Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB  (Przeczytany 2596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« dnia: Kwiecień 09, 2018, 12:27:50 »
Jako, że robi się coraz cieplej to i chęci do pracy się pojawiają.
Najbardziej istotna sprawa to wymiana uszczelniacza bo zaczyna już zostawiać plamki w garażu. Ale dobrać się do niego to trzeba skrzynią odjechać, żeby uwolnić skrzynię to trzeba wyjąć półosie i przy okazji wymienić manszety (jedna już przecieka dosyć mocna, druga zaczyna- wymienię wszystkie). Do tego nowy olej w silniku i wymiana statyczna oleju w ASB.

Pytania
1.Na co szczególnie zwrócić uwagę, co może mnie zaskoczyć.
2.Wiecie może w jaki sposób mocowane są półosie?
3.W jakiej pozycji ustawić zawieszenie do demontażu (będę używać kanału)
4. Nigdy nie demontowałem skrzyni ASB, ale chyba nic trudniejszego niż przy manualnej tam nie napotkam?

Wszelkie sugestie i porady mile widziane.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2018, 16:02:12 »
Nic, poza tym, że musisz zabezpieczyć sprzęgło hydrokinetyczne

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2018, 17:48:23 »
Nic, poza tym, że musisz zabezpieczyć sprzęgło hydrokinetyczne
możesz rozwinąć o jakie zabezpieczenie chodzi?

Mam wrażenie, że mój przód jest zbyt sztywny, objawia się to przy wjeżdżaniu np. progi które samochód moim skromnym zdaniem wybiera źle... zachowuje się jakby słabo je tłumił, wręcz jakby podskakiwał. Może warto było by wymienić środkową sferę? Bo zdaje się, że u mnie takowa występuje a przy zamierzonych pracach będzie ułatwiony dostęp do niej- mam rację? No i czy na powyższe zachowanie może ona mieć wpływ?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2018, 08:54:03 »
Nic, poza tym, że musisz zabezpieczyć sprzęgło hydrokinetyczne
możesz rozwinąć o jakie zabezpieczenie chodzi?

Mam wrażenie, że mój przód jest zbyt sztywny, objawia się to przy wjeżdżaniu np. progi które samochód moim skromnym zdaniem wybiera źle... zachowuje się jakby słabo je tłumił, wręcz jakby podskakiwał. Może warto było by wymienić środkową sferę? Bo zdaje się, że u mnie takowa występuje a przy zamierzonych pracach będzie ułatwiony dostęp do niej- mam rację? No i czy na powyższe zachowanie może ona mieć wpływ?

chodzi o to, że tutaj przy zdjęciu skrzyni nie masz tak jak w manualu, że sprzęgło i dwumasa zostaje przy silniku. Skrzynię zdejmujesz razem ze sprzęgłem (konwerterem) a te może CI wypaść jak będziesz się tam gimnastykował. Jak wyjmiesz rozrusznik i odkręcisz konwerter od koła zamachowego trzeba je zabezpieczyć jakąś blokadą. Tak by nie miało szans wysunąć się.

Nie wiem ile Twoje auto ma przejechane ale jak ściągasz skrzynię zastanowiłbym się nad regeneracją sprzęgła,

Środkową sferę wymieniłbym na 100%.
 

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2018, 18:19:01 »
Tobiasz, i co? Poradziłeś sobie? Napotkały Cię jakieś nieprzewidziane problemy?

Offline Grzegorz Stefanek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: WLKP Śrem
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI Exclusive 2010 r.
  • Miejscowość: WLKP Śrem
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2018, 21:21:33 »
Siema.
Według mnie, zrób w ASB wymianę dynamiczną. Raz a dobrze. Ze statyczną się będziesz bawił 3 może 4 a nawet 5 razy. Szkoda czasu ;-) A i koszt dynamicznej niższy.
Baba z wozu, konie rżą ;-)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2018, 09:22:29 »
Siema.
Według mnie, zrób w ASB wymianę dynamiczną. Raz a dobrze. Ze statyczną się będziesz bawił 3 może 4 a nawet 5 razy. Szkoda czasu ;-) A i koszt dynamicznej niższy.
Z tą dynamiczną wymianą to byłbym jednak ostrożny

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2018, 10:09:56 »
Tobiasz, i co? Poradziłeś sobie? Napotkały Cię jakieś nieprzewidziane problemy?
nie.. Temat nawet nie zaczęty z braku czasu. Jedyne co to olej wymieniłem dwa razy statycznie, zostało mi na jeszcze dwie wymiany ale to dopiero po demontażu skrzyni, czyli nie wiem kiedy, może jesienią ;)

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Wymiana uszczelniacza wału/manszet/oleju w ASB
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2018, 20:42:17 »

chodzi o to, że tutaj przy zdjęciu skrzyni nie masz tak jak w manualu, że sprzęgło i dwumasa zostaje przy silniku. Skrzynię zdejmujesz razem ze sprzęgłem (konwerterem) a te może CI wypaść jak będziesz się tam gimnastykował. Jak wyjmiesz rozrusznik i odkręcisz
konwerter od koła zamachowego trzeba je zabezpieczyć jakąś blokadą. Tak by nie miało szans wysunąć się. 

sprzęgło hydrokinetyczne  jest przykręcone do koła zmachowego i nie ma prawa wypaść nie trzeba niczym zabezpieczć.