Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: Biały C4 Exclusive  (Przeczytany 560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Biały C4 Exclusive
« dnia: Kwiecień 25, 2018, 08:02:18 »
Witam!
Pochwalę się nowym nabytkiem a mianowicie C4 1.6 e-hdi w wersji Exclusive z 2011 kupionym kilka dni temu.
Po moim pierwszym aucie, jakim był Citroen AX 1.1 KAT + podtlenek LPG z 1991r. obiecałem sobie - NIGDY więcej francuza. NEVER... Auto dostałem jako premię od szefa. W AX'ie psuło się wszystko oprócz silnika nie licząc zatkanego katalizatora i małego pożaru instalacji... Później były VW Passat i Mitsubishi Galant. Rok temu sprzedałem swoje auto Chevrolet Cruze LT 1.8 z 2013r., z racji zmiany pracy (teraz jeżdżę rowerem) a żonka ma Smarta ForTwo 0,8 cdi Passion (po chipie ;D ), więc ten przemieszczacz w zupełności wystarczał + opłaty za Cruze'a były dość wysokie (mieszkamy w Danii). Ostatnio myślę jednak o zmianie pracy i do tego będę potrzebował autka (i do wyjazdów na ryby). Kryteria były proste: Cena+spalanie+niski podatek drogowy+klasa compact+automat (bo żonka wciąż nie może pojąć idei sprzęgła w samochodzie). Chcąc nie chcąc wybór padł na cytrynę. Po przeczytaniu całych internetów byłem gotów na testowanie pretendentów do tytułu mojego nowego krążownika szos. Przejechałem się kilkoma u handlarzy, by mieć porównanie. Ogólnie szukałem auta około 100tyś przbiegu, jednak nie było nic "WOW". Był za to jeden w tej cenie z 200tyś przebiegu, za to fajna wersja nie od handlarza ale uszkodzony trochę przedni zderzak, dlej było Veni, vidi, vici...
Autko oczywiście serwisowane w ASO, zadbane, widać normalne ślady użytkowania. Niestety od pierwszego dnia: awaria ASR/ESP - czujnik stopu już jedzie (oby to było to). Po zeskanowaniu ELM'em błędy wszystkich wtryskiwaczy, których nie da się usunąć (ech francuz... ale nic zamówiłem interfejs, szkoda tylko, że jakiś miesiąc temu zutylizowałem mojego starego lapka a na nowym XP nie zainstaluje... może Diagbox będzie chodził na win 10).


Plany na przyszłość:
-Naprawa błędu ASR/ESP
-wtryskiwacze (były kalibrowane w ASO 7tyś km temu) - regeneracja albo wymiana w zależności co wyjdzie po skanowaniu, silniczek chodzi perfect
-wymiana radyjka na dedykowaną jednostkę z Androidem (w Cruze miałem 4 lata i bez problemów, w smarcie też takie radyjko siedzi)
-naprawa + lakierowanie zderzaka
-zlokalizowanie pisków wydechu - piszczy cicho na nierównościach, przy zamykaniu dowolnych drzwi, lub jak się porusza rurą... pewnie któraś guma
-wymiana oleju w skrzyni + ceramizer do skrzyń biegów
-może chip jak będę na jesień w domu i auto będzie się nadawało do takich zabiegów
-wymiana pozycyjnych/dziennych na LED - Osram albo Philips - trzeba poczytać...
-filtr K&N - zamówiony
-polerka auta + felg
-pranie fotela kierowcy - reszta wygląda jak nowe
-porządne sprzątanie - lubię jak auto wygląda jak nowe, bez znaczenia ile ma lat
-wyczyszczenie i przesmarowanie smarem litowym na nowo wszystkich zawiasów drzwi
-nowa antena "płetwa rekina" - gorzej zbiera, ale rzadko słucham radia


Zrobione:
-wymiana wycieraczek na Bosh AeroTwin
-ceramizer dodany do oleju silnikowego (dodaję do każdego auta jakie mam i nie było niepożądanych efektów, przeciwnie silnik w Chevrolecie ucichł)
-wymiana żarówek na Osram Night Breaker Laser

Uwagi, opinie, sugestie mile widziane.

