Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: pneumatyka  (Przeczytany 3030 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
pneumatyka
« dnia: Kwiecień 13, 2018, 18:20:28 »
Witam mam problem z hydrauliką. Problem nastapil w trakcie jazdy. Zapalił się błąd na wyświetlaczu błąd zawieszenia. I znika, żaden service się nie pali. Tył miękki aż do asfaltu można docisnąć a przód sztywny ledwo daje się nacisnąć. Ale po paru kilometrach sam włącza się.i działa normalnie. Gora dół wszystko śmiga. Ale jak zostawie auto na troche to znów błąd.

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2018, 18:21:35 »
Przycisk sport jest ?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2018, 18:22:06 »
Tak. Nie wiem moze to kwestia czujnika położenia. Tylni patrzylem to dziala ladnie. A przedni nie wiem jak sie dostac. Bo wydaje mi sie ze albo jak wpadne w dziure zaczyna samo dzialac albo nie wiem nagrzewa sie cos i zaczyna normalnie dzialac.

Teraz na pewno wpadlem w dziurę tylem i przez chwilę promował normalnie. Kolejna nierówność i przestał i znów błąd
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2018, 20:55:50 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2018, 03:21:56 »
To sprawdź jeszcze wiązkę za prawą lampą czy się nie przeciera.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2018, 06:09:38 »
Już sprawdzałem. Jest oki. Jeszcze szybkie pytanie czy ten czujnik nie z czarnym a bialym ciegnem tez pasuje? Bo moge taki mieć tylko nie wiem czy to jest to samo. Wyglada tak samo tylko różnica jest właśnie to białe. A na aledrogo ktoś ma wpisane że pasuje od 2001 do 2015. Oczywiscie  chodzi mi o informację. Roznica jest tez w  numerze. Jeden to 573j4 a drugi j9
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2018, 12:24:25 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 14, 2018, 14:56:20 »
a jest ktoś z trójmiasta z lexią? i by miał chwilę by sprawdzić co jest.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 14, 2018, 19:43:26 »
Dla C6 i X7: J4 przód, J9 tył, czym się różnią nie wiem.

Dla MKI jest tylko J4 na przód i tył.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 14, 2018, 21:42:09 »
A jest jakas możliwość sprawdzenia czy czujnik jest sprawny? Miernikiem czy czyms takim. Mam dostęp do kanału. Mam lexie ale nie łączy sie z zawieszeniem. I zastanawia mnie czemu jak jest błąd to tył jest miękki a przód twardy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2018, 22:26:36 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2018, 13:57:10 »
Brak łączności albo wynika z problemu z Lexią, albo niestety kabelki w samochodzie. Nigdy nie potrzebowałem sprawdzać potencjometru więc nie pomogę. Jeśli masz kanał to możesz zamienić potencjometry miejscami, ale może być potrzebna wtedy regulacja wysokości.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 15, 2018, 21:59:55 »
Tylko jak zamienię miejscami co to da skoro np któryś jest trafiony i nadal będzie błąd

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 15, 2018, 22:51:04 »
Bo wtedy tył będzie twardy a przód miękki jeśli jest to wina korektora, jeśli będzie nadal tak samo to nie korektor. Czy jak się utwardza przód to jest na tej samej wysokości czy jest wyżej?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 16, 2018, 06:39:38 »
Ta sama wysokość tylko tył bardzo miękki jak usiadłem to prawie gleby dotyka. Dziś rano odpaliłem auto. Zaczął pompować więc sprawdziłem poziom lds i jest ok. Ale jak jechałem to pompował sie kilka razy w drodze. Krótkie dopompowania i znów błąd. Myślę że to nie będzie  jednak te czujniki. Jak naciskam przód to nic nie słychać a jak tył cisne to słychać jakby syczenie jakbym materac pompowal ale plyny nie ubywa.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2018, 07:05:59 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2018, 09:26:16 »
Do głowy przychodzi mi siłownik z tyłu - może ma przeciek i lds wraca do zbiornika stąd syczenie - możesz odpiąć rurkę na samej górze zbiornika taką cienką gumową dać do butelki i  sprawdzić czy jak słychać syczenie leci z tej rurki ? Druga osoba by się przydała do testów.

