Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sterowanie cewką zapłonową  (Przeczytany 1607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Sterowanie cewką zapłonową
« dnia: Kwiecień 15, 2018, 21:14:45 »
Mam problem z zanikaniem iskry i szarpaniem podczas jazdy,  Lexia wyraźnie pokazuje problem ze sterownikiem,  mechanik na szybko stwierdził że sterownik gubi masę którą steruje, teraz pytanie czy jeżeli dojdzie do wymiany sterownika to jest to ten ECU i znajduje się przy BSM ( ta aluminiowa puszka) ?  Czy sterownik cewki znajduje się gdzieś indziej?

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Sterowanie cewką zapłonową
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2018, 22:00:30 »
Tak, sterownik silnika jest przy BSM. Podaj jaki błąd wywala lexia oraz jaki masz silnik. Jeśli wymiana ECU to powinno być dziewicze, po podpieciu przypisujesz jako nowa część, podajesz PIN, ecu ustala przebieg auta z BSI.
Jeśli uzywane to wgrywasz pamięć virgin lub komplet z Bsi i kluczykami. Ja bym  był za naprawa ECU jeśli to faktycznie ono jest problemem.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sterowanie cewką zapłonową
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2018, 22:49:10 »
Tak, sterownik silnika jest przy BSM. Podaj jaki błąd wywala lexia oraz jaki masz silnik. Jeśli wymiana ECU to powinno być dziewicze, po podpieciu przypisujesz jako nowa część, podajesz PIN, ecu ustala przebieg auta z BSI.
Jeśli uzywane to wgrywasz pamięć virgin lub komplet z Bsi i kluczykami. Ja bym  był za naprawa ECU jeśli to faktycznie ono jest problemem.

Przecież wystarczy w jego ECU przegrać wsad do "nowego" i będzie bez zbędnych komplikacji, bez dopisywania do BSI itp.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Sterowanie cewką zapłonową
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 16, 2018, 09:41:28 »
No oczywiście, że można tak zrobić, ale nie wiem ile Kolega ma sprzętu i wiedzy. Jak sam chce robić to ECU virgin i przypisanie, jak zakład to niech się martwią.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Sterowanie cewką zapłonową
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2018, 22:04:26 »
Tak, sterownik silnika jest przy BSM. Podaj jaki błąd wywala lexia oraz jaki masz silnik. Jeśli wymiana ECU to powinno być dziewicze, po podpieciu przypisujesz jako nowa część, podajesz PIN, ecu ustala przebieg auta z BSI.
Jeśli uzywane to wgrywasz pamięć virgin lub komplet z Bsi i kluczykami. Ja bym  był za naprawa ECU jeśli to faktycznie ono jest problemem.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Kolego błąd jest następujący: Sterowanie cewki zapłonowej 2. Brak iskry. Czasami pokazuje 1i2.  Ogólnie wygląda to tak: autko jedzie ładnie, nagle szarpnie i wyskakuje AF i potem już regularnie szarpie. Rzadko ale bywa tak że po odpaleniu błąd ginie i znów auto ładnie jedzie ale tylko kilka km a potem znów AF i szarpanie. Wiem że na sekundę lub dwie przed pojawieniem się AF napięcie na sondzie za katalizatorem wzrasta do 3V a ponoć nie powinno, mechanik twierdzi że powinno być do 0,8 V, elektryk twierdzi że za katalizatorem pracuje do 5 V.  Nie wiem, mam problem i nie wiem co robić, chyba tylko elektryk lub elektronik powinien się nad tym pochylić bo jest to bardzo irytujące podczas jazdy

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sterowanie cewką zapłonową
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2018, 01:34:16 »
A takie same objawy są na gazie?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Sterowanie cewką zapłonową
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2018, 05:36:10 »
A takie same objawy są na gazie?
na benzynie i na gazie to samo, może troszkę bardziej odczuwalne na gazie,  ale szarpanie jest na obu paliwach.  A jak użytkuje klime to wtedy buntuje się ostro.