Poniżej kilka fotek:
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2018, 22:05:46 wysłana przez Grzegorz Frączek »

Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2018, 16:27:48 »
Dzisiaj przyszedł czujnik stopu. Niestety to nie to. Jeszcze zanim wyjechałem z parkingu wyskoczył błąd ESP/ASR. Może diagbox coś więcej powie, jak już dojdzie... :/

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk


Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2018, 22:46:23 »
Dziś został naprawiony przedni zderzak. Piszczenie okazało się osłoną termiczną tłumika, która "przeleciała" przez trzymające ja śruby. Autko wysprzątane i umyte. Jak będzie pogoda w tygodniu, to zaliczy pranie foteli.

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk


Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2018, 14:19:32 »
Nowy dzień i nowe błędy... tym razem ELM pokazał (między innymi) P0490. Lexia powinna być za kilka dni.

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk


Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2018, 15:22:00 »
Trzy dni temu przyszedł filtr K&N i zaraz trafił pod maskę. Wczoraj przyszło radyjko i już jest zamontowane ;D Jest to już trzecie po Chevrolecie i Smarcie radyjko na Antku, które montuję. Pozwoliłem sobie zrobić mini tutorial w formie zdjęć. Sorry za jakość ale nie chciało mi się wracać do domu po lustrzankę.
Radio ładnie połączyło się z CAN (dekoder był w zestawie), wszystkie przyciski działają ale trzeba będzie na nowo przypisać ich funkcje, bo niektóre są zdublowane. Radio wyświetla błędy ale nie pokazuje komunikatów o zaciągnięciu ręczneg, trybie eco, itp. Niestety kabelek ze stałym napięciem nie jest podłączony (jutro będę je wyciągał...) przez co nie pamięta daty/godziny i długo się włącza. Normalnie te radia przechodzą tylko w stan uśpienia i włączają się natychmiast po przekręceniu kluczyka a pełny start zajmuje ponad minutę. Są zabezpieczone przed wyładowaniem aku - jeżeli poziom naładowania jest poniżej pewnego poziomu radyjko automatycznie się wyłącza. Radia kupuję przez sklep car audio z GB. Cena ta sama, ale oferują "europejską" 2-letnią gwarancję i w razie potrzeby support w języku angielskim, nie mówiąc już o czasie dostawy. Nazwy sklepu nie podaję, żeby nie było że reklama. Dla zainteresowanych na priv. Do pełni szczęścia brakuje tylko porządnej kamery cofania (przyzwyczajenie z Chevrolet'a). O dziwo w przejściówce był już kabelek idący "od kamery". Trzeba rozebrać klapę albo poszukać jakiegoś schematu, może zapytać w serwisie o ori kamerę.

Dzisiaj pojawił się też nowy błąd: P0401. Dalej czekam na Lexię ale już powoli będę się rozglądał za nowym EGR'em.


BTW. Z kamerą i czujnikami to miałem kiedyś małą przygodę (albo bez). Oddałem Chevroleta na serwis i dostałem Lacetti. Po powrocie parkowałem tyłem... Rozmawiamy sobie z żonką, ja gapię się na radio i czekam na dźwięk... i ŁUP. Dźwięk jak uderzam w ceglany mur... ;D  Nikt nie widział... wytarłem ręką czerwone ślady ze zderzaka i poszedłem po Cruze'a. :P


OK. Już wystarczy. Zapraszam do obejrzenia fotek. Może komuś się to przyda.

Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2018, 15:30:08 »
cd

Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2018, 15:35:46 »
cd

Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2018, 15:41:48 »
Dzisiaj podłączyłem radyjko jak trzeba. Już pamięta datę i startuje (albo bardziej odblokowuje się) błyskawicznie. Pozbyłem się też Garmin z szyby i jego "instalacji" która zrobił poprzedni właściciel. Korzystając też z ładnej pogody wyprałem fotele. Teraz musi wyschnąć a ja biorę Smarta,  psa i jedziemy na plażę

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk

Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2018, 17:38:06 »
Kilka dni temu przyszedł interface od Majfrenda, niestety nie mogłem go w żaden sposób aktywować na moim lapku z powodu braku karty sieciowej. Znalazłem w okolicy Netbooka w cenie coś koło dwóch flaszek na win 7 i diagbox już śmiga - tj instalacja zajęła tydzień a włącza się godzinę ale jak już zatrybi to jest ok. Przeraziła mnie natomiast liczba błędów, na szczęście większość to jakieś stare "nieporozumienia". Miałem nadzieję, że powtarzający się na zimnym silniku błąd ESP/ASR to wina któregoś z czujników ale to chyba coś innego... EGR dzisiaj zamówię, kwestia tylko znalezienia dobrej ceny. Może ktoś z was dopatrzy się istotnych informacji w poniższych błędach to pisać śmiało:) Wrzucam tylko kalkulatory silnika i esp.



⦁   INJ : Kalkulator kontroli silnika
Ramka odpowiedzi
⦁   R61FE0000000004510D040B041840010E0212FD47392703918341

Stan kalkulatora: HDI_SID807_BR2
Oznaczenie 1: 918341
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 9


⦁   P0409 : Zawór EGR.
Charakterystyka : Zawór wykryty zablokowany zamknięty w czasie fazy uśpienia kalkulatora
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 000 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 037 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1010 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 0000 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 000 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 0.88 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 0070 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 012 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1000 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 12.649 V
⦁   Licznik czasu : 784336128 s
⦁   Kilometraż : 201357 Km
⦁   Wydatek powietrza na dolocie : 1389 mg/wtrysk
⦁   położenie zaworu EGR : 002 %
⦁   zadana wartość położenia zaworu EGR : 032 %
⦁   Napięcie sygnału położenia zaworu EGR : 01.20 V
⦁   Powolna odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.00 V
⦁   Szybka odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.00 V
⦁   Powolna odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.30 V
⦁   Szybka odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.05 V
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 000 %


⦁   P0269 : Cylinder 3.
Charakterystyka : Przestawienie wtryskiwacza poza tolerancją
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 000 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 083 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1120 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 1693 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 040 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 24.77 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 1201 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 022 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1000 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 14.569 V
⦁   Licznik czasu : 795938816 s
⦁   Kilometraż : 202656 Km
⦁   Wartosc zadana cisnienia w kolektorze cisnieniowym : 1200 bar
⦁   temperatura oleju napedowego : 37 ° C
⦁   Wartość zadana RCO urządzenia wykonawczego wydatku paliwa : 024 %
⦁   wydatek wtrysku : 000 mg/wtrysk
⦁   poziom paliwa : 025 %
⦁   regeneracja filtra cząsteczek w trakcie : nie ma regeneracji
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 000 %


⦁   P0263 : Cylinder 1.
Charakterystyka : Przestawienie wtryskiwacza poza tolerancją
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 000 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 083 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1150 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 1733 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 056 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 25.64 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 1206 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 025 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1020 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 14.569 V
⦁   Licznik czasu : 793173568 s
⦁   Kilometraż : 202453 Km
⦁   Wartosc zadana cisnienia w kolektorze cisnieniowym : 1200 bar
⦁   temperatura oleju napedowego : 38 ° C
⦁   Wartość zadana RCO urządzenia wykonawczego wydatku paliwa : 024 %
⦁   wydatek wtrysku : 000 mg/wtrysk
⦁   poziom paliwa : 025 %
⦁   regeneracja filtra cząsteczek w trakcie : nie ma regeneracji
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 000 %


⦁   P0266 : Cylinder 2.
Charakterystyka : Przestawienie wtryskiwacza poza tolerancją
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 000 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 081 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1240 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 2117 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 052 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 33.59 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 1228 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 024 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1020 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 13.440 V
⦁   Licznik czasu : 793049088 s
⦁   Kilometraż : 202419 Km
⦁   Wartosc zadana cisnienia w kolektorze cisnieniowym : 1168 bar
⦁   temperatura oleju napedowego : 31 ° C
⦁   Wartość zadana RCO urządzenia wykonawczego wydatku paliwa : 023 %
⦁   wydatek wtrysku : 000 mg/wtrysk
⦁   poziom paliwa : 025 %
⦁   regeneracja filtra cząsteczek w trakcie : nie ma regeneracji
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 000 %


⦁   P0490 : Zawór EGR.
Charakterystyka : pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięta)
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 029 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 043 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1290 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 2028 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 016 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 35.35 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 0811 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 036 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1020 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 14.004 V
⦁   Licznik czasu : 793158720 s
⦁   Kilometraż : 202426 Km
⦁   Wydatek powietrza na dolocie : 0520 mg/wtrysk
⦁   położenie zaworu EGR : 001 %
⦁   zadana wartość położenia zaworu EGR : 029 %
⦁   Napięcie sygnału położenia zaworu EGR : 01.18 V
⦁   Powolna odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.00 V
⦁   Szybka odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.00 V
⦁   Powolna odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.14 V
⦁   Szybka odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.03 V
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 028 %


⦁   P12B4 : Zawór EGR.
Charakterystyka : pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięta) (Posprzedażna)
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 065 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 001 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1660 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 1799 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 057 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 44.80 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 0836 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 002 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1000 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 14.456 V
⦁   Licznik czasu : 762687424 s
⦁   Kilometraż : 199841 Km
⦁   Wydatek powietrza na dolocie : 0702 mg/wtrysk
⦁   położenie zaworu EGR : 002 %
⦁   zadana wartość położenia zaworu EGR : 080 %
⦁   Napięcie sygnału położenia zaworu EGR : 01.19 V
⦁   Powolna odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.00 V
⦁   Szybka odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.00 V
⦁   Powolna odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.10 V
⦁   Szybka odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia zaworu EGR : 0.02 V
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 047 %


⦁   P129F : obieg powietrza.
Charakterystyka : Ilość świeżego powietrza większa od zadanej (Posprzedażna)
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 009 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 030 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1100 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 1534 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 037 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 22.69 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 0381 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 020 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1000 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 14.682 V
⦁   Licznik czasu : 768971008 s
⦁   Kilometraż : 199968 Km
⦁   Wartosc zadana doladowania : 1011 bar
⦁   Wydatek powietrza na dolocie : 0440 mg/wtrysk
⦁   wartość zadana wydatku powietrza : 247
⦁   położenie zaworu EGR : 001 %
⦁   Stycznik by-passu EGR. : By-pass EGR ON (otwarty).
⦁   Pozycja dozownika powietrza : 000 %
⦁   Położenie turbosprężarki o zmiennej geometrii : 095 %
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 002 %


⦁   P0401 : obieg powietrza.
Charakterystyka : Ilość świeżego powietrza większa od zadanej
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   obliczona wartość ładowania : 067 %
⦁   Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 025 ° C
⦁   Ciśnienie doładowania : 1990 mbar
⦁   Prędkość obrotowa silnika : 1973 obr/min
⦁   prędkość pojazdu : 042 km/h
⦁   Zmierzony wydatek powietrza : 55.26 g/s
⦁   zmierzone ciśnienie paliwa : 1015 bar
⦁   Temperatura powietrza dolotowego : 017 ° C
⦁   cisnienie atmosferyczne : 1020 mbar
⦁   napięcie akumulatora : 14.456 V
⦁   Licznik czasu : 793033024 s
⦁   Kilometraż : 202388 Km
⦁   Wartosc zadana doladowania : 1927 bar
⦁   Wydatek powietrza na dolocie : 0798 mg/wtrysk
⦁   wartość zadana wydatku powietrza : 688
⦁   położenie zaworu EGR : 000 %
⦁   Stycznik by-passu EGR. : By-pass EGR ON (otwarty).
⦁   Pozycja dozownika powietrza : 000 %
⦁   Położenie turbosprężarki o zmiennej geometrii : 081 %
⦁   położenie pedału przyspieszenia : 050 %


⦁   P0500 : Sieć międzysystemowa CAN.
Charakterystyka : Informacja prędkości błędna lub brakująca
Status : przerywana(y)
Umiejscowienie : ”błąd odległy
Zmienne przypisane do usterki



⦁   ABRASR : System przeciwko blokowaniu kól (ABS) albo dynamiczna kontrola stabilnosci (ESP)
Ramka odpowiedzi
⦁   R61FE00000000037E060A0A01010B00060A0AFE02000001769990
⦁   R6180967702488000039677024980FFFFFFFF0201FFFFFF00

Stan kalkulatora: ESP81
Oznaczenie 1: 769990
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 2


