Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ustawianie wysokości - procedura  (Przeczytany 1388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Ustawianie wysokości - procedura
« dnia: Kwiecień 18, 2018, 13:13:01 »
Witam,
pragnę poszerzyć swoją wiedzę...ale potrzebuje informacji od mądrzejszych :)

Jaka powinna być POPRAWNA wysokość w trybie do jazdy (jaka przód i jaka tył?) - na przykładzie moim MKI Fl 2005 3,0V6

W lex znalazłem wartości podane w KROKACH:
Wysokość zadana przód i tył
Wysokość średnia przód i tył
Wysokość odniesienia przednia zaprogramowana
Wysokość odniesienia tylna zaprogramowana
Wysokość odniesienia przednia początkowa
Wysokość odniesienia tylna początkowa

Czy wystarczy zmniejszyć (telokodowanie?) wartości w Lex ? czy trzeba top wykonywać mechanicznie (na korektorach od spodu auta) jednocześnie obserwując wskazania z Lex ?


Offline Marcin Kostur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK1 HATCHBACK 1.8i 16V 2004r.
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Ustawianie wysokości - procedura
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2018, 11:58:00 »
W dziale Instrukcje i porady jest skrócona instrukcja Ustaw_zawiesz_C5.pdf dot. pomiaru prześwitu (tylko punkt pomiarowy H2 jest blednie zaznaczony - pownien być na poprzeczce z której wystaje łeb śruby).
Jeżeli podstawisz do wzoru swoje wysokości powinieneś otrzymać 140mm dla przodu i 73mm dla tyłu (to prawidłowe wartości do jazdy).
Jeżeli wyniki odbiegają powyżej 10mm trzeba regulować na korektorze wysokości pod autem. Jeżeli poniżej 10mm - Lexia.
Nie ma uniwersalnych wartości w Lexii - są one telekodowane wg. indywidualnych pomiarów prześwitu.

Przy mierzeniu wysokości należy na równym podłożu (przy prawidłowym poziomie płynu LDS i ciśnieniu w oponach) uruchomić silnik i zluzować postojowy. Dodatkowo przy pomiarze każdej osi:
Unieść samochód ręcznie.
Puścić, gdy ciężar stanie się zbyt duży.
(Pojazd obniży się, następnie podniesie i ustabilizuje się.)
Zmierzyć wysokość.
Opuścić pojazd ręcznie.
Przytrzymać pojazd w tym położeniu i puścić, gdy zacznie się podnosić.
(Pojazd podniesie się, następnie obniży i ustabilizuje się.)
Zmierzyć wysokość.
Obliczyć wartość średnią 2 pomiarów.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2018, 11:31:11 wysłana przez Marcin Kostur »

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Ustawianie wysokości - procedura
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 27, 2018, 21:00:49 »
Cytuj
W celu prawidowego ustawienia wysokości najpierw wchodzimy w lexię i w miejscu podawania wartości dla przodu i tyłu wpisujemy "180/100", wtedy sterownik ustawi nam wysokość na punkcie "0" czyli ok 128/120krok. Po tym zabiegu blokujemy czujniki wysokości cienkim drutem lub imbusem/torxem ( jest na nim otwór który blokuje punkt "0") i odkręcamy mocowanie łącznika na stabilizatorze tak żeby było można luźno nim manewrować. Po tym wyciągamy "zawleczkę" z czujnika i delikatnie nim ruszamy w górę bądź w dół aż do uzyskania porządanej wysokości H1C/H2C=H1M/H2M z dokładnością do +/-10mm. Po ustawieniu znów blokujemy sobie czujnik i dokręcamy łacznik na stabilizatorze i wyjmujemy "zawleczkę". Mierzymy H1M/H2M wpisujemy w odpowiednie pole poniżej i w lexii poraz drugi wpisujemy wartości dla przodu/tyłu ale tym razem te z tabelki poniżej, auto powinno sobie skorygować lekko wysokość i po robocie. 
Wyciąg z pewnej instrukcji reszta w komentarzu wyżej