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 16, 2018, 11:08:05 »
A jak by ciekł to by nie opadał wtedy? I nie za bardzo by to tłumaczyło czemu czasami zie załącza i działa normalnie a czasami nie. To wyglada troche tak jakby auto nie wiedziało że ma się napompować
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2018, 11:25:53 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 16, 2018, 14:44:17 »
Masz HA3+ wiec masz dodatkowe sfery i zawory które je odłączają i może na nich występuje problem, spróbuj znaleźć kogoś z lexią i sprawdzić czy to jest problem z twoim interfejsem czy z komputerem zawieszenia w samochodzie. Jak się uda połaczyć to sprawdzić jakie błędy pokazuje, powinno to naprowadzić gdzie szukać przyczyny problemu.

Masz kanał, powypinaj wszystkie złączki od korektorów i dodatkowych sfer, sprawdź jak wyglądają popsikaj kontaktem, jeśli to nie rozwiązuję problemu to przynajmniej wyeliminujesz teoretycznie brak kontaktu.

Jeszcze czy tył zawsze jest taki miękki czy czasami jest twardszy i tak samo z przodem, możliwe też że masz wymienioną tylną dodatkową sferę, a przednia do której jest ciężki dostęp została stara.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 16, 2018, 17:04:58 »
a do sfer dochodzą też jakieś przewody? korektory tylko mam 2 jeden na przód i jeden na tył?jak działa normalnie to przód i tył są w nacisku takie same. z przodu 2 sfery i z tyłu 3? To do czego jest przykrecona  środkowa sfera to forma jakiegoś elektrozaworu? i takie pytanie czy czujnik wysokości ma jakiś zakres działania? bo miałem ten tylni w ręku i można było nim kręcić 360 stopni.
 Byłem teraz w aucie. Znow zaczelo dzialac normalnie. Podnioslem opuścił em pare razy i bylo oki. Ale po 10 minutach znow błąd.może sterownik trafiony jest może przegrzewa się. Może sie przegrzewa albo coś. Jak będzie jeszcze brak możliwości odczytu błędów to bedzie jak wróżenie z fusów

A jeszcze jedno mi się nasunęło pytanie. Jak pojawia się błąd to nie powinien service sie palić też?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2018, 22:26:13 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 17, 2018, 02:36:15 »
Masz 6 sfer, po jednej na każde koło + po jednej na każdą oś, tak te środkowe sfery mają elektrozawory które się zamykają i je odcinają aby utwardzić auto. Z tyłu widać tą środkową dobrze, z przodu jest niestety schowana za sankami.

Nie pamiętam czy czujnik ma jakiś zakres, a może któryś korektor jest w złej pozycji, widziałem wątek o możliwości obrócenia cięgna  w korektorze o 180 stopni.

Co do zapalania się serwisu to się nie wypowiem, raczej powinien się zapalić.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 17, 2018, 17:27:05 »
Znow odstał całą noc i normalnie działał ale znow jakies 15 minut i błąd. Może coś się przegrzewa tylko co. A może szczotki się kończą. Czy jakbym miał pompe na podmiane to mogę w całości zamienić czy sterownik do auta jest przypisany?

tak oglądam pompy i widzę że powinna być przykręcona na jedną śrubę chyba. a u mnie lata jak chce. czy to może mieć jakiś wpływ na jej działąnie?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2018, 22:55:10 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2018, 01:37:04 »
Elektronika pompy jest przypisana do BSI. Ale lata cały moduł pompy?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 18, 2018, 06:08:08 »
pompa cała. u mnie jest tylko na tych gumkach niczego się nie trzyma.
Po postoju nocnym jak otwieram auto lekko opada, jak wsiadam nic sie nie dzieje ale jak przekrece kluczyk to normalnie zaczyna działać. Normalnie działa ale wydaje się ze jest twardziej. I czesciej koryguje wysokość kilkoma krótkimi podpompowaniami.