⦁   C1391 : usterka - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika.
Charakterystyka : nie okreslone
Status : Przelotny
Umiejscowienie : miejscowy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   Referencja czasowa : 79758936.0 s
⦁   Kilometraż : 203035 km
⦁   predkosc pojazdu : 24 km/h
⦁   prędkość koła przedniego lewego : 25 km/h
⦁   prędkość koła przedniego prawego : 23 km/h
⦁   prędkość tylnego lewego koła : 25 km/h
⦁   prędkość tylnego prawego koła : 23 km/h
⦁   Regulacja wspomagania naglego hamowania : wyłączony
⦁   Regulacja elektronicznego rozdzielania sily hamowania : wyłączony
⦁   Regulacja ASR z oddzialywaniem na hamulce (BASR) : wyłączony
⦁   Uklad przeciwposlizgowy z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika odlaczony (ASR/ESR) : wyłączony
⦁   Regulacja hamowania silnikiem (MSR) : wyłączony
⦁   Regulacja antyposlizgowa z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika (ASR) : wyłączony
⦁   Regulacja dynamicznej kontroli stabilnosci (ESP) : wyłączony
⦁   Regulacja ABS : wyłączony
⦁   Pompa recyrkulacyjna wlaczona : Nie
⦁   Stan hamulca postojowego sterowanego elektrycznie : poluzowany
⦁   Stan funkcji "podtrzymanie wspomagane" : Brak podtrzymania
⦁   Stan hamowania : Brak hamowania w trakcie
⦁   Prędkość kątowa obrotu : -17 °/s
⦁   przyspieszenie poprzeczne : -2.9 m/s2
⦁   Kąt kierownicy : -122.3 stopnie
⦁   Droga przebyta od momentu ostatniego wlaczenia zaplonu : 0.1 km
⦁   napięcie zasilania : 13.6 V
⦁   Ciśnienie hamowania : 0 bar
⦁   Stan kalkulatora : Główne
⦁   przyspieszenie wzdłużne : 0.32 m/s2


⦁   U1208 : Usterka komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika lub z kalkulatorem interfejsu łańcucha trakcji
Charakterystyka : Dane nieprawidłowe
Status : Przelotny
Umiejscowienie : ”błąd odległy
Zmienne przypisane do usterki
⦁   Referencja czasowa : 79758936.0 s
⦁   Kilometraż : 203035 km
⦁   predkosc pojazdu : 24 km/h
⦁   prędkość koła przedniego lewego : 25 km/h
⦁   prędkość koła przedniego prawego : 23 km/h
⦁   prędkość tylnego lewego koła : 25 km/h
⦁   prędkość tylnego prawego koła : 23 km/h
⦁   Regulacja wspomagania naglego hamowania : wyłączony
⦁   Regulacja elektronicznego rozdzielania sily hamowania : wyłączony
⦁   Regulacja ASR z oddzialywaniem na hamulce (BASR) : wyłączony
⦁   Uklad przeciwposlizgowy z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika odlaczony (ASR/ESR) : wyłączony
⦁   Regulacja hamowania silnikiem (MSR) : wyłączony
⦁   Regulacja antyposlizgowa z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika (ASR) : wyłączony
⦁   Regulacja dynamicznej kontroli stabilnosci (ESP) : wyłączony
⦁   Regulacja ABS : wyłączony
⦁   Pompa recyrkulacyjna wlaczona : Nie
⦁   Stan hamulca postojowego sterowanego elektrycznie : poluzowany
⦁   Stan funkcji "podtrzymanie wspomagane" : Brak podtrzymania
⦁   Stan hamowania : Brak hamowania w trakcie
⦁   Prędkość kątowa obrotu : -17 °/s
⦁   przyspieszenie poprzeczne : -3.1 m/s2
⦁   Kąt kierownicy : -123.0 stopnie
⦁   Droga przebyta od momentu ostatniego wlaczenia zaplonu : 0.1 km
⦁   napięcie zasilania : 13.7 V
⦁   Ciśnienie hamowania : 0 bar
⦁   Stan kalkulatora : Główne
⦁   przyspieszenie wzdłużne : 0.40 m/s2

Offline Grzegorz Frączek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Skælskør - Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 e-hdi 2011, Smart ForTwo 0.8 cdi 2013
  • Zainteresowania: flyfishing
Odp: Biały C4 Exclusive
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 18, 2018, 20:41:14 »
Dziś przyszedł nareszcie zawór EGR(Pierburg). Od razu zabrałem się do roboty. Wymiana poszła szybko. W e-hdi nie trzeba wyjmować podszybia. Jest też fajny dostęp do samego zaworu. Znajduje się bezpośrednio pod obudową filtra powietrza przykręcany od góry. Jedyna trudność to go wyjąć... trzeba go delikatnie podważać i ciągnąć w górę. Później kasowanie błędów i  "rozpoznanie" zaworu w diagboxie (nic nie cykało/stukało). Przy okazji ceramizer trafił do skrzyni. Byłem na przejażdżce i nic. Żadnych błędów. Wydaje mi się, że trochę głośno chodzi ale to może być spowodowane założeniem filtra k&n. Może na weekend założę stary i zobaczę czy będzie różnica.

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk