Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: EGR - niedziałający zawór bypass  (Przeczytany 22952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
EGR - niedziałający zawór bypass
« dnia: Kwiecień 16, 2018, 22:47:25 »
Witam,

jestem nowy użytkownikiem Citroena C5 (X7) z silnikiem 2.0 HDI o oznaczeniu DW10CTED4. Od pewnego czasu mam problem prawdopodobnie z zaworem EGR ale nie tym głównym tylko tym od bypassu, tzn tym co puszcza spaliny na chłodnicę AGR.  Zawór główny dziala płynnie, a ten bypass sterowany podcisnieniowo wygląda na to, że jest cały czas otwarty, tzn puszcza spaliny na bypass a nie na chłodniczkę, tzn. gorące gazy idą bezpośrednio do kolektora z pominięciem AGR. Zaznaczyłem ten zawór na zdjęciu EGR.

Z obserwacji zauważyłem, że wartość zadana EGRbypass pokazuje 100% tzn. otwarty do uzyskania temp ok. 60 stopni C, później spada na 0% tzn zamknięty ale niestety pomimo zadanej wartości 0% czujnik zaworu bypass niestety pozostaje w pozycji otwartej 100%.

Błędy jakie pokazuje ECU to:
- P0488
- P1498

Moje pytania:
1. Czy ktoś miał podobny przypadek i podzieli się doświadczeniami?
2. Gdzie jest w tym silniku umiejscowiony EGR?
3. Czy ktoś ma instrukcję czyszczenia EGR?
3. Czy ktoś naprawiał/wymieniał ten zawór od bypassu? A może problem jest z podciśnieniem?

Będę wdzięczny za pomoc.











Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2019, 16:04:30 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2018, 23:49:45 »
Dodatkowe błedy P2566, P2125...

EGR raczej sprawny, problem może być z pompą Vacum.

Mały wyciek oleju z okolicy pompy Vacum.

Czy uszkodzona pompa Vacum może powodować takie błędy?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2018, 00:27:59 »
Czy w silniku DW10BTED4 też jest taki AGR?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2018, 12:09:30 »

Moje pytania:
1. Czy ktoś miał podobny przypadek i podzieli się doświadczeniami?
2. Gdzie jest w tym silniku umiejscowiony EGR?
3. Czy ktoś ma instrukcję czyszczenia EGR?
3. Czy ktoś naprawiał/wymieniał ten zawór od bypassu? A może problem jest z podciśnieniem?

2. Zakładam, że już zawór znalazłeś, ale gdyby nie - jest od przodu umiejscowiony, jak spojrzysz w okolice dozownika powietrza jest zaraz za nim - tak mniej więcej
3. Był wątek o czyszczeniu zaworu - jeden z kolegów poradził sobie z dziadostwem tutaj masz info co i jak http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=102628.msg1039275#msg1039275

Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2018, 18:06:32 »

Moje pytania:
1. Czy ktoś miał podobny przypadek i podzieli się doświadczeniami?
2. Gdzie jest w tym silniku umiejscowiony EGR?
3. Czy ktoś ma instrukcję czyszczenia EGR?
3. Czy ktoś naprawiał/wymieniał ten zawór od bypassu? A może problem jest z podciśnieniem?

2. Zakładam, że już zawór znalazłeś, ale gdyby nie - jest od przodu umiejscowiony, jak spojrzysz w okolice dozownika powietrza jest zaraz za nim - tak mniej więcej
3. Był wątek o czyszczeniu zaworu - jeden z kolegów poradził sobie z dziadostwem tutaj masz info co i jak http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=102628.msg1039275#msg1039275
Dzięki, jeszcze nic nie robiłem z tym EGR-em.

Doszły mi tylko kolejne błędy:
- P11AB
- P2566

ehhh to mój pierwszy diesel i nie zaczyna się dobrze :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2018, 17:19:09 »
Znalazłem źródło problemu, okazało się, że był to uszkodzony kruciec sterujący pracą przepustnicy (dozownika powietrza), naprawiłem to tymczasowo i szukam teraz części zamiennej.

Wszystkie błędy zniknęły i nie wracają.








Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2019, 16:05:39 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2018, 17:31:08 »
co do EGR-a bo o nim zacząłem wątek to powiesiłbym za jaja tego co to wymyślił...

nie było czasu zrobić tego dzisiaj ale niedługo dolot powietrza i EGR do czyszczenia będzie... mnóstwo syfu... co za ekologia z tym całym EGR-em...

ale o dziwo EGR jeszcze działa (otwiera i zamyka się swobodnie na zadany sygnał)



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2018, 20:58:24 »
Co masz na myśli dokładnie poprzez układ zasilania? Jak go kupiłem ok. 3-4 tys km temu to miał ślady oleju na skrzyni od spodu i od góry koło turbo, umyłem go i olej się nie pojawił ponownie... może poprzedni właściciel Francuz miał problem z turbo i naprawił to...

Z tego co widzę zdjęcia EGR-ów w necie to tak to dziadostwo wygląda niestety, ważne że się jeszcze nie zacina. Nie chcę zaślepiać EGR-u żeby nie mieć później problemów z FAP-em.

Podaj kolego więcej szczegółów to posprawdzam w wolnej chwili co może być przyczyną tego nadmiernego osadu.

Z góry dzięki za pomoc.






Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2019, 16:06:06 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 04, 2018, 21:10:47 »
Znalazłem źródło problemu, okazało się, że był to uszkodzony kruciec sterujący pracą przepustnicy (dozownika powietrza), naprawiłem to tymczasowo i szukam teraz części zamiennej.

Wszystkie błędy zniknęły i nie wracają.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Widzę że miałeś ten kruciec jeszcze bardziej wytarty jak ja.
Problem polega na tym że nie występuje on jako część zamienna. Sprzedawany jest kompletny dozownik za 600 złotych.
Ja też go naprawiłem ale i tak nie domyka dozownika do końca.
Muszę jeszcze raz się za niego zabrać.

Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 04, 2018, 21:54:44 »
u mnie on był wyłamany, chociaż też było widać ślady wytarcia i nie otwierał przepustnicy do końca, co skutkowało błędami gdy dawałem pedał gazu do spodu przez 4-5 sek.

Skoro to jest wada fabryczna to zostanę przy moim rozwiązaniu :) zastosowałem plynny metal z Technicolu, kupiony w Tesco. Stosowałem to już przy innych naprawach i po zaschnięciu jest mega trwały plus śliska powierzchnia więc nie powinno się wyrobić tak szybko.

Widziałem też na allegro uszkodzony dozownik, miał pęknięty korpus i ten kruciec sprawny więc można kupić coś ok. 50-60 zł.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2018, 08:31:43 wysłana przez Mirek Kuziel »

Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 04, 2018, 21:56:37 »
w jakim stanie jest u Ciebie EGR? też tyle syfu co u mnie?

Mam przejechane 150 tys km, rzynajmniej tyle licznik wskazuje :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 05, 2018, 07:45:11 »
Robiłem we wtorek puga 407 z przelotem 270kkm i egr miał tylko sadzę na ściankach ale schodziło to zwykłą szmatką do czystego (byl za to problem z elektroniką).
Mój RHR (221kkm) ma podobną ilość sadzy na ściankach jak ten pug

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka


Offline Mirek Kuziel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7)
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2018, 08:59:05 »
U mnie przy 250 tyś był tylko nalot bardziej okopcone niż nagar silnik RHR
Jak już chcesz się mocno ubrudzić to jak wymyjesz egr to zrób to samo z całym dolotem, łącznie z przepustnicą, czujnikami overbost w dolocie,  zobacz czy intercoler nie ma oleju w środku. Dolewaj oleju 2t do paliwa co powinno trochę z czasem wyrównać pracę wtryskiwaczy i pompy, pilnuj wymiany oleju co max15 tyś oraz filtrów w tym również paliwa.
Jaki olej używasz?  Masz oryginalny soft silnika czy po tuningu? Jak często wypala się filtr cząstek stałych? Jakie odcinki robisz? Czy silnik dogrzewa się do właściwej temp, świece żarowe sprawne? Termostat? Przepływomierz ?
Dzięki Paweł za opis.

miałem tylko czas żeby wyczyścić przepustnice (była w sumie dość czysta) a w wolnej chwili zabiorę się za dolot i EGR.

Poprzedni właściciel wymieniał olej co 30 tys. km... to może być przyczyna.

Samochód mam od lutego od przebiegu 150 tys. km, aktualnie jest ok 155 tys. km.

Kupiłem go od prywatnej osoby bespośrednio we Francji.

Zalałem mu teraz Totala ecs 5w30 i będę zmieniał co max 15 tys. km razem z wszystkimi filtrami.

- soft jest orginalny
- silnik rozgrzewa się do ok 79-81 stopni, co jest chyba trochę mało
- FAP wypala się co 300-350 km
- odcinki to 80% trasa i 20% miasto
- wtryski pracują równo
- świece też raczej sprawne
- przeplywomierz ok

Sprawdzę turbo i intercooler bo skądś ten wyciek oleju miałem i ewidentnie ten nagar w dolocie i obok zaworu EGR ma ślady oleju.

Jaki olej 2t dolewasz i w jakiej proporcji?

EGR główny zawór pracuje dobrze ale nie wiem czemu nie podaje mi podciśnienia na by-pass, pewnie elektrozawór, więc spaliny nie idą na chłodniczkę EGR tylko gorące bezpośrednio w dolot... ten zawór by-pass sprawdzałem ręcznie i chodzi swobodnie, nie zacina się, więc wina podciśnienia.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Jabłoński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Kosakowo
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Kosakowo
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2019, 15:24:41 »
U mnie przy 250 tyś był tylko nalot bardziej okopcone niż nagar silnik RHR
Jak już chcesz się mocno ubrudzić to jak wymyjesz egr to zrób to samo z całym dolotem, łącznie z przepustnicą, czujnikami overbost w dolocie,  zobacz czy intercoler nie ma oleju w środku. Dolewaj oleju 2t do paliwa co powinno trochę z czasem wyrównać pracę wtryskiwaczy i pompy, pilnuj wymiany oleju co max15 tyś oraz filtrów w tym również paliwa.
Jaki olej używasz?  Masz oryginalny soft silnika czy po tuningu? Jak często wypala się filtr cząstek stałych? Jakie odcinki robisz? Czy silnik dogrzewa się do właściwej temp, świece żarowe sprawne? Termostat? Przepływomierz ?
Dzięki Paweł za opis.

miałem tylko czas żeby wyczyścić przepustnice (była w sumie dość czysta) a w wolnej chwili zabiorę się za dolot i EGR.

Poprzedni właściciel wymieniał olej co 30 tys. km... to może być przyczyna.

Samochód mam od lutego od przebiegu 150 tys. km, aktualnie jest ok 155 tys. km.

Kupiłem go od prywatnej osoby bespośrednio we Francji.

Zalałem mu teraz Totala ecs 5w30 i będę zmieniał co max 15 tys. km razem z wszystkimi filtrami.

- soft jest orginalny
- silnik rozgrzewa się do ok 79-81 stopni, co jest chyba trochę mało
- FAP wypala się co 300-350 km
- odcinki to 80% trasa i 20% miasto
- wtryski pracują równo
- świece też raczej sprawne
- przeplywomierz ok

Sprawdzę turbo i intercooler bo skądś ten wyciek oleju miałem i ewidentnie ten nagar w dolocie i obok zaworu EGR ma ślady oleju.

Jaki olej 2t dolewasz i w jakiej proporcji?

EGR główny zawór pracuje dobrze ale nie wiem czemu nie podaje mi podciśnienia na by-pass, pewnie elektrozawór, więc spaliny nie idą na chłodniczkę EGR tylko gorące bezpośrednio w dolot... ten zawór by-pass sprawdzałem ręcznie i chodzi swobodnie, nie zacina się, więc wina podciśnienia.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka




Mirek to że ręcznie działa nie znaczy że membrana jest cała i pod wpływem podciśnienia działa prawidłowo.
Ściągnij wężyk i niech druga osoba dodaje gazu. Dotknij palcem do wężyka i będziesz wiedział czy wytwarza się podciśnienie. Jeśli nie to albo wężyk albo elektrozawór. Jeśli chcesz sprawdzić precyzyjnie musisz poszukać kogoś z urządzeniem które sprawdzi podciśnienie wytwarzane oraz membranę.


Ja mam od dłuższego czasu problem z wchodzeniem w tryb awaryjny przy 2tys. obrotów.
Obstawiam cały czas EGR. Pomimo wyczyszczenia nie mam zmian. Dzisiaj zobaczyłem że podciśnienie nie rusza w ogóle trzpieniem od "gruszki"więc obstawiam że padła u mnie membrana. Problem w tym że nie występuje osobno tylko z całym EGR w komplecie.
Błąd jaki mi się wyświetla to P0103 co według tego [size=78%]https://www.motospace.pl/porady/zawor-egr-typowe-usterki-objawy-awarii-i-ceny-czesci/[/size] daje EGR a nie jak twierdził mój mechanik że mam uszkodzony przepływomierz. Podmiana przepływomierza na nowy potwierdziła moje przypuszczenia że przepływka sprawna a problem jest w EGR.

Offline Michał Kacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Posiadany samochód: citroen c5 x7 '10 2.0 HDI 163 BVA
  • Miejscowość: Pszczyna
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 01, 2019, 01:00:51 »
Co masz na myśli dokładnie poprzez układ zasilania? Jak go kupiłem ok. 3-4 tys km temu to miał ślady oleju na skrzyni od spodu i od góry koło turbo, umyłem go i olej się nie pojawił ponownie... może poprzedni właściciel Francuz miał problem z turbo i naprawił to...

Z tego co widzę zdjęcia EGR-ów w necie to tak to dziadostwo wygląda niestety, ważne że się jeszcze nie zacina. Nie chcę zaślepiać EGR-u żeby nie mieć później problemów z FAP-em.

Podaj kolego więcej szczegółów to posprawdzam w wolnej chwili co może być przyczyną tego nadmiernego osadu.

Z góry dzięki za pomoc.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
U mnie silnik i skrzynia po zakupie wyglądały identycznie, wszystko uwalone w oleju łącznie z sankami. Po umyciu trochę lepiej ale coś gdzieś nadal się poci, nie podejrzewasz czasem również pompy wtryskowej?

Offline Piotr Jabłoński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Kosakowo
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Kosakowo
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 27, 2019, 08:24:10 »
U mnie problem rozwiązany ... Pęknięty kolektor dolotowy.  :)  Efekt - tryb servisowy oraz bład zbyt dużego przepływu powietrza wykrywany przez przepływomierz.




Dla potomnych ... Kolektor pasuje od Forda.


Numer Citroena 0248T2 to to samo co 9671434580 oraz 9M5Q-6P036-BA z Forda.




Cena w Citroenie bez rabatów 1750zł a w Fordzie 1040zł. Dodatkowo jak ktoś ma rabaty to wiadomo że z 20% będzie jeszcze taniej.

Offline Mateusz Wienzek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Walce
  • Posiadany samochód: Golf
  • Miejscowość: Walce
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 23, 2020, 14:43:34 »
Witam mam podobny problem.
RH02 chodził na 3 cylindry

Poszły do sprawdzenia wtryski. Dwa wymieonione.

Szarpie na niskich obrotach.

Czy ściągać głowicę czy może przyjrzeć się temu tematowi?

Offline Leszek Gaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Sawin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDI 2011 rok; Ford Ka 1,2 2009 rok
  • Zainteresowania: mechanika, turystyka
  • Miejscowość: Sawin
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 21, 2023, 20:12:07 »
Witam. Podpinam się pod wątek chociaż inny pacjent. C5 x7 2.2 hdi 204 km. Z dnia na dzień znikł mi tempomat. Podpiąłem diagboxa i jedyny błąd to P2425 - usterka by-passu wymiennika ciepła EGR. Usterka trwała układ otwarty. Gdzies tu na forum natknąłem się na stwierdzenie że usterki EGR powodują unieruchomienie tempomatu. Sprawdziłem dolot, nagaru naprawdę niewiele. Wcześniej mialem w mk2 RHR, tam to dopiero się zaklejalo i nadal działało... Czy ktoś ma pomysł co zrobić z zaworem - wyciągać i wyczyścić czy probować zrobić coś diagboxem?
szmergiel13

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 22, 2023, 15:34:04 »
miałem błąd egr -bypass (nie pamiętam kodu błędu), rozwiązanie było proste. Problemem był czujnik który jest na egr (na zdjęciu z pierwszego posta widać niebieską wtyczkę idącą do wspomnianego czujnika). Kupiłem używane EGR z alle i przełożyłem cały korpus z plastiku. Tego czujnika samego nie wymienisz ponieważ jest zalany plastikiem i nie ma go w ofercie. Mało tego nawet oryginalny EGR Valeo nie ma tego czujnika :).

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 23, 2023, 05:48:10 »
Są wersje z i bez czujnika

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 23, 2023, 10:15:10 »
Tak, są. Problem jak ma się te starszą wersję jak ja. Nie udało mi się znaleźć takiego zaworu z czujnikiem. Hurtownia moto o specjalizacji aut francuskich miała EGR z 5- różnych marek i żadna nie miała czujnika.

Offline Leszek Gaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Sawin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDI 2011 rok; Ford Ka 1,2 2009 rok
  • Zainteresowania: mechanika, turystyka
  • Miejscowość: Sawin
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 15, 2023, 05:50:51 »
Wracam do tematu, ale po kolei. Z braku czasu nie wymieniłem jeszcze EGRa. Pod koniec września jestem umówiony na rozrząd i przy okazji chciałem wymienić cały zawór z chłodniczķą na używkę z puga 508GT z przebiegiem 30000 km. Z miesiąc temu podpinałem diagboxa i kasowałem błędy ale błąd egra od razu wracał.
Przedwczoraj wymieniłem tulejki prowadzące linki ręcznego bo były zniszczone i trzymało lekko lewy tył. Zrobiłem procedurę od linek, skasowałem błędy od elektrycznego ręcznego powstające przy wymianie. Przeskanowałem ponownie wszystko i okazalo się że nie ma żadnego błędu oprócz U2005.
Błąd EGRa cudownie znikł. Wczoraj sprawdziłem nic się nie pojawiło.
Tempomatu nadal brak, błędów brak. Rozumie ktoś coś z tego i ma pomysł gdzie szukać tempomatu?
szmergiel13

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 04, 2024, 13:25:22 »
Witam.
Udało się komuś wyczyścić oś od klapki bypassu? Mam już kolejny egzemplarz egr, gdzie wszystko działa poza ośką bypassu. Nowy egr przejechał 100tys. km i bypass znów zacina się w pozycji otwartej. Stary próbowałem czyścić chemią, ale nie udało się przywrócić 100% sprawności - oś przycinała się mimo tego, że wizualnie wszystko było czyste.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 04, 2024, 14:46:51 »
Witam.
Udało się komuś wyczyścić oś od klapki bypassu? Mam już kolejny egzemplarz egr, gdzie wszystko działa poza ośką bypassu. Nowy egr przejechał 100tys. km i bypass znów zacina się w pozycji otwartej. Stary próbowałem czyścić chemią, ale nie udało się przywrócić 100% sprawności - oś przycinała się mimo tego, że wizualnie wszystko było czyste.
Wydaje mi się że to nie kwestia brudu a zwyczajnego wypracowania ośki.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: EGR - niedziałający zawór bypass
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 04, 2024, 19:53:54 »
Ale żeby oś wytrzymywała zaledwie 100tys. km? Spodziewałbym się przynajmniej 2x tyle.