Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Motoreduktor - diagnoza  (Przeczytany 3649 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wiktor Radecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Motoreduktor - diagnoza
« dnia: Kwiecień 07, 2018, 15:31:48 »
Standard - ciepłe powietrze od kierowcyCo zrobiłem:
-dodałem przedłużkę motoreduktora (nie pomogło)-odpiąłem motoreduktor, rozebrałem, wyczyściłem i tak:
*jeśli odłączę silniczek od podstawki to się wszystko rusza (kręcąc tą gwiazdką ruszają się koła zębate, kręcąc zębatką na silniczku, silniczek się rusza)
*jeśli złożę wszystko razem to to nie mogę ruszać tą zębatką od gwiazdki od kręcenia klapami-przy odkręconym motoreduktorze (ale podpiętym) po włączeniu silnika obraca się tak o ok kilka stopni potem ustawiam 27 -> znowu tylko kilka stopni (moze nawet jeden ) i dalej nie reaguje
-przeszukałem forum i nie znalazłęm podobnych objawów
mam 3 pytania:
uszkodzony motoreduktor?
jak przetestować motoreduktor (jakie piny od czego, jakie napięcia)?
jak ustawić klapy, przy kręceniu moglem coś przestawić, więc chciałbym sprawdzić czy klapy są ustawione ok, a jeśli nie to jak je ustawić?

Edit:Zjadlo mi entery :/
Fakt coś zmieniłem w klapach... ale teraz wieje zimnym więc chwilowo mi się nie śpieszy
Citroen C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2018, 12:31:46 »
Przy wyjętym motoreduktorze powinieneś ustawić klapę np na gorący nadmuch i tak samo na panelu przestawić na max temperaturę, poczekać aż się motoreduktor przestawi, i wtedy złożyć, będzie klapa i motoreduktor w odpowiedniej pozycji i powinna być możliwość pełnej regulacji.

Jeśli np klapa była na środku a motoreduktor np na gorącym, to motoreduktor będzie próbował przestawić klapę dalej niż jest jej zakres pracy i może to grozić albo wyłamaniem klapy, uszkodzeniem gniazda lub motoreduktora.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2018, 19:15:10 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wiktor Radecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2018, 21:06:03 »
Dzieki,
ale skad motoreduktor bedzie wiedzial jak sie ustawic? ma jakis czujnik? reozebralem motoreduktor poczyscilem, pokrecilem i zlozylem go, bedzie wiedzial jaka pozycja to cieple?
Citroen C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2018, 00:09:59 »
Jeżeli to silnik krokowy to to każdy stopień celcjusza to imp. z kom. o jeden krok i wtedy nie ma pojęcia czujnik położenia. Urządzenie łopatologiczne.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 13, 2018, 13:18:29 »
Motoreduktor nie będzie widział jak się ustawić dlatego po wyczyszczeniu należy zrobić to co napisałem w poprzednim wątku.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wiktor Radecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 13, 2018, 22:38:54 »
Właśnie chodzi o to, że nie bardzo rozumiem jak Twoje ustawienie ma działaćMamy sytuacje taka (załóżmy, że poprawna pozycja to 12)Startujemy od 12, ustawiamy ciepłe powietrze, motoreduktor przekręca się na 13 (obrót o 30 stopni) i to jest ok bo tak powinno byćTeraz rozebrałem motoreduktor, startowa pozycja to 18... ustawiam ciepłe powietrze... przekręca się na 19 (obrót o 30 stopni) i teraz ma niepoprawną pozycje dla ciepłego powinna być na 13dla zobrazowania (zamiast gwiazdki z obciętym dołem, wrzuciłem strzałkę):
https://sketch.io/render/sk-4ef99b9e3c8a67fee4c2c761158a162a.jpeg
Citroen C5 MK1 Benzyna 2.0 16v 136KM

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2018, 14:00:22 »
Kilka lat temu to rozbierałem więc nie pamiętam dokładnie, najprawdopodobniej złożyłem motoreduktor, podłączyłem do samochodu, ustawiłem na gorące, przestawił się, rozebrałem jeszcze raz i ustawiłem tak aby pasowało do klapy w pozycji gorące powietrze.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb+LPG, C4 1.6 16V
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2018, 23:15:15 »
Tak jak kolega napisał. Zdemontuj motoreduktor, uruchom klimę i ustaw na max. Potem na min. i patrz w którą stronę obraca się zębatka. W tą samą stronę obróć do oporu klapę mieszalnika ręcznie, wtedy będzie to zsynchronizowane. Zresztą, jeżeli masz poprawnie dorobioną przedłużkę to pasuje ona tylko w jedne położenie klapy.

