U mnie przy 250 tyś był tylko nalot bardziej okopcone niż nagar silnik RHR
Jak już chcesz się mocno ubrudzić to jak wymyjesz egr to zrób to samo z całym dolotem, łącznie z przepustnicą, czujnikami overbost w dolocie, zobacz czy intercoler nie ma oleju w środku. Dolewaj oleju 2t do paliwa co powinno trochę z czasem wyrównać pracę wtryskiwaczy i pompy, pilnuj wymiany oleju co max15 tyś oraz filtrów w tym również paliwa.
Jaki olej używasz? Masz oryginalny soft silnika czy po tuningu? Jak często wypala się filtr cząstek stałych? Jakie odcinki robisz? Czy silnik dogrzewa się do właściwej temp, świece żarowe sprawne? Termostat? Przepływomierz ?
Dzięki Paweł za opis.
miałem tylko czas żeby wyczyścić przepustnice (była w sumie dość czysta) a w wolnej chwili zabiorę się za dolot i EGR.
Poprzedni właściciel wymieniał olej co 30 tys. km... to może być przyczyna.
Samochód mam od lutego od przebiegu 150 tys. km, aktualnie jest ok 155 tys. km.
Kupiłem go od prywatnej osoby bespośrednio we Francji.
Zalałem mu teraz Totala ecs 5w30 i będę zmieniał co max 15 tys. km razem z wszystkimi filtrami.
- soft jest orginalny
- silnik rozgrzewa się do ok 79-81 stopni, co jest chyba trochę mało
- FAP wypala się co 300-350 km
- odcinki to 80% trasa i 20% miasto
- wtryski pracują równo
- świece też raczej sprawne
- przeplywomierz ok
Sprawdzę turbo i intercooler bo skądś ten wyciek oleju miałem i ewidentnie ten nagar w dolocie i obok zaworu EGR ma ślady oleju.
Jaki olej 2t dolewasz i w jakiej proporcji?
EGR główny zawór pracuje dobrze ale nie wiem czemu nie podaje mi podciśnienia na by-pass, pewnie elektrozawór, więc spaliny nie idą na chłodniczkę EGR tylko gorące bezpośrednio w dolot... ten zawór by-pass sprawdzałem ręcznie i chodzi swobodnie, nie zacina się, więc wina podciśnienia.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka