoreduktor przestawi, i wtedy złożyć, będzie klapa i motoreduktor w odpowiedniej pozycji i powinna być możliwość pełnej regulacji.

Jeśli np klapa była na środku a motoreduktor np na gorącym, to motoreduktor będzie próbował przestawić klapę dalej niż jest jej zakres pracy i może to grozić albo wyłamaniem klapy, uszkodzeniem gniazda lub motoreduktora.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2018, 19:15:10 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wiktor Radecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2018, 21:06:03 »
Dzieki,
ale skad motoreduktor bedzie wiedzial jak sie ustawic? ma jakis czujnik? reozebralem motoreduktor poczyscilem, pokrecilem i zlozylem go, bedzie wiedzial jaka pozycja to cieple?
Citroen C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2018, 00:09:59 »
Jeżeli to silnik krokowy to to każdy stopień celcjusza to imp. z kom. o jeden krok i wtedy nie ma pojęcia czujnik położenia. Urządzenie łopatologiczne.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 992
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 13, 2018, 13:18:29 »
Motoreduktor nie będzie widział jak się ustawić dlatego po wyczyszczeniu należy zrobić to co napisałem w poprzednim wątku.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wiktor Radecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 13, 2018, 22:38:54 »
Właśnie chodzi o to, że nie bardzo rozumiem jak Twoje ustawienie ma działaćMamy sytuacje taka (załóżmy, że poprawna pozycja to 12)Startujemy od 12, ustawiamy ciepłe powietrze, motoreduktor przekręca się na 13 (obrót o 30 stopni) i to jest ok bo tak powinno byćTeraz rozebrałem motoreduktor, startowa pozycja to 18... ustawiam ciepłe powietrze... przekręca się na 19 (obrót o 30 stopni) i teraz ma niepoprawną pozycje dla ciepłego powinna być na 13dla zobrazowania (zamiast gwiazdki z obciętym dołem, wrzuciłem strzałkę):
https://sketch.io/render/sk-4ef99b9e3c8a67fee4c2c761158a162a.jpeg
Citroen C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 992
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2018, 14:00:22 »
Kilka lat temu to rozbierałem więc nie pamiętam dokładnie, najprawdopodobniej złożyłem motoreduktor, podłączyłem do samochodu, ustawiłem na gorące, przestawił się, rozebrałem jeszcze raz i ustawiłem tak aby pasowało do klapy w pozycji gorące powietrze.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb, C4 1.6 16V
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2018, 23:15:15 »
Tak jak kolega napisał. Zdemontuj motoreduktor, uruchom klimę i ustaw na max. Potem na min. i patrz w którą stronę obraca się zębatka. W tą samą stronę obróć do oporu klapę mieszalnika ręcznie, wtedy będzie to zsynchronizowane. Zresztą, jeżeli masz poprawnie dorobioną przedłużkę to pasuje ona tylko w jedne położenie klapy.

Offline Mateusz Szmidt

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5, break, 1.8 16v, 2002, Crystal
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #8 dnia: Wczoraj o 19:57:19 »
Witam.


Mam pytanie, C5 mkI, objaw: gorące powietrze od strony kierowcy a u pasażera zimne.
Co jest przyczyną?
Motoreduktor? Jeśli tak to który? -- dotarłem do tego od strony kierowcy i wg. mnie zmienia on tylko strumień powietrza (na szyby, na nogi, na twarz itp). Dotarłem też do tego od strony pasażera i ten zmienia, de facto, temperaturę, ale tylko po stronie pasażera. Nic nie robi z temperaturą po stronie kierowcy.
Klapki wewnątrz? Czyli te, do których żeby się dostać to trzeba całą deskę rozbierać.


doradźcie proszę, bo chcę się za to zabrać, ale nie wiem gdzie szukać przyczyny.


Merci z góry.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 992
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #9 dnia: Dzisiaj o 01:24:17 »
Poszukaj wątku był o demontażu motoreduktora, ten od regulacji temperatury od strony kierowcy jest wyżej - na wysokości radia z lewej strony.
Lexia, VCDS, MPPS