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 22, 2018, 19:57:19 »
Witam.


Mam pytanie, C5 mkI, objaw: gorące powietrze od strony kierowcy a u pasażera zimne.
Co jest przyczyną?
Motoreduktor? Jeśli tak to który? -- dotarłem do tego od strony kierowcy i wg. mnie zmienia on tylko strumień powietrza (na szyby, na nogi, na twarz itp). Dotarłem też do tego od strony pasażera i ten zmienia, de facto, temperaturę, ale tylko po stronie pasażera. Nic nie robi z temperaturą po stronie kierowcy.
Klapki wewnątrz? Czyli te, do których żeby się dostać to trzeba całą deskę rozbierać.


doradźcie proszę, bo chcę się za to zabrać, ale nie wiem gdzie szukać przyczyny.


Merci z góry.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 23, 2018, 01:24:17 »
Poszukaj wątku był o demontażu motoreduktora, ten od regulacji temperatury od strony kierowcy jest wyżej - na wysokości radia z lewej strony.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 29, 2018, 19:04:35 »
Witam,


Dzięki za odpowiedź.


Dałem radę go namierzyć, ale szczęście nie trwało długo.


Po zamontowaniu już razem z przedłużką wieje tylko zimne powietrze.


Co ciekawe, tylko zimne wieje też ze strony pasażera (a była pełna regulacja: zimne do ciepłe).


Nie wiem co nakombinowałem, że zepsułem stronę pasażera.


Jakieś pomysły? Bo ja już nic nie wiem...

Offline Paweł Kiljan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI break 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 03, 2018, 01:16:28 »
Jeśli nagrzewnica działa jak w MkII i masz dwustrefową to po każdej stronie masz 2 motoreduktory, dolne ustawiają ciepło/zimno górne kierunek nawiewu, mechanicznie to są dwie niezależne dukty powietrza.

Sprawdzenie czy motoreduktor kręci polega na przyłożeniu do niego palca - jeśli przestawiamy coś na panelu to za chwilę będzie czuć drżenie silniczka.

Żeby ustawić położenie początkowe motoreduktora nie trzeba go rozbierać, można z guzików:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=112219.0

Trudno powiedzieć co nakombinowałeś, może zamieniłeś wtyczki albo motoreduktory góra z dołem ale na 99% jeśli motoreduktor drży a parametry nawiewu się nie zmieniają to problem jest w klapach.

Podkreślę że tak jest w MkII ale sądzę że w MKI tak samo.



Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 04, 2018, 02:14:50 »
Jeśli nagrzewnica działa jak w MkII i masz dwustrefową to po każdej stronie masz 2 motoreduktory

Podkreślę że tak jest w MkII ale sądzę że w MKI tak samo.
[/quote]

W MKI jest inaczej, nie lecą klapy i coś z tymi motoreduktorami pomieszałeś bo są 3 motoreduktory, 2 od temperatury i jeden od kierunków.

A co do tematu to ustawić na panelu max, motoreduktor powinien ustawić zębatkę, ustawić kapę na max, założyć motoreduktor sprawdzić czy działa.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Mateusz Szmidt

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 Tourer 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Łowiectwo, ogrodnictwo, języki, sport
  • Miejscowość: Zamość
Odp: Motoreduktor - diagnoza
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 05, 2018, 19:22:10 »
Witam ponownie.


Paweł Kiljan dziękuję za odpowiedź.


Okazało się, że po stronie pasażera motoreduktor całkowiciw wypadł z gniazda - dlatego słychać było, że działa, ale nic się nie zmieniało w kwestii temperatury.


Jestem już szczęśliwie po całej operacji: wszystko działa, ręce pokaleczone i posiniaczone, ale warto było.




Kolejny problem to prawdopodobnie pęknięta chłodnica, bo klima nie działa: brak czynnika, który ze względu na prawdopodobnie pękniętą chłodnicę uleciał ku gwiazdom.


Pytanie z tym związane: czy to jest możliwe? Podobno to też częsta przypadłość (pęknięta chłodnica) w C5.


Nie wykluczam, bo moja C5 ma już 412k przebiegu, ale też nie chcę ślepo wierzyć diagnioście.