Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?  (Przeczytany 522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Pyra

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
    • Mój kanał Youtube
  • Posiadany samochód: DS3 1.6 THP + C2 1.6 VTR
  • Zainteresowania: Rajdy
1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« dnia: Kwiecień 24, 2018, 11:57:27 »
Czy 1.6 THP 156KM w DS3 z 2013 roku (przed liftingiem), oznacza nadal problemy z łańcuchem rozrządu, napinaczem i chlanie oleju?


Bo tak czytając internet spotkałem się z informacjami że ten silnik przechodził modyfikacje w trakcie produkcji i że problemy takie występowały w pierwszych rocznikach.
Tu tylko pytanie - kiedy nastąpiły zmiany i jakie.
Czy silnik z DS3 z 2013 roku będzie lepszy, czy dopiero wersja poliftowa która ma 165KM jest jakoś tam poprawiona?


I czy faktycznie te nowsze silniki nie sprawiają problemów, czy po prostu jeszcze są zbyt nowe i jest ich zbyt mało, żeby wiedza o tym wypłynęła na "szeroki internet"?


Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C3 1,4 VTI
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2018, 22:48:24 »
Witaj

Jeśli chodzi o silnik 1.6 thp 165KM to faktycznie dokonano w nich modyfikacji w celu poprawy sprawności. Ale czy one śą już całkowicie wolne od wad to ciężko stwierdzić. Ogólnie te silniki już od 2011 były poprawione a im nowszy tym lepiej. Chociaż jak analizowałem zakup 508 to znalazłem info że rzadziej ale również te 165KM mają problemy z rozrządem. Takźe ciężko stwierdzić jak jest naprawdę.
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007
Jest: Citroen C3 1.4VTI 2011 + .....

Offline Dariusz Lewandowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Ds3 THP
  • Zainteresowania: lotnictwo ,mtb
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 07, 2018, 10:00:39 »
Wielkich zmian nie poczyniono .Programowo podniesiono moc o ok10 KM Zastosowano nowy napinacz łancucha rozrządu.Ja maiłem go zmienianego  wraz z łancuchem w roku 2017(w ramach akcji serwisowej)na ten z poprawkami..Mam wersje 156 KM.Co do mocy ,to każdy ogarnięty programista ,stroiciel może zwiększyć moc do ok180 KM.
p.s.Nie należey się stosować do zalecen serwisowych co do wymian oleju .co 30 tyś.To jakaś kpina.Wymiany co roku lub ok 15 tys.Osobiście nie polecam oleju Total ...są lepsze.Dodatkowo należy bardziej dbać o czystość układu dolotowego(jak we wszystkich z bezpośrednim wtryskiem)Co jakiś czas dolewać dodatek do paliwa.Problem znany w ASO takze można go kupić w serwisie.

Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C3 1,4 VTI
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2018, 15:53:47 »
Co o zmian udało mi się znaleźć takie info:

Zmieniono turbo, zwiększono z 120 do 200 barów ciśnienie wtrysku paliwa, zmniejszono tarcie wewnątrz silnika poprzez zastosowanie powłoki karbonowej płaszcza tłoka oraz powłoki DLC sworzni tłoków i jeszcze kilka innych detali
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007
Jest: Citroen C3 1.4VTI 2011 + .....

Offline Tomasz Pyra

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
    • Mój kanał Youtube
  • Posiadany samochód: DS3 1.6 THP + C2 1.6 VTR
  • Zainteresowania: Rajdy
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2018, 15:53:33 »
Dzięki za odpowiedź.


A czy do wersji 156KM pasuje rozrząd od wersji 165KM?
I czy zmienił się tylko napinacz, czy również łańcuch bądź koła zębate?

W skrócie chodzi mi o to, czy da się w wersji 156KM zrobić "upgrade" rozrządu do wersji poliftowej


Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C3 1,4 VTI
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2018, 19:28:09 »
Wydaj mi się że rozrząd jest ogólnie ten sam dla obu silników jedynie w tej 165 jest on już poprawiony.
Jak analizowałem temat rozrządu dla tego silnika to dotarłem do info że podobno firma SWAG dokonała poprawek napinacza i jest on lepszy niż fabryczny. 
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007
Jest: Citroen C3 1.4VTI 2011 + .....

Offline Tomasz Pyra

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
    • Mój kanał Youtube
  • Posiadany samochód: DS3 1.6 THP + C2 1.6 VTR
  • Zainteresowania: Rajdy
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 16, 2018, 09:57:51 »
Kupiłem więc DS3 1.6THP, łańcuch rozrządu nawet był już wymieniony na gwarancji, więc może jeszcze trochę pojeździ :-)

Więc może przy okazji jeszcze takie pytanie - po wyłączeniu silnika, przez dłuższy czas słychać z przodu silnika (okolice turbiny) pracę jakiegoś mechanizmu.
Czy tam jest może elektryczna pompka oleju wymuszająca obieg oleju przez turbinę po wyłączeniu silnika?




Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 6 208
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2018, 23:13:05 »

Czy tam jest może elektryczna pompka oleju wymuszająca obieg oleju przez turbinę po wyłączeniu silnika?
Blisko :D
Jest elektryczna pompka wymuszająca obieg płynu chłodzącego przez turbinę.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 137.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 85.000 mil

Offline Tomasz Pyra

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
    • Mój kanał Youtube
  • Posiadany samochód: DS3 1.6 THP + C2 1.6 VTR
  • Zainteresowania: Rajdy
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2018, 08:54:48 »
Jest elektryczna pompka wymuszająca obieg płynu chłodzącego przez turbinę.


Dobre i to :-)
Dzięki


Offline Dariusz Lewandowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Ds3 THP
  • Zainteresowania: lotnictwo ,mtb
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 17, 2018, 10:49:18 »
Pomimo wymuszonego chłodzenia ,warto chwilę po zatrzymaniu odczekać na biegu jałowym.Podobnie jak w sadzomiotach z doładowaniem.

Offline Tomasz Pyra

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdynia
    • Mój kanał Youtube
  • Posiadany samochód: DS3 1.6 THP + C2 1.6 VTR
  • Zainteresowania: Rajdy
Odp: 1.6 THP z 2013 roku - problemy?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2018, 00:32:43 »
warto chwilę po zatrzymaniu odczekać na biegu jałowym


To jest oczywista oczywistość :)
Temperatura turbiny po ostrej jeździe to może być nawet 600C (spokojnie można układ wydechowy doprowadzić do stanu świecenia).
Z kolei nawet najlepszy olej w temperaturze powyżej 200C wysmaży się i zostanie z niego jakiś taki "żużel".


Zatrzymanie silnika (a więc obiegu oleju) w sytuacji kiedy wydech (i turbina) jest rozgrzana powyżej takiej temperatury, spowoduje wysmażenie oleju w turbinie i kolejny start robić będzie na sucho, w dodatku z takim syfem w łożysku.