Teraz stoi jakoś wysoko. Może któryś czujnik sie przestawił i tu problem leży że dostaje sprzeczne info bo jeden w dobrej pozycji a drygi za wysoko
Mam prośbę czy mógłby ktoś zmierzyć od podłoża do nadkola wysokość z przodu i tyłu w pozycji do jazdy? A i jeszce jedno czy elektrozawory są dostępne jako pojedyncza część?

Dziś rano zwróciłem uwagę na to że po otwarciu po nocy auto obniza sie cale o jakies 6 cm. Ale jak wsiade podnosi sie o tą wartość znów do góry i wyglada jak w pozycji średniej a nie normalnej i jak ruszam to zapala się błąd. Może problem polega na tym że korektor się przesunął. Ale tylnim jak ruszam to auto nie opada. Dziś spróbuje przednim może.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2018, 08:07:53 wysłana przez Daniel Piasecki »

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 22, 2018, 21:18:46 »
wina dziwnego zachowania została zlokalizowana za pomocą prób i błędów. ostatnio zostały oczyszczone czujniki wysokości ale w odstępie czasowym żeby było łatwiej. po oczyszczeniu tylnego reakcja zerowa. ale po oczyszczeniu zawieszenie ruszyło. niestety coś w środku czasami zacina czujnik wysokości ale już wiadomo co wymienić.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 27, 2018, 17:33:00 »
 Podłączam się do tego tematu z moim problemem;  Po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zatrzymaniu się  na płaskim  poziomym podłożu zauważyłem różnicę wysokości pomiędzy  lewą a prawą stroną samochodu,po zmierzeniu było to  około  2 cm.Mając na uwadze ten fakt zwróciłem uwagę  na położenie samochodu w czasie jazdy, była  widoczna  opadająca prawa strona. Po przejechaniu kolejnych kilku kilometrów  zawieszenie wróciło  do normalnego położenia  czyli  jednakowa wysokość po obu stronach.
    Mam pytanie  do kolegów ,czy jest to objaw  zbliżającej się usterki  i na jakiej zasadzie się to zdarzyło ? i jeszcze jedno: przed pomiarem jak pisałem wcześniej  próbowałem  różnych ustawień   wysokości  min-max.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 27, 2018, 20:23:10 »
jedyne co przychodzi do głowy to zacinający się zawór hydractive. Nie masz przypadkiem zawieszenia w trybie sport? Bo w trybie miękkim nie ma prawa być różnicy wysokości pomiędzy prawą a lewą stroną, gdyż są połączone hydraulicznie. No chyba że nie masz równo obciążonego samochodu.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 27, 2018, 21:24:39 »
jedyne co przychodzi do głowy to zacinający się zawór hydractive. Nie masz przypadkiem zawieszenia w trybie sport? Bo w trybie miękkim nie ma prawa być różnicy wysokości pomiędzy prawą a lewą stroną, gdyż są połączone hydraulicznie. No chyba że nie masz równo obciążonego samochodu.

 Zobaczę czy problem się powtórzy,może to był jednorazowy incydent/dziwny /.Samochód był pusty  jedynie z kierowcą  czyli  JA sam.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: pneumatyka
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 30, 2018, 17:12:37 »
jedyne co przychodzi do głowy to zacinający się zawór hydractive. Nie masz przypadkiem zawieszenia w trybie sport? Bo w trybie miękkim nie ma prawa być różnicy wysokości pomiędzy prawą a lewą stroną, gdyż są połączone hydraulicznie. No chyba że nie masz równo obciążonego samochodu.

 Zobaczę czy problem się powtórzy,może to był jednorazowy incydent/dziwny /.Samochód był pusty  jedynie z kierowcą  czyli  JA sam.

  Opisana sytuacja  dotychczas się nie powtórzyła,co było problemem nie wiem?. Mam pytanie do specjalistów od "Lexii" a mianowicie :
  Podczas  testu globalnego informacja przy zawieszeniu jest  ;TAK /NIE  czyli sądzić należy że nie ma problemów ,czy należy jeszcze coś sprawdzać p  dalej np.Elementy wykonawcze ?/
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)