Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara 2 1.4i - wypadanie zapłonów.  (Przeczytany 1645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Smagowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Kraków / Stuttgart
  • Posiadany samochód: Chwilowo bez Cytrynki
  • Miejscowość: Kraków / Stuttgart
Xsara 2 1.4i - wypadanie zapłonów.
« dnia: Kwiecień 17, 2018, 21:54:11 »
No i moje jeździdło dopadło :(
Xsara 2 - 1.4i silnik KFW.
Objawy są następujące. Odpala bez problemów, na zimno pracuje idealnie.
Po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20 kilometrów zaczynają się dziwne objawy:
Zaczyna najpierw poszarpywać delikatnie, potem zaczynają wypadać zapłony i pracuje na 3 cylindrach. Oczywiście kontrolka "check engine" ciągle zaświeca się i gaśnie.
Z tym, że to się dzieje na niskich obrotach 2-3k i przy niewielkim gazie.
Po energicznym wkręceniu na 4k (i jeszcze najlepiej przy pełnym gazie) silnik pracuje jak powinien i tak jest na pewien czas - kilka kilometrów - wszystko w porządku.
Pierwsze podejrzenie to cewka (tak wskazywał uniwersalny komp diagnostyczny)- wymieniłem - nie nastąpiły żadne zmiany w działaniu. Świece wyglądają OK.

Nie nastąpił wzrost spalania cały czas ok 5,8 - 5.9l.
Podejrzewałem główną wiązkę elektryczną silnika (wydawało się, że poruszenie nią powoduje nasilenie objawów), ale po jej rozbiórce znalazłem tylko uszkodzoną izolację na przewodzie do czujnika poziomu oleju.

Gdzie szukać możliwych rozwiązań mojego problemu?
Raczej odpada wymiana "po kawałku" - ze względu na korozję bałagażnika auto nie jest na wieczność, tylko na 1-2 lata.
Wojciech Smagowicz

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara 2 1.4i - wypadanie zapłonów.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2018, 00:54:31 »
Miałem nieco podobny problem i u mnie pomogła wymiana świec. Na oko nie jesteś w stanie ocenić ich stanu. No chyba, że już kompletnie padną. U mnie miały wypalone centralne elektrody i przerwę ok 1.5mm przy zalecanej 0.9. Kupiłem świece Eyquem RFN 58LZ i okazało się, że takie były zamontowane wcześniej. Mogłem więc dokładnie porównać elektrody. Dodam, że ten typ świec wymienia się co 60000km. Ile miały moje nie mam pojęcia. Moja Xsara też na zimno odpalała a dostawała świra gdy już złapała temperaturę i najpierw ją dusiło, potem poszarpywała a w końcu zaczęła chodzić na trzech cylindrach i oczywiście zapalił się pan Check Engine. Błędy były dwa, wypadanie zapłonów i sonda lambda. Mam nadzieję, że uporasz się z problemem.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Wojciech Smagowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Kraków / Stuttgart
  • Posiadany samochód: Chwilowo bez Cytrynki
  • Miejscowość: Kraków / Stuttgart
Odp: Xsara 2 1.4i - wypadanie zapłonów.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2018, 08:26:41 »
Wczoraj jeszcze raz podłączyłem moją Xsarę do kompa - niestety tego uniwersalnego :( .
Oczywiście podał tylko błąd cewki.
Ale ponieważ "... z akumulatorem na procesorze jeszcze żaden komp nie kłamał..." ;) - to w końcu się załamał i wsypał szajkę sabotażystów pod wodzą wtryskiwacza w cylindrze 1.
Kupię, wymienię i zobaczymy.


Wojciech Smagowicz