Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sworznie zacisku pływającego (przód)  (Przeczytany 542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kostur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK1 HATCHBACK 1.8i 16V 2004r.
Sworznie zacisku pływającego (przód)
« dnia: Kwiecień 18, 2018, 13:23:53 »
Trafiłem na sprzeczne informacje dotyczące montażu sworznia prowadzącego w tzw. zaciskach pływających. W niektórych źródłach podają aby sworzeń zawierający wcięcie na gumową osłonę mocować w górnej części jarzma (od strony ataku tarczy hamulcowej na zacisk), gdzie indziej jest mowa o umieszczaniu sworznia w dolnej części jarzma...
Załączony obrazek ma charakter poglądowy (zestaw z innego auta ;)

Druga kwestia to samo pływanie zacisku (przykręconej do sworzni osłony). O ile po zdemontowaniu osłony, same sworznie pracują płynnie w prowadnicy jarzma (ten z uszczelką ciężej), to po przykręceniu osłony wyglądają na zblokowane. Czy osłona również powinna pływać przy poruszeniu ręką w małym zakresie?

Pytam, bo mam problem z nierówną siłą hamowania na przedniej osi (LP=2,7kN ; PP=1,7kN ; LT=1,9kN ; PT=1,9kN). Zaciski odpowietrzone, płyn wymieniony. Po hamowaniu czuć, że prawa tarcza jest mniej nagrzana i stad moje podejrzenie że brak pływania zacisku powdowuje docisk tylko 1 klocka (od strony tłoczka).

Z góry dziekuje za wszelkie sugestie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2018, 19:57:47 wysłana przez Marcin Kostur »

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2018, 14:57:35 »

Offline Marcin Kostur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK1 HATCHBACK 1.8i 16V 2004r.
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2018, 18:04:40 »
Właśnie po obejrzeniu tego filmu pojawiły się moje wątpliwości :) W moim aucie po obu stronach mam sworzeń z uszczelką na dole a stosownej dokumentacji niestety nie znalazłem.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2018, 18:34:29 »
No to czekamy aż ktoś z "pewną" wiedzą się wypowie.
U mnie te sworznie z gumką w moich zaciskach Boscha są z obu stron na dole.
Nawet próbowałem wciskać na odwrót to ten z gumką musiałem "wpychać" na siłę.
 

Offline Piotr Morawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II Break RHR (Sterownik RHL)
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2018, 20:53:25 »
Ja wymieniałem klocki wczoraj. Prowadnice miałem zamienniki, mnóstwo wżerów, były zapieczone. Wróciłem do oryginalnych, starych,  które wyglądają jak nowe. Ten z gumką nie ważne gdzie go chciałem założyć, wchodził bardzo ciężko. Nie zależnie od tego czy w dolnym czy górnym prowadzeniu. Stare prowadnice z gumką pracowały leciutko, ale tej gumy było mniej i była bardziej zmęczona.
Na tą chwilę imo założyłem ten z gumką od góry, ale trochę mnie martwi jego ciężka praca. Hamulce nie blokują. Za jakieś 1-2 kkm rozbiorę i sprawdzę jak to działa.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 277
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2005r.
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2018, 09:23:33 »
Witam gumki mają być na dole. Ja miałem podobnie (nierówna siła hamowania) i kupiłem zestaw naprawczy ale wymieniłem tylko gumki i jest ok. Ze starości te gumki puchną czy tam rozciągają się i ciężko chodzą po prostu. Oczywiście przy montażu dedykowany smar musi być.

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 20, 2018, 08:22:31 »
Mam zacisk na zapas z angola - 70 kkm i oryg. klocki. Prowadnica z gumką jest na dole w lewym zacisku. Gumka u mnie ma takie prążki wzdłuż osi.

Offline Marcin Kostur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK1 HATCHBACK 1.8i 16V 2004r.
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 23, 2018, 11:40:29 »
Z prawego zacisku miałem niewielki wyciek płynu z kolei w lewym mocno stał sworzeń z powodu spuchniętej uszczelki. Z pomocą jednego zestawu naprawczego udało się wykluczyć oba problemy.
Po wymianie tłoczka i uszczelek (prawdopodobnie ciekło z małej uszczelki wewnątrz tłoczka) oraz wyczyszczeniu prowadnic jest sukces w hamowaniu przedniej osi - 2,6kN / 2,5kN :)

Jeżeli chodzi o pływanie zacisku, można to sprawdzić przy wyjętych klockach hamulcowych - zacisk powinien dać się ręcznie przesuwać podobnie jak pojedyncze sworznie w jarzmie.

Dodam, że ustawienie tłoczka względem klocka hamulcowego to trudna sztuka (kilka mm tolerancji + słaba widoczność pasowanych elementów). Za pierwszym podejściem przekosiłem część czoła tłoczka, za drugim już prawie dobrze ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2018, 15:15:05 wysłana przez Marcin Kostur »

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
Odp: Sworznie zacisku pływającego (przód)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 25, 2018, 09:28:45 »
Jestem po wymianie przednich hamulców.
U mnie prowadnica z gumką też wchodziła bardzo ciężko mimo że wizualnie była czysta i gładka. Wymiana na nowe prowadnice poskutkowała że nowa prowadnica z gumką porusza się lekko jak ta bez gumki. Proponuję zestaw naprawczy   stare już na siebie pewnie zarobiły.